Nyt tarvitsen todella jeesiä! Menkat loppui juuri ja testissä erittäin vahvat viivat?
Olen aivan ymmällä??! Mulla oli aivan normaalit menkat jotka loppuivat n. viikko sitten mutta tänään alkoi taas rusehtava vuoto jota ihmettelin ja jostain syystä sitten tein kaapissa olevan testin, koska olin saanut haamun 3 päivää ennen menkkojen alkua. Testiin tuli välittömästi kaksi vahvaa viivaa. Mitään oireita ei ole eikä tämmöistä ole tapahtunut 2 aiemmassa raskaudessa. Onko kokemuksia? Olen todella kiitollinen kaikista neuvoista.
Kommentit (38)
Happymum: Perjantai-iltana juuri alkoivat kivut ja vuotoa tuli paljon. Sama juttu lauantaina ja soitin jo päivystävälle lääkärille varmuuden vuoksi. Illalla sitten vihdoinkin " tavaraa" pukkasi pihalle ja kivut loppuivat kuin seinään. Nyt vain pientä tuhrustelua, joten taisin päästä säikähdyksellä, jos ajattelee kohdunulkoista.
Nyt on ainoastaan helpottunut olo. Tottakai vähän surettaa, kun oli jo toinen km ja kovasti omia lapsia haluaisin. Ei kai muu auta, kun uutta matoa koukkuun:) Pakkohan sen on joskus onnistua! Ja jos ei, se on sen ajan murhe.
Huomenna taas jumppaamaan, varovasti kylläkin. Tiistaina lääkäri, joten varmaankin toteaa kohdun tyhjentyneen itsestään.
Tulen sitten vielä raportoimaan:)
Nyt Taru Sormusten Herran pariin sohvalle,
Jumppis
Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että mitä luultavimmin olet raskaana! Mun 2 aiempaa raskautta alkaneet juuri noin, ekassa menkkavuoto oli vain 3pv norm 5 sijaan ja oireita melkein heti vuodon loputtua. Toisessa raskaudessa menkat olivat aivan normaalit runsaudeltaan ja pituudeltaan. Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ollut ennenkuin ne seuraavat menkat jäivät pois, tuolloin jo rv8. Alkuraskauden ultrassa sitten huomattiin et ups, oletkin kuukauden pidemmällä! :)
Tämä kolmas raskaus alkoi onneksi kuukautisten poisjäännillä.
Eikun vaan uutta testiä tekemään tai aikaa varaamaan labraan tai alkuraskauden ultraan! Onnea matkaan!
t.H rv34+0
Eli myös jeesiä tarvitsen.
4+0 Yliaikainen haamu
4+2 Haalea, selvä viiva
4+4 Pientä vuotoa
4+5 Selvä PLUSSA, pientä vuotoa
4+6 Reilumpaa vuotoa, pyyhkiessä verta, siteeseen ruskeaa tuhrua
Olin ihan varma, että tässä se nyt oli ja itkin itkut vatsakipujen säestäessä.
Vuoto jatkui samanlaisena koko ajan.
5+1 Plussa taas
Ja taas vuoto jatkui
5+3 Plussa taas (tänään)
Testien plussat eivät ole yhtä tummia kuin kontrollit, mutta yhtä vahvoja ja punaisia. Tulevat heti ja vahvistuvat joissakin minuuteissa. Testeinä ollut apteekin omat.
Kysyisinkin, että kuinka paljon vuotoa teillä on ollut. Ihmettelen vaan sitä, että eihän näin alussa pitäisi materiaalia olla juuri mitään. Ja nämä raskausviikot oon laskenut niin, että mikä on aikaisin mahdollinen ovulaatio aika eli aikaisemmin en ole voinut tulla raskaaksi.
Jumppis taas ihan pihalla
En osaa sanoa mikä on normaalia vuotoa ja mikä ei mutta en huomannut vuodossa mitään eroa kuukautisvuotoon eli ihan samanlaista oli ja kesti yhtä kauan eli n. 5 pv ja sitten oli tauko n. viikko ja tänään tuli taas rusehtavaa vuotoa jolloin teinkin testin, kkun alkoi ihmetyttää tuo uusinta vuoto. Harmi, kun nyt viikonloppuna en varmaankaan voi tehdä asialle mitään mutta heti ma soitan neuvolaan ja yritän päästä ultraan. Ilmottelen sitten.
Jumppakärpänen:
Eli myös jeesiä tarvitsen.4+0 Yliaikainen haamu
4+2 Haalea, selvä viiva
4+4 Pientä vuotoa
4+5 Selvä PLUSSA, pientä vuotoa
4+6 Reilumpaa vuotoa, pyyhkiessä verta, siteeseen ruskeaa tuhrua
Olin ihan varma, että tässä se nyt oli ja itkin itkut vatsakipujen säestäessä.Vuoto jatkui samanlaisena koko ajan.
5+1 Plussa taas
Ja taas vuoto jatkui
5+3 Plussa taas (tänään)
Noin monen testin hankkiminen tulee jo kalliiksikin.. Jos kävisit terkkarilla, ne ottaa ilmaiseksi testin. Mikäli se näyttää negaa, voit käydä siellä uudestaan.
Tai jos yleensäkin testin haluaa uusia, niin kannattanee pitää viikon tauko, että uusi tulos on luotettava
Ama-83: Ei se raha minua kiinnosta. Ja meillä ei oteta terveyskeskuksessa testejä, koska kotitestit näyttäneet plussaa. Ja ultrassa ei vielä näy mitään. Lähinnä tässä epäilen, että alkio väärässä paikassa ja siksi aiheuttaa vuotoa, koska vuoto ei ole muuttunut 5 päivään yhtään, eikä testien viivat muuttuneet suuntaan jos toiseen. Takana jo yksi km 8+6, joten sitä on tullut vähän herkäksi.
Happymum: Anteeksi, kun pinoosi näin tuppauduin, mutta oli niin samantapaisesta asiasta kyse:)
Jumppis
Ihan kuin se keltään ois pois, jos joku haluaa ja pystyy testailemaan usein.
AP:lle: tiiän monia joilla on käyny samoin ja raskaus on jatkunu ihan normaalisti ja tulokseksi syntyny vauva. :) Toivotaan että sullekin käy niin. Ja jos se on km, niin kyllähän se alkaa haalistua jossain vaiheessa se plussa. (Jos jatkaa testailuja.)
ja mukava kuulla muidenkin kokemuksia. Harmittaa vaan, kun aina tulee joku joka pilaa koko asian kuten nyt tämä testien ihmettelijä. Jokainen kun tallaa tyylillään eikä siihen mielestäni ole kellään nokan koputtamista.
Moni on muuten ihmetellyt, että voiko ovistestillä testata raskuden ja eilen kun tein ovistestin kuten aina aloitan testaamaan kuukautisten päätyttyä niin siihenkin tuli heti kaksi todella vahvaa viivaa, joten kai siinäkin jotain perää on.
Jumppakärpänen:
meillä ei oteta terveyskeskuksessa testejä, koska kotitestit näyttäneet plussaa.Jumppis
Marssit vain sinne testiin, ei sun tarvitse kertoa kotitestistä mitään. Jos sielläkin on plussaa, niin sitten aikanaan neuvolassa voit kertoa plussapäiväksi jo ekan kotiplussapäivän... Sitä kuitenkin kysytään siellä, että koska näkyi testissä.
Menee vähän aiheen vieresrä, mutta musta ainakin on paljon mukavampi maksaa muutama euro kuin raahautua tk:seen jonottamaan, tilaa vaikka netistä testejä!;) Sitä paitsi joka paikkakunnalla testiin ei pääse kuin keskeytystä halutessaan...
t: lukuisia testejä tehnyt A & Kirppu-neito 2kk
pakko kommentoida.. Toivottavasti teillä kaikki hyvin ja raskaus sujuu niinkuin pitääkin! :) Onhan se kai melko yleistä että on menkat ja tiputtelua alkuvaiheessa.
Sellainen ikävämpi mahdollisuus vain käväisi mielessä, kun siskollani oli samanmoiset oireet, ja hänellä oli loppujen lopuksi kohdunulkopuolinen raskaus joka meni jo niin pitkälle että toinen munanjohdin repesi :( Että ihan varmuuden vuoksi kannattaisi ehkä käydä pian ylimääräisessä ultrassa, että saa varmuuden siitä että kaikki on hyvin. Anteeksi, en halua pelotella, mutta ovat nuo kohdunulkopuoliset raskaudetkin melko yleisiä..
Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin, pidän peukkuja! Siskollani vaan kukaan esim. neuvolassa ei kehottanut ultraan tms. vaikka oireet näin jälkikäteen katsottuna oli aika selkeät :(
ja sulkivat kokonaan pois tuon kohdun ulkoisen raskauden. Sanoivat, että sen kyllä todella tuntee, sillä kivut ovat valtavat samoin vuoto.
Ja minulla ei ole ollut minkäänlaisia kipuja missään vaiheessa, tuo viikonlopun minimaalinen rusehtava vuoto myös loppunut. Yritän nyt olla liikoja ajattelematta ja varsinkaan toivomatta ja testaan loppuviikosta uudestaan. Jos testi vielä sillonkin plussa niin neuvola toivotti tervetulleeksi. Vielä ei siis kannata mennä ultraan eikä minnekään muuallekaan, kun missään ei vielä mitään näkyisi kuitenkaan.
Toivotaan, että tämä nyt vaan on erilainen raskaus kuin nuo edelliset ja jospa se sitten tarkoittaisi sitä, että kahden pojan jälkeen olisi tyttö tulossa. Ja juuri kun lupasin olla vielä haihattelematta mitään niin johan tässä olla kohta jo lasten huoneen seiniä pinkiksi maalaamassa ; ) Miksei sitä ikinä opi...
Sattui silmään tuo että 2 pojan jälkeen toiveissa tyttö. Niin myös täällä sama asia ;) Voikohan itse mitenkään vaikuttaa siihen että kumpi tulee, tai yritittekö jotenkin erilailla tätä raskautta? Kaikki vinkit kelpaa =o))
Ihan vaan kuulumisia myös laitan, jos jollekin on ketjusta hyötyä.
Ultrassa käyty ja kohdunulkoinen-epäily päällä, koska siellä jotain oli epämääräistä. Tarkemmin ei osannut vielä sanoa. Nyt Hcg-seurannanna tämän viikon ja nähdään alkaako arvot tippumaan.
Vatsakivut ei ole pahat, mutta alaselkä on tulessa. Myös vuoto jatkuu edelleen, mikä oli kuulemma outoa.
Itkut itkin jo viime viikolla, joten nyt vaan odottelen elämän paluuta normaaliin arkeen. Vauvajutut taidan jättää hetkeksi taustalle.
Happymum: Toivotan kaikkea hyvää sulle:)
Jumppis
Pakko kommentoida, koska mulla oli keväällä kohdunulkoinen raskaus. Menkkoja ei tullut ja tein testin ensin parin viikon päästä ja uusin sen parin päivän päästä. Molemmat positiivisia, mutta myöhemmin tehdyssä viiva oli selkeästi ensimmäistä haaleampi. Ihmettelin tuota vaikken osannut epäillä mitään. Raskausoireita ei ollut ollenkaan. Reilun viikon päästä testistä alkoi menkkojen tyylinen vuoto ja pieni alavatsan pakotus. Pelästyin tätä ja hakeuduin gynelle. Ultrassa todettiin, ettei kohdussa ole alkiota, vaikka veritestissä on raskaushormoni koholla. Diagnoosi oli kohdunulkoinen raskaus, joka oli jo itsekseen kuivunut lähes kokonaan pois (munasarjan vieressä näkyi joku pieni möykky). Huomattavaa tässä on nyt se, että mulla ei ollut missään vaiheessa kipuja (en ottanut yhtään särkylääkettäkään), eikä huomattavan suurta vuotoa ja silti oli kyse kohdunulkoisesta.
Oman kokemukseni perusteella Happymumin neuvolan puhelindiagnoosi kuulostaa siis aika heppoiselta, mutta toisaalta, ei sulla ole mitään erityisen painavaa syytä epäillä kohdunulkoista - todennäköisemmin olet raskaana.
Mulla seuraava raskaus alkoi pari kuukautta myöhemmin ja aluksi luulin rusehtavaa vuotoa menkoiksi. Vuoto uusi vielä kolmannella kuukaudellakin, juuri niinä päivinä, kun menkkojen olisi kuulunut alkaa. Tämä raskaus jatkui ihan normaalisti ja nyt olen päässyt jo 31 viikolle asti.
