Miksi mun alavatsapömppö ei sula, vaikka muuten oon laihtunut? Se on levein kohta mun kropassa!
Oikeasti se kohta on leveämpi kuin mun perse! Olen nelikymppinen ja laihtunut 20 kg vuoden aikana. Syön terveellisemmin ja liikun paljon enemmän, eli lihastakin on tullut. Olen saanut yhden lapsen, niin en odota mitään pyykkilautavatsaa, mutta tää on oikeasti ihan järkyttävä!
Millä siitä pääsee eroon??
Kommentit (113)
Pömpöttömyyden ylläpitäminen on ikävuosien kertyessä yhä vaikeampaa. Mitään ei saisi syödä eikä juoda enää. Ja siltikin iltaa kohden tuntuu aina tulevan jonkinmoinen turvotus, vaikka kuinka eläisi salaatinlehdillä ja pyhällä hengellä.
Pömppö on jo sanana ruma. Saati sitten muutoin. Yök.
Mulla on yksi 8v lapsi. Olen aina ollut hoikka ja palauduin nopeasti lapsen syntymän jälkeen. Mutta pieni pömppö jäi vatsaan. Myös selkään jäi notkoa, sekin korostaa pikku pömppistä.
Mä sain sulatettua pömpön cryolipo-rasvajäädytyshoidolla.
Lähti 7,5 cm heti kerralla ja maksoi alle 500 eur. Sulanut rasva lähti käsittelyn jälkeen kakan ja pissan mukana ulos, ja kesti 2 viikkoa poistua elimistöstä. Hellävaraisempi kuin rasvaimu.
Vierailija kirjoitti:
Lähti 7,5 cm heti kerralla ja maksoi alle 500 eur. Sulanut rasva lähti käsittelyn jälkeen kakan ja pissan mukana ulos, ja kesti 2 viikkoa poistua elimistöstä. Hellävaraisempi kuin rasvaimu.
Minulla siis lähtökohtana sama kuin tällä, eli olin vasen ja lopputulos oikea
https://assets.website-files.com/5f801f84db1591dce2ceeaa9/5f86e9f8ca3bc…
Espoossa kävin.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin oon miettinyt. Siinä on se joku oireyhtymä vaarana, missä rasvasolut ei pienenekään vaan suurenee ja sitä ei voi korjata millään. Se joku malli/näyttelijä turposi tosi paljon cryohoitojen jälkeen eikä se turvotus lähde koskaan. Toki se on tosi harvinainen komplikaatio.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis lähtökohtana sama kuin tällä, eli olin vasen ja lopputulos oikea
https://assets.website-files.com/5f801f84db1591dce2ceeaa9/5f86e9f8ca3bc…
Espoossa kävin.
Mikä paikka? Kertoivatko tuosta oireyhtymästä?
Vierailija kirjoitti:
T. Nico-Petteri 14v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nico-Petteri 14v.
Ei, vaan vankasti viidenkympin tuolla puolen oleva täti-ihminen. Onko vaikea uskoa, että kaikki pömppöinhoiset eivät ole miehiä tai teinejä?
Vierailija kirjoitti:
Minulle pömppö indikoi heikkoa itsehillintää. Ei viitsitä vaivautua huolehtimaan omasta vartalosta, vaan mukavuudenhalu ja laiskuus ajavat edelle.
keski-iässä estrogeeni vähenee mutta kortisoli eli stressihormoni nousee. Estrogeeni suojaa stressihormonin vaikutuksilta mutta keski-iässä tätä suojaa ei juurikaan enää ole.
Näin syntyy "mummovartalo" eli selkäläskit jotka muodostaa suoran linjan lantioon jonka alla roikkuu laatikkomainen, luiseva lättäpeppu. Positiivista on että reidetkin kapenevat. Negatiivista on, että reisiläskit ja peppuläskit siirtyvät vatsaan ja vyötärölle.
Keski-ikäisenä keho ei toivu rasituksesta niin kuin nuorena. Moni rääkkää jo entisestään rasittunutta kehoaan päivästä toiseen punttisalilla ja lenkkipolulla ja ihmettelee kun tuloksia ei synny. Tulokset syntyy kuitenkin lepovaiheessa, kun lihakset saa korjata itseään. Eli keski-ikäinen keho tarvitsee enemmän lepopäiviä kuin nuori keho.
Tärkeintä on stressin välttely. Eli kortisolihormonin ylituotanto pidettävä minimissään. Huolehdi että saat tarpeeksi unta. Hikilenkin sijasta tee kävelylenkkejä metsässä ja spurttaile eli pikajuokse aina välillä.
Jaa Voimaharjoittelu pitkin päivää suoritetuiksi toiminnoiksi. Esim. tee punnerruksia "salkkareiden" mainostauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin oon miettinyt. Siinä on se joku oireyhtymä vaarana, missä rasvasolut ei pienenekään vaan suurenee ja sitä ei voi korjata millään. Se joku malli/näyttelijä turposi tosi paljon cryohoitojen jälkeen eikä se turvotus lähde koskaan. Toki se on tosi harvinainen komplikaatio.
ap
Se oli Linda Evangelista ja se meni ottamaan jossain ihan sairaan tehokasta jenkkiläistä imu-kryohoitoa naamaansa.
En usko että Suomessa tehdään sellaisia, EU ei varmaan salli. Täällä tehdään tietääkseni vain naamiohoitoja ja pidetän sitä pari minuuttia, eli elvytetään verenkiertoa ja vähennetään finnejä, saattoi elvyttää hiusrajan ja kulma- sekä ripsikarvojen kasvua. Kaveri kävi tuollaisessa kasvohoidon jälkeen ja hänellä se rauhoitti punoitusta.
Vierailija kirjoitti:
keski-iässä estrogeeni vähenee mutta kortisoli eli stressihormoni nousee. Estrogeeni suojaa stressihormonin vaikutuksilta mutta keski-iässä tätä suojaa ei juurikaan enää ole.
Näin syntyy "mummovartalo" eli selkäläskit jotka muodostaa suoran linjan lantioon jonka alla roikkuu laatikkomainen, luiseva lättäpeppu. Positiivista on että reidetkin kapenevat. Negatiivista on, että reisiläskit ja peppuläskit siirtyvät vatsaan ja vyötärölle.
Keski-ikäisenä keho ei toivu rasituksesta niin kuin nuorena. Moni rääkkää jo entisestään rasittunutta kehoaan päivästä toiseen punttisalilla ja lenkkipolulla ja ihmettelee kun tuloksia ei synny. Tulokset syntyy kuitenkin lepovaiheessa, kun lihakset saa korjata itseään. Eli keski-ikäinen keho tarvitsee enemmän lepopäiviä kuin nuori keho.
Tärkeintä on stressin välttely. Eli kortisolihormonin ylituotanto pidettävä minimissään. Huolehdi että saat tarpeeksi unta. Hikilenkin sijasta tee kävelylenkkejä metsässä ja spurttaile eli pikajuokse aina välillä.
Jaa Voimaharjoittelu pitkin päivää suoritetuiksi toiminnoiksi. Esim. tee punnerruksia "salkkareiden" mainostauolla.
Ja sehän se nykymaailmassa onkin helppoa. Elimistö on siitä metka, että vaikka kuinka olisi ajattelematta asioita ja yrittäisi pitää informaatiotulvankin maltillisena niin silti se reagoi alitajunnan kautta ja varautuu hätätilaan. Ja tuottaa stressihormonia.
Ihan jo se riittää, että elää itselleen ei-omannäköistä elämää vaikka siihen ajatuksen tasolla olisikin sopeutunut ja alistunut siihen, että esim asuinpaikkakunta on väärä (eikä muutto mahdollinen) ja työnkin valinta meni metsään. Jossain vaiheessa sitten kroppa kertoo, että raja tuli vastaan ja sairastuu paniikkihäiriöön.
Sille ex-malli Evangelistalle tehty oli CoolSculpting.
Vasemmalla oleva laite.
Se millä minulle tehtiin mahapömpön pienennys, näyttää olevan tuo oikean puoleinen.
Eri valmistajien laitteet ja erityyppiset nuo kiinnitettävät jutut ja menetelmät, luin itseasiassa äsken tuosta Evangelistasta lisää
https://uploads-ssl.webflow.com/62bbdfb189b700c02f7d4865/637e40de52aba44...
Minulla käsiteltiin hoitoalue ensin muistaakseni laserilla (vai olikohan ultralla), no joka tapauksessa sitten kylmäkäsittely ja kavitaatio ultralla. Ilmeisesti tuo on tärkeää että se alue tehdään valmiiksi hoitoa varten eikä vain kylmiltään aleta. Mahaa laitettiin kiinni päällekkäin kaksi tuollaista kiinnikettä ja molemmat imaisi pömppöä sisään ja alkoi jäädyttä, ei tuntunut pahalta, vaikka pelkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se oli Linda Evangelista ja se meni ottamaan jossain ihan sairaan tehokasta jenkkiläistä imu-kryohoitoa naamaansa.
En usko että Suomessa tehdään sellaisia, EU ei varmaan salli. Täällä tehdään tietääkseni vain naamiohoitoja ja pidetän sitä pari minuuttia, eli elvytetään verenkiertoa ja vähennetään finnejä, saattoi elvyttää hiusrajan ja kulma- sekä ripsikarvojen kasvua. Kaveri kävi tuollaisessa kasvohoidon jälkeen ja hänellä se rauhoitti punoitusta.
Tuo Espoossa käynyt puhui cryolipohoidosta, mikä on juuri se, mitä Evangelistalle tehtiin. Ei se ole mitään verenkierron elvyttämistä vaan rasvasolujen pienentämistä ja tuhoamista. Hänhän sanoi vatsarasvan lähteneen sillä, haloo. :D Ja Evangelistalle sitä tehtiin samalla tavoin vartaloon, googlaa niin löydät kuvia.
https://uploads-ssl.webflow.com/62bbdfb189b700c02f7d4865/637e40de52aba4…
toimiva linkki laitteisiin
Vierailija kirjoitti:
Sille ex-malli Evangelistalle tehty oli CoolSculpting.
Vasemmalla oleva laite.
Se millä minulle tehtiin mahapömpön pienennys, näyttää olevan tuo oikean puoleinen.
Eri valmistajien laitteet ja erityyppiset nuo kiinnitettävät jutut ja menetelmät, luin itseasiassa äsken tuosta Evangelistasta lisää
https://uploads-ssl.webflow.com/62bbdfb189b700c02f7d4865/637e40de52aba44...
Minulla käsiteltiin hoitoalue ensin muistaakseni laserilla (vai olikohan ultralla), no joka tapauksessa sitten kylmäkäsittely ja kavitaatio ultralla. Ilmeisesti tuo on tärkeää että se alue tehdään valmiiksi hoitoa varten eikä vain kylmiltään aleta. Mahaa laitettiin kiinni päällekkäin kaksi tuollaista kiinnikettä ja molemmat imaisi pömppöä sisään ja alkoi jäädyttä, ei tuntunut pahalta, vaikka pelkäsin.
Kiitos että selvennät! Kävitkö tuolla nordicshapessa vai jossain muualla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuo Espoossa käynyt puhui cryolipohoidosta, mikä on juuri se, mitä Evangelistalle tehtiin. Ei se ole mitään verenkierron elvyttämistä vaan rasvasolujen pienentämistä ja tuhoamista. Hänhän sanoi vatsarasvan lähteneen sillä, haloo. :D Ja Evangelistalle sitä tehtiin samalla tavoin vartaloon, googlaa niin löydät kuvia.
eikö sen naama mennyt pilalle, ainakin näiden kuvien perusteella
https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
eikö sen naama mennyt pilalle, ainakin näiden kuvien perusteella
https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%…
Naama näyttää rasvamöykkyiseltä
https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2021/09/NINTCHDBPICT0006818…
olikohan käynyt kiinalaisessa laitteessa jossa ei mitään Euroopan sertifiointia?
Ainoastaan urheilemalla saat sen pois. Ja sen jälkeen vielä riittävän alhainen rasvaprosentti.
Monet laihduttavat paljon ja yleensä juuri ruokavaliolla. Mutta liikunta on se, mikä muokkaa kropan. Oikeastaan työsi on vasta alussa, koska laihdutuksen jälkeen, ilman hyvää urheilutaustaa on vain sitten laihaläski. Mikä on yleensä vielä rumempi lopputulos kuin rehellinen ylipaino.