Miksi Suomessa ei ole palvelua niin kuin ulkomailla jossa asiakas istuu tuoliin ja työntekijä kiillottaa kenkiä?
Asiakas istuu tuoliin ja työntekijä alkaa kiillottamaan kenkiä, puhdistaa, harjaa, pesee, vahaa ja kiillottaa. Menisittekö jos Suomessakin olisi tuollainen palvelu ja paljonko olisitte valmiita maksamaan siitä?
Kommentit (38)
Jossain auloissa oli niitä ilmaisia kengänkiilloitusautomaatteja, ne kai vei viimeisetkin kiillottajat Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kovat palkkavaatimukset, kun oletetaan jokaisen sukankuluttajan ansaitsevan vähintään insinöörin palkan. Sitten ihmetellään, kun palveluja ei ole.
Paljolla olisit itse valmis kiillottelemaan kenkiä? Ilmeisesti töitä saa hankkia kunhan ei tienaa liikaa... vai mikä oli viestisi ydin?
En opiskellut vuosikausia tehdäkseni hanttihommia. Näin ei tietenkään kaikilla ole, kun peruskoulusta lähtien kaivetaan nenää. Haluaisin nähdä nämä yläasteen nenänkaivajat nyt kiillottamassa mun kenkiä eikä nostamassa tukia ja juomassa kaljaa. Maksan palvelusta, mutta vain työn arvon mukaisen hinnan. Yhdysvalloissa näitä köyhyysrajan alapuolella eläviä kengänkiillottajia kyllä riittää ja samoin halpoja palveluita on yllin kyllin saatavilla niille, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Paljonko tienaa?
Missähän ulkomailla näitä kengänkiillottajia on?
Sun tennarit pitäs kiillottaa? Onko sulla nahkakenkiä?
Suutari palvelee ja opastaa sekä myy tuotteita kenkien hoitoon.
Buenos Airesissa ainakin.
Mene sinne sitten. Mä kokisin kiusallisena sen, että joku konttailis nuuhkimassa jalkojani.
Mutta onhan tuossa sulle hyvä työllistymisvinkki. Osta lankkia ja jakkara äläkä vingu tukia.
Suomalaisten tennarit ei kiillotusta kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
No kuinka paljon olisitte valmis maksamaan kenkien kiillotuksesta? 5€? 10?
Kyllähän tuota voisi kiillotella jos siitä maksettaisiin 5€ per asiakas ja niitä olisi edes 3kpl tunnissa mutta epäilen että tuo voisi toimia vain Helsingissä. Sitten jos tulee paljon kilpailua niin tulot tietty tippuu ehkä 3€ per asiakas.
Ehkä harrastuksen vuoksi voisi alkaa kiillottelemaan kenkiä.
Jos perustat ihan laillisen yrityksen niin siitä 5€:sta jää sinulle ehkä hyvällä tuurilla 2€ kaikkien mahdollisten maksujen ja verojen jälkeen. Vieläkö innostaa?
Kenkäliikkeissä on sellainen laite joka tekee pintasumutteen, joskus sai 5 eurolla. Kenkien lankkauksesta ei tietoa, aineen saa mukaan. Aika harva viitsii haistella kenkäaineita päivät pitkät, ellei luomuversio joka ei tuoksu, kengät eivät ole silti puhtaita. Suutari toki tekee kaikenlaista, joskus oli pikasuutari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kovat palkkavaatimukset, kun oletetaan jokaisen sukankuluttajan ansaitsevan vähintään insinöörin palkan. Sitten ihmetellään, kun palveluja ei ole.
Paljolla olisit itse valmis kiillottelemaan kenkiä? Ilmeisesti töitä saa hankkia kunhan ei tienaa liikaa... vai mikä oli viestisi ydin?
Jos olisi oikeasti nälkä, niin kyllä voisin ruokarahaa tuollakin tavalla hankkia.
Ei riittäisi tässä linttaan astuttujen lenkkareiden maassa asiakkaita kengänkiillottajalle.
Kaljunkiillottajallekin olisi enemmän kysyntää.
Näitä näkeee sellaisissa yhteiskunnissa jossa osa kansasta on rikasta ja osa näkee nälkää. Tulossa meille kovaa vauhtia.
Minä voin kiillottaa. Hinnat alkaen 100 € / 15 minuuttia.
Joissakin maissa käydään myös ajatuttamassa parta. Muttei Suomessa. Suomessa pitää tehdä kaikki itse. Jopa ravintolassa ja kahvilassa. Kaikki pikkuyrittäjät tapettu pois. Mahtaako maaseudulta mistään enää edes suutaria löytää.
Suomalaisten käyttämiin halpiskenkiin mitään kiillottajaa tarvitakaan. Kellään ei ole nahkaisia mittatilauskenkiä tietenkään.
Suomi alkaa tosiaan olla kehitysmaan tasolla, aikanaan Helsingin päärautatieasemalla oli kengänkiillottajia. Nyt niitä kaivataan takaisin, eläköön Suomeni maa.
Suomalainen olisi valmis maksamaan kaksi euroa. Muuten kamala kitinä, kuinka tuo voi olla muka niin kallista ja kyllä taas yrittäjä rikastuu. Vertaa kahvilat.
Yrittäjänäkö meinasit Suomessa pärjätä tienaamalla 15 e/tunti brutto? Ajatteles nyt hetki ihan aivoillasi. Toki, jollet parempaa harrastusta keksi itsellesi niin sitten varmaan riittää eurokin per asiakas.