Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL

Vierailija
03.05.2023 |

Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?

https://www.is.fi/viihde/art-2000009557891.html

Kommentit (468)

Vierailija
221/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli hyvä kausi ja fiksuja nuoria olivat. Ei ollut nyt sitä perinteistä kännisekoilua vaan kaikki käyttäytyivät hyvin eikä turhia tapeltu. Ja vaikka lehdissä kirjoitettiin ettei yksi au-paureista edes tykkää lapsista, mutta hän tuli hyvin toimeen lasten kanssa. Joku kirjoitti, että tylsä kausi, mutta mielestäni tämä oli oikein hyvä kausi. 

Vierailija
222/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamia ajatuksia heräsi:

- Hienoa, että au pairit osasivat näyttää tunteita, itkeä ja nauraa. Se on tervettä.

- Nuorena ihminen on hölmö ja kuuluukin olla. Vasta n. 25-30-vuotiaana ihminen on kehittynyt aikuiseksi. Tämä kannattaa muistaa.

- Vaikeisiin tilanteisiin tuolla joutuu, esim. Aada, jonka ensimmäisessä perheessä oli masennusta - tiedän kokemusesta että se on todella kuormittavaa.

- Sympatiani olivat myös Sebben puolella - täyttä paskaa tollanen homovastaisuus. Voit itse kuvitella miltä tuntuisi jos heteroutta ei hyväksyttäisi ja joku koittaisi pakottaa sut tykkäämään omasta sukupuolestasi. Seksuaalinen suuntaus EI ole valinta!

- Kaiken kaikkiaan nuoret onnistuivat hienosti navigoimaan vaikeissa tilanteissa, selvittivät asiat kukin tavallaan.

No siis, en puolustele Seben perheen isää millään tavalla, itsekin homona tuo oli aika järkyttävää, mutta on ihan oikeasti pakko myöntää että Sebastian ei käyttäytynyt kovinkaan fiksusti kun kännissä meni tekstailemaan isälle ja kysymään rakastaako jumala häntä vaikka on homo. Toiseksi itsellä särähti korvaan kun hän ei voinut löytää mitään muuta sanaa heidän uskosta muuta kuin että se on hevonpaskaa. Miksi hän edes välittäisi mitä mieltä jumala hänestä on jos se kaikki on hänestä vain hevonpaskaa?

Sebastianin perheen isä ei ollut homovastainen ja paskaa olisi ollut jos olisi esim. jatkanut videoiden tuputtamista Sebastianille sen jälkeen kun hän mainitsi ettei niitä halunnut katsoa. Ehkä isä kuvitteli että asia kiinnostaa kun kännissäkin laitteli aiheesta viestiä. Fiksusti se isä asiaan suhtautui. Heillä oli hyviä keskusteluja aiheesta ja kunnioitusta puolin ja toisin. Ei kannata antaa ennakkokäsitysten vaikuttaa liiaksi, ihmisiähän tässä kaikki ollaan, kuten Sebastiankin huomasi vaikka alkuun suhtautuminen perheen uskoon olikin nuiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muille täytyy kertoa seksuaalisesta suuntautumisesta :D

Miksi siitä ei saisi kertoa? Itse olen hetero, mutta jos en olisi, kertoisin muille, että he osaisivat ottaa huomioon vaikka sitä, miten puhuvat vähemmistöön kuuluvan seurassa esim eivät kysyisi onko sulla TYTTÖ ystävä tai POIKA ystävä. Tai pitääkö sun mielestä piilottaa sitä, ettei ole hetero? Ja jos sanot, että eivät myös heterot kerro seksuaalisuudestaan. .no koska heidän ei tarvitse, koska oletetaan automaattisesti, että kyseessä on hetero. Hetero voi asettaa ei heteron sanoillaan todella kiusalliseen tilanteeseen. Siksi on parempi kertoa.

Kertoo sitten jos kysytään. Ihan hölmöä ottaa se puheeksi samalla hetkellä kun esittelee itsensä uusille ihmisille. Ja kyllä, kuulun itsekin vähemmistöön, mutta edes mun duunissa asia ei ole tullut esille ikinä. En sitä salaa, mutta en näe tarvetta myöskään tuoda esille. 

Suotta sitä nyt luokkaantumaan jos joku joka ei tiedä kysyy onko sulla poikaystävä, vaikka oliskin tyttöystävä. Tai ei ystävää laisinkaan. 

Jotenkin tuntuu että ihmisillä on tosi vääristynyt kuva ihmisistä, jotka ovat osa seksuaali vähemmistöä kiitos somen ja median. Emme me oikeasti ole käveleviä sateenkaaria jotka tuovat asiaa esille joka mutkassa tai pitävät sitä osana jotain persoonaa :)

Vierailija
224/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 24-vuotiaana muuttanut 4kk:ksi opiskelemaan ulkomaille. Kertaakaan en itkenyt, ja muutenkin olin tosi rohkea nuorena. Muistan kun juttelin tutun kanssa, joka oli lähtenyt joskus 25 vuotiaana 2kk opiskelemaan suomalaisen koulun kautta toiseen maahan ja hän sano että hänen koko mielenterveys ei kestänyt sitä, ei kestänyt yksin oloa, ei vierasta kulttuuria ei mitään, että kamala kokemus mennä vieraaseen maahan olin ihan okei, no ihmisiä todella on erilaisia selkeästi...

Saattaisi itkettää, jos pitäisi asua vieraan perheen nurkissa, jonka kanssa ei suju.

-Asuin kimppakämpässä ihmisten kanssa, joista osan kanssa ei todellakaan sujunut. Lisäksi miljoona kertaa pahempia kokemuksia työelämästä kuin millään au pair kaudella mitä olen katsonut (kaikki). Kertaakaan ei ole tullut itku. En sano että itkeminen olisi pahasta, mutta pahempaakin voi olla. :D

Noloa itsekehua. Ei opiskelija-asuntola tai kimppakämppä ole verrannollinen au pairin tilanteeseen. Ei ne kämppikset ole sun pomoja ja määrää sulle töitä. Eikä normaalitöissä asuta työnantajan perheessä.

Empatiakyvyttömyys kertoo jostain.

Keskustella kuitenkin voi myös myönteiseen sävyyn, empatiaa osoittaen.

Vierailija
225/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että Aadan? oli vaikea olla perheessä jossa isä poltteli pilveä arkisinkin kotosalla. Ei olla täällä siinä vaiheessa, ainakaan tavallisissa perheissä. Lisäksi perheen äiti vaikutti tosi apaattiselle.

Mutta ikävä kuinka tuo prinsessa uudessa perheessä kohteli Aadaa.

Ja vanhemmat antoivat tapahtua. Voi olla tulevaisuudessa vaikeuksia ihmisten kanssa prinsessalla.

Äiti ehkä oli joo apaattinen, mutta samanlaisia ihmisiä tällä Suomessakin on mielin määrin.

Vierailija
226/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just rupesin katsomaan ja meni heti ekassa jaksossa jo hermo Emmi-Lotan kihitykseen ja hihitykseen.

Vierailija
227/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo valmis skeptinen. Taas tulee kausi pelkkää bileytstä ja perheiden vaihtoa.

Olisi kiva, kun olisi sellainen kuin Hollannin aupairit. Siinä näytetään paljon ihan perheissä eloa ja positiiviisia juttuja.

Tottakai tässä haetaan draamaa, mutta silti ei jaksa tuota, että spandexinstapimut lähtevät aupairiksi ja sitten heti alkuunsa vongataan vapaata, että pääsee bilettämään ja että "on elämääkin välillä".

Ymmärrän, että ei aupair-homma mitään 24/7 orjatyötä saa olla ja vapaa-aikaa toki täytyy olla päivittäin, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
228/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just rupesin katsomaan ja meni heti ekassa jaksossa jo hermo Emmi-Lotan kihitykseen ja hihitykseen.

Miten voi mennä hermot noin helposti? Ei sullakaan hyvin mene sitten.

Vierailija
229/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kauden myötä siunaan mielessäni, että tajusin aikoinaan olla hakematta au pairiksi. Se olisi ollut kaltaiselleni antilapsi-ihmiselle täysin katastrofi. Palaisi käpy ihan alkumetreillä.

Ja silti ajattelen myös, että perheitä kohtaan on äärimmäisen epäreilua ottaa mukaan henkilöitä, jotka eivät lapsista tykkää. En minäkään äitinä haluaisi lasteni seuraan ihmistä, joka on vastentahtoisesti au pairina.

Vierailija
230/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että au pariin väliset suhteet ja nahistelut voisi jättää vähemmälle. Enemmän au pair -elämää.

Vierailija
231/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kauden myötä siunaan mielessäni, että tajusin aikoinaan olla hakematta au pairiksi. Se olisi ollut kaltaiselleni antilapsi-ihmiselle täysin katastrofi. Palaisi käpy ihan alkumetreillä.

Ja silti ajattelen myös, että perheitä kohtaan on äärimmäisen epäreilua ottaa mukaan henkilöitä, jotka eivät lapsista tykkää. En minäkään äitinä haluaisi lasteni seuraan ihmistä, joka on vastentahtoisesti au pairina.

No eikö tuolla mennyt juuri kaikkein parhainten niiden lasten kanssa loppujen lopuksi? 

Vierailija
232/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihihih hihih kihihih hihih.... ei ole normaalia koko ajan tuollainen.

Ja ei ole normaalia hermostua noin pienestä.

Vierailija
233/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ada on vähän Hessu Hopo, mutta kivan rauhallinen.

Vierailija
234/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disrispectaa.

Vierailija
235/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi-lotta on juuri täydellinen au pair. Sosiaalinen, puhelias ja ulospäinsuuntautunut. Minusta ei olisi au pairiksi, olen introvertti ja viihdyn yksikseni. Muut ihmiset vain ahdistavat

Vierailija
236/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihihih hihih kihihih hihih.... ei ole normaalia koko ajan tuollainen.

Oletko joku vähäjärkinen?

Vierailija
237/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä homo sebastian.

Vierailija
238/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebasta jäi mieleen homo ja humala.

Vierailija
239/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

homoilla on piuhat sekaisin päässä.

Näkee että sulla on kokemusta. :)

Vierailija
240/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu on, itse olin Etelä-Afrikassa 9v sitten ja näin paljon rasismia, ja näköjään Sebbekin sen huomasi vuonna 2023, Se sai sydämeni vuotamaan verta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi