Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä uusperheen muodostuksessa?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä on (lähes) teini-ikäisiä lapsia uuden mieheni kanssa ja molemmilla kova halu olla yhdessä.
Lapsien iät 11, 14 ja 15 ja mietimme missä kohtaa meidän olisi järkevää muuttaa yhteen; taloudellisesti se olisi kannattavaa. Miehelläni talo johon me lapsen kanssa mahtuisimme, mutta koitan etukäteen ymmärtää jo vaaranpaikat. Mitä teillä tulee mieleen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako. Uusperheitä vierestä seuranneena tämän totean. Itsekin eronnut, mutta asutaan nykyisen kanssa erillään ja ollaan oltu yhdessä jo kuusi vuotta.

Jos kuitenkin päädytte muuttamaan yhteen, niin suosittelen käymään perheneuvolassa keskustelemassa asiasta. Lapset ovat sen ikäisiä, että voi tulla raskasta.

Omat 7, 11 ja 14-vuotiaat kokevat isän uusperhekuvion raskaana. Isä muutti alle puolen vuoden kuluttua yhteen naisensa kanssa, naisella on 2 ja 3-vuotiaat lapset. Minun ja exän lapset eivät haluaisi enää mennä isälleen.

Suosittelen punnitsemaan hyvin tarkkaan LASTEN kannalta asiaa!!

Vierailija
22/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää muuttaa yhteen? Koska aikuiset haluavat, lapset eivät. No aikuisethan ne määräävät eli olette nyt riemurinnoin hajottamassa 3 lapsen elämän. Kaksi vanhinta menettää kotinsa, kun sinne tulee vieras nainen lapsineen ja sinun lapsesi tulee muutosta eteenpäin kokemaan, että hän ei siihen taloon kuulu. Haluatko oikeasti antaa lapsellesi sellainen kokemuksen, että hänestä ei pidetä, hän on liikaa, hänelle käännetään selkä? Sillä niillä isommilla lapsilla on täysi oikeus näyttää tunteitaan kotona, heillä on lupa sanoa, että ovat onnettomia sinun ja lapsesi takia. Ei perheissä tarvitse esittää onnellista, jos ei sitä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsen elämä siis muuttuisi eniten? Koulu, ystävät, harrastukset, toinen vanhempi, jne?

Vierailija
24/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi ja hän tuo 11-vuotias.

Todettiin eilen keskustellessa että 15-vuotias ei varmaan enää oikein sulaudu mukaan kuvioon, mutta 11-vuotias ja 14-vuotias samaa sukupuolta. Kaikilla lapsilla olisi omat huoneet, itsestäni olen lähinnä huolissani kun minulla ei olisi ns. Omaa tilaa, mutta toisaalta mies poissa kotoa paljon. Miehellä yksin laina talosta ja ehdotti, että maksaisin 1/3:n kuluista. Mietin tuossakin kohtaa, että tavallaan mies kerryttää pääomaa itselleen sillä, että asuu kanssamme, mutta minä en; onko tuohon jotain oikeudellista suojaa jos vain toisella velka nimissään ja sitten maksajia onkin kaksi, eli miten pitäisi toimia eron sattuessa ja talon myynnin kohdalla. Tähän mennessä olen sanonut ehdoksi sen että sitten voin harkita, kun hän kaivaa myös esille tietoa uusperheiden muodostamisesta ja sudenkuopista.

Toki mietimme tuota myös, että onko järkeä muuttaa ollenkaan yhteen kun lapset asuvat kotona, mutta toisaalta kerran me vaan eletään.

Luulen nyt kuintenkin että se sinun lapsesi on se väliinputoaja. Tuossa iässä 11 ja 14 vuotiaat ovat valovuosien päästä toisistaan ja sisarukset pitää yhtä kun se ns universumi romahtaa.

Vierailija
25/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis jotain talousvaikeuksia, kun puhut, että on edullisempaa muuttaa yhteen? Ja et saa erotilanteessa (oletan, että ette ole naimisissa..) mitään miehen nimissä olevasta talosta/omaisuudesta..kaikkeen on todellakin hyvä varautua, mutta jos nyt mietit eroakin ja sitä, mitä saat mieheltä siinä tilanteessa, niin himmatkaas muuttohaaveita.

Odottakaa se viitisen vuotta ainakin, kun kaksi isointa sitten ehkä omillaan. Eläkää sillä aikaa paljon yhteistä arkea koko uusperheen voimin: viikonloppuja yhdessä,lomamatkoja jne. Arki voi olla hyvää ja rikasta, vaikka ei asukaan vakituisesti yhdessä.

Vierailija
26/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulit pääseväsi asumaan ilman asumisenkustannuksia?

Vierailija
27/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä latelevat viisaita älkää-nyt-vain-menkö-yhteen -neuvojaan ne jotka on itse epäonnistuneet. 

Vierailija
28/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä latelevat viisaita älkää-nyt-vain-menkö-yhteen -neuvojaan ne jotka on itse epäonnistuneet. 

Ei, mutta niin monen uusperheen elämää etenkin lasten kantilta katsottuna seuranneena, en muuttaisi tuossa tilanteessa yhteen. Muutama vuosi ja lapset alkavat muuttaa pois kotoa. Mikä järki mullistaa tässä vaiheessa kaikkien maailma?

Vierailija
29/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lapset voisi asua toisilla vanhemmilla, niin Ap ja mies voisivat elää yhdessä huoletta?

Vierailija
30/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä muuttaisi yhteen, ihan lasten takia.

Jos lapset ovat jo teini-iässä, on tuo kuvio todella hankala. Lasten muutettua omilleen, voitte muuttaa yhteen.

Jos sinun on pakko muuttaa yhteen, niin ehdottomasti uusi yhteinen koti, ei kummankaan vanha.

Lastesi takia: älä muuta yhteen.

Itse tein sen päätöksen, että ei uusperhekuvioita sanan katon alla, ennen kuin lapset ovat muuttaneet pois. He ovat nyt aikuisia ja kiittäneet minua moneen kertaan asiasta, kavereiden kesken kuulemma kuullut ikäviä tarinoita uusperheistä. Ja mikä pahinta, moni kaveri sanonut, etteivät halua pahaa oloa sanoa vanhemmalleen, kun tämä on niin innoissaan uudesta kumppanistaan.

Vierailija
31/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani epäonnistunut kun olen seurustellut 17 vuottaa muuttamatta yhteen.

Vierailija
32/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se helvetinmoista epäonnistumista kehottaa lasten jotka ovat jo aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä takia malttamaan asiassa vielä muutaman vuoden.

Vierailija
33/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä muuttaisi yhteen, ihan lasten takia.

Jos lapset ovat jo teini-iässä, on tuo kuvio todella hankala. Lasten muutettua omilleen, voitte muuttaa yhteen.

Jos sinun on pakko muuttaa yhteen, niin ehdottomasti uusi yhteinen koti, ei kummankaan vanha.

Lastesi takia: älä muuta yhteen.

Itse tein sen päätöksen, että ei uusperhekuvioita sanan katon alla, ennen kuin lapset ovat muuttaneet pois. He ovat nyt aikuisia ja kiittäneet minua moneen kertaan asiasta, kavereiden kesken kuulemma kuullut ikäviä tarinoita uusperheistä. Ja mikä pahinta, moni kaveri sanonut, etteivät halua pahaa oloa sanoa vanhemmalleen, kun tämä on niin innoissaan uudesta kumppanistaan.

Tasapuolisuuden nimissä kaikki lapset revittävä irti juuriltaan?

Vierailija
34/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kumppanini kanssa puhuneet yhteenmuutosta. Minulla on kaksi lasta: 8- ja 4-vuotiaat, hän on lapseton. Seurustelua takana kaksi vuotta, ehkä tässä ei ole kiire minnekään.

Vierailija
35/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta niin monen uusperheen elämää etenkin lasten kantilta katsottuna seuranneena, en muuttaisi tuossa tilanteessa yhteen. Muutama vuosi ja lapset alkavat muuttaa pois kotoa. Mikä järki mullistaa tässä vaiheessa kaikkien maailma?

Niinhän monet elää 'lasten ehdoilla', eihän sitä sitten enää kesken kaiken pysty muutamaan muuksi. 

Vierailija
36/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lasten kasvaa rauhassa aikuisiksi.

Vierailija
37/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte että suhde kestää, niin ÄLKÄÄ helvetissä muuttako yhteen. Ehkä sitten eläkepäivinä, ei aiemmin.

Vierailija
38/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kymmenen vuotta yhdessä, asutaan erillään, ei olla kihloissa eikä naimisissa. Molemmilla avioero takana, toisella lapsia jotka kohta aikuisia. Ollaan todella onnellisia eikä riidellä mistään ikinä. Missä me ollaan epäonnistuttu? En ymmärrä.

Vierailija
39/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte että suhde kestää, niin ÄLKÄÄ helvetissä muuttako yhteen. Ehkä sitten eläkepäivinä, ei aiemmin.

Näin, me sitten ehkä eläkepäivinä myydään omat kodit ja muutetaan yhdessä vuokralle.

Vierailija
40/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuttako. Uusperheitä vierestä seuranneena tämän totean. Itsekin eronnut, mutta asutaan nykyisen kanssa erillään ja ollaan oltu yhdessä jo kuusi vuotta.

Jos kuitenkin päädytte muuttamaan yhteen, niin suosittelen käymään perheneuvolassa keskustelemassa asiasta. Lapset ovat sen ikäisiä, että voi tulla raskasta.

Omat 7, 11 ja 14-vuotiaat kokevat isän uusperhekuvion raskaana. Isä muutti alle puolen vuoden kuluttua yhteen naisensa kanssa, naisella on 2 ja 3-vuotiaat lapset. Minun ja exän lapset eivät haluaisi enää mennä isälleen.

Suosittelen punnitsemaan hyvin tarkkaan LASTEN kannalta asiaa!!

Mulla sama kokemus. Lapset eivät halunneet enää mennä isälleen, kun sinne muutti uuden vaimon lapset. Voi miettiä mikä kärsimys se olisi ollut, jos isän luona olisi ollut heidän varsinainen kotinsa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi