Tilasin mutsifarkut ja olisinpa tehnyt sen aiemmin
Kahdet erilaiset itse asiassa. Otin niin väljät, ettei tule vekkiä mihinkään eikä ole piukea mistään päästä.
Todella mukavat päällä. Lisäksi näyttävät omasta mielestäni hyvältä. Olen saanut spontaanit kehut kumppanin teinipojalta (joka ei kommentoi vaatteitani koskaan), samoin 60+ v ystävältä, ja nuorempi kollega kysyi, mistä ostin, hänkin haluaa.
No eräästä suuresta verkkokaupasta, jota olen tähän saakka vältellyt.
Tuntui kuin olisin nuorentunut vuosia. Nyt vain toivotaan, että kestävät yli kolme pesukertaa. Levikset ostin ja toistaiseksi vaikuttaa hyvältä.
Kommentit (48)
Väljät housut tekevät lihavamman näköiseksi, joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta, niin ovat poissa muodista ja aloittaja on taas ostelemassa uusia malleja.
Eikö ne jo ole poissa muodista? Ainakin nuoriso käyttää lähinnä leveälahkeisia ja jotkut bootcut-mallia.
Elastaanihousujen pesussa ei saa käyttää huuhteluainetta, se saa elastaanit katkeilemaan.
Ja muuten, kannattaa aina suosia kestävämpää muotia. Useimmat elastaanipillifarkut ovat kertakäyttömuotia.
Erittäin tervetullut muoti tämä kestävämmät vaatteet- kiitos!
Sopiiko nuo muille kuin hoikille?
Mulla on myös kahdet Leviksen mutsifarkut ja ovat kyllä todella kivat ja mukavat päällä. Tunnen myös itseni nuoremmaksi ne päällä, vaikka teinityttäret ovatkin huomauttaneet, että mutsifarkut eivät enää ole muodissa. :) Onneksi tälleen mutsi-ikäisenä ei niin jaksa välittääkään onko joku muodissa vai ei.
Olen kokeillut myös muiden merkkien mutsifarkkuja, mutta ne eivät ole yhtään mulle sopineet. Näissä Leviksen farkuissa tunnen itseni hoikemmaksi, muut merkit taas jotenkin korosti reisiä niin, että omasta mielestäni näytin paksummalta kuin olenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Äitifarkut on vielä ihan hienot, mutta hyi yök kun ne rumat, kahiseva tuulipukukangasta olevat reisitaskuhousut ovat taas muotia!! Pahimmissa kiristysnauha nilkassa. Näiden pariksi naru- tai tuubitoppi ja Spice Girls -kengät 😆.
Tiedän että jokaisen nuorisosukupolven täytyy kokea keksineensä pyörän uudestaan, mutta hiukan huvitti kun kuulin erään teinin avautuvan kaupassa äidilleen että "sä et vaan tajua tätä nykymuotia"... ja teini pukeutuneena täsmälleen samoin - viimeistäkin yksityiskohtaa myöden - kuin me ysärin lopun teinit pukeuduttiin.
Ne reisitaskuhousut näytti hirveältä jo silloin, je ne on vielä rumemmat nyt 😅.
Minä olen 6-kymppinen. Ostin oliivinväriset nilkkapituiset reisitaskuhousut, joissa on leveät lahkeet ilman kuminauhoja. Eivät ole tuulipukukangasta vaan samanlaista kuin farkut. Olen etsinyt tuollaisia vuosikaudet. Ostin kahdet, kun vihdoin löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös kahdet Leviksen mutsifarkut ja ovat kyllä todella kivat ja mukavat päällä. Tunnen myös itseni nuoremmaksi ne päällä, vaikka teinityttäret ovatkin huomauttaneet, että mutsifarkut eivät enää ole muodissa. :) Onneksi tälleen mutsi-ikäisenä ei niin jaksa välittääkään onko joku muodissa vai ei.
Olen kokeillut myös muiden merkkien mutsifarkkuja, mutta ne eivät ole yhtään mulle sopineet. Näissä Leviksen farkuissa tunnen itseni hoikemmaksi, muut merkit taas jotenkin korosti reisiä niin, että omasta mielestäni näytin paksummalta kuin olenkaan.
Niin ja mainittakoon, että mulla on myös yhdet Leviksen 501:t (tätä uudistuotantoa) eivätkä ne vaan ole yhtään niin kivat päällä.
Vierailija kirjoitti:
Äitifarkut on vielä ihan hienot, mutta hyi yök kun ne rumat, kahiseva tuulipukukangasta olevat reisitaskuhousut ovat taas muotia!! Pahimmissa kiristysnauha nilkassa. Näiden pariksi naru- tai tuubitoppi ja Spice Girls -kengät 😆.
Tiedän että jokaisen nuorisosukupolven täytyy kokea keksineensä pyörän uudestaan, mutta hiukan huvitti kun kuulin erään teinin avautuvan kaupassa äidilleen että "sä et vaan tajua tätä nykymuotia"... ja teini pukeutuneena täsmälleen samoin - viimeistäkin yksityiskohtaa myöden - kuin me ysärin lopun teinit pukeuduttiin.
Ne reisitaskuhousut näytti hirveältä jo silloin, je ne on vielä rumemmat nyt 😅.
Tuota, mitä kamalaa niissä housuissa oli? Trauma reisitaskuista? Mukavat päällä ja se kiristysnauha on kätevä, lahkeet eivät laahaa maassa. Narutoppi näyttää hyvälle niiden kanssa. Jännä miten jotkut mammulit ovat täällä yrjöämässä kaikille kivoille männävuosien vaatteille, varsinkin niille joissa on enemmän kangasta. Minä inhoan nykyajan pilIuleggareita, shortseja, bikineitä.
T: N42 joka edelleen pitää cargo-housuja.
Vierailija kirjoitti:
501 on jalassa, sopii mulle kyllä.
m-58
Ne onkin mielestäni miehen päällä paremman näköiset.
Muistan kun ne oli muotia 1989.
Minulla on liian kapea vyötärö ja myös liian pitkät koivet niihin.
Kantsii säilyttää vanhat farkut. Muoti kiertää🤗
Vierailija kirjoitti:
Elastaanihousujen pesussa ei saa käyttää huuhteluainetta, se saa elastaanit katkeilemaan.
Ja muuten, kannattaa aina suosia kestävämpää muotia. Useimmat elastaanipillifarkut ovat kertakäyttömuotia.
Erittäin tervetullut muoti tämä kestävämmät vaatteet- kiitos!
En käytä koskaan huuhteluainetta, joskus lakanapyykissä etikkaa.
Elastaania löytyy lähinnä alusvaatteistani, vanhoista topeista, sukkahousuista ja sitten farkuista. Kartan sitä kaikessa, missä voin.
Siitä huolimatta hyvän elastaanillisen vaattteen käyttöikä on voinut olla kymmenenkin vuotta, hyvät pillifarkut ovat kestäneet kovaa käyttöä parhaimmillaan viisi vuotta.
On kyllä totta, että väljemmän mallinen vaate kuluu hitaammin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko nuo muille kuin hoikille?
No minulle omasta ja makutuomareiden mielestä sopii. Olen aika runsas tiimalasi. Vyötärö korostuu näissä, ainakin omani. Se on keskivertoa ylempänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta, niin ovat poissa muodista ja aloittaja on taas ostelemassa uusia malleja.
Eikö ne jo ole poissa muodista? Ainakin nuoriso käyttää lähinnä leveälahkeisia ja jotkut bootcut-mallia.
Kalliossa mutsifarkku pitää vielä pintansa. Kokoleveää lahjetta näkyy myös. Trumpettia olen nähnyt vasta mainoksissa. Kai se kaduillekin tulee pian.
Onnea, että olet löytänyt mukavat farkut! Itse en käytä farkkuja, inhoan niiden tuntua ihollani, joten joudun tyytymään lökäreihin, hameisiin ja mekkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä raitiovaunussa tuntuu, että linja ajaa 1990-luvun kautta, jos tulee lukiolaisia kyytiin :0
Meikeistä erottaa, että ollaan vuodessa 2023.
Vierailija kirjoitti:
Mutsifarkuilla viehättäväkin nainen muuttuu lähinnä huvittavan näköiseksi. Miehen näkökulmasta aivan karmea muotivillitys.
Lisötietoja? Tykkään, kun mielestäni korostaa kapeaa vyötäröä ja saa lyhyet jalat näyttämään pidemmiltä. Siksikö, kun eivät ole välttämättä takapuolesta tiukat?
Vierailija kirjoitti:
Väljät housut tekevät lihavamman näköiseksi, joten ei kiitos.
Eivätkä tee!
Eivät ne ennen hajonneetkaan. Tai ovat ne aina hiutuneet, sisäsaumoista, persauksesta tai polvista, mutta vasta vuosien käytön jälkeen. Minulla on käytössä muutamat samettihousut ja neuleculottesit, jotka kyllä ovat kestäneet vuosien käytön, samoin tavisleggingsit kestävät aivan normaalisti.
Mutta viimeisimmistä pillifarkuista kaksista hiutuivat sisäreidet rikki muutamien käyttökertojen jälkeen ja yhdet menivät parin pesun jälkeen nimismiehen kiharalle, eivätkä pysyneet enää ylhäällä. Elastaania näissä mukamas kaksi prosenttia.
En ollut ennen näitä mutsifarkkuja ostanut farkkuja viiteen vuoteen, ihan vitutuksen takia.
Ap