Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL
Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?
Kommentit (468)
elinas kirjoitti:
Kiinnostavaa huomata kuinka MONTAA ihmistä ärsyttää Emmi-Lotan ''kikattelu'' ja muu iloisuus. Miksi? Tiesin jo ennen kuin avasin tän keskustelun, että ihmiset tulee tarttumaan tähän. Siinä on selkeästi jotain todella vastenmielistä ja luotaantyöntävää kun (nuori) nainen on iloinen, pirteä ja nauravainen. Kiinnostaa myös kuinka tällainen iloisuus rinnastetaan myös vähä-älyisyyteen, vaikkakin mielestäni Emmi-Lotta on oikein viisaan oloinen nuori nainen. Kehotan kaikkia, joita hänen kikattelu ärsyttää, pysähtymään hetkeksi ja miettimään miksi tämä aiheuttaa itsessä negatiivisen tunteen. Voisiko kyseessä kenties olla, että meihin on istutettu ajatus siitä, että nuorten tyttöjen nauraminen on halveksittavaa ja voisiko tässä taustalla kenties olla opittu naisviha.
Uskon, että Emmi-Lotassa enemmän ärsyttää se, että hänen kohdallaan vaikutti aidon iloisuuden sijaan olevan enemminkin sellaisesta ylinäyttelemisestä, joka on kopioitu jenkkilän tv-sarjojen naisilta ilmeilyä, äänen käyttöä ja eleitä myöten. Monet nuoret nykyään kopioi jenkkilän puhe/esiintymismallit sellaisinaan. Hän varmasti on mukava ja ihana ihminen ja ei varmasti käyttäydy noin aina kun kamerat ei oo paikalla, mutta se "ylinäyttely" loi vähän epäaidon, hermostuneen ja teennäisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Itse epäilen, että tuo Sebastian on PIILO H O M O. Ei minulla heitä mitään vastaan ole, mutta mitä sarjaa olen sieltä täältä seuraullut vähän valikoiden niin semmoinen tunne mulla on hänestä.
Oli se kyllä sen verran feministinen kikattelija mieheksi ja jutut naismaisia, että varmasti on.
Näin sanoi myös kaveri, joka opiskelee samalla vuosikurssilla Sebastian kanssa. Miehiä lähentelee yms.
N18
Täällä sanottiin, että Singapore olisi liian kurinalainen mesta seuraavaksi kohteeksi... mutta siitähän saisi ylen tuotantotiimi revittyä hyvin viihdettä, jos menevät Singaporen tai Saudi-Arabian kaltaisiin maihin! Miettikää miten loistavaa draamaa tulisi, kun ensin puolet kaudesta on au pair-touhua ja sitten au pair(it) saa biletyksestään, sekoilustaan ja mellastuksestaan kymmenen vuoden linnatuomioita. Samalla päästäisiin tutustumaan kohdemaiden vankilaelämäänkin. :)
Apua se botoxmamma oli aika pelottavan näköinen ja miksi pistelee parikymppisiä likkoja! Ja aika outo veto tuotantoyhtiöltä ottaa pistoshoidot ihannoivalla tavalla mukaan teineille/parikymppisille suunnatussa Ylen sarjassa
Ennen aupparit olleet matkalla 3 kk, nyt vain 2 kk. Johtuuko viisumisäännöistä?
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto on myös kallista. Tulee halvemmaksi kun on lyhyempi aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Choux1234 kirjoitti:
Miten voi olla, että yhdessä maailman rikollisimmista maista Emmi-Lotta lähtee kahdesti jatkoille random tyyppien kanssa!? Pelottavaa.
Toisessa näistä on myöhemmin lipsautti oleensa nukkumassa kun puhelimella yritettiin tavata. Sänkyynkin siis menty.
Mielellään minäkin kyllä noin eläväisen kanssa.
Jatkoille lähtemisestä: ei siinä paljoa järjellä ajatella, kun on sopiva nousuhumala päällä ja mukava kaveri löytyy.
Tytöllä oli päättynyt pitkä suhde hieman ennen ohjelmaan ilmoitautumista ja kahden kuukauden au pair -keikalla ei "normaalisti" pääse edes toisen sukupuolen kanssa tekemisiin. Kahden kuukauden loppupuolella siinä saattaa jo pienessä hutikassa himottaa aika kovasti ja puutetta turvautuu paikkaamaan pikaratkaisuilla.
Kyllä pidättäytyäkkin voi. Ei ole hyvä, että himoittaa niin paljon, että lähtee minne vaan kenen kanssa vaan.
Ajatelkaa, jos jotain olisi sattunut. Varmaan koko tuotanto olisi pitänyt keskeyttää, jos joku au paireista olisi joutunut ryöstetyksi, pahoinpidellyksi tai r a i s k a t u k s i. Ihan karmeaa. Ja tuossa maassa se olisi ihan hyvin voinut sattua, jos/ kun ei varo yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Choux1234 kirjoitti:
Miten voi olla, että yhdessä maailman rikollisimmista maista Emmi-Lotta lähtee kahdesti jatkoille random tyyppien kanssa!? Pelottavaa.
Toisessa näistä on myöhemmin lipsautti oleensa nukkumassa kun puhelimella yritettiin tavata. Sänkyynkin siis menty.
Mielellään minäkin kyllä noin eläväisen kanssa.
Jatkoille lähtemisestä: ei siinä paljoa järjellä ajatella, kun on sopiva nousuhumala päällä ja mukava kaveri löytyy.
Tytöllä oli päättynyt pitkä suhde hieman ennen ohjelmaan ilmoitautumista ja kahden kuukauden au pair -keikalla ei "normaalisti" pääse edes toisen sukupuolen kanssa tekemisiin. Kahden kuukauden loppupuolella siinä saattaa jo pienessä hutikassa himottaa aika kovasti ja puutetta turvautuu paikkaamaan pikaratkaisuilla.
Kyllä pidättäytyäkkin voi. Ei ole hyvä, että himoittaa niin paljon, että lähtee minne vaan kenen kanssa vaan.
Ajatelkaa, jos jotain olisi sattunut. Varmaan koko tuotanto olisi pitänyt keskeyttää, jos joku au paireista olisi joutunut ryöstetyksi, pahoinpidellyksi tai r a i s k a t u k s i. Ihan karmeaa. Ja tuossa maassa se olisi ihan hyvin voinut sattua, jos/ kun ei varo yhtään.
Tuskin he missään yksin on liikkuneet vaan iltaisin menty autokyydillä tai taksilla baariin. Baari valittu turvallisista vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tuo lyhyt aika saattoi myös vaikuttaa au pairien päätöksiin. Esim. Aadalla ei ehkä olisi ollut niin kiire lähteä, jos aika olisi ollut pidempi. Kuten host-äiti sanoi, kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika tutustua uuteen perheeseen. Myöhemmin Aada kaipasi itsekin vanhaa hostperhettään ja piti heistä todella paljon, mutta on ymmärrettävää, että haluaa saada parhaan mahdollisen kokemuksen. Kun aika on niin lyhyt, tulee helpommin tunne, että on kauhea kiire ja jos joku ei tunnu heti oikealta, on parempi pakata laukut ja lähteä. Toki vaikutti siltä, että perheessä oli joitain Aadalle oikeasti vaikeita asioita, mutta ehkä jos hän olisi jäänyt ja lähentynyt perheen kanssa lisää, olisi niistäkin voinut onnistua sopimaan jotain kompromisseja (esim. se isän pössyttely).
Vierailija kirjoitti:
Apua se botoxmamma oli aika pelottavan näköinen ja miksi pistelee parikymppisiä likkoja! Ja aika outo veto tuotantoyhtiöltä ottaa pistoshoidot ihannoivalla tavalla mukaan teineille/parikymppisille suunnatussa Ylen sarjassa
Ahdistava fiilis tuli tästä ihmisestä. Ihan perusilmeeltään sellainen ilkeän näköinen. Siinä ensihaastattelu/ videopuhelussakin vain tuijotti kameraan ilmeen värähtämättä. Joo voi olla tosi mukavakin mutta ohjelman perusteella sai kylmän vaikutelman hänestä!
Vierailija kirjoitti:
Juhlalivessä kerrottiin, että Afrikan kaudella oli lieviä ongelmia löytää perheitä, joihin hyväksyttiin edes miespuolinen au pair. Eli Sebastianin perhe taisi olla aika suvaitsevainen ja nykyaikainen.
Sebastianin perhe oli oma suosikkini tältä kaudelta. Todella mukavia ja avoimia ihmisiä, ja vanhin (?) kotona asuva lapsikin kertoi ns. murheitaan Sebastianille, mikä ei todellakaan ole itsestäänselvyys teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tuo lyhyt aika saattoi myös vaikuttaa au pairien päätöksiin. Esim. Aadalla ei ehkä olisi ollut niin kiire lähteä, jos aika olisi ollut pidempi. Kuten host-äiti sanoi, kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika tutustua uuteen perheeseen. Myöhemmin Aada kaipasi itsekin vanhaa hostperhettään ja piti heistä todella paljon, mutta on ymmärrettävää, että haluaa saada parhaan mahdollisen kokemuksen. Kun aika on niin lyhyt, tulee helpommin tunne, että on kauhea kiire ja jos joku ei tunnu heti oikealta, on parempi pakata laukut ja lähteä. Toki vaikutti siltä, että perheessä oli joitain Aadalle oikeasti vaikeita asioita, mutta ehkä jos hän olisi jäänyt ja lähentynyt perheen kanssa lisää, olisi niistäkin voinut onnistua sopimaan jotain kompromisseja (esim. se isän pössyttely).
Tuntuu että Aadaa hiersi lähinnä se ettei perheessä noudatettu 'tiukkoja aikatauluja' eikä hänelle annettu tarkkoja työtehtäviä vaan elämä oli ehkä liian vapaamielistä. Jo ensimmäisessä jaksossa kävi ilmi että Aada on tosi tarkka ja järjestelmällinen luonteeltaan. Voin toki olla ihan väärässä ja johtui aivan muusta
Hauskaa kun emmilotta sanoi ettei saa edes pieraista rauhassa :Dd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse epäilen, että tuo Sebastian on PIILO H O M O. Ei minulla heitä mitään vastaan ole, mutta mitä sarjaa olen sieltä täältä seuraullut vähän valikoiden niin semmoinen tunne mulla on hänestä.
Hmmm.... Itsellekin tuli selittämättömästi fiilis että on mahdollista, Sebastian ehkä voisi kuulua seksuaalivähemmistöihin, mutta täyttä varmuutta asiasta ei sarjan aikana kyllä tullut.....
Miten niin ei tullut? Siitä on jo aikaa, kun minä tämän sarjan katsoin, mutta kyllä hän selvästi toi esille sen homoutensa. Ja sanoi sen ihan suoraan sille isäntäperheelleenkin jo heti kättelyssä. Millaisella valurautapannulla tämä asia olisi pitänyt teille päähän iskeä, jotta olisitte sen "varmuuden " saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.... Itsellekin tuli selittämättömästi fiilis että on mahdollista, Sebastian ehkä voisi kuulua seksuaalivähemmistöihin, mutta täyttä varmuutta asiasta ei sarjan aikana kyllä tullut.....
Miten niin ei tullut? Siitä on jo aikaa, kun minä tämän sarjan katsoin, mutta kyllä hän selvästi toi esille sen homoutensa. Ja sanoi sen ihan suoraan sille isäntäperheelleenkin jo heti kättelyssä. Millaisella valurautapannulla tämä asia olisi pitänyt teille päähän iskeä, jotta olisitte sen "varmuuden " saaneet?
Sinulta jäi noista kommenteista aika selkeä sarkasmi havaitsematta ;)
Oli kyllä TODELLA vähän lastenhoitoa ja ylipäätään tavallista arkea. Melkein unohtui missä edes olivat! Ihan kuin olisivat olleet vain vieraina isäntäperheissä, mikä ei varmasti ole totta. Pitäis olla enemmän Hollannin aupairien tyyppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muille täytyy kertoa seksuaalisesta suuntautumisesta :D
Miksi siitä ei saisi kertoa? Itse olen hetero, mutta jos en olisi, kertoisin muille, että he osaisivat ottaa huomioon vaikka sitä, miten puhuvat vähemmistöön kuuluvan seurassa esim eivät kysyisi onko sulla TYTTÖ ystävä tai POIKA ystävä. Tai pitääkö sun mielestä piilottaa sitä, ettei ole hetero? Ja jos sanot, että eivät myös heterot kerro seksuaalisuudestaan. .no koska heidän ei tarvitse, koska oletetaan automaattisesti, että kyseessä on hetero. Hetero voi asettaa ei heteron sanoillaan todella kiusalliseen tilanteeseen. Siksi on parempi kertoa.
Kertoo sitten jos kysytään. Ihan hölmöä ottaa se puheeksi samalla hetkellä kun esittelee itsensä uusille ihmisille. Ja kyllä, kuulun itsekin vähemmistöön, mutta edes mun duunissa asia ei ole tullut esille ikinä. En sitä salaa, mutta en näe tarvetta myöskään tuoda esille.
Suotta sitä nyt luokkaantumaan jos joku joka ei tiedä kysyy onko sulla poikaystävä, vaikka oliskin tyttöystävä. Tai ei ystävää laisinkaan.
Sebastianin kommentti omasta homoudestaan heti alkuun oli reaktio perheen syvään uskonnollisuuteen. Että jos mun homous on ongelma, niin parempi ottaa se heti esille, mikä on ihan järkevä tapa toimia. Ettei päiväkausia mieti ja pelkää että missä kohtaa tämä nyt olisi hyvä kertoa. Toiseksi parikymppisenä oma seksuaalinen suuntaus, varsinkin jos se poikkeaa valtavirrasta, niin se on iso osa elämää ja sitä miettii ja siitä keskustelee esim.kavereiden kanssa paljon enemmän kuin sitten kun se on asettunut osaksi omaa elämää. Myöhemmin sitä ei enää niin tarvitse miettiä eikä tule tarvetta hakea myöskään hyväksyntää muilta sille, mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebastianista kyllä paistoi nuoruuden tilannetajuttomuus. Hän tse "provosoi" kännisellä kysymykselläään ja sitten tekee draaman vastauksesta. Lapsellista, mutta menee nuoren iän piikkiin.
"Vähemmistöissä" mua ihmetyttää, että miksi sitä suuntautumista pitää korostaa. Ei se ihmisille (yleensä) ole ongelma, mutta tuollainen korostaminen ja sitten siitä uhriutuminen vähän provosoi toisinaan...
Korostamisella ilmeisesti tarkoitetaan asian sanomista ääneen.
Kaappiin vain takaisin kaikki vähemmistöt, ettei junttieinari ahdistu erilaisuudesta.
No mutta kun sillä suuntautumisella ei yleensä ole mitään väliä tavallisessa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ei tarvii mennä kaappiin, mutta ei myöskään useimmiten tarvitse sanoa ääneen. En minäkään esittele itseäni uudessa porukassa, että Hei mä oon Tiina. Mä oon sit muuten hetero. Suuntautumiseni vaikuttaa vain puolison/petikumppanin valintaan, ei muuhun.
Ei kai sitä "tarvitse sanoa", mutta jos haluaa, niin pitäisi saada sanoa. Ja Sebben tapauksessa oli vähän sama kuin jos olis kertonut perheeseen tullessaan lammasfarmarille, ettei syö lihaa tai kuvitteelliselle kuoronjohtajalle, ettei osaa laulaa. Jos haluaa esitellessä itsensä kertoa, ettei tykkää pinaatista, harrastaa pienoismallien rakentamista, on puoliksi norjalainen tai että jäi orvoksi 10-vuotiaana, niin antaa mennä. Ei sen homouden mainitseminen pitäisi sen kummempaa nykymaailmassa olla. Harva sitä nyt tosiasiassa ihan ekana keskusteluun tuntemattomille läväyttää. Olis ihanaa jos homoudesta voisi puhua, niin nykynuoriso pääsisi vähän helpommalla. Tsemppiä kaikille nuorille, näyttäkää te mallia miten hyväksytään erilaisuus!