Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL

Vierailija
03.05.2023 |

Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?

https://www.is.fi/viihde/art-2000009557891.html

Kommentit (468)

Vierailija
201/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsytti se, että katsoja ei päässyt itse muodostamaan mielipiteitään tilanteista ja sai vaan au pairien hieman hataran oloiset selitykset monista tilanteista. Mm. perheiden vaihdot.

Emilian perheen mahtavuutta ei näytetty mitenkään. Jos pitäisi jäähyväisten perusteella sanoa, niin ei se nyt niin perheen äitiä ja isää hetkauttanut. Emilia loi narratiivin, että ovat läheisiä, bestiksiä, mutta ei se näkynyt. Oliko siellä kuvauskielto?

Emppu vaihtoi perhettä, mutta jäi epäselväksi, että miksi. Joo perheen äiti oli keskenkasvuisen oloinen, jo videopuhelussa näytti jotenkin poseeraavalta ja se botoksin pistely nuoriin. Huh huh. Mutta sitä, mitä kotona tapahtuu, ei kuvattu mitenkään. Isä oli mahtava ja yhtäkkiä ei ollutkaan.

Aadan ongelmat jäi myös hyvin vieraiksi. Enemmän jäi mielikuva, että hän on melko kaavoihin kangistunut ja tuomitseva. Ihan kuin ei olisi osannut rentoutua ja ajatella, että talossa talon tavalla. Jäi hyvin epäselväksi et miksei perheen äidin työ opena ollutkaan hyvä juttu ja miksi uudessa perheessä lapsen kiukuttelu vei niin pohjamutiin. Olisihan se molemmille opettavaisempaa tulla vaan toimeen ja asua saman katon alla.

Ihan kuin nuorilla ei olisi oikein sinniä vaan heti valitaan game over ja uutta kehiin.

Sebastianinkaan työskentelyä ei juuri kuvattu. Yo-opiskelijaksi hän oli melko lapsellisen oloinen paska haisee - kommenteineen. Loppupeleissä kuitenkin hän osoitti eniten harkintakykyä ja pitkää pinnaa ja otti muita huomioon. Jäi epäselväksi, että paljonko hänen työpanoksesta oli hyötyä.

Viehättävän ja pärjäävän oloisia nuoria kaikki, mutta jäi kyllä epäilys, että hoksasivatko täysin sitä, että ovat töissä ja että työpaikalla pitää aina vähän hakea sitä paikkaansa.

"Emilia loi narratiivin.." Puhu suomea, pökilö.

Googleta hyvä ihminen, jos et tiedä sanojen merkitystä. Emilian luoma narratiivi = Emilian luoma kertomus ja tulkinta tapahtumien kulusta.

Menen googlettamaan, että mikä on pökilö.

Googlasin, ja googlehaku vei tähän keskusteluun. Taitaa olla oma keksimäsi sana. 🤣

T eri

Minäkin googlasin, ja heti sain vastauksen. Narratiivi eli kertomus.😊

Vierailija
202/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ajatuksia heräsi:

- Hienoa, että au pairit osasivat näyttää tunteita, itkeä ja nauraa. Se on tervettä.

- Nuorena ihminen on hölmö ja kuuluukin olla. Vasta n. 25-30-vuotiaana ihminen on kehittynyt aikuiseksi. Tämä kannattaa muistaa.

- Vaikeisiin tilanteisiin tuolla joutuu, esim. Aada, jonka ensimmäisessä perheessä oli masennusta - tiedän kokemusesta että se on todella kuormittavaa.

- Sympatiani olivat myös Sebben puolella - täyttä paskaa tollanen homovastaisuus. Voit itse kuvitella miltä tuntuisi jos heteroutta ei hyväksyttäisi ja joku koittaisi pakottaa sut tykkäämään omasta sukupuolestasi. Seksuaalinen suuntaus EI ole valinta!

- Kaiken kaikkiaan nuoret onnistuivat hienosti navigoimaan vaikeissa tilanteissa, selvittivät asiat kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun ei ollut mitään känniövereitä vaan kaikki osasivat käyttäytyä ihan hyvin eikä ollut mitään hirveitä tappeluita kuin yleensä. 

Vierailija
204/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin toi oli kilpailu, että se voittaa joka ei itke? En ole millään tavalla kirjoittanut että itkemättömyys olisi parempi, ei edes ole. Kunhan toin esiin erilaisia kokemuksia ja näkökulmia.

Vierailija
205/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin toi oli kilpailu, että se voittaa joka ei itke? En ole millään tavalla kirjoittanut että itkemättömyys olisi parempi, ei edes ole. Kunhan toin esiin erilaisia kokemuksia ja näkökulmia.

Jos olet tuo joka kehuskeli itkemättömyydelläsi, kyllähän se selkeää oman hännän nostoyritystä on. Vieläpä tilanteessa, joka ei ole verrannollinen.

Vierailija
206/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän muuten tästä ohjelmasta, mutta en ymmärrä, miksi joka kaudelle pitää hakea jotain draamaa, esim. viime vuodelta Tiian tapaus. Miksi ottaa mukaan henkilö, joka ei edes pidä lapsista? Pidin muuten Hollannin au pairit -sarjan viimeisimmästä kaudesta, siinä ei ollut ollenkaan mitään draamaa.

Miami kaudella au pair laitettiin perheeseen jossa mies oli ollut vankilassa jostain tyyliin aseellista ryöstöstä. Molemmat vanhemmat myös hakkasivat lapsiaan.

Vierailija
207/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadassa on minusta paljon samaa näköä kuin Jaycee Dugardissa lapsuuskuvissaan!

Olen nyt suunnilleen puolivälissä tätä kautta ja hyvää on ollut (ainakin siis tähän mennessä) se, ettei ketään au pair -porukasta ole alettu syrjimään tai kiusaamaan. Muutamalla aikaisemmalla kaudellahan tuollaista on valitettavasti käynyt.

Vierailija
208/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aadan perheen Bella-tytär oli ihan hirveä. Kunnon narsistin alku, jos tuohon ei puututa. Ilkeä, kiero, manipuloiva, mustasukkainen ja vihamielinen ystävästään jos Aada yritti puhua sille. Pahinta tuossa, että vanhemmat eivät puuttuneet Bellan käytökseen, vaan halasivat. Tuollaisia lapsia on tällä Suomessakin paljon.

Yhdessä kohdassa kun istuivat sohvilla, Bellan silmät näyttivät kuin palavan ja kulmat meni kurttuun.

Vierailija
209/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän muuten tästä ohjelmasta, mutta en ymmärrä, miksi joka kaudelle pitää hakea jotain draamaa, esim. viime vuodelta Tiian tapaus. Miksi ottaa mukaan henkilö, joka ei edes pidä lapsista? Pidin muuten Hollannin au pairit -sarjan viimeisimmästä kaudesta, siinä ei ollut ollenkaan mitään draamaa.

Miami kaudella au pair laitettiin perheeseen jossa mies oli ollut vankilassa jostain tyyliin aseellista ryöstöstä. Molemmat vanhemmat myös hakkasivat lapsiaan.

Eihän tuossa ollut tänä vuonna mitään draamaa. Tiia tais tulla kaikkein parhaiten toimeen perheen ja lasten kanssa koko ohjelmassa. 

Vierailija
210/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aada on todella kaunis! :)

Kateelliset kasapanokset laittaneet alanuolta.

Vierailija
211/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Hienoa, että au pairit osasivat näyttää tunteita, itkeä ja nauraa. Se on tervettä.

- Nuorena ihminen on hölmö ja kuuluukin olla. Vasta n. 25-30-vuotiaana ihminen on kehittynyt aikuiseksi. Tämä kannattaa muistaa.

- Vaikeisiin tilanteisiin tuolla joutuu, esim. Aada, jonka ensimmäisessä perheessä oli masennusta - tiedän kokemusesta että se on todella kuormittavaa.

- Sympatiani olivat myös Sebben puolella - täyttä paskaa tollanen homovastaisuus. Voit itse kuvitella miltä tuntuisi jos heteroutta ei hyväksyttäisi ja joku koittaisi pakottaa sut tykkäämään omasta sukupuolestasi. Seksuaalinen suuntaus EI ole valinta!

- Kaiken kaikkiaan nuoret onnistuivat hienosti navigoimaan vaikeissa tilanteissa, selvittivät asiat kukin tavallaan.

No siis, en puolustele Seben perheen isää millään tavalla, itsekin homona tuo oli aika järkyttävää, mutta on ihan oikeasti pakko myöntää että Sebastian ei käyttäytynyt kovinkaan fiksusti kun kännissä meni tekstailemaan isälle ja kysymään rakastaako jumala häntä vaikka on homo. Toiseksi itsellä särähti korvaan kun hän ei voinut löytää mitään muuta sanaa heidän uskosta muuta kuin että se on hevonpaskaa. Miksi hän edes välittäisi mitä mieltä jumala hänestä on jos se kaikki on hänestä vain hevonpaskaa?

Vierailija
212/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emppu on tosiaan ihminen, joka saa hyvälle tuulelle. Se kohta jossa kuuli hotelliviikonlopusta eka perheessä oli riemukas. Oli kiva, että Sebastian joka alkuun suotta arvosteli Emppua päin naamaa, muutti mielensä kun oppi tuntemaan Empun ja lausui myöhemmässä jaksossa tälle arvostuksen sanoja. Ehkä Sebbe vähän sai myös perheessään maksaa karmaa omasta suvaitsemattomasta asenteestaan Emppua kohtaan. Tykkään kyllä Sebbestäkin.

Kaikki tämän vuoden osallistujat ovat omalla tavallaan kiehtovia. En ole vielä katsonut kaikkia jaksoja.

Vierailija
213/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, en puolustele Seben perheen isää millään tavalla, itsekin homona tuo oli aika järkyttävää, mutta on ihan oikeasti pakko myöntää että Sebastian ei käyttäytynyt kovinkaan fiksusti kun kännissä meni tekstailemaan isälle ja kysymään rakastaako jumala häntä vaikka on homo. Toiseksi itsellä särähti korvaan kun hän ei voinut löytää mitään muuta sanaa heidän uskosta muuta kuin että se on hevonpaskaa. Miksi hän edes välittäisi mitä mieltä jumala hänestä on jos se kaikki on hänestä vain hevonpaskaa?

Ihminen, joka yrittää ymmärtää uskoa syvemmin on yleensä juuri tuollainen. Superkriittinen ja toisaalta todella utelias.

Vierailija
214/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aadassa on minusta paljon samaa näköä kuin Jaycee Dugardissa lapsuuskuvissaan!

Olen nyt suunnilleen puolivälissä tätä kautta ja hyvää on ollut (ainakin siis tähän mennessä) se, ettei ketään au pair -porukasta ole alettu syrjimään tai kiusaamaan. Muutamalla aikaisemmalla kaudellahan tuollaista on valitettavasti käynyt.

Todellakin, peukut siitä, että kiusaamista ei esiinny. Ihmisissä on paljon niitä, joilla on tarve sysätä joku ulos joukosta ja monella kaudella niin on käynyt.

Vierailija
215/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kohdemaa ja luultavasti poikkeaa aika paljon Kanadassa, Australiassa, ym. maissa kuvatuista kausista. Vähän jännittää kyllä, miten homoseksuaali Sebastian otetaan vastaan isäntäperheessä. Etelä-Afrikan maaseudun afrikanerit ovat tunnetusti konservatiivisia ja kristinusko on monilla keskeinen osa arkea.

Siitä en tykkää, että sarjaan on otettu mukaan Emilia, joka ei sanojensa mukaan edes pidä lapsista mutta lähtee silti au pairiksi. Haiskahtaa turhalta draaman hakemiselta ja muutenkin kyseenalaiselta. Eikö tuotanto oppinut Panama-kauden vielä keskenkasvuisesta ja henkisesti vereslihalla olleesta Tiiasta mitään?

No tämä Sebastianhan itse pahoittelee että ohjelmasta tulee tarkoituksellisesti esiin lähinnä kristityt vastaan homo probleema.

Kuitenkin sanoo tykänneensä ja on hyvissä väleissä edelleen perheen kanssa.

Eli jälleen on tuotanto halunnut juuri tälläisen negatiivisen asetelman.

Minkä ihmeen takia nyky meedia pakkosyöttää meille tätä

""kattokaa kamelihuulet mulla on +minä minä olen homppelii +minä painan sata kiloo ja pidän siiitä""?

Ikäväkseni olen huomannut että Ruotsin kieliset TV ohjelmat on vaan parempia. Vaikka en osaa ruotsia!

Vierailija
216/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muille täytyy kertoa seksuaalisesta suuntautumisesta :D

Miksi siitä ei saisi kertoa? Itse olen hetero, mutta jos en olisi, kertoisin muille, että he osaisivat ottaa huomioon vaikka sitä, miten puhuvat vähemmistöön kuuluvan seurassa esim eivät kysyisi onko sulla TYTTÖ ystävä tai POIKA ystävä. Tai pitääkö sun mielestä piilottaa sitä, ettei ole hetero? Ja jos sanot, että eivät myös heterot kerro seksuaalisuudestaan. .no koska heidän ei tarvitse, koska oletetaan automaattisesti, että kyseessä on hetero. Hetero voi asettaa ei heteron sanoillaan todella kiusalliseen tilanteeseen. Siksi on parempi kertoa.

Vierailija
217/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Sebastian itse tunki asiaa koko ajan esille? Mitä väliä hänen seksuaalisella suuntautumisellaan oli aupairin töissä? Ei niin mitään. Hakemalla haki reaktiota perheen isältä ja kun sen sai niin pääsi nillittämään vääristä sanavalinnoista. Kuitenkin perheen isä oli todella ymmärtäväinen ja kunnioitti Sebastiania ja piti häntä osana perhettään. 

Ei siellä Emppu tai Aadakaan ekana sohvalla istuessaan pamauttanut että oon muuten hetero, onko ok.

Vierailija
218/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muille täytyy kertoa seksuaalisesta suuntautumisesta :D

Miksi siitä ei saisi kertoa? Itse olen hetero, mutta jos en olisi, kertoisin muille, että he osaisivat ottaa huomioon vaikka sitä, miten puhuvat vähemmistöön kuuluvan seurassa esim eivät kysyisi onko sulla TYTTÖ ystävä tai POIKA ystävä. Tai pitääkö sun mielestä piilottaa sitä, ettei ole hetero? Ja jos sanot, että eivät myös heterot kerro seksuaalisuudestaan. .no koska heidän ei tarvitse, koska oletetaan automaattisesti, että kyseessä on hetero. Hetero voi asettaa ei heteron sanoillaan todella kiusalliseen tilanteeseen. Siksi on parempi kertoa.

Kertoo sitten jos kysytään. Ihan hölmöä ottaa se puheeksi samalla hetkellä kun esittelee itsensä uusille ihmisille. Ja kyllä, kuulun itsekin vähemmistöön, mutta edes mun duunissa asia ei ole tullut esille ikinä. En sitä salaa, mutta en näe tarvetta myöskään tuoda esille. 

Suotta sitä nyt luokkaantumaan jos joku joka ei tiedä kysyy onko sulla poikaystävä, vaikka oliskin tyttöystävä. Tai ei ystävää laisinkaan. 

Vierailija
219/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että Aadan? oli vaikea olla perheessä jossa isä poltteli pilveä arkisinkin kotosalla. Ei olla täällä siinä vaiheessa, ainakaan tavallisissa perheissä. Lisäksi perheen äiti vaikutti tosi apaattiselle.

Mutta ikävä kuinka tuo prinsessa uudessa perheessä kohteli Aadaa.

Ja vanhemmat antoivat tapahtua. Voi olla tulevaisuudessa vaikeuksia ihmisten kanssa prinsessalla.

Vierailija
220/468 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteleekö nuo, vai onko oikeesti kaikki nykyään noin bimboja?