Joko olette ottaneet kesävaatteet esille?
Ja laittaneet talvivaatteet pois? Minä ajattelin tänään järjestää vaatekaapin lämpimiä kelejä varten.
Kommentit (71)
Kyllä, osittain yhdistetty talvivaatteisiin, hrrrrrr.
Ei mulla oo erikseen kesä- ja talvivaatteita, jos nyt ei puhuta ulkovaatteista. Toki nyt jotain shortseja pidän vaan kesällä, mutta muuten yhdistellen lempivaatteitani ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nyt pääse yli siitä että jollain on niinkin paljon eri kausien vaatteita, että ihan säilytykseen tarvitsee laittaa. Takit ja kengät poislukien tietenkin.
Itsellä on esim paksu tummanharmaa poolokauluksinen mohairneule joka on jonkun mielestä varmaankin talvivaate, mutta se näyttää aivan ihanalta kesäillassa kevyen kesämekon ja ballerinojen kanssa.
Tai paksu vakosamettinen ruskea kynähame. Jonkun mielestä syksy/talvi, mutta se onkin ihana vaaleanpunaisen topin ja kukkakuvioisen laukun kanssa. Näyttää jälkiruualta.
Mielestäni kyse on ihan vain yhdistelmistä.
Mun vaatekaappiin mahtuu kivasti n. 25 vaatekappaletta (pl. alus- ja yövaatteet sekä urheilukamat).
Ap
Onko niitä alus- ja yövaatteita ja urheilukamoja sitten niin paljon, vai mikä se "kivasti" on, ettei enempää tosiaan mahdu? Minä saan 25 vaatekappaletta mahtumaan yhdelle hyllylle ilman että täytyy tehdä mitään hirveitä pinoja, jotka pitäisi myllätä joka kerta kun kaapista jotain ottaa.
Ei niitäkään paljoa ole, urheiluun 5 kpl housuja, 5 kpl erilaisia yläosia ja urheiluliivejä, yöhousuja, -paitoja ja rintaliivejä myös suunnilleen sama määrä. Sukat ja alushousut mahtuu 1428 cm SKUBB-laatikoihin. Käyttövaatteet on suurimmaksi osaksi henkareissa ja niiden alapuolelle, ainoalle hyllylle mahtuu 2 matalaa pinoa. Laskin huvikseni kaikki vaatteeni ja niitä on 65 kpl.
Vaatekaappini on tällainen, mutta 35 cm syvänä.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/pax-bergsbo-vaatekaappi-valkoinen-valkoine…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo erikseen kesä- ja talvivaatteita, jos nyt ei puhuta ulkovaatteista. Toki nyt jotain shortseja pidän vaan kesällä, mutta muuten yhdistellen lempivaatteitani ympäri vuoden.
Ei yhtään villapaitoja? Ohuita kesämekkoja? Mulla ainakin on tosi paljon hameita ja paitoja villasta, ja toisaalta ohuita silkkisiä, viskoosisia tai puuvillaisia kesämekkoja. Toisaalta en käytä farkkuja tai huppareita, jotka taitaa olla se nykyihmisen perusvaatetus kesässä ja talvessa, niin eri kauden vaatteet eroaa ehkä selkeämmin toisistaan. Ei mun pitkiäkään puuvillahousuja pysty talvella käyttämään kun ovat niin ohuet, ja samoin paksuilla sukkiksilla ja pitkällä villahameella ei tee mitään kesälllä. Musta on sinänsä ihan kiva, kun vaatteet on erilaiset talvella ja kesällä, tulee aina kiva fiilis kun ottaa kesävaatteet esiin ja muistaa mitä kaikkea kivaa siellä onkaan. Talvella taas on ihana ottaa käyttöön ne villapaidat- ja hameet, kun kelit alkaa taas viiletä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nyt pääse yli siitä että jollain on niinkin paljon eri kausien vaatteita, että ihan säilytykseen tarvitsee laittaa. Takit ja kengät poislukien tietenkin.
Itsellä on esim paksu tummanharmaa poolokauluksinen mohairneule joka on jonkun mielestä varmaankin talvivaate, mutta se näyttää aivan ihanalta kesäillassa kevyen kesämekon ja ballerinojen kanssa.
Tai paksu vakosamettinen ruskea kynähame. Jonkun mielestä syksy/talvi, mutta se onkin ihana vaaleanpunaisen topin ja kukkakuvioisen laukun kanssa. Näyttää jälkiruualta.
Riippuu todella paljon kesästä, voiko noita käyttää. Suomessakin on nähty aika paljon kesiä, kun on niin kuumaa, ettei voi vilkaistakaan villaan päin, oli se miten ohutta hyvänsä (ja nyt ei tarvitse tulla kertomaan, miten villa pysyy viileänä kesällä - kukaan ei pukeudu villapaitaan 35 asteen helteessä). Toisaalta sitten viileänä ja sateisena kesänä voi olla hyvinkin paljon tarvetta lämpimille vaatteille. Mutta mulla ainakin on sekä kevyempää että paksumpaa villavaatetta, ja laitan niistä 90 % pois kesäksi. Pari ohuempaa neuletta riittää hyvin kesän tarpeisiin, mutta kyllä mulla villavaatteita on aika paljon enemmän kuin ne.
Minusta erityisesti mekoissa ja hameissa ne eri kaudet tulee selkeämmin esiin. Käytän lähes yksinomaan helmallisia alaosia, joten siksikin on paljon eri kausiin rajoittuvia vaatteita. Talvella on pakko olla pitkää ja paksua, että pärjää kylmässä, ja vastaavasti kesällä huomattavasti ohuempia helmoja. Toki jako ei oikeasti ole noin tiukka vaan enemmän kevät-kesä-alkusyksy ja talvi erikseen, ja totta kai iso osa vaatteista on myös jatkuvasti esillä. Mutta ei omaan vaatekaappiini kyllä mahdu kesä- ja talvivaatteet samaan aikaan. En usko, että vaatteita on sen enempää kuin normaalilla nykyihmisellä (varmaan vähemmänkin kuin monilla), mutta niiden tyyli on sellainen, etteivät käy joka vuodenaikaan. Ei jotain ohuenohutta kesämekkoa saa yhdistelemällä sopimaan Suomen talveen, ei sitten mitenkään.
Kevät on mahtavaa kun naisilla vaatteet vähenee 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella paljon kesästä, voiko noita käyttää. Suomessakin on nähty aika paljon kesiä, kun on niin kuumaa, ettei voi vilkaistakaan villaan päin, oli se miten ohutta hyvänsä (ja nyt ei tarvitse tulla kertomaan, miten villa pysyy viileänä kesällä - kukaan ei pukeudu villapaitaan 35 asteen helteessä). Toisaalta sitten viileänä ja sateisena kesänä voi olla hyvinkin paljon tarvetta lämpimille vaatteille. Mutta mulla ainakin on sekä kevyempää että paksumpaa villavaatetta, ja laitan niistä 90 % pois kesäksi. Pari ohuempaa neuletta riittää hyvin kesän tarpeisiin, mutta kyllä mulla villavaatteita on aika paljon enemmän kuin ne.
Minusta erityisesti mekoissa ja hameissa ne eri kaudet tulee selkeämmin esiin. Käytän lähes yksinomaan helmallisia alaosia, joten siksikin on paljon eri kausiin rajoittuvia vaatteita. Talvella on pakko olla pitkää ja paksua, että pärjää kylmässä, ja vastaavasti kesällä huomattavasti ohuempia helmoja. Toki jako ei oikeasti ole noin tiukka vaan enemmän kevät-kesä-alkusyksy ja talvi erikseen, ja totta kai iso osa vaatteista on myös jatkuvasti esillä. Mutta ei omaan vaatekaappiini kyllä mahdu kesä- ja talvivaatteet samaan aikaan. En usko, että vaatteita on sen enempää kuin normaalilla nykyihmisellä (varmaan vähemmänkin kuin monilla), mutta niiden tyyli on sellainen, etteivät käy joka vuodenaikaan. Ei jotain ohuenohutta kesämekkoa saa yhdistelemällä sopimaan Suomen talveen, ei sitten mitenkään.
Minulla ei ole mitään villavaatteita. Villa kutittaa liikaa. Siltikin, vaikka pukisi jonkin toisen vaatteen villavaatteen alle.
Samat vaatteet kesät talvet. Paitsi toppatakit ja talvikengät, mutta ovat eteisessä, eivät vaatekaapissa. Kaikki omat vaatteet mahtuvat muutamalle hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Samat vaatteet kesät talvet. Paitsi toppatakit ja talvikengät, mutta ovat eteisessä, eivät vaatekaapissa. Kaikki omat vaatteet mahtuvat muutamalle hyllylle.
Tämä toimii vain, jos tyyli on joku farkut, t-paita ja huppari. Kesämekkoja, pellavahousuja, shortseja, pitsineuleita ja narutoppeja ei voi käyttää talvella
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toimii vain, jos tyyli on joku farkut, t-paita ja huppari. Kesämekkoja, pellavahousuja, shortseja, pitsineuleita ja narutoppeja ei voi käyttää talvella
Ap
Mikä muka estää käyttämästä pitsineuletta talvella? Toppejakin käytän muiden paitojen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä muka estää käyttämästä pitsineuletta talvella? Toppejakin käytän muiden paitojen alla.
Se, että siinä tulee kylmä. Mun topit on sellaisia, että ei niitä voi tunkea jonkun villapaidan alle, ovat joko vääränlaisia tai kylmiä. Talvella käytän pitkähihaisia aluspaitoja.
Ap
En todellakaan, yöllä -5 ja nyt 8. Unskalla mennään.
Kun alkaa olemaan päivällä 20 etsin mekot kaapista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se, että siinä tulee kylmä. Mun topit on sellaisia, että ei niitä voi tunkea jonkun villapaidan alle, ovat joko vääränlaisia tai kylmiä. Talvella käytän pitkähihaisia aluspaitoja.
Ap
Kaikki eivät ole kuten sinä. Minulla ei yleensä ole talvisinkaan sisätiloissa päällä muuta kuin joku lyhythihainen ohut paita. Läkähtyisin hengiltä, jos yrittäisin pitää pitkähihaista aluspaitaa ja sen päällä vielä jotain villapaitaa.
Asia olisi varmasti toisin, jos sisällä olisi talvisin 15 astetta, mutta Suomessa harvemmin on näin.
Vierailija kirjoitti:
Näytät mielipuolelta jos kuljet toukokuussa untuvatakissa. Kerrosta hyvä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaatekaappiin mahtuu kivasti n. 25 vaatekappaletta (pl. alus- ja yövaatteet sekä urheilukamat).
Ap
No tämä selittää. Itsellä yläosat+alaosat+mekot+bleiserit+neuletakit yht. noin 200kpl ja lisäksi siihen juhlavammat juhlavaatteet.
Apua. Mulla ehkä 10 vaatetta kesäksi.
10 on jo tosi vähän. Mitä siihen sisältyy? Ehkä tällainen voisi toimia:
- 2 mekkoa, arki ja juhla
- 2 hametta, lyhyt ja pitkä
- 2 housut, shortsit ja pitkät
- 3 paitaa, pitkähihainen, toppi ja t-paita
- 1 neuletakkiTäytyisi olla niin, että kaikki neutraaleja ja sopivat toistensa kanssa yhteen. Asusteilla vaihtelua ja väriä.
Mulla on vain t-paitoja ja parit pyöräilyshortsit. En käytä mekkoja ja hameita. Enkä tarvitse asusteita ja värillä ei ole mitään merkitystä.
Varmaan tulevalla viikolla vekslataan vaatteet. Pitää myös vaihtaa vähän kevyempi peitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kaikki eivät ole kuten sinä. Minulla ei yleensä ole talvisinkaan sisätiloissa päällä muuta kuin joku lyhythihainen ohut paita. Läkähtyisin hengiltä, jos yrittäisin pitää pitkähihaista aluspaitaa ja sen päällä vielä jotain villapaitaa.
Asia olisi varmasti toisin, jos sisällä olisi talvisin 15 astetta, mutta Suomessa harvemmin on näin.
Kyllä meillä on talvella hyvin usein 15 lämmintä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytät mielipuolelta jos kuljet toukokuussa untuvatakissa. Kerrosta hyvä ihminen
Tänäänkin piti olla aamulla pipo ja toppatakki että tarkenee.
osa ottaa pesävaatteet esille, sen verran lyhyttä ja läpinäkyvää että kaikki varmasti näkyy
Mulla ei ainakaan millään mahtuisi kesä- ja talvivaatteet samaan aikaan kaappeihin tässä kerrostaloskaksiossa, kun miehenkin vaatteet ja tavarat vie kaappitilaa. Yläkaapeissa on laatikoissa aina sen kauden vaatteet, joita ei käytetä. Varsinkin talvivaatteet vie tosi paljon tilaa kaapeissa, kun ovat suurelta osin villaa. Mutta turhalta toisaalta tuntuisi pitää jotain kesämekkoja kaapeissa kesät talvet, kun niitä saa käyttää sen pari-kolme kuukautta vuodessa. Tiedän kyllä, että mulla on myös aika paljon vaatteita, mutta ovat myös ahkerassa käytössä ja teen hyvin harkitusti mitään uusia hankintoja.