Maisterihaku 2023 tulokset
Haitko maisteriahaussa? Joko olet saanut tulokset?
Kommentit (426)
Yhteiskuntatutkimuksen maisteriohjelma- Tampere, ei tuloksia, ei palkkeja, ei mitään
Ilmeisesti Turku on pysynyt hiljaa?
Alue- ja kulttuurintutkimuksen maisteriohjelma, Helsinki. Odottavan aika on pitkä!
Maanisesti on tullut töiden ohella välilehdessä päiviteltyä opintopolkua. Mikä siinä on, että menee näin kauan? Ja tietyt yliopistot jo julkaisseet.
Yks HY-valtsikkahakija täällä. Ei näy mitään vielä itselläkään opintopolussa ja jokainen päivä jännittää ja ahdistaa, kun tätä odottelua tässä nyt jo tovi ollut. Loppusuora!
Vierailija kirjoitti:
Yks HY-valtsikkahakija täällä. Ei näy mitään vielä itselläkään opintopolussa ja jokainen päivä jännittää ja ahdistaa, kun tätä odottelua tässä nyt jo tovi ollut. Loppusuora!
Mihin ohjelmaan hait? Itse hain ensimmäistä kertaa, ykkösenä sotemaisteri ja kakkosena sosiaalitieteet. Jännittää niin perkuleesti! Aion kyllä kysyä lipastolta eritellyt pisteet pääsin sisään tai en. Tuntuu jotenkin niin lottoarvonnalta etenkin motivaatiokirjeen pisteytys.
T. Se aiempi valtsikkaan hakenut
Mua kiinnostais myös tuo motivaatiokirjeen pisteytys. Yhteiskuntatutkimuksen maisteriohjelmassa toki siihen piti sisällyttää oma alustava opintosuunnitelma, joka varmaan arvioidaan sen perusteella onko realistinen/toteutettavissa. Gradun aiheesta varmaan myös pohditaan kuinka toteutettavissa ko yliopiston resursseilla olisi tai tarvetta tutkimukselle valtakunnallisella tasolla? Miten henkilökohtaista motivaatiota pisteytetään/arvioidaan. Kuka haluaa tai ansaitsee paikkaa eniten? Monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntatutkimuksen maisteriohjelma- Tampere, ei tuloksia, ei palkkeja, ei mitään
Mihin tutkintoon hait ja millä taustalla? T. Itse sinne myös hakenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisotyö ja nuorisotutkimus. Kandi pohjalla toisesta tutkinnosta. Mitenkäs sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisotyö ja nuorisotutkimus. Kandi pohjalla toisesta tutkinnosta. Mitenkäs sulla?
Sama hakukohde täälläkin :D Pohjalla yhteisöpedagogin tutkinto.
Oj! Mäkin oon hakenut sinne! Toivottavasti me molemmat päästään <3
Täälläkin yksi HY:n sosiaalitieteisiin hakenut. Viime vuoden tilastoista näkee alimmat hyväksytyt pisteet kustakin opintosuunnasta. Niiden perusteella olen ynnäillyt, millaiset pisteet omasta hakemuksesta voisi tulla ja millaisilla pisteillä ko. opintosuuntaan voisi päästä...
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi HY:n sosiaalitieteisiin hakenut. Viime vuoden tilastoista näkee alimmat hyväksytyt pisteet kustakin opintosuunnasta. Niiden perusteella olen ynnäillyt, millaiset pisteet omasta hakemuksesta voisi tulla ja millaisilla pisteillä ko. opintosuuntaan voisi päästä...
Minäkin näitä tutkaillut, mutta melko mahdotontahan se on arvailla puhtaasti laadullisiin kriteereihin perustuvia pisteitä :/
Tulispa jo!
Voisiko ne tulokset nyt tulla. Suurin pelkoni on, että ne julkaistaan vasta ensi kuun alussa. Olisi kiva päästä suunnittelemaan tulevaisuuden suunnitelmia.
Itsekin ensikertaa haen maisteriohjelmaan, mulla sotemaisteri vaan. On aika hämmentävää ajatella, että motivaatiokirjeestä ei sais hyvin pisteitä jos siitä motivaatio välittyy, mulla milläs mittaat tai vertailet toisten motivaatioita keskenään ja niitä sitten paremmuusjärjestykseen 😂 toki siinä nyt oli muitakin tehtäviä, mutta verrattaen iso osa pisteitä tulee siitä motivaatiokirjeestä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ensikertaa haen maisteriohjelmaan, mulla sotemaisteri vaan. On aika hämmentävää ajatella, että motivaatiokirjeestä ei sais hyvin pisteitä jos siitä motivaatio välittyy, mulla milläs mittaat tai vertailet toisten motivaatioita keskenään ja niitä sitten paremmuusjärjestykseen 😂 toki siinä nyt oli muitakin tehtäviä, mutta verrattaen iso osa pisteitä tulee siitä motivaatiokirjeestä kuitenkin.
Haitko HY:n uuteen sotemaisteriin vai siihen sotetutkimuksen ja -johtamisen? Vai jonnekin ihan muualle? Ite hain tohon sote-tutkimus- ja johtamiseen ja vaikia on arvailla menestystä kun pohjatutkintokin on ihan eri alalta. Kuumottaa, mitenhän ne tehtävät meni. Ykkösenä siis minulla tuo.
Täällä myös ekaa kertaan maisteri ohjelmaan hakeva. Mulla ensimmäisenä Helsinki sotetutkimus- ja johtaminen. Toisena ja kolmantena sosiaali- ja terveyshallintotieteet.
Malttamattomana odotan tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko HY:n uuteen sotemaisteriin vai siihen sotetutkimuksen ja -johtamisen? Vai jonnekin ihan muualle? Ite hain tohon sote-tutkimus- ja johtamiseen ja vaikia on arvailla menestystä kun pohjatutkintokin on ihan eri alalta. Kuumottaa, mitenhän ne tehtävät meni. Ykkösenä siis minulla tuo.
Sotejohtamisen ja tutkimuksen maisteriohjelmaan hain kans :) onneks ei tullu siihe terveystieteiden maisteriin haettuu kun mahikset ois kyl ollu varma nolla sillä hakijamäärällä 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotejohtamisen ja tutkimuksen maisteriohjelmaan hain kans :) onneks ei tullu siihe terveystieteiden maisteriin haettuu kun mahikset ois kyl ollu varma nolla sillä hakijamäärällä 🙈
Onko sinulla yliopistotaustaa? Miltä sinusta tuntui ne tehtävät, joissa piti suunnitella tutkimus? Minusta ne oli aika haastavia, vaikka onkin yksi maisteri jo pohjalla. Esseetehtävä sensijaan oli helppo. Olen toiveikas kuitenkin, vaikka monta juttua on mistä voi jäädä pisteitä vajaaksi.
Ketään HY:n valtsikaan hakenutta? Näkyykö mitään, tai onko tietoa milloin tulokset ovat aiempina vuosina tulleet? Mulla ei näy yhtikäs mitään eloa, vain "valinta kesken"