Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v tyttö haluaisi lähtee hesaan shoppailemaan kaverin kanssa kun täällä ei ole kunnon vaatekauppoja, ehdotin kuopiota niin että itse menisi...

Vierailija
04.05.2023 |

Suuttui, hän haluaa hesaan.
Tilanne on hankala sillä myönnän että täällä mikkelissä on huono vaatekauppojen tilanne sen jälkeen kun vero moda ja gina tricot lopettivat.
Netistä ostaminen ei käy, tahtoo sovittaa.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko eläneet jotenkin tynnyrissä, joiden mielestä 14-vuotiaat voi päästää yksin isompaan kaupunkiin päiväksi? Olette ihan pelottavan naiiveja.

Elin nuoruuteni 90-luvulla, ja jo silloin tuon ikäiset tupakoivat, käyttivät alkoholia ja lääkkeitä (huumeita oli hankalammin saatavilla) ja tulivat aikuisten (ihan suomalaisten) miesten hyväksikäyttämiksi jos vanhemmat antoivat luuhata itsekseen kaupungilla. Ja silloin ei edes ollut internettiä, josta olisi voinut tällaisia sopia etukäteen, ei juurikaan huumeitakaan.

Nyt silmiä auki ja terve järki käyttöön, 14-15 vuotiaat on just pahimmassa iässä kun kuvittelevat olevansa aikuisia, saattavat jopa näyttää täysi-ikäisiltä, mutta kaikki järki puuttuu päästä. Jos itse elitte hyvin suojattua elämää, ette ilmeisesti nähneet mitä tapahtui jo vuosikymmeniä sitten teinien saadessa liikaa vapautta.

Teini-ikäiset ovat juopotelleet ja hölmöilleet jo tuhansia vuosia ja silti heistä on kasvanut ihan kunnollisia aikuisia, jotka sitten vuorostaan kauhistelevat, että teinit ovat hunningolla, koska tekevät pilkulleen samoja juttuja kuin itsekin on tehnyt. 

Vierailija
142/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset päästä?

Ihana nuoruus ja ensimmäiset vapauden ja irtautumisen hetket. Nuoruuden huuma.

Mä oon 50. Mun äiti päästi mut. Mä olen päästänyt päiväretkelle Helsinkiin omat tytöt. Asutaan Seinäjoella.

Nuoruus on  nykyään vaarallisempaa. Ennen tarjottiin pe-iltana kartsalla tarjottiin olutta ja tupakka, nykyään huu meita, pikkukylissäkin. Sliipatut ulkomaalaiset jannut jahtaa nuorempia tyttöjä.  

No onko ne tytöt niin vietävissä etteivät huumeita osaa olla ottamatta, jos joku tarjoaa? Kasvattakaa lapsenne paremmin ja opettakaa ettei maailma ole mikään lintukoto. Kertokaa realiteetit, matkustelkaa lasten kanssa, pistäkää ottamaan itsestään vastuu. Muutaman vuoden päästä pitää tulla toimeen vieraassa kaupungissa yksin kun lähtee opiskelemaan. Pitäisi jo 14 -vuotiasta vähän siihen valmentaa.

Me tytöt liftattiin kolmisteen 14-vuotiaana tansseihin mennen tullen mutta yhdellä oli aina valmiina hiuslakkapullo kassissa, JOS olisi auto lähtenyt väärään suuntaan. Osattiin varautua mitä voisi sattua mutta koskaan ei ollut mitään ongelmia. Ja tottakai oli omppuviiniäkin vähän mukana mutta aina oli järki päässä. Systerin kanssa oltiin Italiassa kaksin lomalla kun oltiin 17- ja 18 ja olihan miehet koko ajan perässä huutelemassa bella, bella mutta ei me niistä välitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko eläneet jotenkin tynnyrissä, joiden mielestä 14-vuotiaat voi päästää yksin isompaan kaupunkiin päiväksi? Olette ihan pelottavan naiiveja.

Elin nuoruuteni 90-luvulla, ja jo silloin tuon ikäiset tupakoivat, käyttivät alkoholia ja lääkkeitä (huumeita oli hankalammin saatavilla) ja tulivat aikuisten (ihan suomalaisten) miesten hyväksikäyttämiksi jos vanhemmat antoivat luuhata itsekseen kaupungilla. Ja silloin ei edes ollut internettiä, josta olisi voinut tällaisia sopia etukäteen, ei juurikaan huumeitakaan.

Nyt silmiä auki ja terve järki käyttöön, 14-15 vuotiaat on just pahimmassa iässä kun kuvittelevat olevansa aikuisia, saattavat jopa näyttää täysi-ikäisiltä, mutta kaikki järki puuttuu päästä. Jos itse elitte hyvin suojattua elämää, ette ilmeisesti nähneet mitä tapahtui jo vuosikymmeniä sitten teinien saadessa liikaa vapautta.

Teini-ikäiset ovat juopotelleet ja hölmöilleet jo tuhansia vuosia ja silti heistä on kasvanut ihan kunnollisia aikuisia, jotka sitten vuorostaan kauhistelevat, että teinit ovat hunningolla, koska tekevät pilkulleen samoja juttuja kuin itsekin on tehnyt. 

Näin on, kiljupänikkä meillä kävi vaatekaapissa rippikoulussa ollessa. Huumeitakin sai kirkkopuistossa mutta jos ei sinne mennyt niin sai olla ihan rauhassa.

Vierailija
144/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelistä Kuopioon on lähes yhtä pitkä matka kuin Helsinkiin. Menkää edes Karismaan Lahteen mieluummin kuin pohjoisen suuntaan Kuopioon, joka ei ole yhtä jännä paikka.

Vierailija
145/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä? Ikean mallihuone, mutta useita vaatekauppoja.

Mistä tää IKEA tähän vaatekauppaostoksiin tuli?

Vierailija
146/146 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin junalla Helsingissä kolmetoistavuotiaana hakemassa Wullfilta öljyvärejä ja suteja sekä kangasta. Luokkaretkellä olin nähnyt logon Manskulla linja-auton ikkunasta. Siinä suunnistuskiintopiste. Seuraavana kesänä Ateneumiin näyttelyyn. Lahdesta.

Kyllä ne neidit jotenkin asiaa ovat suunnitelleet ja jos kerran sovittaa pitää niin ei varmaan mitään halpaa!

Carismat ja Kuopiot ei ole mitään kun saa sanoa koulussa kavereille että robalta ostettiin.

Lieveilmiöistä aiemmin onkin jo varoiteltu.

Käsi ylös se, joka on ollut selvinpäin luokkaretkellä.

Mutta nyt reissu olisi erilainen. Rajojaan pitää saada voida koetella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan