Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tyttö haluaisi lähtee hesaan shoppailemaan kaverin kanssa kun täällä ei ole kunnon vaatekauppoja, ehdotin kuopiota niin että itse menisi...

Vierailija
04.05.2023 |

Suuttui, hän haluaa hesaan.
Tilanne on hankala sillä myönnän että täällä mikkelissä on huono vaatekauppojen tilanne sen jälkeen kun vero moda ja gina tricot lopettivat.
Netistä ostaminen ei käy, tahtoo sovittaa.

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoita, ettei lähde lipevien rasvalettien mukaan.

Hei, ne on 14 eikä 4 v.

Etkö lue uutisia ikinä? Oulussa raiskataan lähes viikottain teinejä. Se on just pahin ikä lähteä jonkun rasvaletin matkaan.

Vierailija
102/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ne on 14 eikä 4 v.

Etkö lue uutisia ikinä? Oulussa raiskataan lähes viikottain teinejä. Se on just pahin ikä lähteä jonkun rasvaletin matkaan.

Eikö 1-vuotias ole pahempi ikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa iso kauppakeskus Veturi, on lähempänä kuin Kuopio.

Toki Helsinki on ihan omaa luokkaansa.

Matkuksessa paremmat valikoimat, kuin Veturissa.

Vierailija
104/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää junalla hotelli/shoppailulomalle Helsinkiin, samalla vaikka lintsille. Mikkelistä on hyvä junayhteys.

Ikeaan voit mennä tyttökavereiden kanssa

Vierailija
105/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Hesa nyt ole vähän kaukana Mikkelistä vain shoppailun takia. Jotain muuta mielessä..

Kyllä pllua ollaan nyt menossa myymään, niih!

Vierailija
106/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tyttöjen reissu Helsinkiin. Tytöt shoppailemaan ja sinä Ikeaan. Ei tarvi ajaa autoa, kun julkisella liikenteellä pääsee joka paikkaan. Sopikaa nuorison kanssa, että laittavat välillä viestiä. Mielestäni 14-vuotiaat kyllä pärjäävät keskenään shoppailemassa. Ei Helsinki sentään mikään Meksiko ole.

Vierailija
107/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helsinki nyt ihan niin paha ole. Meidän 9v tyttö kulkee bussilla harrastukseen Espoosta Helsinkiin. Eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

Toki tyttöjen kannattaa olla varuillaan jos ovat ihan illalla liikkeellä ja pojat mielessä. Silloin voi tullakin harmeja vastaan.

Vierailija
108/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tyttöjen kanssa voisi lähteä Helsinkiin ostosreissulle?

Junalla Helsinkiin, Triplasta löytyy varmasti tarpeeksi kauppoja, samassa rakennuksessa hotelli.

Samaan reissuun yhdistää päivän Linnanmäellä. Shoppailun ajaksi voi äiti mennä jonnekin itseään kiinnostavaan paikkaan, onhan tuota nähtävää.

Mukaan äidillekin kaveri niin ei käy yksinäiseksi.

Vierailija
109/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat liikkeet löytyvät varmasti lähempää kuin Helsingistä. Ihme pissiksen olet kasvattanut.

Vierailija
110/146 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paljasjalkaisen stadilaisen jälkeläisenä sanoisin, että tytön menkööt muualle vielä tuossa iässä shoppailemaan, kuin keskenään Stadin keskustaan. Tämä ei ole mikään lintukoto enää todellakaan, VARSINKAAN juuri tuon ikäisille tytöille-ainoastaan vanhemman kanssa ostoksille, yksin voi mennä kun 18 täyttänyt ja vain valoisaan aikaan silloinkin. Asia oli toinen vielä 90-luvulla, jolloin saattoi nuorempikin siellä liikkua ilman vahtimista, mutta itse kun täältä etelästä pian pois pääsen, en enää palaa. Mennyt aivan sairaaksi koko pk-seutu.

Vierailija
111/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ne on 14 eikä 4 v.

14 -vuotiaalla pitää olla järkeä niin paljon päässä jo ettei lähde kenenkään matkaan.

Just se, että lapsia nykyään kasvatetaan ihan pumpulissa, heille ei anneta yhtään vastuuta.

Kyllä 14-vuotiaalle pitää jo antaa vähän siimaa ja antaa selvitä itsenäisesti jostain päivällä tapahtuvasta ostosreissusta. Se kasvattaa lapsenkin itsetuntoa.

Itse olin vanhempien kanssa alle kouluikäisenä lapsena etelän reissulla ja halusin rannalla jäätelön niin isä antoi rahan käteen ja sanoi että tuolla on kioski, käy ostamassa. Vähän nikottelin mutta jos en olisi mennyt itse, olisin jäänyt ilman jäätelöä. Yhteistä kieltä ei ollut mutta hyvin selvisin elekielellä.

Nyt oli Aamulehdessä, että vanhemmat soittavat jopa poliisikouluun ja kysyvät millaiset pääsykokeet on. Poliisi kertoi ettei tosiaan anna hyvää kuvaa ellei osaa edes itse asioitaan hoitaa. 

Vierailija
112/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossä hallitse omat lapsesi, ongelmasi on heti ratkaistu.

Vierailija
113/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi päästänyt lastani yksin vieraaseen kaupunkiin 14-vuotiaana.

Sen sijaan teimme päiretkiä yhdessä muihin kaupunkeihin.

Suosittelen, että ap lähtee tyttöjen kanssa reissuun Helsinkiin. Se voi olla kiva yhteinen kokemus, jonka tyttö muistaa vielä aikuisenakin. Ap voi sitten mennä joku muu kerta Ikeaan omille asioilleen.

T. Helsinkiläinen

Täsmennyksenä, että en olisi päästänyt lastani köymään 14-vuotiaana yksin Mikkeliin tai Kuopioonkaan. Ylipäänsä toiseen vieraaseen kaupunkiin. Kyse ei ole siis juuri Helsingistä. Maalaisilla on epärationaalisia pelkoja Helsinkiä kohtaan, täällä asuu ihan 24/7 lapsia, jotka kävelevät joka päivä yksin kaduilla normaalisti kouluun, harrastuksiin ja kauppaan jne. Mutta he tuntevat kotikaupunkinsa alueita, ne ovat tuttuja. Ihan vieraassa paikassa kuka tahansa lapsi voi alkaa pelätä, eksyä ja näyttäessään eksyneeltä on alttiimpi taskuvarkaille jne. Ihan niin kuin aikuinenkin, jos lähtee samoilemaan ulkomailla aivan vieraaseen paikkaan ja on ihan turistin ja eksyneen näköinen. Plus lasta pelottaa helpommin, eikä ehkä osaa toimia oikein yllättävässä kriisitilanteessa. Siksi lapseni ei olisi saanut lähteä 14-vuotiaana käymään yksin Savonlinnassakaan.

T. Helsinkiläinen

114/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin 14-vuotias voi omatoimisesti mennä päiväreissulle Stadiin.

Oletko ap ehdottanut Jyväskylän reissua?

Vierailija
115/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksun pikkuserkku halusi ostoksille Helsinkiin. Lähti äitinsä kanssa reissuun, ottivat yöksi hotellihuoneen ja päivällä meidän tyttö lähti shoppailemaan nuorison juttuja pikkuserkkunsa, kun äitinsä (mun serkku) ja mä mentiin sitten enemmän aikuisille suunnattuihin liikkeisiin. Tytöt olivat 13 ja 14 vuotta tuolloin. Kaikki meni todella hyvin ja tarkoitus oli uusia tällainen tapaaminen, mutta tuli korona ja sitten se jäi. Ehkä tänä kesänä uudestaan.

Vierailija
116/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorta pinppiä mehmetille ja abulle ;-(

SoVITTU jo netissä

Vierailija
117/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä, mutta ostan vaatteeni yleensä vanhempieni keskikokoisista kotikaupungista. Shoppailu on mielestäni helpompaa siellä.

Vierailija
118/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorta pinppiä mehmetille ja abulle ;-(

SoVITTU jo netissä

Siivoa suusi ja ota lääkkeesi.

Vierailija
119/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet Vantaan ikeaan ja tytöt Helsinki Outlettiin tien toiselle puolelle! Ja jos outletista ei löydy mitään, niin jatkatte Jumboon. Helsingin keskusta on kuollut, ei siellä juuri ole vaatekauppoja. Pitää mennä ostoskeskuksiin.

Vierailija
120/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varma toukokuun merkki, että ap tuo tämän avauksen palstalle tänäkin vuonna.

No just kans mietin että ei tämä voi olla todellista. Tiedoksi nyt että Ikea löytyy sekä Espoosta että Vantaalta. Vantaalla kauppakeskus Jumbo ja Flamingo josta varmasti löytyy jokaiselle jotain. Neuvoisin kyllä teinejä olla hokematta Hesaa ja mylvimästä suureen ääneen, Vantaa on oma kaupunkinsa. Naurattaa vieläkin kun mun maalainen puoliso oikeasti meinas ottaa turpaan bussipysäkillä Helsingissä kun ei vaan osannut olla hiljaa. Onneksi tuli taksi jonka oli tilannut (kuka pirskatti nyt näitä bussiaikatauluja osaa tulkita?) :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan