Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL

Vierailija
03.05.2023 |

Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?

https://www.is.fi/viihde/art-2000009557891.html

Kommentit (468)

Vierailija
401/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt viimeisenkin jakson enkä siitä huolimatta nähnyt tarpeeksi materiaalia että voisin tehdä minkäänlaisia loppupäätelmiä Bellan käytöksestä tai vaikkapa Emilian suhteesta perheeseen. Ihan liian vähän materiaalia. Tällä kertaa keskittyttiin enemmän tuntemuksiin. Tuntui että itkua oli paljon mutta olihan siinä tiivistettynä kahden kuukauden itkut neljältä. Muutoin aika pintaraapaisu.

Perheitä näytettiin ihan liian vähän!

Vierailija
402/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sebastianista kyllä paistoi nuoruuden tilannetajuttomuus. Hän tse "provosoi" kännisellä kysymykselläään ja sitten tekee draaman vastauksesta. Lapsellista, mutta menee nuoren iän piikkiin.

"Vähemmistöissä" mua ihmetyttää, että miksi sitä suuntautumista pitää korostaa. Ei se ihmisille (yleensä) ole ongelma, mutta tuollainen korostaminen ja sitten siitä uhriutuminen vähän provosoi toisinaan...

Korostamisella ilmeisesti tarkoitetaan asian sanomista ääneen.

Kaappiin vain takaisin kaikki vähemmistöt, ettei junttieinari ahdistu erilaisuudesta.

No mutta kun sillä suuntautumisella ei yleensä ole mitään väliä tavallisessa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ei tarvii mennä kaappiin, mutta ei myöskään useimmiten tarvitse sanoa ääneen. En minäkään esittele itseäni uudessa porukassa, että Hei mä oon Tiina. Mä oon sit muuten hetero. Suuntautumiseni vaikuttaa vain puolison/petikumppanin valintaan, ei muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppua kohden olen alkanut tykätä Emmistä enemmän ja enemmän. Aluksi hän ärsytti ja oli mielestäni kuin joku sketsihahmo ja pika puhuja.

Vierailija
404/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot melkein putkeen. Mieleen jäi Bella, joka vaikutti - ei vain narsistilta, vaan suorastaan psykopaatilta. Kauhea lapsi, jota vanhemmat hemmottelivat, koska eivät kai muutakaan voineet (ainakaan kameroiden aikana). Ihmeen kauan Aada jaksoi sitä kiusaamista kuunnella. Aada-parka, koki kovia jo aiemmin.

Emmi-Lotta vaikutti alkuun ärsyttävältä hihittelijältä tai vaihtoehtoisesti itki jatkuvasti, mutta kyllä hänellä tuntui olevan itkuun aihettakin. Ekan perheen äiti oli ihan kauhea vahakabinettinaama, ja luonne ihan yhtä jäykkä kuin kasvotkin.

Sebbe oli aika erikoinen tyyppi, varsinainen töksäyttelijä. Oli yllätys, että hän pärjäsi niin(kin) hyvin uskisperheessä.

Emilia vaikutti mukavalta, ja perhekin oli ihana, mutta en tajua, mitä he Sebben kanssa riitelivät, vai oliko riidat enimmäkseen Sebastianin päässä?

Bellan käytöksessä oli niin paljon nähtävissä juurikin tämä. Kävi kyllä mielessä, että oliko tämä vahakabinettinainenkin samaa sarjaa Bellan kanssa.

Vierailija
405/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, tunnen myötähäpeää Sebastianin takia. Mitä se jauhaa tuota homouttaan ja yrittää tehdä itsestään marttyyrinä. Kylän ainoa homo! Antais jo olla.

Niinpä. Perhe ei tehnyt asiasta numeroa, eikä se ollut heille ongelma niin en ymmärrä miten Sebastian jaksoi vatvoa sitä koko ajan. Yksi väärä sanavalinta perheen isältä ja tämä otti nokkiinsa. 

Höpö höpö. Perheen isä teki selväksi että kyse on valinnasta, mikä on todella loukkaavaa. Lisäksi lähetteli eheytymiseen liittyvää videomatskua, mikä on vielä loukkaavampaa. Kyllä se oli perheen isälle ongelma.

Minulle hän ei tehnyt asiaa selväksi mitenkään. Katsomassani ohjelmassa hän mainitsi jotakin, että toisten valinnat ovat heidän omiaan, jonka itse tulkitsin tarkoittavan esim. kumppanin valintaa. En huomannut hänen sanovan homouden olevan valinta, vaikka Sebastian sanasta nokkiinsa ottikin.

Vierailija
406/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada oli ehdoton inhokki tällä kaudella.

Vierailija
407/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä yksi osallistuja ollut trans, ei silti tuonut asiaa esille sen kummemmin

Vierailija
408/468 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä yksi osallistuja ollut trans, ei silti tuonut asiaa esille sen kummemmin

Ei ollut.

Vierailija
409/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut.

Oletko varma? Näytti kuitenkin paljon siltä että menossa muutos ja se selittäisi myös tietynlaisen yliherkkyyden

Jos sulla itselläs on kenties kokemusta niin sitten sen varmaan huomaa helpommin kuin muut?

Vierailija
410/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi on kuin temppari-Miran ja Kyläkauppa Keskisen siivoja-Tuulan yhdistelmä puhetavaltaan ja olemukseltaan. Mutta siis hyvällä tavalla.

Aivan valloittava persoona tuollainen hömppä iloinen hihittäjä.

Olispa itsessäkin ripaus tuollaista välitöntä iloisuutta.

Vierailija
411/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sebastianista kyllä paistoi nuoruuden tilannetajuttomuus. Hän tse "provosoi" kännisellä kysymykselläään ja sitten tekee draaman vastauksesta. Lapsellista, mutta menee nuoren iän piikkiin.

"Vähemmistöissä" mua ihmetyttää, että miksi sitä suuntautumista pitää korostaa. Ei se ihmisille (yleensä) ole ongelma, mutta tuollainen korostaminen ja sitten siitä uhriutuminen vähän provosoi toisinaan...

Kaappiin vain takaisin kaikki vähemmistöt, ettei junttieinari ahdistu erilaisuudesta.

No mutta kun sillä suuntautumisella ei yleensä ole mitään väliä tavallisessa ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ei tarvii mennä kaappiin, mutta ei myöskään useimmiten tarvitse sanoa ääneen. En minäkään esittele itseäni uudessa porukassa, että Hei mä oon Tiina. Mä oon sit muuten hetero. Suuntautumiseni vaikuttaa vain puolison/petikumppanin valintaan, ei muuhun.

Olet oikeassa. Suuntautumisesi vaikuttaa sinulla vain kumppanin valintaan, koska olet hetero. Siinä se ydin onkin. Koska olet h-e-t-e-r-o.

Vierailija
412/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan kuin nuorilla ei olisi oikein sinniä vaan heti valitaan game over ja uutta kehiin."

Ihan normaalia länsimaisen ihmisen käytöstä, noin niinkuin kaiken suhteen.

Otetaan koira, ei viitsitä edes yrittää kouluttaa, tulee ongelma - piikille tai uusi koti.

Ollaan parisuhteessa jonku kanssa, eka pieni epäkohta tai riita - ero ja seuraavaa etsimään.

Töissä joku kehtaa olla erimieltä, tai sanoo totuuden jostain - otetaan loparit.

...jokainen varmaan löytää lisää esimerkkejä...

Vierailija
413/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten ei-heterolle pitäisi sanoa työpaikalla, kun hän ensi sanoikseen tai missä vaiheessa tahansa ilmoittaa olevansa esim. homo. Loukkaannutteko jos sanosin "mitä sitten". Niin sanoisin jos joku sanoisi olevansa heterokin.

Mua ei ainakaan työnantajana kiinnosta pätkääkään onko työntekijä hetero vai ei. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä työn kannalta. Homoudesta kertomisella ei saa mitään irtopisteitä, sääliä tai arvostusta. Maailma ei pyöri sun homouden ympärillä, vaikka sulla itsellesi se olisi iso asia.

Vierailija
414/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sinunkaan esittää tyhmää? Homous on normalisoitunut hyvin lyhyen ajan sisällä. Sitä ennen he eivät todellakaan voineet tehdä muuta kuin olla hiljaa, koska jälki olisi ollut niin rumaa (ja on vieläkin sinunlaisten takia). Sinä et todellakaan joko ymmärrä tai teeskentelet ymmärtämätöntä siitä, millaista on ollut, kun oma kumppani piti pitää salassa eikä koskaan puhua 'me'-muodossa. Siinä missä tavallinen hetero on voinut sanoa käyneensä perheen kanssa matkalla, homon on aina pitänyt mennä yksin tai valehdella siitä. 

Ainoa syy, miksi asiat ovat muuttuneet, on juuri se, että on alettu puhua ääneen. Ei ole enää vaiettu. Ei nykyinen tilanne ole tyhjyydestä syntynyt, kuten luulet, vaan siihen on tarvittu puhumista.  

Ja koska kaikesta tästä on vielä niin vähän aikaa, on ihan ymmärrettävää, että osa heistä haluaa edelleen tuoda asiaa esiin. Eivät tällaiset asiat tapahtu sormia napsauttamalla, eivätkä sillä, että sinä väität hyväksyväsi homot, kunhan he eivät puhu asiasta

Vierailija
415/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut.

No olihan?

Vierailija
416/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Suuntautumisesi vaikuttaa sinulla vain kumppanin valintaan, koska olet hetero. Siinä se ydin onkin. Koska olet h-e-t-e-r-o.

käsittääkseni lapsia ei hoideta seksuaalisesti, joten ei ole väliä sillä hoitaako lasta homo tai hetero. Ei ole mitään syytä kuuluttaa seksuaalista suuntautumistaan työpaikkaa hakiessa. 

Vierailija
417/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut.

No olihan?

Miksi jankkaat kun ei ollut.

Vierailija
418/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, tunnen myötähäpeää Sebastianin takia. Mitä se jauhaa tuota homouttaan ja yrittää tehdä itsestään marttyyrinä. Kylän ainoa homo! Antais jo olla.

Niinpä. Perhe ei tehnyt asiasta numeroa, eikä se ollut heille ongelma niin en ymmärrä miten Sebastian jaksoi vatvoa sitä koko ajan. Yksi väärä sanavalinta perheen isältä ja tämä otti nokkiinsa. 

Höpö höpö. Perheen isä teki selväksi että kyse on valinnasta, mikä on todella loukkaavaa. Lisäksi lähetteli eheytymiseen liittyvää videomatskua, mikä on vielä loukkaavampaa. Kyllä se oli perheen isälle ongelma.

lähetti käsittääkseni vasta sen jälkeen, kun Sebastian itse oli tekstaillut sille ja kysellyt, että rakastaako jumala häntäkin, vaikka on homo. Sebastian siis itse aloitti tuon keskustelun ja siksi hänen olisi pitänyt tajuta, että toinen tuo sitten keskusteluun oman näkemyksensä (ja kestää se, koska kaikilla ON oikeus omaan mielipiteeseensä)

Jos ei kestä vastauksia, ei pidä kysyä kysymyksiä.

Vierailija
419/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sebastianin homous olisi ollut perheenisälle joku ongelma, niin olisivat keksineet jonkun tekosyyn miksei aupairius nyt onnistukaan. Tyyliin kaukainen täti sairastunut, lapsi joutuu tutkimuksiin ja on niin rankkaa ettei nyt jaksa perhedyttää ketään tai jotain muuta vastaavaa

Vierailija
420/468 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käsittääkseni lapsia ei hoideta seksuaalisesti, joten ei ole väliä sillä hoitaako lasta homo tai hetero. Ei ole mitään syytä kuuluttaa seksuaalista suuntautumistaan työpaikkaa hakiessa. 

Tässä ei kuitenkaan ole kyse mistään tavanomaisesta työpaikasta, vaan nuori ihminen asuu perheenomaisesti työnantajiensa luona. On ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa kokee tarvetta selvittää jo etukäteen mahdollinen ristiriitatilanne, joka liittyy noin oleellisesti omaan identiteettiin. Sebellä oli vähän tökerö tyyli tuossa, mutta ymmärrän kyllä, miksi hän otti asian esille. Positiivista oli, että Sebbe suhtautui kuitenkin myöhemmin aika kypsästi noissa asiaan liittyneissä konflikteissa, keskustelut vaikuttivat rakentavilta ja selvästi Sebellä meni tosi hyvin perheessä. Vaikutti, että hän myös kasvoi ihmisenä ja oppi ymmärtämään erilaisuutta reissun aikana.