Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL
Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi Sebastianin kyselyistä "rakastaako Jumala minua, vaikka olen homo?" olo, että uskontoon liittyvästä kriittisyydestään huolimatta aidosti pohti, onko hän rakastettava Jumalan silmissä ja suhtautui uskoon uteliaasti. Että kyse ei ollut mistään humalaisen päähänpistosta, vaan aidosti pohti asiaa. Kurjaa, että perheen isä koki tarpeelliseksi lähettää jotain eheytymismateriaalia (tuollaiset pitäisi kieltää). Työssäni usein törmään tuollaisiin "rakastaako Jumala minua" -kysymyksiin erityisesti heiltä, jotka suhtautuvat uskontoon kriittisesti. Tässäpä tiivistettynä vastaus: Jumalalle olet rakas juuri sellaisena kuin olet eikä sinun tarvitse "eheytyä" mihinkään, sillä homoudessa ei ole mitään korjattavaa. <3
T. Kirkolla töissä
Mistä sinä tiedät mitä jumala kenestäkin ajattelee? Lapsellista lässytystä tuollainen. Kirkon väki on niin kovasti tekemässä itsestään tärkeitä ja sanoittamassa jumalan ajatuksia tavallisille pulliaisille.
sebastianin draamanhaku oli jokseenkin huvittavaa, vaikka toki homous vakava asia sinällään maassa, jossa.
hän siis kertoi isäntäperheelleen heti olevansa homo ja kysyi onko se teille ok. Sitten isäntäperheen isä alkoi keskustella sebastianin kanssa asiasta (koska sebastian itse otti asian puheeksi, silloin kun ilmoitti homoudestaan...), tästä sitten (erinäisten käänteiden jälkeen) sebastian aloitti draaman, että toivoisin, että ei enää keskustella tästä aiheesta, koska koen, että hyökkäät persoonaani vastaan.
noh... sebastianin ei olisi tarvinnut kertoa isäntäperheelleen yhtään mitään seksuaalisesta suuntautumisestaan. On ihan sama hoitaako lapsia hetero tai homo, jos lastenhoito sujuu ja kotityötä siinä sivussa: ei se homous siihen vaikuta mitään eikä isäntäperhe olisi asiasta edes saanut tietää. Näin sebastian olisi välttynyt koko draamalta.
Etelä-Afrikan noin 49 miljoonasta asukkaasta noin 5 miljoonaa on valkoihoisia eli ovat pieni vähemmistö.
Apua, tunnen myötähäpeää Sebastianin takia. Mitä se jauhaa tuota homouttaan ja yrittää tehdä itsestään marttyyrinä. Kylän ainoa homo! Antais jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Apua, tunnen myötähäpeää Sebastianin takia. Mitä se jauhaa tuota homouttaan ja yrittää tehdä itsestään marttyyrinä. Kylän ainoa homo! Antais jo olla.
Niinpä. Perhe ei tehnyt asiasta numeroa, eikä se ollut heille ongelma niin en ymmärrä miten Sebastian jaksoi vatvoa sitä koko ajan. Yksi väärä sanavalinta perheen isältä ja tämä otti nokkiinsa.
Sebastianista kyllä paistoi nuoruuden tilannetajuttomuus. Hän tse "provosoi" kännisellä kysymykselläään ja sitten tekee draaman vastauksesta. Lapsellista, mutta menee nuoren iän piikkiin.
"Vähemmistöissä" mua ihmetyttää, että miksi sitä suuntautumista pitää korostaa. Ei se ihmisille (yleensä) ole ongelma, mutta tuollainen korostaminen ja sitten siitä uhriutuminen vähän provosoi toisinaan...
Vierailija kirjoitti:
Sebastianista kyllä paistoi nuoruuden tilannetajuttomuus. Hän tse "provosoi" kännisellä kysymykselläään ja sitten tekee draaman vastauksesta. Lapsellista, mutta menee nuoren iän piikkiin.
"Vähemmistöissä" mua ihmetyttää, että miksi sitä suuntautumista pitää korostaa. Ei se ihmisille (yleensä) ole ongelma, mutta tuollainen korostaminen ja sitten siitä uhriutuminen vähän provosoi toisinaan...
Korostamisella ilmeisesti tarkoitetaan asian sanomista ääneen.
Kaappiin vain takaisin kaikki vähemmistöt, ettei junttieinari ahdistu erilaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Perhe ei tehnyt asiasta numeroa, eikä se ollut heille ongelma niin en ymmärrä miten Sebastian jaksoi vatvoa sitä koko ajan. Yksi väärä sanavalinta perheen isältä ja tämä otti nokkiinsa.
Höpö höpö. Perheen isä teki selväksi että kyse on valinnasta, mikä on todella loukkaavaa. Lisäksi lähetteli eheytymiseen liittyvää videomatskua, mikä on vielä loukkaavampaa. Kyllä se oli perheen isälle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korostamisella ilmeisesti tarkoitetaan asian sanomista ääneen.
Kaappiin vain takaisin kaikki vähemmistöt, ettei junttieinari ahdistu erilaisuudesta.
Huoh... Saa olla avoimesti mitä haluaa, en vaan ymmärrä, että miksi siitä tarvitsee koko ajan jauhaa ja ikäänkuin hakea muiden hyväksyntää asialle (kuten puheenaiheeni Sebbe). Minullakin on vähemmistökavereita, eikä he ilmoita kaikille tapaamilleen ihmisille heti ensimmäisenä, että olen homo/lesbo tms. Kuten en minäkään ilmoita muille, että ihan tavishetero ollaan.
Sitä vaan tarkoitin, mutta tietenkin heti piti olla mahdollisimman väärin tulkitsemassa ja haukkumassa.
-N35
Sitten samaan aikaan iso osa homoista sun muista valittaa että pitää tulla kaapista ulos kun heteroiden ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Afrikan noin 49 miljoonasta asukkaasta noin 5 miljoonaa on valkoihoisia eli ovat pieni vähemmistö.
Jos ne viitisen miljoonaa lähtisivät pois, maa menisi kovaa vauhtia vielä selkeästi huonommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne viitisen miljoonaa lähtisivät pois, maa menisi kovaa vauhtia vielä selkeästi huonommaksi.
Ne viisi miljoonaa rikastui vuosisatojen mittaisella sorrolla.
Vierailija kirjoitti:
en oo katsonut sarjaa mutta asuiko aurpairit val---koi----sissa perheissä???
Emmi-Lotan lyhyt haastattelu löytyy tämän viikon Viikkosavosta.
www.viikkosavo.fi/paikalliset/5949424
Jutussa kerrotaan mm. että sarjaan haki 300 nuorta joista lopulta valittiin nuo neljä.
Vierailija kirjoitti:
Hänelle asia on tärkeä ja siksi puhuu siitä.
Mä tykkäsin eniten Sebusta 😄
Hauska tyyppi
Sebastaniasta ei jäänyt hyvä maku. Arvosteli muita, vaikka alussa vannoi ettei niin ikinä kellekkään tekisi.
Sekä veti kännejä ennen lasten hoitoja aamulla.
Katsoin nyt viimeisenkin jakson enkä siitä huolimatta nähnyt tarpeeksi materiaalia että voisin tehdä minkäänlaisia loppupäätelmiä Bellan käytöksestä tai vaikkapa Emilian suhteesta perheeseen. Ihan liian vähän materiaalia. Tällä kertaa keskittyttiin enemmän tuntemuksiin. Tuntui että itkua oli paljon mutta olihan siinä tiivistettynä kahden kuukauden itkut neljältä. Muutoin aika pintaraapaisu.
Sarja katsottu ja jäi vähän tyhjä fiilis. Siis tuntuu, että vain pintaa raapaistiin. Johtuuko siitä, että jaksot on lyhyitä ja aupaireja 4, joten jokaisen pätkät jää kovin lyhyiksi ja "köykäisiksi"? Arkea perheiden kanssa näytettiin kovin vähän, katsoja ei päässyt ollenkaan näkejään perheiden sisäistä dynamiikka, mikä ainakin itseä kiinnostaisi.
Sarjan idea on kuitenkin hyvä ja sarjaa kiva katsoa. Ehkä jaksot voisivat olla pidempiä tai jaksoja tuplamäärä?
Joku pohti Sebun perheen Danielista, että onko tämä tyttö vai poika. Tyttö hän on, äänestä kuuli ja yhdessä jaksossa näyttäytyi urheilumallisissa rintsikoissa ja shortseissa.