Minkä verran syöt punaista lihaa viikossa tällä hetkellä?
Minä syön päivässä yhden siivun metwurstia tai kinkkua tms, ja ehkä pari kertaa viikossa lihapullan tai jauhelihakeiton.
Mutta vaikka menee uusiin rajoihin, ihmettelen vähäistä määrää suosituksissa.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee että ihmiset ei käytännössä syö lihaa ollenkaan niin tulee mieleen että mitä hemmettiä ne sit syö? Jotain makarooni pullamössöjä vaan mikä ei sovellu ihmisravinnoksi ollenkaan?
Minä syön kaurapuuroa ja mustikoita 😃 Ja kalaa ja kanaa ja kasviksia. Välillä pullamössöjä ja pitsaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kala on kallista. Muuten sitä söisin enemmän.
Punaista lihaa enint.2xviikossa.
Lohi on kallista. Ja jotkut säilykekalat. Mutta esim. kalapihvit, tonnikala, pakastesei yms. ovat ihan edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee että ihmiset ei käytännössä syö lihaa ollenkaan niin tulee mieleen että mitä hemmettiä ne sit syö? Jotain makarooni pullamössöjä vaan mikä ei sovellu ihmisravinnoksi ollenkaan?
Olisit lukenut vastauksista, mitä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaista lihaa enint.2xviikossa.Lohi on kallista. Ja jotkut säilykekalat. Mutta esim. kalapihvit, tonnikala, pakastesei yms. ovat ihan edullisia.
Tonnikalan haju kuvottaa. Seitä en edes oikeana kunnon kalana pidä.
Muikkuja en jaksa olla koko ajan paistamassa. Silakatkin on kovin kalliita.
Lohen hintaa pitää heivata alas.
En yhtään. En ole koskaan ostanut punaista lihaa. N44
Ne isot punaisen lihan määrät syödään siis jonkun tietyn lihansyöjäryhmän toimesta. Sen syöminen ei jakaudu tasaisesti väestön kesken. Suurin osa syö nykyään muuta kuin punaista lihaa pääruoka-aineenaan.
En juuri koskaan, koska mieluummin syön kalaa, kanaa ja kasvisruokaa. Joskus tulee tehtyä moussakaa tai chili con carnea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska muita vaihtoehtoja ei ole olemassa. Aina Prismassakin käydessä ihmettelen, miksi pelkälle punaisen lihan ja makaronin myymistä varten on pitänyt rakentaa näin jumalaton halli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaista lihaa enint.2xviikossa.Lohi on kallista. Ja jotkut säilykekalat. Mutta esim. kalapihvit, tonnikala, pakastesei yms. ovat ihan edullisia.
Tonnikalan haju kuvottaa. Seitä en edes oikeana kunnon kalana pidä.
Muikkuja en jaksa olla koko ajan paistamassa. Silakatkin on kovin kalliita.
Lohen hintaa pitää heivata alas.
Seiti on ihan kunnon kala, Atlantilla elävä turska. Se on vaan laitettu vähän outoon muotoon.
Tonnikala haisee kieltämättä aika kissanruokamaiselta, mutta siitä saa esim. maukkaita pihvejä tehtyä. Subwayn leipien yksi täyte on tonnikalamössö, josta itse opin, että tonnikalaa voi niinkin käyttää. Eli majoneesiin sekoitetettua tonnikalaa, mikä on myös ihan ok leivän täyte. Sekaan vielä kasviksia. Eihän ruoan aina tarvitse olla keitettyä ja kuumaa.
Niin paljon kuin haluan. Tänään ainakin naudan pihvin ja leikkeitä. Huomenna kenties kalapäivä. Ja loppuviikosta ravintola Eliten läskikastiketta kun mies vie syömään. Läskikastike tosi hyvää Elitessä, tosin osaan valmistaa sitä myös itse.
Vaihtelee 400 grammasta muutamaan kiloon. Mutta lähes kaikki liha perheessämme syödään, on laadukasta mahdollisimman vähän prosessoitua. Ruuat valmistetaan itse. Eikä edes tule kalliiksi...
En ollenkaan. En pysty syömään terveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset taitavat syödä vaaleaa lihaa punaisen lihan sijaan, mutta kyllä sitä lihaa vielä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Noin 3 kiloa. Kokonaisuudessaan lihaa ehkä 4 kiloa koska siitä kilo kanaa. Sitten kananmunia, juustoo ja vihanneksia. Erittäin terve olo ja kroppa muuttuu parempaan suuntaan päivä päivältä.
Kunnes ensimmäinen sydänkohtaus tulee, tai lääkäri määrää kolesteroli- ja verenpainelääkitykset sinulle.
Tänään söin jo 200 gramman pihvin.150 g käytetävissä loppuviikkoon. Helposti menee varmaan joku 600-800 g/vko, Entä sitten?
Syön lihaa eri muodossa noin 150 - 250 g päivässä 5-6 päivänä viikossa. 1-2 päivänä syön joko kalaa tai joskus kasvispihvejä tmv.
Yleensä 0g. Olen enemmän kana-ihmisiä. Joskus saattaa tehdä mieli esim. makaronilaatikkoa tai itsetehtyjä hampurilaisia, mutta sitten taas menee monta viikkoa että uudestaan syö.