Missään maailmassa ei kaupat tyrkytä ihmisille niin paljon PAPRIKAA kuin Suomessa
MikäVITTUniissä paprikoissa on että suomiakat ostaa aina niitä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Punainen paprika on hyvää. Paistettuna lihan seassa, kastikkeen jatkeena, salaatissa, leivän päällä, täytetyt paprikat...
mua rupeaa punainen paprika närästämään.
Täällä Italiassa paprikaa on aina tarjolla. Odotan pieniä kesäpaprikoita, nyt on myynnissä pienen melonin kokoisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen paprika on hyvää. Paistettuna lihan seassa, kastikkeen jatkeena, salaatissa, leivän päällä, täytetyt paprikat...
mua rupeaa punainen paprika närästämään.
Samasta syystä en voi syödä paprikaa raakana.
Mutta hyvin haudutettuna pannulla sipulin kanssa tai ruuissa kypsytettynä menee kyllä.
En ole ikinä ostanut paprikaa, enkä osta. Kerran olen maistanut ja ei ole minun makuuni, se hajukin aiheuttaa päänsärkyä.
Kommunismisn punaiset paprikat pitäisi kieltää. Perussuomalaisten vaalivoitto on iso viesto kansalta kommunismin kieltämiseksi!
Outoa. Kyllä mä saan itse päättää kaupassa, että mitä ostan. Koskaan ei ole kukaan tyrkyttänyt paprikaa, eikä mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jossain akkojen somessa kiertää huhu että se auttaa mielenterveyteen
Selittää, miksi sitä päätyy nimenomaan ap:n lautaselle.
Joskus aivotoiminnan häiriöihin ja huonoihin hampaisiin tosiaan liittyy c-vitamiinin puute (keripukki). Nää on yleisiä peceleillä.
Opettele ap itse tekemään ruokasi. Miesvauvan tunnistaa siitä, että se marisee äipän tekemästä.
Paprika on älyttömän hyvää mm. grillattuna, kuullotettuna ja chiliruuissa.
Percelin aamuvollotus. Syö kaurapuuroa jos olet ummella.
Paprika sopii moneen paikkaan ja säilyttää hyvin rakenteensa kuumennettaessa.
Miten tämä tyrkyttäminen tapahtuu? Omassa lähikaupassa paprikat ovat hevi-osaston reunalla muutamassa laatikossa. Siinä vieressä on mm. yksi laatikollinen kesäkurpitsaa, toinen kiinankaalia ja muuta pikku laatikko chilejä. Miksi nuo paprikat olisi se tyrkytetty tuote noiden muiden keskellä?
Minulle on tullut ennen paprikan syönnistä vatsavaivoja, mutta nyt olen opetellut kypsentämään paprikaa niin, että tätä ongelmaa ei tule jos syön paprikaa pieniä määriä. Minusta paprika on kuitenkin varsin työläs vihannes käyttää ruuanlaitossa ja siksi sen käyttö on jäänyt vähälle. Ihmettelen ettei myynnissä ole paprikaa sellaisessa muodossa, että sen voi heittää pakkauksesta suoraan pannulle (siemenet poistettu ja valmiiksi pilkottu).
JOPA KOULURUOKIIN ( joka kuskataan myös vanhuksille : Tungetaan paprikaa eri muodoissa SIINÄKIN PERUNA JA JAUHELIHA MAUSTEESSA: On paprikaa ja monet ovat allergisia paprikalle !
Eikä vanhukset siedä tulisia mausteita.!
Kyllä näin tämmöinen on käytäntö pikku paikkakunnalla, että koululla valmistetaan myös Vanhuksille menevät ruoat kuljetetaan ruokakuljetus laatikoissa. Jopa Kotijäätelön mehujäärelöön on tungettu paprikaa , paprika uutetta!
Siis kerta kaikkiaan tämä on menny yli ymmärryksen!
Tiesitkö, että paprika sisältää mm. enemmän C-vitamiinia kuin appelsiini?
On siis hyvin terveellinen kasvis ja myös hyvänmakuinen eikä tarvitse kypsentää syödäkseen. Myös meidän koira tykkää.
Paprikahan on varmaan yleisimpiä raaka-aineita kaikissa Välimeren maissa. Halpaa, helposti saatavilla ja taipuu moneen. Kannattaa joskus käydä torilla noissa maissa aikaisin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut ennen paprikan syönnistä vatsavaivoja, mutta nyt olen opetellut kypsentämään paprikaa niin, että tätä ongelmaa ei tule jos syön paprikaa pieniä määriä. Minusta paprika on kuitenkin varsin työläs vihannes käyttää ruuanlaitossa ja siksi sen käyttö on jäänyt vähälle. Ihmettelen ettei myynnissä ole paprikaa sellaisessa muodossa, että sen voi heittää pakkauksesta suoraan pannulle (siemenet poistettu ja valmiiksi pilkottu).
Työläs? TYÖLÄS!!?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että paprika sisältää mm. enemmän C-vitamiinia kuin appelsiini?
On siis hyvin terveellinen kasvis ja myös hyvänmakuinen eikä tarvitse kypsentää syödäkseen. Myös meidän koira tykkää.
Joo kyllä tiesin. Keltaisessa paprikassa on eniten c-vitamiinia. Viikossa syön vähintään neljä paprikaa.
Katsopa ap Wikipediasta "unkarilainen keittiö ". Viisastut ehkä vähän.
Tai tsekkaa unkarilaisia keittokirjoja.
Paprikaa todellakin laitetaan ruokaan kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan pakasteena paprikasuikaleita jos noin laiskottaa. Sama se onko tuoreena vai pakasteena jos kypsentää joka tapauksessa.
Jos olet huomenna oikein kiltisti koulussa, lupaan että saat illalla kaakkaon kanssa paahtoleipää marmeladilla. Nyt nukkumaan!
t. äitisi