Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi lahjasoluilla -mies uhkaa häipyä

Vierailija
08.05.2023 |

Olen todella surullinen...meillä on mieheni kanssa yksi poika IVF -hoidoilla. 3 alkiota oli pakkasessa ja mikään niistä ei nyt kiinnittynyt. Mies tietää myös että olen ihan hirveästi toivonut pojalle sisarusta. Olen nyt pohtinut ääneen lahjamunasolu- ja lahja-alkiovaihtoehtoa. Mies on sitä vastaan, ja ei siinä mitään, mutta mikä oli viimeinen tikki, hän täräytti eilen että "jos hankit vauvan noin niin en ole ****:iin (yhteiseen poikaamme, asumme avoliitossa) enää ikinä missään yhteydessä!!!!

Tuo oli sellainen kommentti että olen alkanut harkita eroa ihan vaan jo tuon kommentin takia, puhumatta nyt mistään lahjasoluista tai alkioista! Millainen ihminen sanoo noin??? Miehelläni ja pojalla on läheiset välit. Ihan sairasta!

Olen aina sitä mieltä että asioista voi, saa ja pitää keskustella, ja saa olla eri mieltä. Mutta toi eilinen kommentti. Mitä te tekisitte? ja p.s. en kaipaisi mitään v**tuilua nyt keltään, hormonihoidot lapsettomuushoitoineen ovat olleet jo tarpeeksi raskaita mielelleni.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuollaisella historialla vielä lähtisi ostamaan sikakalliita lahjasoluja, kerta yksi lapsi on jo onnistunutkin.

Minulla 4 ivf hoitoa joista 1 elävä lapsi ja 1 syntymässä kuollut. Vieläkään emme luovuta vaan aloitamme parhaillaan viidettä ivf hoitoa.

Vierailija
2/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä mies. Ehkä ero olisi joka tapauksessa paras ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuohon uponnut jo paljon rahaa? Ehkä mies haluaisi paremman elintason lapsen sijaan, kun kumminkin on jo yksi lapsi.

Vierailija
4/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt että tuo prosessi on ollut raskas myös miehellesi. Hän ei selvästikään halua alkaa enää prosessiin jos sen seurauksena ei ole biologista lasta, varsinkaan kun teillä on jo yksi sellainen. Miehesi on selvästi epätoivoinen kun et kuuntele häntä ja hän heittää sellaisen kommentin jolla saa varmasti sinut havahtumaan. Itse en antaisi kiivauksissa heitetyn kommentin romuttaa kaikkea, vai etkä ole koskaan itse sanonut jotain mitä et tarkoita kun olet kiihtynyt. Minä ainakin olen, enkä vain yhtä kertaa.

Vierailija
5/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut IVF -hoidot itse...

Poika on 6 -vuotias ja alkiot pakastettiin kun olin 37 -vuotias. Jos nyt lähtisin kerämään uudestaan soluja, olen 43, en usko että raskautuisin enää omilla. Aiemmin olisi pitänyt yrittää mutta mies ei suostunut ja toiseksi olin alzheimeria ja syöpää sairastavan äitini omaishoitaja (kuoli tasan vuosi sitten) niin voimatkin olivat vähän lopussa : (

Vierailija
6/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi todellisen mielipiteensä.

Vierailija
7/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinä olet kuunnellut miestäsi, kun hän on kertonut ajatuksistaan? Tuossa viestissäkin oli hyvin vahva minä, minä, minä sävy ja miehestäsi tehtiin vain statistia teidän elämässänne. Mies on ilmeisesti sanonut mielipiteensä hyvinkin monta kertaa ja sinä vain jankkaat ja jankkaat olettaen, että kunhan kinuat tarpeeksi paljon, miehesi antaa periksi? Toimiiko tämä strategia, kun lapsesi haluaa karkkia?

Miehesi sietokyky saavutti nyt katkeamispisteen. Ei tuo varmaan kovin fiksusti ollut sanottu, mutta ilmeisesti mikään muu ei ollut mennyt sinulle perille. 

Vierailija
8/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nro 2:lle ihan hirveästi viidenteen hoitoon ja paljon <3 <3 <3 !!

Joo onhan nämä miehellekin rankkoja asioita, mutta silti mua ärsyttää ihan hirveästi hänen tapa riidellä, mikä on kuin tennismatsissa, eli aina pitää "palauttaa pallo". Oon monta kertaa sanonut, että mun käsittääkseni parisuhde ei ole mikään kisa.

Vierailija
9/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nyt vain keskittyisit olemassa olevaan lapseenne. Ja mieheesi. Piste.

Vierailija
10/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla useimmin kuultu lause on: Jätä se sika (mies tmv: ). Kyseessä on niin iso asia, että varmasti kuormittaa molempien mieltä. Ota nyt aikalisä, rauhoitu ja yritä sen jälkeen saada miehesi kanssa keskusteluyhteys asian tiimoilta. Luultavasti hälle tullut jo paniikki koko asiasta, eikä kestä, no, painostusta asian kanssa. Yrittäkää löytää yhteinen sävel asiassa, ja nauttikaa siitä pienestä pojasta, jonka olette jo saaneet! 😊

Vierailija
11/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ihan järjetön uhkaus, että hylkäisi olemassa olevan oman lapsensa. Miten tuo edes on tullut hänelle mieleen, ja pitääkö hän lasta jonain esineenä? Terve vanhempi pelkäisi MENETTÄVÄNSÄ lapsensa, eikä uhkailisi lapsen hylkäämisellä ihan eri asian riidan yhteydessä.

Miksi olet maksanut hoidot tähän mennessä yksin? Onko suhteenne muutenkaan ollut kovin tervehenkinen aiemminkaan...

Vierailija
12/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos mies oikeasti häipyisi tuossa tilanteessa hän ei ole kyllä sitten poikani arvoinen! Tällaiset aikuisten väliset asiat eivät koskaan ole lapsen "vika" vaan ihan järkyttävää että lasta käytettäisiin "lyömäaseena".

Vierailija
13/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Onnea nro 2:lle ihan hirveästi viidenteen hoitoon ja paljon <3 <3 <3 !!

Joo onhan nämä miehellekin rankkoja asioita, mutta silti mua ärsyttää ihan hirveästi hänen tapa riidellä, mikä on kuin tennismatsissa, eli aina pitää "palauttaa pallo". Oon monta kertaa sanonut, että mun käsittääkseni parisuhde ei ole mikään kisa.

Sua ärsyttää miehesi tapa aina palauttaa pallo, mutta oletko sä ikinä harkinnut edes sekuntiakaan ennen kuin olet syöttänyt sen pallon sinne alunperin. 

Vierailija
14/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Mä olen maksanut IVF -hoidot itse...

Poika on 6 -vuotias ja alkiot pakastettiin kun olin 37 -vuotias. Jos nyt lähtisin kerämään uudestaan soluja, olen 43, en usko että raskautuisin enää omilla. Aiemmin olisi pitänyt yrittää mutta mies ei suostunut ja toiseksi olin alzheimeria ja syöpää sairastavan äitini omaishoitaja (kuoli tasan vuosi sitten) niin voimatkin olivat vähän lopussa : (

Kuulostaa tosi rankalta. Tunnen myötätuntoa myös miestäsi kohtaan. Hänelläkin selvästi rankkaa. Ikäsi puolesta olisi kiire toisen lapsen yritykselle, mutta ehkä tarvisitte asiaan nyt mietintätauon. Hankala tilanne.

Vierailija
15/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen hormonivetoinen itsekkyys ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan on jotain aivan käsittämätöntä.

Vierailija
16/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kaikki sympatiani sinulle, AP. Ikävä tilanne ja todella p*ska asenne miehelläsi, jos on valmis katkaisemaan välit omaan poikaansa ihan mistä tahansa syystä. Sekin ihmetyttää että sinä olet maksanut kaikki hoidot itse. Onko tuo suhteenne tasavertainen muillakaan alueilla? Vaikea neuvoa mitään, mutta itse harkitsisin kyllä tosissani haluanko olla tuollaisen miehen kanssa suhteessa. Mutta jos lähdet, lienee silloinkin riskinä että hän katkaisee suhteet poikaansa, mikä on tietysti pojalle tosi kurjaa ja epäreilua. Varmasti olisi syytä istua alas ja puhua asiat läpi kunnolla ja rauhallisesti.

Vierailija
17/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa en ole hirveän itsekäs. Olen itse ainoa lapsi, ja fakta on, että itselleni olisi tehnyt todella hyvää, että olisi ollut veli tai sisar jonka kanssa jakaa asioita. Sitäkin olen meinaan saanut kuulla, tästä asiasta. Ja kuinka olen lellitty ja milloin mitäkin. 

Ja erityisesti, nyt kun äitini kuoli, niin kyllä sen vaan nahoissaan tuntee ne yksinäisyyden tunteet. Mun mielestä on melko tervettä ajatella että lapsella olisi sisko tai veli...oppisi jakamaan asioita ja ottamaan muita huomioon myös. 

Vierailija
18/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo 43 niin unohda vauvahaaveet. En yhtään ihmettele jos miehesi ei halua enää lasta. Ei se kuusivuotias ole enää kiinnostunut sisaruksesta kun se vihdoin syntyisi. Todennäköisyys sille että heistä tulisi läheisiä on pieni. Sinä taidat haluta sen lapsen ihan itsesi takia.

Vierailija
19/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

No itse asiassa en ole hirveän itsekäs. Olen itse ainoa lapsi, ja fakta on, että itselleni olisi tehnyt todella hyvää, että olisi ollut veli tai sisar jonka kanssa jakaa asioita. Sitäkin olen meinaan saanut kuulla, tästä asiasta. Ja kuinka olen lellitty ja milloin mitäkin. 

Ja erityisesti, nyt kun äitini kuoli, niin kyllä sen vaan nahoissaan tuntee ne yksinäisyyden tunteet. Mun mielestä on melko tervettä ajatella että lapsella olisi sisko tai veli...oppisi jakamaan asioita ja ottamaan muita huomioon myös. 

SUN mielestä. Mutta kun parisuhteessa on kaksi. Eikä hän ole samaa mieltä. Miksi sun mielipide pitäisi olla se oikea?

Vierailija
20/78 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Itsekkäät ihmiset hyvin harvoin tajuavat omaa itsekyyttään. Se vähän niin kuin kuuluu siihen "taudinkuvaan". Sinä olet sitä mieltä, että sinun mielipiteesi ja kokemuksesi ovat arvokkaampia ja oikeampai kuin miehesi. Se on aikalailla itsekkyyden määritelmä. Jos minä olisin miehesi, häipyisin (mutta en hylkäisi lastani).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän