Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö joku tosiaan aina verhot auki kun aurinko porottaa sisälle?

Vierailija
06.05.2023 |

mulla on nyt keväällä ja kesällä aina pimennysverhot kiinni

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka ikinen kesä juuri kuumimpaan aikaan päivällä oltava ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Miehen kanssa aina hirveä riita tästä kun minä pitäisin ne päivällä kiinni ja yöllä auki. Mutta ei, se menee niinkuin mies sanoo, ja siihen on tyytyminen.

Eräässä toimistossa kesäkuumalla pidin itse kaihtimia ja ikkunaluukkua kiinni työpäivän aikana. Moni työkaveri taas ei ja sitten ihmettelivät samaan aikaan, miten mun huoneessa oli ihanasti viileämpää kuin heillä. Väittivät vielä sitkeästi, että pakko on tuulettaa päivällä, koska muuten läkähtyy. Itse laitoin sen ikkunaluukun auki töistä lähtiessäni ja suljin aamulla töihin tullessani.

Vierailija
22/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillään minun luona ollut +42 kesällä. Auringo tosiaan paistaa tähän yksiön olohuoneeseen. Jäähdytystä ei ole koska ei saa läpivetoa muutoin kun jos avaa parveekkeen oven ja asunnon ulko oven vielä rappukäytävän parvekkeen oven. Se on hetkellinen juttu. Mutta täksi kesäksi olen panostanut ja ostanut 360 euron ilmanjäähdyttiminen. Valmistaja lupaa että se jäähdyttää asuntoni  +20 asteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki ikkunat pohjoiseen päin, joten täällä on ihan hiton hämärää aina. Jos nyt muuttaisin asuntoon, jossa joskus näkisi auringonvaloa, niin todellakin pitäisin verhoja auki. Ainakin alkuinnostuksen ajan..

Vierailija
24/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutalossa kun asuu, niin verhot ovat 80% kiinni.Talvella pysyy lämpö paremmin sisällä.Kesällä ei halua että sisällä on 30 astetta.Nyt on niitä hetkiä kun verhot ovat auki.

Vierailija
25/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka ikinen kesä juuri kuumimpaan aikaan päivällä oltava ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Miehen kanssa aina hirveä riita tästä kun minä pitäisin ne päivällä kiinni ja yöllä auki. Mutta ei, se menee niinkuin mies sanoo, ja siihen on tyytyminen.

Havainnollista tuo miehelle niin, että viet hänet siihen kohtaan huonetta mihin aurinko paistaa. Annat olla siinä vähän aikaa ja laitat verhot ja parvekkeen oven kiinni. Ehkäpä hän huomaa eron...

Vierailija
26/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän verhoja mielelläni auki aina. Mutta meillä onkin olohuoneen ikkunan ulkopuolella leveä markiisi jonka voi avata estämään auringon paahde. Sekä ilmalämpöpumppu.

Vierailija
27/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa suojata silmiä ja ihoa auringolta ehkä sillä verholla, jos joku pitää koko ajan verhoja auki tai sitten ottaa riskit. UV-säteily jne. Paitsi jos on ihminen johon se ei vaikuta niin ihme.

Vierailija
28/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä että verhot muka jotenkin viilentäisivät asuntoa. Itse en ole huomannut yhdessäkään asunnossa sellaista vaikutusta.

Vierailija
29/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten naapurit luulee että asunnossa nukutaan.

Vierailija
30/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika kauheaa joskus kesäisin ,jätti-ikkuna etelään yksiössä hki.+ 30 oli liikaa, pakenin vaikka leirintä alueelle. Nyt on 2m lippakatos lounaaseen. Kerran olen nukkunut ulkona kymmeneen vuoteen.

Vierailija
31/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin joillakin. Se hellekesä 2010, vapun jälkeen jo hellettä, tai lähes: tiilivuorattu betonimörskä lämpeni eikä tilapäinen viileneminen auttanut yhtään. Kämppä ei viilentynyt vasta kuin lokakuussa ;(

Jumankekka, enimmillään oli 35 astetta sisällä! Sitä hellettä kun ei päässyt mitenkään karkuun.

Vertailun vuoksi: kovin pakkanen, missä olen ollut oli 37 (siis -37). Maatalon tuvassa ei tarennut oikein muualla olla kuin tuvan uunin lähellä. Lauhtui sitten -20:een - tuntui melkein kesältä :)

Vierailija
32/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin joillakin. Se hellekesä 2010, vapun jälkeen jo hellettä, tai lähes: tiilivuorattu betonimörskä lämpeni eikä tilapäinen viileneminen auttanut yhtään. Kämppä ei viilentynyt vasta kuin lokakuussa ;(

Jumankekka, enimmillään oli 35 astetta sisällä! Sitä hellettä kun ei päässyt mitenkään karkuun.

Vertailun vuoksi: kovin pakkanen, missä olen ollut oli 37 (siis -37). Maatalon tuvassa ei tarennut oikein muualla olla kuin tuvan uunin lähellä. Lauhtui sitten -20:een - tuntui melkein kesältä :)

Niin tuo -37 oli Kaakonkulmalla, Lapissa sitten luvut erikseen.

- sama

Vierailija
33/33 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pidän sälekaihtimet vielä toki auki kun ilmat on kylmät ja meillä on sähkölämmitys. Sitten kesällä

pidetään enemmän kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän