Vain itsestään välittävät suuret ikäpolvet
Kommentit (1546)
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki suuriin ikäluokkiin kuuluvat ihmiset!
Nyt tehdään niin, että käytetään itse oma omaisuutemme eikä jätetä näille tyhmiksi tekeytyville nuorille yhtään mitään, koska he eivät oikeasti tunne historiaa eivätkä vanhempiensa ja isovanhempiensa entisiä oloja. Suuret ikäluokat opiskelivat velkarahalla ja töitä tehden, ei ollut tietokoneita kainalossa kun muutettin hellahuoneeseen opiskelemaan, jotta lapsilla sitten aikanaan olisi paremmat olot.
Ja nyt kun niillä on, ne eivät yltäkylläisyydessään näe historiaa, eivät aina edes opiskele, vaan syyttävät vanhempiaan ja isovanhempiaan kaikesta. Kun kaikki ei tulekaan heti ja nyt eikä suoraan suuhun.
Myydään asunnot ja osakkeet ja ostetaan kallis luksushoitopaikka loppuvuosiksi, matkustellaan niin kauan kuin rahaa riittää. Ei perintöjä, pärjätkööt nuoretkin omillaan ja velkarahalla.
Kai sinä hassu tajuat, että nuoriso toimii teidän toimivan juuri näin? Kaikki pelkäävät perinnöksi tulevia mökkejä, sijoitusasuntoja ja omistusasuntoja. Niistä kun tulee maksettavaksi hirveät verot, eikä kenelläkään ole varaa ostaa niitä niin, että saataisiin verot maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä uskoisi, että maailman onnellisimmaksi väitetty kansa, ja täällä räksytetään. Ja kadehditaan omia vanhempiaan. Älkää viitsikö.
Ollaan selvitty melkoisesta sodasta ja sodan jälkeisestä pula- ajasta,
Ja köyhyydestä, muistuuko mieleen- vai oletteko edes koskaan kuulleetkaan moisesta saavutuksesta.Ei ole kadehtimista se, että ymmärtää, että valtiontalous ei nykymenoa enää kestä. Ikäviä leikkauksia joudutaan tekemään. Käyttäkää nyt järkeä jos sitä on, ja lopettakaa tunnesuuntaiset tulkinnat asiassa.
Varallisuus on keskittynyt vanhemmalle väestölle, työssäkäyvät nuoret aikuiset sen sijaan eivät tahdo enää päästä edes ensimmäiseen omistusasuntoon käsiksi. Se ei ole oikein. Se ei ole oikein.
Tuossahan loistaa niin suuri kateus, ettei mitään rajaa, vanhemmalla väestöllä on niiiiiin paljon enemmän kaikkea, nuoremmilla ei sen sijaan mitään, kun vanhemmat kahmivat kaiken. Ou jee, saavat jopa eläkettä enemmän kuin nuoremmat, Kauheeta sentään.
Jospa teilläkin sitten vanhempana on. Ei näillä vanhemmillakaan nuorena vielä mitään ollut. Mun vanhemmilla ei ollut aluksi edes radiota, kun ei olisi ollut varaa radiolupaan. Nyt tulevat ihan tyydyttävästi eläkkeellään toimeen. Eivät narise.
No ei tule olemaan, sehän tässä on koko pointti. Ensimmäistä kertaa on se tilanne, että eläkeläiset ovat varakkaampia kuin uransa huipulla olevat 40-50-vuotiaat. Se omaisuus ei ilmesty mistään enää tässä vaiheessa, jos ei ole vielä karttunut. Palkoista jää vähemmän käteen kuin eläkkeistä. Asuntolainaa ei ole ehkä koskaan saatu tai sitten sitä maksetaan vielä kun itse ollaan eläkkeellä. Boomereille kertyi omaa varallisuutta ja perivät vielä siihen päälle vanhempansa. Omassa ja niin monessa tuttavaperheessä on tilanne, että lapsiperheet äärimmäisen tiukoilla ja isovanhemmilla rahaa kuin roskaa eikä auteta pienimmässäkään asiassa, edes lastenhoidossa. Itse ovat kyllä hoidattaneet lapsensa aikanaan omilla sodan käyneillä vanhemmillaan ja pienituloiset mummot auttoivat vähistään myös taloudellisesti. Korskea ikäluokka hassaa rahansa kuluttamiseen ja nauttimiseen eikä kiinnosta yhtään miten jälkipolvilla menee. Joskus se kolmas ikä kuitenkin loppuu ja avuntarve iskee. Mitenköhän sukupolvien välinen solidaarisuus silloin tulee toimimaan?
Toistan. Täällä näyttää meuhuavan ylemmän keskiluokan katkerat jälkeläiset kadehtien vanhempiensa varallisuutta.
Meiilä työläisperheissä on toisin, koulutetut lapset ovat heti parempituloisia kuin vanhempansa.
Me ostimme liki 50- vuotiaina ensimmäisen asunnon , kolmion halvasta lähiöstä, kun mieheni sai omavastuun kokoisen perinnön.
Lapsilla on ollut kolmikyppisinä kaikilla omistusasunto alla. Paremmat autot, rahaa matkustella.
Itse olen, jos ei tallinnaa ja tukholmaa lasketa käynyt kaksi kertaa kaupunkilomalla ulkomailla. Rantalomilla en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Eliniän pidentyminenkin on pelkkä valhe jolla yritetään perustella vaan eläkeiän nostoa.
Tämä. Ei se pidenny. Ainakaan siis laadukkaana. Toki varmasti elinvuosia voi olla lisää. Mutta hyvää se ei ole. Ihmisten kehot ja mielet rapistuvat samoin kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tehdään niin, että käytetään itse oma omaisuutemme eikä jätetä näille tyhmiksi tekeytyville nuorille yhtään mitään, koska he eivät oikeasti tunne historiaa eivätkä vanhempiensa ja isovanhempiensa entisiä oloja. Suuret ikäluokat opiskelivat velkarahalla ja töitä tehden, ei ollut tietokoneita kainalossa kun muutettin hellahuoneeseen opiskelemaan, jotta lapsilla sitten aikanaan olisi paremmat olot.
Ja nyt kun niillä on, ne eivät yltäkylläisyydessään näe historiaa, eivät aina edes opiskele, vaan syyttävät vanhempiaan ja isovanhempiaan kaikesta. Kun kaikki ei tulekaan heti ja nyt eikä suoraan suuhun.
Myydään asunnot ja osakkeet ja ostetaan kallis luksushoitopaikka loppuvuosiksi, matkustellaan niin kauan kuin rahaa riittää. Ei perintöjä, pärjätkööt nuoretkin omillaan ja velkarahalla.
Kai sinä hassu tajuat, että nuoriso toimii teidän toimivan juuri näin? Kaikki pelkäävät perinnöksi tulevia mökkejä, sijoitusasuntoja ja omistusasuntoja. Niistä kun tulee maksettavaksi hirveät verot, eikä kenelläkään ole varaa ostaa niitä niin, että saataisiin verot maksettua.
Saahan ne boomereiden miljoonaomaisuudet pantattua pankille jotta saa lainaa perintöveroihin. Tietysti vaatii että ne heti ositetaan, sulle, mulle, sulle , mulle. Tietääksni perikunta ei voi ottaa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisen hyvä ehdotus. Jokainen vastatkoon omista vanhuuspäivistään. Tuhlatkaa ne teidän omaisuutenne.
Lopetetaan samalla eläkemaksujen periminen palkasta, niin pääsee nuoretkin johonkin omaisuuteen kiinni. Nuorethan tulee tekemään töitä hautaan asti joka tapauksessa, eli nuorilla on tässä ehdotuksessasi vain voitettavaa.
Mikään ei estä tekemästä aloitetta PÄÄTTÄJILLE, ei eläkeläiset niitä päätä, siihen on ihan eri henkilöt jotka niistä päättää, tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas kyllästyttää nuorten jatkuva kiroilu,itsekkyys, pitää olla Tekokynnet,ripset,ankkahuulet,kylmä ja töykeä toisia kohtaan,päivittäin saa lukea nuorten alle 15 vuotiaiden väkivaltaisesta käytöksestä muita ja aikuisia kohtaan. Ja kuka ne on kasvattanut? Toi tekopyhyys että suuret ikäluokat on niiiin kamalia ja itsekkäitä pistää vihaksi, nuorissa ja heidän vanhemmissaan paljon enemmän kylmyyttä,julmuutta ja pahuutta kuin suuremmissa ikäluokissa. Ja olen itse 33 mutta ärsyttää toi sodankäyneiden ja nähneiden mollaus ja pahanpuhuminen.
Sodankäynyt sukupolvi on mm minunikäisten (40-vuotias) mummut ja papat. Suuret ikäluokat ovat näiden sodankäyneiden lapsia.
Ihan selvennökseksi vain.
Ja ne olivat nimenomaan nämä suuret ikäluokat jotka ovat eniten halveksuneet sodankäyneitä. Huusivat kurkku suorana ja punalippu liehuen että mitäs lähditte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas kyllästyttää nuorten jatkuva kiroilu,itsekkyys, pitää olla Tekokynnet,ripset,ankkahuulet,kylmä ja töykeä toisia kohtaan,päivittäin saa lukea nuorten alle 15 vuotiaiden väkivaltaisesta käytöksestä muita ja aikuisia kohtaan. Ja kuka ne on kasvattanut? Toi tekopyhyys että suuret ikäluokat on niiiin kamalia ja itsekkäitä pistää vihaksi, nuorissa ja heidän vanhemmissaan paljon enemmän kylmyyttä,julmuutta ja pahuutta kuin suuremmissa ikäluokissa. Ja olen itse 33 mutta ärsyttää toi sodankäyneiden ja nähneiden mollaus ja pahanpuhuminen.
Sodankäynyt sukupolvi on mm minunikäisten (40-vuotias) mummut ja papat. Suuret ikäluokat ovat näiden sodankäyneiden lapsia.
Ihan selvennökseksi vain.
Ja ne olivat nimenomaan nämä suuret ikäluokat jotka ovat eniten halveksuneet sodankäyneitä. Huusivat kurkku suorana ja punalippu liehuen että mitäs lähditte.
Sinähän senkin tiedät jonkun poliittisen jutun luettuasi.
Jotkut 70- luvun taistolaiset olivat opiskelijoiden hömppää.
Kyllä näin on, äidilläni sunt. 1945 on rahaa pankissa yli 100 000 euroa, ja valittaa, että pienellä eläkkeellä on tultava toimeen ja kaikki on niin kallista, on todella saita, no jääpähän perintö mulle.
Miksi eläkekatto on niin vaikea säätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee joka viikko 30 tuntia vuorotyötä ja tuossa summassa on vuorolisät mukana. Miksi eläkeläiset saa saman verran tai enemmän eläkettä.
Se on hyvä puoli, että nuoret ei maksa perikunnan asunnoista mitään, koska asuntolainaa ei saa edes 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä.
Minne se koulutus unohtui? Millä koulutuksella saa 1300 e netto?
Kaupassa on tradenomeja amk-tutkinnolla töissä, valtion virastoissa heitä on palkkatuella.
Eläkeläinen voi googlata palkkatuki valtiolla.
Sä voit googlata millä alalla on työvoimapulaa ja hakeutua siihen opiskelemaan.
Esim, putkimies ym, LVI
Sähkömies
Tietotekniikka paljon muita AMK pohjaisia.Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Vääristä valinnoista ei voi syyttää tuntemattomia eläkeläisiä, katse peiliin riittää.
Oho eläkeläinen unohtui hellekelillä kuumaan puistoon pyörätuolissa. Mulla särki pää ja lähdin kotiin. Varmaan tuo työkokeilu ilman palkkaa sai pään kipeäksi.
Onko tämänkaltainen typeryys, historiattomuus, tietämättömyys, ymmärtämättömyys ja alhaisuus yleistä jollakin tietyllä sukupolvella vai kerääntyykö tänne kirjoittamaan kaikki avohoitopotilaat?
Jokaisella sukupolvella on oma ristinsä kannettavanaan aivan kuten jokaisella yksilölläkin. Jos ei sitä ymmärrä niin ei ymmärrä mitään ainakaan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on, äidilläni sunt. 1945 on rahaa pankissa yli 100 000 euroa, ja valittaa, että pienellä eläkkeellä on tultava toimeen ja kaikki on niin kallista, on todella saita, no jääpähän perintö mulle.
Apua, onkohan meillä sama äiti? 😀 Sama syntymävuosi ja köyhyyden larppaus, vaikka säästötilit pullistelevat ja hirveä valitus kuinka eläkeläisiä rokotetaan ja eläkkeet pienet. Juuri valitti 8 prosentin korotuksista, että liian vähän, kun kaikki kallista. Ei kiinnostanut, kun sanoin että töissäkäyvät voivat vain haaveilla tuollaisista korotuksista ja elää pitää ja myös lapset elättää. Puheet kuulostaa siltä, että kaikki varat pitäisi ohjata eläkeläisten pohjattomiin suihin ja lapsilta ja nuorilta saisi viedä vaikka tuhkatkin pesästä, koska vanhoja pitää eniten arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen on syyllinen omaan syntymäänsä ?
Miten olisimme voineet estää vanhempiamme lisääntymästä ?Eipä tätä ole kukaan vaatinut vaan sitä, että olisitte nostaneet eläkerahoitusta jo 80-luvulla, kun oli jo selvää, että maksajia ei riitä tulevaisuudessa. Näin toimien lapsenne ja lapsenlapsenne olisivat saaneet samanlaisen yhteiskunnan ja eläkemaksut kuin te itse eivätkä järkyttävää maksutaakkaa, eläkeleikkauksia ja roimasti korotettua eläkkeellejäämisikää.
Olin 80-luvulla samassa elämän tilanteessa kuin moni täällä nyt eli ns.ruuhkavuosissa. Saanut vihdoinkin vakituisen työpaikan ja alle kouluikäinen lapsi. Ei tullut mieleen alkaa eläke aktivistiksi. Nurkan takana odottikin sitten jo 90-luvun lama joka vei monelta kaiken myös osan teistä loppuelämän ks.laman lapset . Tutkimus v.1987 syntyneestä ikäluokasta.
En suostu ottamaan vastuuta vaikka äänioikeutettu olinkin.
Tehkää te paremmin .
Loppujen lopuksihan kaikki johtuu siitä, että saajia on liikaa maksajiin verrattuna.
Nuoriso se vasta narsistista porukkaa on. Minä minä minä ja minun lumihiutale-identiteettini. Kun oikeita ongelmia ei ole
T. Nainen 30v
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkekatto on niin vaikea säätää.
Jotkut laki-ihmiset väittävät, että perustuslaki kieltää. Eiköhän se katto vielä tule, mutta se kohdistetaan tuleviin eläkkeisiin. No, ei sinne kattolukemiin moni enää silloin edes pääse. Eläkkeet on maksimissaan nyt ja taso romahtaa parinkymmenen vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Lämmittää sitten kun sen saa omiksi eläkepäiviksi. Itse ainakin lopetan työt heti siihen kun perintö tulee tilille. Jollain 100 000 elää mukavasti pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, onkohan meillä sama äiti? 😀 Sama syntymävuosi ja köyhyyden larppaus, vaikka säästötilit pullistelevat ja hirveä valitus kuinka eläkeläisiä rokotetaan ja eläkkeet pienet. Juuri valitti 8 prosentin korotuksista, että liian vähän, kun kaikki kallista. Ei kiinnostanut, kun sanoin että töissäkäyvät voivat vain haaveilla tuollaisista korotuksista ja elää pitää ja myös lapset elättää. Puheet kuulostaa siltä, että kaikki varat pitäisi ohjata eläkeläisten pohjattomiin suihin ja lapsilta ja nuorilta saisi viedä vaikka tuhkatkin pesästä, koska vanhoja pitää eniten arvostaa.
Meilläkin sama äiti. Muistaa myös koko ajan valittaa että lastenvaunuilla pääsee bussiin ilmaiseksi (kätevyyssyistä). Unohtaa kuitenkin näppärästi kaikki eläkeläisalennukset ja sen, ettei vuosikymmeniin ole sillä palkallaan ja eläkkeellään elättänyt kuin itsensä ja maksanut pienen vastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisimme voineet estää vanhempiamme lisääntymästä ?Eipä tätä ole kukaan vaatinut vaan sitä, että olisitte nostaneet eläkerahoitusta jo 80-luvulla, kun oli jo selvää, että maksajia ei riitä tulevaisuudessa. Näin toimien lapsenne ja lapsenlapsenne olisivat saaneet samanlaisen yhteiskunnan ja eläkemaksut kuin te itse eivätkä järkyttävää maksutaakkaa, eläkeleikkauksia ja roimasti korotettua eläkkeellejäämisikää.
Olin 80-luvulla samassa elämän tilanteessa kuin moni täällä nyt eli ns.ruuhkavuosissa. Saanut vihdoinkin vakituisen työpaikan ja alle kouluikäinen lapsi. Ei tullut mieleen alkaa eläke aktivistiksi. Nurkan takana odottikin sitten jo 90-luvun lama joka vei monelta kaiken myös osan teistä loppuelämän ks.laman lapset . Tutkimus v.1987 syntyneestä ikäluokasta.
En suostu ottamaan vastuuta vaikka äänioikeutettu olinkin.
Tehkää te paremmin .
Loppujen lopuksihan kaikki johtuu siitä, että saajia on liikaa maksajiin verrattuna.
Viime vaalikaudella vappusatanen vauhditti sdp:n voittoon puhtaasti eläkeläisten äänillä.
Nuoriso halusi jo silloin oikeistohallituksen karsimaan tuota saajien määrää. Tai ainakin saajille siirrettävien tulojen määrää. Eli kyllä tässä koko ajan tehdään, mutta eläkeläisillä on massavoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan jälleen kerran. Täällä kirjoittelee pääosin ylemmän keskiluokan väki, joka ei tiedä keskimääräisen työläis- suurten ikäpolvien elämästä tuon taivaallista saati ns. Tavallisen työn tekemisestä.
Mutta hyvä niin, että heillä ja heidän vanhemmillaan on asiat hyvin ja perintöjä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te eläkkeelle haluatte, seuraava sukupolvi teidän opastamana haukkuvat ja uhkailevat teitä eutanasialla kuten te nyt.
Eikä pidä unohtaa sitä perintöveroa. Hirveä säästö jos käpykaarti ymmärtää likvitoida omaisuutensa eikä jätä perinnöksi. Nuorisolla kun ei ole rahaa maksaa niitä veroja mitä siitä perinnöstä kaatuu niskaan ennenkuin euroakaan on tilille saatu.