Vankiloita pidetään liian mukavina, mutta moniko silti viihtyisi vankilassa? Ovesi on lukossa, et saa päättää milloin ja mitä syöt jne
Kommentit (89)
Tässä kuva Riihimäen vankilasta, sellissä oma vessa ja suihku. Omia tavaroita saa olla ja telkkaria katsoa.
https://img.ilcdn.fi/AtewWIQVlhWpekdvuqyoZ5ja0FE=/full-fit-in/612x0/img…
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millaista on lapsilla eli herätys tiettyyn aikaan, ruokaa tiettyyn aikaan, nukkumaan tiettyyn aikaan eli aina vanhempi sanelee, mikä on parasta. Ei vankila poikkea sairaalasta tai palvelutalosta lainkaan, aikataulut on tietyt ja niiden mukaan mennään. Tosin vankilassa ruoka on parempaa.
Juu, ihan sama asia olla lapsi kuin aikuinen vankilassa. Sairaalassa ei yleensä olla pitkää aikaa ja sieltä voi halutessaan lähteä pois, palvelutalossa ollessaan on niin huonossa kunnossa ettei pysty omatoimiseen elämään. En minä nyt nuorena ja hyväkuntoisena haluaisi sen enempää sinne palvelukotiin kuin vankilaankaan. Yleensä noissa muissa ei myöskään joudu olemaan vähä-älyisten rikollisten ympäröimänä itse selväpäisenä ja normaalina, paitsi lapsena jos vanhemmat ovat vähä-älyisiä rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuva Riihimäen vankilasta, sellissä oma vessa ja suihku. Omia tavaroita saa olla ja telkkaria katsoa.
ja vahän r a i s k a t a k i n saa
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minullakin on oma vessa ja suihku ja keittiö ja parveke ja omat tavarat ja huomattavasti enemmän tilaa kuin tuossa kopperossa. Puoliso ja kissakin mahtuu samaan asuntoon eikä kukaan kiellä asiaa. Saan juoda kaljaa kun haluan, nukkua milloin haluan ja käydä normaaleissa töissä. Saan lähteä kesäyönä ulos nauttimaan ilmasta, saan viettää juhlapyhät läheisteni kanssa, minun ei tarvitse olla vieraiden vartijoiden käskytettävänä jne. Pitää olla ihan saatanan vammainen että ajattelee vankilassa olemisen olevan ihan helppoa.
Sen ei ole tarkoitus olla mukavaa. En tarkoita että pitäisi olla kuin putkassa, mutta kyllä vamkeinhoito pitäisi kilpailuttaa kuten kaikki muukin.
Vankilassa voi käydä kitaratunneilla, pelata pelejä ja opiskella.
Vähän kuin avioliitto. Mies kyttää ovea että et juokse vieraan miehen matkaan, haukkui läskejäsi ja vahtii jääkaappia ettet syö kuin silloin kun hän antaa luvan. Tosin vankilassa on mukavampaa seuraa ja toisin kuin kotona joku tulee keskeyttämään käsirysyt.
Siellä ei pääse nettiin. Sehän se taitais monelle olla pahin paikka.
Olisi kurjaa kun ei voisi lähteä kävelylle halutessaan, ei voisi mennä jumppaan tai leffaan, ei voisi lukea kirjoja mitä haluaa, mutta itselleni pahinta olisi eriytyminen läheisistä ihmisistä. Ei voisi auttaa vanhoja sukulaisia heidän tarvitessaan arjessa tukea, ei pääsisi osallistumaan rakkaan ystävän häihin, ei pääsisi sukulaislasten syntymäpäiville, ei voisi tukea läheisiä avioerossa tai muissa elämän kriiseissä, ei pääsisi katsomaan ihmisiä sairaalaan. Menettäisi elämästään niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kodikas poikamiesboksi 👍
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vankila kuin joku vanhushautomo eli hoivakoti.
t. kohta 62 vEli aiot tehdä rikoksen? vai?
En nyt ihan vielä kun toistaiseksi olen vielä työelämässä. Mutta voi olla, että aikanaan voisin vaikka salakuljettaa huumeita päästäkseni vankilaan jonkun vanhushautomon sijasta. Vankien ruokaankin käytetään enemmän rahaa kuin hoivalaitoksissa olevien vanhusten ruokaan ja lisäksi vankiloissa on monipuolisempi valikoima vapaa-ajanviettotavoille kuin vanhushautomoissa.
Luuletko tosiaan että vaikka muistisairaana vanhuksena elämäsi olisi vankilan sairaalaosastolla jotenkin parempaa? Ei sinua minnekään laitokseen kipata heti tietyn iän saavutettuasi jos olet hyväkuntoinen.
Okei
Onnea teille
.
Menkää vankilaan ennemmin kuin hoitolaan
Veikkaan että on pettymys - ja peräreikä laulaa
30 % vangeista on psykopaatteja ihan vaan tiedoksi
"Estimates suggest up to 30% of the prison population meets the criteria for psychopathy and sociopathy."
https://www.insider.com/guides/health/mental-health/sociopath-vs-psycho…
itse en menisi paikana jossa 30 % on psykopaatteja
mutta minä olenkin nössö, enkä pidä väkivallasta
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin avioliitto. Mies kyttää ovea että et juokse vieraan miehen matkaan, haukkui läskejäsi ja vahtii jääkaappia ettet syö kuin silloin kun hän antaa luvan. Tosin vankilassa on mukavampaa seuraa ja toisin kuin kotona joku tulee keskeyttämään käsirysyt.
Jaa, minun avioliittoni on sellainen, että saan lähteä ovesta milloin haluan, kukaan ei hauku läskejäni tai vahdi jääkaappia tai syömisiäni, kotona on aina mukavaa seuraa enkä ole koskaan kokenut käsirysyä. Sinun piti siis sanoa että vähän kuin oma sairas ja väkivaltainen avioliittosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan vielä kun toistaiseksi olen vielä työelämässä. Mutta voi olla, että aikanaan voisin vaikka salakuljettaa huumeita päästäkseni vankilaan jonkun vanhushautomon sijasta. Vankien ruokaankin käytetään enemmän rahaa kuin hoivalaitoksissa olevien vanhusten ruokaan ja lisäksi vankiloissa on monipuolisempi valikoima vapaa-ajanviettotavoille kuin vanhushautomoissa.
😂🤣
siis jos ei pieni r x i s k a u s
silloin tällöin
ei haittaa, niin toki
.
Kaksi miestä r x i s k a s i ja m x r h a s i
20-vuotiaan uhrin Vantaan v a n k i l a s s a
Vaikea kuvitella, että kukaan tollasta haluaisi tehdä jollekin yli 60-vuotiaalle mummelille. Ja ainakin toistaiseksi käsittääkseni on vielä erikseen naisvankilat ja miesvankilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodikas poikamiesboksi 👍
Eikä poikkea kovin paljoa hoivakotienkaan huoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂🤣
silloin tällöin
ei haittaa, niin toki
.
Vaikea kuvitella, että kukaan tollasta haluaisi tehdä jollekin yli 60-vuotiaalle mummelille. Ja ainakin toistaiseksi käsittääkseni on vielä erikseen naisvankilat ja miesvankilat.
juu psyko naisethan ei raikaa toisiaan, se on myös tapa nöyryyttää ja saada sut maksaan suojelurahaa
no opit sitte kenen h u o r a k s i tuut
Loukkaako tuo sana? siellä ei puhuta kiltisti haaremille
Olen ollut tahdonvastaisessa hoidossa psykiatrisessa sairaalassa puoli vuotta. Luulen, että vankilaolot voittaisivat. Sairaalassa meitä oli neljä kolmen hengen huoneessa ja vaikka ovi ei ollut lukossa, niin ei siellä yhteisissä tiloissa mitään niin mielenkiintoista ollut, että sinne olisin halunnut ja ulko-ovet oli lukossa. Huoneessa ei ollut suihkua tai vessaa, vaan ne oli koko osaston yhteiset. Jos pitäisi valita, niin valitsisin vankilan.
😂🤣
silloin tällöin
ei haittaa, niin toki
.
https://yle.fi/a/3-12420134