Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ystävä soittaa jatkuvasti eikä mitään järkevää asiaa.

Vierailija
08.05.2023 |

Ystävystyin harrastuksessa uuteen ihmiseen.
Vaihdoimme numerot ja pian huomasin, että hän on todella läheisriippuvainen.
Hän soittaa päivittäin eikä hänellä ole mitään oikeaa asiaa, hän myös laittaa viestiä useasti ja yrittää nähdä useamman kerran viikossa.
Minusta on kiva nähdä häntä, mutta en jaksa näin usein.
Jotenkin tuntui, että tuo läheisriippuvuus myrkytti ystävyyssuhteen heti alussa.
Olen alkanut vähän karttamaan häntä.
En lue viestejä heti yms.
Vaikea tilanne.
Pitäisin hänestä kovasti, mutta tämä ei tunnu minusta mielyttävältä.
En ole tottunut tuollaiseen ja koen jotenkin tämän vähän ahdistavaksi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, ettei sillä ole ihan kaikki kotona.

Estäisin tuollaisen kokonaan.

Ei ole normaalia takertua noin ihmisiin varsinkaan jotka eivät ole läheisiä.

Vierailija
2/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag.

Älä ystävysty tuollaisen kanssa. Äitini on luonnehäiriöinen epävakaa läheisriippuvainen, todella toksinen ihminen, ja ihmisiin tutustuessaan käyttäytyy juuri tuolla tavalla. Lopulta myrkyttää koko suhteen toksisuudellaan ja omilla ongelmillaan.

Yksi kaverini on tuollainen myös (todennäköisesti pian tuleva ex-kaveri).

Nämä ihmiset eivät osaa elää ilman muita ihmisiä ja haluavat hyötyä heistä. Ymmärrän yksinäisyyden, mutta ei terveellä ihmisellä pitäisi olla tarvetta takertumiseen ja pommittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, hän on alkanut pommittaa sinua minun sijasta! Kannattaa olla varuillaan, saattaa saada kilarit, jos et vastaa.

Vierailija
4/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö on yksinäinen. Kutsu hänet vaikka kahville ja juttele nätisti, ettet ehdi pitää kovin usein yhteyttä. Älä vain pelkästään katoa. Se on todella raukkamaista. Selvitä tilanne puhumalla niin kuin aikuiset.

Vierailija
5/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli jo outo olo heti alussa, kun vaikutti niin normaalille ja täyspäiselle.

Pian alkoi tuo. Pahimillaan yrittää saada minut tuntemaan syyllisyyttä. Kerran peruin tapaamisen ja sanoi, että hän oli niin pettynyt, että sai masennuskohtauksen/ahdistuskohtauksen. En ole enää varma onko tuo vallan käyttöä vai ei?

Usein, kun olen myös sulkemassa puhelua niin hänellä yllättäin onkin jotain tärkeää asiaa ja huolia.

Mitä teen?

Ap

Vierailija
6/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on yksinäinen. Kutsu hänet vaikka kahville ja juttele nätisti, ettet ehdi pitää kovin usein yhteyttä. Älä vain pelkästään katoa. Se on todella raukkamaista. Selvitä tilanne puhumalla niin kuin aikuiset.

Ei välttämättä ole. Tällaisilla ihmisillä voi olla useitakin pomm ituksen kohteita, kun eivät kestä olla omien ajatustensa kanssa hetkeäkään. Jaarittelevat samat asiat useammalle ihmiselle, eivätkä muista kenelle ovat jo nämä jutut kertoneet, joten toistoa tulee.

Vierailija
7/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli jo outo olo heti alussa, kun vaikutti niin normaalille ja täyspäiselle.

Pian alkoi tuo. Pahimillaan yrittää saada minut tuntemaan syyllisyyttä. Kerran peruin tapaamisen ja sanoi, että hän oli niin pettynyt, että sai masennuskohtauksen/ahdistuskohtauksen. En ole enää varma onko tuo vallan käyttöä vai ei?

Usein, kun olen myös sulkemassa puhelua niin hänellä yllättäin onkin jotain tärkeää asiaa ja huolia.

Mitä teen?

Ap

Ihan oma valinta. Itse en katselisi tuollaista leikkimistä.

Vierailija
8/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen?

Ap

Anna "ystävyyden" hiipua, hän löytää kyllä uuden uhrin.

Vierailija
9/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole. Tällaisilla ihmisillä voi olla useitakin pomm ituksen kohteita, kun eivät kestä olla omien ajatustensa kanssa hetkeäkään. Jaarittelevat samat asiat useammalle ihmiselle, eivätkä muista kenelle ovat jo nämä jutut kertoneet, joten toistoa tulee.

Joo, tästä kokemusta. Monta rautaa tulessa koko ajan. Parhaimmillaan kertoo eri henkilöille eri versioita jutusta ja välillä sitten unohtaa, kenelle oli mitenkin asiat väännellyt.

Vierailija
10/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen?

Ap

Tuo ihminen ei tarvitse kavereita vaan apua. Juokse kun vielä voit. Tuo on juuri sitä että yrittää saada otteeseensa.

Vierailija
11/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa persoonallisuushäiriöiselt ja/tai mielenterveysongelmaiselta.

Älä vaan tapaa kotonasi, muuten alkaa ilmestymään ovellesi kun et vastaa tai "huomioi" häntä. Tuollaiset ihmiset imevät kuiviin ja lopulta pahimmillaan sairastuttavat myös sinut.

Kehoita häntä hakeutumaan psykologille juttelemaan, jos haluaa keskusteluseuraa useammin kuin itse jaksat. Vedä rajat. Älä suostu syyllistettäväksi ja manipuloitavaksi.

Jos ei ymmärrä hyvällä, niin sitten blokkaa ja estä kokonaan.

Vierailija
12/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä hänet uusien ystävyyssuhteiden pariin mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
13/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piip-piip-piip, mt-tutka huutaa punaisella...

Vierailija
14/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta yhteydenpito kokonaan. Nuo touhut päättyvät usein ikävästi.

Vierailija
15/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala mielistelemään yhtään. Eiköhän jätä rauhaan, kun sanot vain suoraan, ettet jaksa tai ehdi puhumaan tms. Anna hänen huomata itse, ettei sinua kiinnosta pitää niin usein yhteyttä häneen. Voithan sanoa olevasi sen luonteinen, että tarvitset paljon omaa aikaa. Mikä onkin totta.

Vierailija
16/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole vaihtoehtoja kuin mennä "hänen imuun" eli "ystävystyä" ja olla kohta todella syvällä hänen verkossaan tai jättää kokonaan.

Älä ota mitään "pelastajan roolia", koska sitä et tule tekemään. Jos onnistuisit "pelastamaan" hänet masennuksesta/yksinäisyydestä/riippuvuudesta niin hän lähtee sen jälkeen pois luotasi ja olet itse loppuun palanut raunio.

Olen pahoillani, mutta jätä se!

Vierailija
17/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että psykologista olisi apua.

Vaikka saisinkin hänet sinne niin en usko, että kertoo asiaa niin kuin se on.

Eli ei näe itse tuossa mitään ongelmaa joten korkeintaan mainitsisi uudesta ystävästä ja psykologi pitäisi tuota hyvänä juttuna.

Tuskin kertoisi omasta käytöksestään.

Ap.

Vierailija
18/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee tätä.

Vierailija
19/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee tätä.

Siis soittaa ja roikkuu puhelimessa, hänellä ei ole edes puhuttavaa mutta haluaa silti olla puhelussa.

Vierailija
20/57 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee tätä.

Sinulla on hieno mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi