Asukokonaisuutesi "arvo"
Istuin tänään junassa ja jäin laskeskelemaan että paljonko mulla on rahaa päällä jos kaikki olisi uutta. Jotenkin hämmennyin kuinka paljon summa oli. En ole shoppailija ihminen ja kaikki tän päivän kamppeet ainakin 5 vuotta vanhoja sukkia lukuunottamatta. Paljonko sulla oli tänään "materiaalista" rahaa päällä/mukana?
Reppu 80e
3 kerää lankoja ja puikot 40e
Kengät 100e
Housut 30e
Takki 150e
T-paita 10e
Sateenvarjo 10e
Alusvaatteet ja sukat 60e
Kuulokkeet 350e
Puhelin 420e
Kommentit (90)
T-paita n. 10e
Housut n. 20e
Alusvaatteet n. 40e
Korvakorut n. 40e
Silmälasit n. 750e
Takki 600
Farkut 200
T-paita 30
Kalsarit ja sukat 25
Kengät 150
Yhteensä 1005€.
Voihan se tuntua paljolta mutta tuota takkia pitää vuosikaudet ja farkutkin kestävät.
Viiltosuojahousut 300e
Kypärä 150e
Työtakki 100e
Saappaat 130e
Varustevyö 90e
Hanskat 40e
7 euroa ja ylpeä siitä, koska se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Vanha virttynyt 5 euron t-paita ja 2 euron alkkarit (kipeänä peiton alla). Olen aina sanonut, että jätän vaatteilla ja koruilla koreilut keskenkasvuisille. Teininä minäkin olin sellainen, mutten enää aikuisena.
Kuten entinen minnelaulajakin totesi: " Käytetystä tavarasta vitonen on liikaa . . ." Se voisi olla paikallaan minun vaatetuksestani ilman lompakon sisältöä. Vaatteiden hankinta-arvo saattaisi olla jossain 300 euron nurkilla, mutta ne ovat kaikki jo useamman vuoden vanhoja ja jokapäiväisessä käytössä olleita.
Yöpaita viikko sitten Cittarista 3,60 ostettu.
Monta vuotta vanhat pikkuhousut jotain pari euroa.
Paita kierrätyskeskusesta 0,4€
Housut 39€
Kello 500€
Alusvaatteet 25€
Sukat saatu lahjaksi
Kengät 25€
Sormukset 2000€
Sukat muutaman euron, rintsikat n. 70 euroa, pikkarit alle kympin, työkengät alle 10 euroa kirppikseltä, paita 15, työhousut ehkä 15, takki kirppikseltä 7 €. Kengät 60 ruroa.
Jumppatrikoot alesta 10€
Alkkarit 2€
Ihonmyötäinen ohut paita, ehkä n. 10-20€ uutena
Eli sanotaan että yht. n. 20€
Alhaalta ylöspäin
Reunosrakenteiset kengät 350 e
Merinovillasukat 10 e
Flanellihousut 150 e
Alushousut 30 e
Puuvillainen aluspaita 15 e
Mittatilauspaita 150 e
Villaneule 150 e
Villakangastakki 300 e
Lampaanvillainen kaulahuivi 50 e
Hattu 50 e
Automaattikello 2500 e
Vihkisormus 300 e
Nahkahanskat 30 e
Yht. 4085 e, jos oikein laskin
olen kotona eli mitään ei ole mukana, mut päällä on:
leviksen farkut, alessa about 80e
jonkun ranskalaisen merkin liivit alessa about 70e
calvin kleinin sukat n.6e pari
pierre robertin bokserit n.7e pari
vilan paita n.15e
hopeinen kaulakoru 150e eli aika rich bitch meno kotosallakin :D(sarkasmi)
päällysvaatteet ja liivit kestänyt jo useamman vuoden eli sinänsä hyvät hankinnat. Olen laska ja pesen liivit koneessa, jotkut halvemmat olisivat olleet jo entiset tässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Alhaalta ylöspäin
Reunosrakenteiset kengät 350 e
Merinovillasukat 10 e
Flanellihousut 150 e
Alushousut 30 e
Puuvillainen aluspaita 15 e
Mittatilauspaita 150 e
Villaneule 150 e
Villakangastakki 300 e
Lampaanvillainen kaulahuivi 50 e
Hattu 50 e
Automaattikello 2500 e
Vihkisormus 300 e
Nahkahanskat 30 eYht. 4085 e, jos oikein laskin
Silmälasit unohtui, 800 e
Vierailija kirjoitti:
Yöpaita viikko sitten Cittarista 3,60 ostettu.
Monta vuotta vanhat pikkuhousut jotain pari euroa.
Yöpaita keskellä päivää?
Tällä hetkellä päällä olevien vaatteiden yhteisarvo on uutena ollut jotain ehkä 60-70e. Nyt varmaan kirppiksellä saisi jotain 5e.
Sormukset jotain 9000e, pikkarit 10e ja liivit 40e, hiuslenkki 0,5e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varatuilla naisilla ja mammoilla halvat alkkarit heh heh
Mietin vähän samaa. Itsellä jo tavalliset rintaliivit maksaa yksistään 120-160 euroa, alushousut 30-60 euroa. Mistä te suuririntaiset suomalaiset naiset oikein saatte tuohon hintaan alusvaatteita?
Mä olen siis varattu (naimissa) ja mies ja lapsi kutsuu mua mammaksi (1 lapsi) eli en mä nyt ihan tuohon kategoriaan laskeudu.
Nyt ei tosin ole alusvaatteita eikä oikein muutakaan päällä kuin kolme asiaa. On vaaleansininen H&M pitsimekko, ostettu kirpputorilta ja maksanut 60 snt. Lisäksi äidin neuloma vaalean harmaa paksu villatakki (100 % villaa, painaa kuin synti ja tulee 10 vuotta täyteen) ja veikkaisin tämän materiaalihinnnaksi silloin noin 70 euroa + työtunnit. Vihki- ja kihlasormukset on yhteensä 30 000 euroa.
Tuli tässä olo, että ollaan kai vähän paremmin toimeen tulevia kun on varaa ostaa tuollaisia kalliimpia asioita ilman, että talous edes hetkahtaa tuosta.
No mä olen yksi meistä "köyhistä", jonka alushousut maksaa sen 3e. Alushousuissa se on ok. Rintsikoissa hyviä saa 60 eurolla jo. Omistan kahdet noin 60-70 euron rintsikat ja kaksi noin 120 euron bodya. Noihin pakko sijoittaa, koska kuppikoko on F.
T-Paita 4 euroa (qwerteen alennusmyynneistä)
Housut 12 euroa
Sukat 6 euron paikkeilla muistaakseni
alushousut 12 euroa
rintsikat en muista tarkkaa hintaa mut oliskohan ollu joku 20 euron hujakkailla
kengät 25 euroa
puhelin 110 euroa
laukku 30 euroa
Päätä oikein särkee ajatuskin, että vaatteilla pitäisi jotenkin todistella tiettyä tulotasoa tai sosiaalista asemaa. Mitä järkeä, jos halvallakin saa vaatetta, jossa on hyvä olla?
Tällä hetkellä päällä Sultan XL kondomi n. 0,85€/kpl
Anttilan alennusmyynnistän n. 20 vuotta sitten ostettu kylpytakki, nykyarvo ehkä viisi euroa.