Otan osaa Jumppakärpänen ja toivotan tsemppiä ja jaksamista uuteen yritykseen.
se on vähäistä mutta kuitenkin. Lisäksi tänään töissä sain jonkun ihme kipukohtauksen, joka kesti n. tunnin. Kipu oli oikeassa kyljessä ja säteili vatsaan sekä selkään. Sitten se loppui kokonaan. Silloin vuotoa ei ollut. Alavatsassa on painon ja juilimisen tunne kokoajan muttei mikään ylitsepääsemätön eli ei satu kovin paljon. Mitä ihmettäminun kannattaisi tehdä. Päivystykseen olisi ollut kova jono ja tärkeä kokous meni sen edelle, tyhmää. Olen niin kiitollinen kaikista kokemuksista ja neuvoista mitä vain voin saada. Vaikka 2 raskautta jo takana niin jotenkin nyt en muista yhtään miltä silloin tuntui mutta sen muistan, että verta ei tullut. Toisaalta silloin en kyttäillytkään testien kanssa joten sain tiedonkin raskaudesta vasta melko myöhään ja alkuoireet ovat saattaneet mennä ohi. Mutta onhan tämä yli 10 pv:n vuoto mielestäni melko hälyyttävää, vai kuinka.
Jumppakärpänen: Miten pääsit jo ultraan? mulle sanottiin, ettei kannata tehdä vielä mitään kun ei siellä kuitenkaan vielä mitään näy jos ultraa? Nyt viikkoja siis 6 (jos on) .
Minulla olisi niitä vaikka kuinka paljon mutta enpä taida uskaltaa niitä suositella, kun lopputulos on näköjään tämä : (
minulle lääkäri sanoi, että kohdunulkoinen raskaus ei välttämättä aiheuta mitään kipuja, riippuu ihan siitä mihin alkio on kiinnittynyt. Minulla oli munatorvessa ja kivut olivat valtavat viikosta 5 alkaen. Jos olisi esim. vatsaontelossa, ei kipuja välttämättä olisi ollenkaan.
Sitten toinen asia. Eli tuo raskaustestien jatkuva tekeminen. Toki niitä saa tehdä kuka haluaa, mutta jos vaikka raskaus olisi mennyt kesken, niin ei se hormonitaso veressä ihan päivässä tai kahdessa laske niin paljon, että negaa näyttäisi. Eli aika turhaa hommaa.
Mulla oli kohdunulkoinen raskaus 4/04. Kipuja ei ollut lainkaan. Testi näytti haaleata plussaa ja tiputteluvuotoa oli useampana päivänä. Menin terkkarin päivystykseen, kun en sit jaksanut enää vatvoa, että mitä ihmettä tää on. Sieltä sain lähetteen NKL:lle, jossa ultrattiin, mutta mitään ei näkynyt kohdussa.(Tämä tapahtui ehkä n. viikko-kaksi testistä). Ottivat siellä kuitenkin verestä hcg-arvon, jonka tuloksen sain tietää seuraavana päivänä. Hcg oli jotain vähän päälle 200 ja sanoivat heti, että kyseessä ei voi olla normaali raskaus, koska arvon pitäisi olla tässä vaiheessa paljon korkeampi. Jouduin ravaamaan Hcg-arvoa mittauttamassa joka vko ja jossain vaiheessa ultrassa näkyi vasemmassa munanjohtimessa jotain epämääräistä, eli ilmeisesti juuri alkio. Arvo ei onneksi noussut koskaan yli 500n ja alkio kuihtui itsekseen pois. Kipuja ei todella ollut juuri mitään koko tuona aikana, mitä nyt ehkä pieni " tärinäkipu" jos automatkalla tuli töyssyjä.
Toivottavasti teillä olisi kuitenkin kaikki hyvin ja kyseessä olisi normaaliraskaus:) Jaksuja!
Lumi ja Pikku Neiti masussa (IVF:llä alkunsa loppujen lopuksi saanut)
rv 26+5
Mulla ei ollut kipuja juuri lainkaan ainoastaan yhtenä päivänä kylkeen oikealle puolelle sattui noin tunnin verran ja sen lisäksi oli normalia raskauteen kuuluvaa jomottelua. Oikeastaan vuoto oli siis ainut oire ja vuoto oli samanlaista kuin kuukautisvuoto ja yhtä runsasta ei tosin enää loppuvaiheessa silloin vaan tipotteli mutta kuitenkin vuosi koko ajan.
Ihmettelen itsekin omaa positiivisuuttani. ehkä se johtuu siitä, että olen saanut molemmat lapseni todella helpolla ja olen aivan varma, että niin käy vielä uudestaan. Tai sitten tipun kovaa ja korkealta mutta se on sen ajan murhe. Ensi vuoden aion kuitenkin yrittää vielä hulluna ja sitten luovutan jos ei tärppää.
Tsemppiä sinulle jumppis! Uskoisin, että raskautesi on menossa itsekseen ohi, koska raskausarvosi on todella pieni. Kerro vielä miten kävi, kun tiedät enemmän.