Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävely salilla

Beginner
07.05.2023 |

Voiko salilla käydä joka päivä kävelemässä juoksumatolla ainakin se 30 min ja ihan kevyttä kävelyä. Ei kai siinä tarvitse pitää lepopäiviä? Entäs kuntopyörällä ajoa siihen lisäksi tai ilman. Alakropan yritän tehdä 2 krt viikossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Tosin fiksumpaa olisi kävellä (ja pyöräillä) ulkona.

Vierailija
2/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et kävele ulkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut typerykset lähtee ulos lenkille jonnekin kilometrien päähän, minä taas juoksen taloyhtiön parkkipaikkaa ympäri. Samalla tavalla se kunto siinä kasvaa.

Vierailija
4/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paha rosacea eli ruusufinni, joka pahenee mm auringosta ja tuulesta ja kylmäst/kuumasta ja vaikka mistä. Kasvot ovaat taas valitettavasti siinä kunnossa, että minun on vaan valitettavasti vältettävä ulkona oloa nyt, muuten olisinkin ehdottomasti ulkona. 

Vierailija
5/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut typerykset lähtee ulos lenkille jonnekin kilometrien päähän, minä taas juoksen taloyhtiön parkkipaikkaa ympäri. Samalla tavalla se kunto siinä kasvaa.

Aikoinaan olin semmoisessa työssä että kutsun käytyä oli työpaikalla oltava pikaisesti niin juoksin lähikorttelia ympäri.

Vierailija
6/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paha rosacea eli ruusufinni, joka pahenee mm auringosta ja tuulesta ja kylmäst/kuumasta ja vaikka mistä. Kasvot ovaat taas valitettavasti siinä kunnossa, että minun on vaan valitettavasti vältettävä ulkona oloa nyt, muuten olisinkin ehdottomasti ulkona.

Vierailija
7/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beginner kirjoitti:

Voiko salilla käydä joka päivä kävelemässä juoksumatolla ainakin se 30 min ja ihan kevyttä kävelyä. Ei kai siinä tarvitse pitää lepopäiviä? Entäs kuntopyörällä ajoa siihen lisäksi tai ilman. Alakropan yritän tehdä 2 krt viikossa.

Kyllä voi.

Vierailija
9/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mieluummin sellaisella salilla jossa on monta kuntopyörää/kävelymattoa jos aiot kuntoilla niillä pitkään ettet vie muiden mahdollisuutta lämmittelyyn

Vierailija
10/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beginner kirjoitti:

Moni käytää naisena lippalakkia ja viellä sateenvarjoa,estääkseen auringon tulon kasvoihin .Edellä mainitut ja maski viellä naamaan .Koeristeeksi isot pokat Aurinko lasien.Mahdolisuksia on paljon ulkoiluun,jos todella itse haluaisi?

Vierailija
11/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beginner kirjoitti:

Moni käytää naisena lippalakkia ja viellä sateenvarjoa,estääkseen auringon tulon kasvoihin .Edellä mainitut ja maski viellä naamaan .Koeristeeksi isot pokat Aurinko lasien.Mahdolisuksia on paljon ulkoiluun,jos todella itse haluaisi?

Tsiisus mikä taisteluvarustus... enemmin mäkin jo siellä salilla kävelisin.

Vierailija
12/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla ulkoiluhullulle suomalaiselle yllätyksenä, mutta kaikki eivät tykkää ulkoilla. Suomessa sää on surkea on suurimman osan vuodesta. Sopiva ulkoilusää on +25-30 astetta, muina aikoina normaali ihminen liikkuu mieluummin sisätiloissa.

Vierailija
13/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beginner kirjoitti:

Ei mikään aurinko tai tuuli aiheuta finnejä. Olipa huonoin huijausyritys ikinä. Teinit selittää "jooo en voi mennä ulos ettei finnit lisäänny". 🤣🤣🤣

Vierailija
14/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla ulkoiluhullulle suomalaiselle yllätyksenä, mutta kaikki eivät tykkää ulkoilla. Suomessa sää on surkea on suurimman osan vuodesta. Sopiva ulkoilusää on +25-30 astetta, muina aikoina normaali ihminen liikkuu mieluummin sisätiloissa.

Normaali ihminen ei tarvitse hellettä liikkuakseen ulkona. Itse asiassa 30 asteessa rehkiminen ei ole enää tervettäkään.

Vierailija
15/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beginner kirjoitti:

Ei mikään aurinko tai tuuli aiheuta finnejä. Olipa huonoin huijausyritys ikinä. Teinit selittää "jooo en voi mennä ulos ettei finnit lisäänny". 🤣🤣🤣

🙄

Vierailija
16/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit käpytellä joka päivä, enemmänkin. Kuuntele kroppaa, ja pidä välipäivä tai tee jotain muuta jos kipeydyt.

Vierailija
17/32 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 30min? Kyllä pitäisi pari tuntia ainakin kävellä että se jotain auttaisi.

Vierailija
18/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on huijausviesti kaukana ja haluan oikoa nyt ihmisten väärinkäsityksiä tästä sairaudesta, ei ole mikään pikkujuttu tosiaankaan meille, joilla tämä on todella pahana. Rosacea eli ruusufinni nimityksestä huolimatta ei ole akne.

Voi liittyä myös silmäoireita ja pahimmillaan sarveiskalvon pitkäaikista ärsytystilaa, joka voi johtaa jopa näkökyvyn heikkenemiseen.

Miespuolisilla voi tulla pahimillaan Rinophyma, joka merkitsee nenän kasvamista, nenä voi turvota ja pehmytkudos paksuuntua ja tulla muhkuranenä.

Itselläni tilanne äityi todella pahaksi viime kesänä, koko naama oli täynnä isoja punaisia kipeitä näppylöitä jopa isoja poskien peittäviä kipeitä laikkuja ja ei ole "vaan" kosmeettinen haitta vaan elämää rajoittava, en voi käydä saunassa, pakkanen,tuuli, ruoka rajoittaa elämää ja itsellä keväällä auringon esille tulo ja kesä aiheuttaa ongelmia.

Naisilla esiintyy enempi ja alkaa yleensä couperosalla. Joudun käymään iho-ja allergiasairaalassa tämän takia ja lisäksi minulla on psoriasis, joka taas tarvitsisi aurinkoa.

En juo enkä polta (nämä pahentavat) ja tässä hiljattain Iltasanomissa oli Paavo Arhinmäestä juttu, jossa hän avautui tästä sairaudesta, koska ihmiset tuomitsevat juopoksi, kun kasvot punoittaa ja Arhinmäellä siis vaan on punoitusta.

Jotenkin on surullista, kun ihmiset tuomitsevat tuntematta oikeasti asiaa (koskee mitä tahansa) ja en ole teini, olen  mummo. Tämä siis on kaikkea muuta kun huijausyritys.

Googlettakaa ruusufinni terveyskirjasto ja katsokaa kuvia, kukaan ei halua itselleen myhkyränenää, kipeitä märkiviä näppylöitä. Haluaisin todella nauttia auringosta ja saunomisesta ja tuottaa ylimääräistä rahanmenoa, vaikea löytää rasvoja,kosmetiikkaa mitkä sopivat kasvoille, shampootkin pitää varovasti huuhdella, koska kasvot voivat räjähtää siitäkin.

Kahvi, mausteet,stressi jne jne.

Kaikki lääkärit eivät tunnista, että se on sitten ihotautien yksityislääkärille menoksi, minä nyt olen HUS:in ihosairaalassa psoriasiksen takia hoidossa, jossa on osattu diagnosisoida rosacea. Eli yksi käynti aina siellä julkisessa sairaalassa maksaa yli 40 e

Vierailija
19/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kävelisit sinne salille? Siellä sitten teet lihastreenin ja kävelet kotiin.

20/32 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä sellaisina aikoina salilla, kun ei ole paljon kävijöitä, koska olen eläkkeellä ja sopii omaan päivärytmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi