Käääk! Onko jo myöhäistä istuttaa mustasilmäsusannaa tai muuta köynnöskasvia??
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Ja ruskeareikäjormaakin voi istuttaa nyt.
Hyvä tietää tämä.
Kokeile, laita siemenet märän käsipaperin väliin, kunnes itävät ja sitten istutat purkkiin kasvamaan aluksi.
Laita käsipaperin päälle kelmua, että pysyy kosteana.
Vierailija kirjoitti:
Mustasilmäsusanna ei ehdi enää siemenestä, mutta krassi ja hajuherne ehtii kyllä hyvin
Taimia istutetaan, siemeniä kylvetään.
Missä ja kuka on vetänyt susannaa turpiin, niin että simät on mustina. Ilmoittakaa nyt ihmeessä viranomaisille, joku joka tietää asiasta enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasilmäsusanna ei ehdi enää siemenestä, mutta krassi ja hajuherne ehtii kyllä hyvin
No tarkoitin sitä ihan siemenestä kasvattamista. Vielä täällä ei idä mikään kesäkukka kun unohtui. Niin ehtiikö enää mikään, köynnöksestä haaveilin?
Ap
Köynnökset kasvaa niin nopeasti että vielä ehtii, mutta kukinta saattaa mennä syksylle.
Mustasilmäsusannassa on se hauska puoli, että vaikka se näyttäisi kuoliaaksi kuivuneelta, se saattaa vielä virota ennalleen kunhan sitä kastelee kunnolla. Itse kerran palasin reissulta ja olin aivan varma, että kasvi oli kuollut, mutta kastelin silti kun oli kannussa vettä. Pari tuntia myöhemmin en ollut uskoa silmiäni, kun kasvi oli ennallaan ja vehreä.
Helposti ehtii. Tässähän menee vielä 3 viikkoa kesäkuuhun ja sitten on kolme kuukautta kesää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ja kuka on vetänyt susannaa turpiin, niin että simät on mustina. Ilmoittakaa nyt ihmeessä viranomaisille, joku joka tietää asiasta enemmän!
Onko suski koski?
Vierailija kirjoitti:
Köynnökset kasvaa niin nopeasti että vielä ehtii, mutta kukinta saattaa mennä syksylle.
Mustasilmäsusannassa on se hauska puoli, että vaikka se näyttäisi kuoliaaksi kuivuneelta, se saattaa vielä virota ennalleen kunhan sitä kastelee kunnolla. Itse kerran palasin reissulta ja olin aivan varma, että kasvi oli kuollut, mutta kastelin silti kun oli kannussa vettä. Pari tuntia myöhemmin en ollut uskoa silmiäni, kun kasvi oli ennallaan ja vehreä.
Totta, kun muistaa juottaa kunnolla Suskia niin se piristyy.
Mutta ei liikaa ettei ole liian kännissä ja rupeaa haastaa riitaa.
Mä en tajua tätä siemenstä kasvattamista. Saan kyllä itämään ja istutettua taimipurkkiin mutta sitten ne järjestäen kuolee. En tiedä mihin. Jotkut kellastuu ja kuolee, toiset näyttää kuivuvan kasaan, ja jotkut vaan nuupahtaa. Köynnöskrassi on ainoa missä olen ikinä onnistunut.
Kukka on siis nainen eli Susanna. Eri värisiä kukkia mistä valita. Aina vaan on mustat silmät. :)
On vielä liian aikaista. Ainakin täällä Vantaalla on aamuisin pari astetta pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkoitin sitä ihan siemenestä kasvattamista. Vielä täällä ei idä mikään kesäkukka kun unohtui. Niin ehtiikö enää mikään, köynnöksestä haaveilin?
Ruusupapu
Ap