Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi lahjasoluilla -mies uhkaa häipyä

Vierailija
08.05.2023 |

Olen todella surullinen...meillä on mieheni kanssa yksi poika IVF -hoidoilla. 3 alkiota oli pakkasessa ja mikään niistä ei nyt kiinnittynyt. Mies tietää myös että olen ihan hirveästi toivonut pojalle sisarusta. Olen nyt pohtinut ääneen lahjamunasolu- ja lahja-alkiovaihtoehtoa. Mies on sitä vastaan, ja ei siinä mitään, mutta mikä oli viimeinen tikki, hän täräytti eilen että "jos hankit vauvan noin niin en ole ****:iin (yhteiseen poikaamme, asumme avoliitossa) enää ikinä missään yhteydessä!!!!

Tuo oli sellainen kommentti että olen alkanut harkita eroa ihan vaan jo tuon kommentin takia, puhumatta nyt mistään lahjasoluista tai alkioista! Millainen ihminen sanoo noin??? Miehelläni ja pojalla on läheiset välit. Ihan sairasta!

Olen aina sitä mieltä että asioista voi, saa ja pitää keskustella, ja saa olla eri mieltä. Mutta toi eilinen kommentti. Mitä te tekisitte? ja p.s. en kaipaisi mitään v**tuilua nyt keltään, hormonihoidot lapsettomuushoitoineen ovat olleet jo tarpeeksi raskaita mielelleni.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että herätän jotain tunteita, olisikin kurja olla tylsä ja pölyinen kuin näkkileipä

Vierailija
42/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen reaktio on ihan normaali: puoliso harkitsee biologista syrjähyppyä. Jos ap toteuttaa uhkauksensa, ei mies voi olla yhteydessä poikaansa, koska siinä tulisi samassa paketissa aina mukana myös ap:n haluama bonuslapsi.

Oletan, että lapsettomuus ei ole miehelle mikään ongelma, hänelle riittää yksi terve ja ihana lapsi. Ap sen sijaan haluaa, että perhe elää hänen hormonihöyryjään läpi vielä moneen kertaan.

Aika moni eroaa tuossa vaiheessa ihan siksi, että mies ei jaksa sitä, että vaimon ainoa asia on päästä hautomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

No hyvä että herätän jotain tunteita, olisikin kurja olla tylsä ja pölyinen kuin näkkileipä

Pölyinen näkkileipä? Missä ihmeessä säilytät ruokia?

Vierailija
44/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme että mies on lähdössä kun naapuri lahjoitti solut uuden vuoden bileissä.

Vierailija
45/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Jos hän ei halua lisää lapsia niin ok, kuten olen jo kirjoittanutkin. Lisäksi minulle on samantekevää, mitä joku uskoo ja mitä ei, mutta noin hän vain sanoi. En minä täällä ole kinastelemassa vaan hakemassa reflektiopintaa ja näkökulmia asiaan, erilaisia saa olla mutta jostain syystä tämä aloitus tuntuu ärsyttävän ihmisiä. Siksikö että että se poikkeaa keskiarvoista, tiedä häntä.

No yleinen näkökulma tuntuu olevan, että sinä vaikutat itsekkäältä ihmiseltä, joka ei arvosta miehensä ajatuksia. Kun vielä ottaa huomioon sen, että aivan luonnollisesti ihmiset pyrkivät kaunistelemaan tarinoita ja esittämään itsensä positiivisessa valossa, niin todellisuus teidän perheessä saattaa olla miehesi kannalta aika karu. 

Vierailija
46/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehen toive, että odotatte pitkälti yli kolmikymppisiksi ennen kuin alatte lapsentekoon?

Kuulostaa siltä, että mies viihtyisi velana ja häntä harmittaa, kun yksi velvoitelapsi ei riittänytkään sinulle.

Vierailija
47/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että pakastetut alkiot ovat antaneet harhakuvan, että lastenhankintaa voi lykätä. Olet jo 43-vuotias ja lapsikin jo 6-vuotias.

Ei se niin mene, että kun jo esikoisen hankinta on ollut hankalaa, voisi luottaa että pakastettujen alkioiden avulla toista lasta voi huoletta yrittää "sitten joskus".

Vierailija
48/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, juna meni jo kohdaltasi. Olet jo 43-vuotias ja haikailet lahjasoluja: tiesithän, että lahjasolujen luovuttajista on huutava pula ja jono lahjasoluhoitoihin saattaa paikasta riippuen olla jopa vuoden verran?

Vierailija
49/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ansaitsee itselleen vähemmän itsekkään puolison.

Vierailija
50/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Helsingissä syödä näkkileipää ollenkaan toisin kuin siellä Kuopion Petosella. Mä tilaan Woltilla tuoretta tavaraa.

Mitä tulee tuohon "kaunisteluun", niin en ole missään vaiheessa kai sanonut miehestäni mitään ikävää, psl tuon hänen melko järkyttävän kommentin. Päinvastoin, mies on hyvä ja osallistuva isä, elää terveesti, treenaa kuten minäkin, yhdessä perheenä tehdään juttuja ja harrastetaan...

...siksi tällainen onkin ikävää.

Vierailija
51/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Ei täällä Helsingissä syödä näkkileipää ollenkaan toisin kuin siellä Kuopion Petosella. Mä tilaan Woltilla tuoretta tavaraa.

Mitä tulee tuohon "kaunisteluun", niin en ole missään vaiheessa kai sanonut miehestäni mitään ikävää, psl tuon hänen melko järkyttävän kommentin. Päinvastoin, mies on hyvä ja osallistuva isä, elää terveesti, treenaa kuten minäkin, yhdessä perheenä tehdään juttuja ja harrastetaan...

Sitten ei varmaan kannattaisi ajaa sitä miestä kiukuttelulla ja kitinällä ihan äärirajoille, vaan osoittaa kunnioittavansa myös hänen ajatuksiaan.

Vierailija
52/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt että tuo prosessi on ollut raskas myös miehellesi. Hän ei selvästikään halua alkaa enää prosessiin jos sen seurauksena ei ole biologista lasta, varsinkaan kun teillä on jo yksi sellainen. Miehesi on selvästi epätoivoinen kun et kuuntele häntä ja hän heittää sellaisen kommentin jolla saa varmasti sinut havahtumaan. Itse en antaisi kiivauksissa heitetyn kommentin romuttaa kaikkea, vai etkä ole koskaan itse sanonut jotain mitä et tarkoita kun olet kiihtynyt. Minä ainakin olen, enkä vain yhtä kertaa.

Näin. Olen positiivisesti yllättynyt, että jo 4. kommentti on näin järkevä.

Isille usein on äitejä tärkeämpää, että lapsu on biologisesti heidän. Lapsettomuushoidoilla alkunsa saaneet lapset kuitenkin kasvavat äidin sisällä ja tulevat siten ehkä enemmän omiksi, vaikkeivät olisi biologisesti omia. On aivan ymmärrettävää, jos ei halua lahjasoluilla lasta. Teillä kuitenkin on jo yksi lapsi ja sinulla ikääkin.

Vierailija
53/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin tosissaan eroa miehestä, joka tuolla tavalla uhkaa jättää lapsensa. Saa miettimään, miten mies yleensäkin on sitoutunut lapseen, jos vanhempien välinen erimielisyys on hänelle syy hylätä lapsi.

Vierailija
54/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsisin tosissaan eroa miehestä, joka tuolla tavalla uhkaa jättää lapsensa. Saa miettimään, miten mies yleensäkin on sitoutunut lapseen, jos vanhempien välinen erimielisyys on hänelle syy hylätä lapsi.

Mies ei halua missään tapauksessa lahjasoluilla lasta perheeseen, jossa on jo yksi biologinen lapsi. Jos tilanne olisi toisinpäin, jossa mies haluaisi sen lapsen, mutta nainen ei missään tapuksessa...

Vierailija
55/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Uteliaisuuttani kysyn, miksi olette jättäneet yrityksen ylipäätään noin myöhäiselle iälle? Jos sisarus on kerran tärkeä asia.

Vierailija
56/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan perus miesten logiikkaa AP. Miehet jostain syystä hylkäävät omat lapsensakin jos nainen haluaa eron tai tässä tapauksessa toisen lapsen lahjasoluilla. Kun se ei ole miehen "oma" lapsi miehen kehittymättömässä mielessä. Tollasia pikku kakaroita ne suurimmaksi on. Otan osaa että olet mennyt lisääntymään tuollaisen lapsen kanssa.

Vierailija
57/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua missään tapauksessa lahjasoluilla lasta perheeseen, jossa on jo yksi biologinen lapsi. Jos tilanne olisi toisinpäin, jossa mies haluaisi sen lapsen, mutta nainen ei missään tapuksessa...

Siis mies haluaisi lapsen, mutta nainen ei, joten olisi ihan ok, että nainen uhkaisi, että ei aikoisi pitää mitään yhteyttä jo olemassa olevaan lapseen?

Sekö olisi ok?

Huhhuh.

Vierailija
58/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan perus miesten logiikkaa AP. Miehet jostain syystä hylkäävät omat lapsensakin jos nainen haluaa eron tai tässä tapauksessa toisen lapsen lahjasoluilla. Kun se ei ole miehen "oma" lapsi miehen kehittymättömässä mielessä. Tollasia pikku kakaroita ne suurimmaksi on. Otan osaa että olet mennyt lisääntymään tuollaisen lapsen kanssa.

Eiköhän tässä tapauksessa lahjasolut olisi lahjamunasoluja, ei siittiöitä. Ellei sitten myös miehessä vikaa.

Vierailija
59/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt herranjumala ymmärtää, että sillä vanhempien riidan aiheella ei ole mitään väliä. Yhtä hyvin se riidan aihe olisi voinut olla vaikka lapsen laittaminen yksityiskouluun tai vaikka alan vaihto.

Pointti on, että mies uhkasi jättää oman lapsensa, joka ei tietääkseni ole millään tavalla syyllinen tilanteeseen.

Vierailija
60/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää nyt herranjumala ymmärtää, että sillä vanhempien riidan aiheella ei ole mitään väliä. Yhtä hyvin se riidan aihe olisi voinut olla vaikka lapsen laittaminen yksityiskouluun tai vaikka alan vaihto.

Pointti on, että mies uhkasi jättää oman lapsensa, joka ei tietääkseni ole millään tavalla syyllinen tilanteeseen.

Uusi vauva perheeseen ei ole mikä tahansa riidan aihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi