HUOMENTA MAALISMASUT
Kommentit (27)
Tervetuloa vaan uudetkin..kivaa kun tulee uusia!
mä oon ollu tän pvää niin pirtee ettei mitään rajaa..mieskin oikein ihmetteli.
Tyhjättiin uunista tuhkat ja kiikutettiin mökille metsikköön, ja vietiin kauheesti papereita ja lehtiä keräykseen ja pulloja kaupalle ja siivottiin pari kaappia..täytettiin halkolaatikko mulle ens vkoks valmiiks ja kaikkee..aattelin vielä väsätä muutaman joulutortun iltateelle :)
Paskiaiset (lue; pomo) tekstas vaihtaneensa mun työvuoroja..kiitokset vaan hyvästä ajotuksesta ja loistavasta informaatiosta hyvissä ajoin..eikä mokoma vastaa edes luuriinsa..idiootti. No, menen sitten aamulla töihin vakipaikkaan, ei olis kun huominen ja tiistai, mutta menen kiusallaankin valittamaan lääkäriin, saan kuitenkin itteni - tai siis kohtuni taas kipeeks kyykkimällä, just kun se on alkanu rauhottua MUR!
Heheee, täällä jännitys tiivistyy, heittelin hiusvärin hiuksiin (ja kaikkialle muuallekin) ja odottelen että pääsis pesemään..kymmentä vaille sais pestä pois..tummaa mahonkia yritän näistä saada, ei paljoa eroa omasta väristä, mutta omat on jotenkin vähän " kauhtuneen" väriset.
Hankalaa on se, että mulla on suht ohuet hiukset, ja ne on tosiaan tummat..nyt kun sitten saan värin tarttumaan vaaleaan hiuspohjaan niin oonki tosi villin näkönen taas..yritin keskijakausta suojella suurelta värimäärältä mutta saas nähdä kuin eukon käy. Ties vaikka noista tulis vaaleenpunaset tai jotain, kerran sain sinertävällä värillä (oisko ollu villiluumu tms) hiukset oransseiks :) Ei siis pidä kertoa kenellekään värjäävänsä niin luulevat että oli tarkotuskin saada hiukset kumman värisiks.
Jooh, tuun illalla kertomaan kuin käi, kunhan letti kuivuu että näkee..täytyy mennä kattomaan ettei ole korville valunu väriä..niinku yleensä, ja kattomaan samalla vessan tuhoja :)
Tappertti ja Pukkeli
Päivitin tota meidän listaa äsken, ja lisäsin sinne maalismasujen masuasukkien sukupuolet-kohdan, eli jos teillä on tiedossa tai arvaus kumpi sieltä on tulossa niin sinne vaan lisäilemään tietoja.. Kiitos. =)
Tervetuloa kaikille uusille, ja eikun esittelylistaan vaan lisäämään tietoja: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8993667&p=1&tmode=1&smode…
Meillä olis huomenna neuvola, ja koska eka sokeriarvo oli 4,8 joudun sitten alkaamaan mittaamaan sokereita kotona, ja saan huomenna ne laitteet mukaani.. Harmittaa niin vietävästi, kun tiedän/luulen että itse sen aiheutin kun tuli vedeltyä vähän täytekakkua juhlissa, vaikka terkkari oli kyllä sanonut että älä syö mitään makeeta muutamaan päivään ennen testiä.. Kaksi muuta sokeriarvoa olivat kuulemma ihan ok..
Olen ollut nyt viikon töissä taas kokeilemassa ja on mennyt ihan yllättävän hyvin, eli selkä on kestänyt, ainoastaan maanantaina ja perjantaina oli kipeä, maanantaikin johtui varmaan vaan siitä että oli muussa asennossa kun sohva vasten selkää.. =) Saas katsoa kuinka pitkään sitä jaksaa, nyt onneksi näyttää aikas lupaavalta.
Eipä tässä kummempia, olen taas kovin omanapainen.. Noh, ehkä se vielä tästä joskus.. (toivossa on hyvä elää.....)
sohvi84 + sipsu 24+5
Tappert: olet siis värjäämässä hiuksiasi.Mä en ole uskaltanut vaikka hiusväri on tällä hetkellä ihan p' stä vaik pitäis ola " kaunis" blondi.Tulikoonnistunut tulos?
Joku " viisas" sanoi mulle viime raskauden aikana etten saisi hiuksiani värjätä koska mahdollisuus olisi että hiuksistani tulisi vihreät.
Onko siis todellakin mahdollista värjätä hiuksia raskauden aikana ja siitä ei ole haittaa vauvalle ja öhöm;hiuksille?
Kävin tänään jumbossa shoppailemassa. Oli vähän etuajassa (klo n.11.35) ja en ollut ainut joka istui autossa odottamassa.Onko joulukuu saanut kaikki ihan sekaisin, ja sunnuntaisinkin kaikki ovat joukolla ostoksilla?
No väenpaljoudesta huolimatta sain suurimman osan lahjoista hommattua mitkä oli vielä hankkimatta. En jaksa jättää joululahjojen ostoa viime tippaan, kun en oikein välitä ravata tukkoisissa kaupoissa hiki hatussa.
Joulua ja maaliskuuta odotellen, Hanan ja pulla
Ps. tervetuloa uusille maaliksille!!
HANAN;
tietääksein värjäyksestä ei ole haittaa masuasukille, jos vaan värjäilet tarpeeks ilmastoidussa tilassa - se ammoniakin löyhkä tuskin on millekään hyväksi. Eihän siitä väristä mitään päänahan kautta elimistöön luulis imeytyvän joten..ainakin mun tutut on värjäilly ilman ongelmia.
Se mulle on kans infottu että just vaaleet värit voi käyttäytyä jotenkin oudosti - kai se jotenkin hormoneihin liittyy. Tuttu kävi permanentissa raskausaikana ja se oli virhe - ennen oli onnistunu oikein hyvin, ja tälläkertaa (samalla kampaajallakin vielä) hiuksista tuli vallan afrot..sillon kerrottiin että hiukset reagoi hormoneihin ja sen puoleen voivat käyttäytyä oudosti värissä ja permiksessä.
Voithan sä vetästä sillä " hemaisevalla blondilla" ja jos tulee vihreet ni vedät kerralla mustaks..sen ei luulis epäonnistuvan :) Riittävän monta väriä päällekäin niin kyllä se joskus musta on.
(.) omasta letistä tuli just oikeen värinen, sellanen tummahko suklaan ruskee, tasanen ja kiiltävä..ja kerrankin sain naaman ja hiuspohjan pysymään oman värisenä - ja korvat! Taisin läträtä tarpeeks kasvorasvaa jokapuolelle että vääriin kohtiin iskeytyny väri irtos helposti :)
Tappuliini joka ehti väsätä jo 20 joulutorttuakin, ja syödä monta..
Päivä on mennyt leipoen(sämpylöitä,vuokaleipää ja pullaa)pyykkejä viikaten kaappeihin,lakanoita mankeloiden...Hommat hoidettu ja aika poikki olo.
Huomenna luxusta,siivooja kotiin!
Voishan sitä jo nyt laittaa hieman lisää tietoja vy lisäksi??!!
Mun lähtö on 158cm ja noin 50kg.Nyt painoa 58kg(ekassa neuvolassa 52kg)Sf oli 20 viikolla 22cm ja vy nyt viikolla 24 oli 84cm.
Niitä on sitten ihan hauska seurailla vaikka kerran kk...
Muissa pinoissa on ollut äitien omia veikkauksia vauvan syntymä ajankohdasta,laitetaanko omat arvaukset?Ja katsotaan kuka veikkasi oikein!
Musta tuntuu että tämä menee yli ja syntyy 30.03.07
leikkimielistä pinon täytettä,saadaan äidit liikkeelle=)
(.)vauva on kääntynyt pylly alaspäin ja potkii ikävästi kohdunsuulle(?)
Kurjia muljahduksia tuntuu jossain ihan alhaalla..
Sunnuntai ehtoota kaikille!
L+5+rv 24+
Vaaleaa(vaalennettua/värjättyä) hiusta ei itse kannata lähteä tummentamaan.Voi vaatia pohjalle ammattilaisen pikmentoinnin.Samaa sävyä ja kiiltoa voi toki itse laittaa.Permanentista on mulla myös omakohtainen kokemus.Afrot laitettiin kun en vielä tiennyt odottavani esikkoa ja ihmettelimme ettei kiharat pysyneet.Uusintakaan ei pysynyt.Syyksi paljastui raskaus tai ainakin sen syyksi asian laitoimme=)
Voipi toki olla ja onkin, aineet muuttuneet sinä aikana kun olen ollut " vaan" kotona,mutta suuria muutoksia hiuksiin raskausaikana ei kannata tehdä kun ei voi tietää senkään vertaa miten hiukset käyttäytyy,hormoonit kun niihinkin vaikuttaa..
Oli täällä muitakin pa-ka,oikaiskaa jos olen väärässä=)
L
Rakastan kirjoittamista,mut myytiin just muuton alta meidän tietokonepiste pois ja pöytä normipöydällä ja tuolina keittiöntuoli eli kun asento muuttui-tulee kirjoitusvirheitä ihan kamalasti---älkää välittäkö siis...sanasokeuskin tai vauhtisokeus ajoittain on syynä, ei kaikkea voi olosuhteiden syyksi laittaa.
Tässä siis hiukan faktaa minusta/meistä:
Oon 33v nainen,tänne kirjautunut nimimerkillä Masu-mamma. Asustan vielä nyt Vantaalla avomieheni ja kissani kanssa,mut ukkeli on ostanut Keravalta rivitalokaksion eli sinne muutetaan ennen vauvan syntymää.
Mulla on siis meneillään rv 25+0 ja laskettuaika 18.3.2006. Oon menossa synnyttämään Kätilöopistolle Helsinkiin ja siellä oon käynyt myös molemmat ultrat,joissa ei ole havaittu mitään hälyyttävää...mikä on tosi hyvä juttu,mulla kun on taustalla 10 vuotta sitten keskenmeno niin olisin varmaan hajonnut,jos nyt olisi ilmaantunut paljon ongelmia.
Raskautta ei meillä varsinaisesti yritetty,mahdollisuuden olemassaolo oli titenkin tiedossa,kun ei ehkäisyä ollut,mut suhde oli vähän heikossa hapessa,joten punkkapaini suhteellisen harvinaista. Vauva kuitenkin ilmoitti itsestään heinäkuussa mun Kuopion matkan aikana erikoisella ololla ja vaikka kuinka tahdoin väittää kaiken johtuvan helteistä,tiesin itse sisälläni mikä oli tilanne,enkä siitä myöskään ollut pahoillani.
Testi tehtiin sitten 18.7. ja se oli selkeää plussaa heti,seuraavana päivänä vielä varmistettiin labrassa jne. Eka neuvola oli 10.8,silloin lähtöpainoa oli 84,2kg, hb oli 133 ja verenpaineet 107/77 ainakin muistaakseni. Viimeksi kävin neuvolassa 4.11. viikoilla 21+1, paino oli 79,6kg, hb 134 ja varenpaineet 102/60 (tosi alhaiset siis). sf oli 17,5. Tänään mittasin masunympärystän ja se näyttää noin 92cm. Tiistaina on tulossa sokerirasitustesti,se vähän mietityttää,vaik neuvolan hoitsu olis itä mieltä ettei syytä huoleen pitäisi olla.
En ole paljoa kärsinyt pahoinvoinnista, pientä yökkäytystä oli alkuun ja hiukan ruokahaluttomuutta ja väsymystä. Virtsatieinfektiot kiusasi niin paljon alkuun et sain estolääkityksen loppuajaksi,resepti pitäisi muuten käydä uusimassa,lääkkeitä nyt jäljellä pariksi viikoksi,kontrolli asian tiimoilta kerta kuussa. Ja sit selkä mua vaivasi jo ennen raskautta eli sen pahennuttua sain fysioterapeutilta tukivyön,jonka pitäisi auttaa, en tiedä auttako,kun tällä hetkellä selkä ei oo pahana kovinkaan usein.
Suhde voi nyt paremmin kuin koskaan,välillä tietty tingataan,mut ollaan paljon läheisempiä kuin aiemmin.
Oon päivät kotona,kun mun määräaikainen työsopimus ehti just loppua juhannuksena ja piti jatkua syksyllä mut eipä jatkunut kun selvisi et oon raskaana, eikä musta kyllä siihen hommaan nyt olisikaan. Jouduin ajoittain tekemään myös uimahallien siivousta eli painavat painepesurit, saunan pesut ja pesuainehöyryt ei kiinnosta.
Ajankuluksi siis kun laiskamato on puraissut, eli aika usein, oon netissä ainakin osan päivästä. Mulle voi myös meilata Masumamma@luukku.com
:)