Miltä tuntuu olla kaunis ja haluttu?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nuori, joten olen kokenut tuon. Onhan se hienoa olla laittautuneena liikenteessä ja kaikki katsovat ja miehet tykkäävät.
Tällä palstalla on aina sanottu, että on niin raskasta olla kaunis, kun kaikki tykkäävät vain ulkonäön vuoksi. Se tuntuu olevan oikea painajainen naisille täällä palstalla, joista lähes kaikki palstailijat ovat huippukauniita.
Tätä aina itsekin näissä keskusteluissa ihmettelen. Tuntuu menevän hyvä ulkonäkö aina väärään osoitteeseen, kun se on niin kovin raskasta heille jotka kauniiksi ovat syntyneet. Itse olisin huippu onnellinen jos heräisin jonain päivänä kaunottarena ja kaikki ulkonäkömurheet olisivat vain pahaa unta. Ehkäpä sitten saisin sen miehenkin, jonka haluan, eikä tarvisi jäädä lehdelle soittelemaan, kuten yleensä on käynyt.
En ole koskaan pohtinut asiaa sen kummemmin. Joissain tilanteissa se on ollut etu ja toisissa taakka. Miehet haluaa ja himoitsee, jotkut naiset eivät voi sietää. On pidetty tyhjäpäänä ja ties mitä. Viimeksi eilen kaupassa eräs nainen tuli sanomaan, että näytät upealta. Itse olin vain tosi ryytynyt kun olen kipeä.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nuori, joten olen kokenut tuon. Onhan se hienoa olla laittautuneena liikenteessä ja kaikki katsovat ja miehet tykkäävät.
Tällä palstalla on aina sanottu, että on niin raskasta olla kaunis, kun kaikki tykkäävät vain ulkonäön vuoksi. Se tuntuu olevan oikea painajainen naisille täällä palstalla, joista lähes kaikki palstailijat ovat huippukauniita.
Tätä aina itsekin näissä keskusteluissa ihmettelen. Tuntuu menevän hyvä ulkonäkö aina väärään osoitteeseen, kun se on niin kovin raskasta heille jotka kauniiksi ovat syntyneet. Itse olisin huippu onnellinen jos heräisin jonain päivänä kaunottarena ja kaikki ulkonäkömurheet olisivat vain pahaa unta. Ehkäpä sitten saisin sen miehenkin, jonka haluan, eikä tarvisi jäädä lehdelle soittelemaan, kuten yleensä on käynyt.
Kauneus perustuu paljon geeneihin, kauniiksi syntyminen on valtava etuoikeus.
Nron 79:n kommentista tuli mieleeni omat kokemukseni kouluajoilta. Minuun jätti syvät arvet se, että pojat peruskouluaikana kiusasivat, halveksivat ja häpäisivät. Ei tietoakaan mistään herrasmiesmäisestä kohtelusta. Kouluaikojen jälkeen olen saanut ulkonäköni ja luonteeni takia paljon positiivista huomiota, kohteliasta käytöstä ja toisaalta myös flirttailua miehiltä. Se on tuntunut hyvältä ja jopa parantavalta kouluaikaisten loukkaavien ja häpäisevien kokemusten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ahdistavaa, koska olin ääri-introvertti jota huomio kiusasi. Onneksi jossain 35 ikävuoden paikkeilla loppui se huomio ja alkoi saada olla rauhassa. Ja lopulta myös miesvaltaisella alalla alettiin ottaa vakavasti ja kohdella kuin kollegaa, eikä jotain flirtin kohdetta tai porukan söpöä maskottia.
Tämä. Miksi ihminen ei saa olla rauhassa?
Miehet jahtaavat mutta myös naiset suhtautuvat helposti kuin esineeseen tai johonkin teflon-jumalaan, jossa ei voi olla mitään inhimillistä.
Ääri-introvertti luonne vaikuttaa tuohon varmaan enemmän kuin ulkonäkö, ja yhdessä voivat luoda todella etäisen kuvan. Jos toisit itse inhimillisyyttäsi esiin, niin tuskin suhtautuminen olisi tuollaista?
Niin, huomaat ehkä pienen pohdinnan jälkeen että tämäkin kommenttisi toistaa juuri tuota samaa kaavaa.
Lyhyesti sanottuna, olet väärässä.
Suhtautuminen olisi luultavasti toisenlaista, jos olisit ulospäinsuuntautunut, lämminhenkinen ja eläytyvä. Ei sillä, että sinun pitäisi muuttua, en sitä tarkoita, vaan ettei kyse ole pelkästään ulkonäöstä vaan myös tavasta olla ja käyttäytyä. Ilmiö näkyy kaiken näköisissä ihmisissä, mutta joukosta poikkeavan kauniin pitää enempi inhimillistää itseään ja tuoda esiin heikkouksiaan, vaikka jotenkin vähän nolata itsensä/nauraa itselleen tms. tai muuten on helposti ylimielisen maineessa. Siis sellaisessa porukassa, jossa tosiaan on jotenkin poikkeava.
Jos muu porukka on samaa kaliiberia, niin ei tarvitse eikä suhtautuminenkaan ole varmasti tuollaista.
Mistä ihmeestä sinä oletat millainen minä olen tai miten käyttäydyn tai mitkä ovat elämäni muut olosuhteet kuin ulkonäkö? Että pitäisi olla myöskin eläytyvä? Voi äiti.
Juuri tätä tarkoitan, että on lukuisa joukko ihmisiä jotka ihan tyynesti olettavat että kaunis ihminen on sitä, tätä ja tuota.
Nyt kannattaisi hankkia se kuuluisa itsetunto että uskaltaa olla toisten ihmisten kanssa ilman että heidän tarvitsee itseään alentaa.
En minä sanonut, että sinun pitäisi muuttua - nimenomaan kirjoitin, että ei pidä. Kirjoitin vain tuosta asiasta kuten sen itse näen, että tuollainen ilmiö on olemassa.
Ei se minuun henkilökohtaisesti liity, en minä ajattele noin eikä kenenkään tarvitse itseään seurassani alentaa (päinvastoin siedän ihan kunnolla ylimielisetkin ihmiset ilman mitään ongelmia).
Ei täällä aina kirjoiteta ITSESTÄ, kirjoitin asiasta.
Täh?
"Suhtautuminen olisi luultavasti toisenlaista, jos OLISIT ulospäinsuuntautunut, lämminhenkinen ja eläytyvä. " Jne.
Tuossahan nimenomaan puhuttelet suoraan.
Pahoittelen että en ole niin eläytyvä, että osaisin lukea tuota jotenkin muuten kuin normaalin suomen kielen sääntöjen mukaan.
Jos et ajattele noin, niin miksi sitten kirjotat niin?
En ymmärrä. Olkoon. Hyvää päivänjatkoa.
Jos sinua pidetään epäinhimillisenä teflon-jumalana ja olet ääri-introvertti joka haluaisi vain olla rauhassa, niin voisi olettaa ettet olisi mitenkään lämminhenkinen ja eläytyvä, ulospäinsuuntautunut, vaan nuo luonteenpiirteesi vaikuttaisivat siihen millaisena sinut nähdään.
Ja tietysti ihmisen tapa olla vaikuttaa siihen miten hänet nähdään, ei pelkkä kaunis kuori.
Vieläkö sinä jaksat itsepäisesti kertoa minulle millainen minä olen? Oletpa sinnikäs.
En ole sanonut olevani ääri-introvertti, vaan se oli siinä edellisessä viestissä jota kommentoin. En ole myöskään sanonut olevani epäinhimillinen saati teflon-jumala, vaan kommentoin tuota ELÄYTYMISKYVYTÖNTÄ ja olettavaa suhtautumista, joka joillakin naisilla on.
Älä oleta vaan ota selvää. Tutustu joskus toisiin ihmisiin. Saatat havaita että he ovat yllättävän monitahoisia olentoja.
Vierailija kirjoitti:
Nron 79:n kommentista tuli mieleeni omat kokemukseni kouluajoilta. Minuun jätti syvät arvet se, että pojat peruskouluaikana kiusasivat, halveksivat ja häpäisivät. Ei tietoakaan mistään herrasmiesmäisestä kohtelusta. Kouluaikojen jälkeen olen saanut ulkonäköni ja luonteeni takia paljon positiivista huomiota, kohteliasta käytöstä ja toisaalta myös flirttailua miehiltä. Se on tuntunut hyvältä ja jopa parantavalta kouluaikaisten loukkaavien ja häpäisevien kokemusten jälkeen.
Aika samat kokemukset itselläni. Olen itsekin "ruma ankanpoikanen": olin yläasteikäisenä ruma ja tulin sen takia kiusatuksi, mutta nykyään kolmekymppisenä olen keskimääräistä kauniimpi.
Huomiota tulee paljon, ja se tuntuu tosi hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen tunnistaa ja se harmittaa, kun miehet innostuvat lähinnä ulkonäöstä. Luonne jää ikään kuin sivuun, siis miesten fokuksessa.
Mitäpä jos etsisit niitä miehiä muualtakin, kuin baarista ja kelpuuttaisi itsellesi muitakin, kuin vain niitä mallien näköisiä miehiä?
Juuri ne vähemmän komeat miehet ovat kaikista eniten ulkonäön perään. Mallien näköisiä miehiä nimenomaan kannattaa katsella, koska heille naisen hyvä ulkonäkö ei ole mikään juttu. Ovat tottuneet.
Tämä on muuten totta. Oma mieheni on hiton komea, eikä sitä tunnu heilauttavan vähääkään painonvaihtelut, Rosacean riehaantumiset, ajelemattomat karvat tai mikään muukaan epäesteettisyys, mitä olen tässä vuosien saatossa tuottanut -enkä alunperinkään ole naamastani yhtä hyvännäköinen kuin se.
Muutenkin kun nyt mietin, kaikki minusta kiinnostuneet miehet ovat olleet keskimääräistä merkittävästi paremman näköisiä ja hyväkroppaisia. Hassu juttu. Kaikilla niillä on lisäksi ollut tosi vaatimaton luonne, ovat suhtautuneet ulkonäköönsä kohdistuviin kehuihin kiemurtelulla ja vaivaantumisella.
Ilmeisesti komeat ja vaatimattomat miehet haluaa naisen, jonka kanssa voi olla vaan ja unohtaa ulkonäköjutut.
Jotenkin tosi absurdia lukea tällaisia, en olisi voinut kuvitellakaan, että suomalaiset pysäyttelee tuntemattomia ja kehuu heidän kauneuttaan. Kauniin ihmisen maailma on kyllä todella erilainen ja täysin irrallaan omastani.
Oma ulkonäköni on täysin nykyisten kauneusihanteiden vastainen ja satunnaisia vihamielisten miesten tiuskimisia lukuun ottamatta olen muille ihmisille useimmiten näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikeasti joku kokee ahdistusta miesten huomion takia, voin tälleen miehenä heittää pari vinkkiä: Räikeänväriset lyhyet hiukset, miesten vaatteet miesten koossa, pölysuoja naamalle. Jos vielä joku lähestyy, juokse, siinä kaverissa on jotain vakavampaa pielessä.
Voin kertoa, että miesten vaatteet miesten koossa ei ainakaan vaikuta karkottavasti, päinvastoin.
Itse en kyllä kärsi huomiosta, päinvastoin, enkä kyllä ole kauniskaan, mutta kokemukseni perusteella huomattava osa miehistä pitää miesten vaatteisiin pukeutuvaa naista puoleensavetävänä -vaikka ne vaatteet olisi naisen isän vanhoja 80-luvulta, siis upslaakihousut ja pappavillatakki jne.
Eikä vaikuta myöskään lasten valkaiseva aurinkovoide naamassa, mitä olen joskus joutunut iho-ongelmien takia käyttämään.
Jos miehet pitää sinusta, ne pitää, eikä ulkoasulla ole sen kanssa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen tunnistaa ja se harmittaa, kun miehet innostuvat lähinnä ulkonäöstä. Luonne jää ikään kuin sivuun, siis miesten fokuksessa.
Mitäpä jos etsisit niitä miehiä muualtakin, kuin baarista ja kelpuuttaisi itsellesi muitakin, kuin vain niitä mallien näköisiä miehiä?
Juuri ne vähemmän komeat miehet ovat kaikista eniten ulkonäön perään. Mallien näköisiä miehiä nimenomaan kannattaa katsella, koska heille naisen hyvä ulkonäkö ei ole mikään juttu. Ovat tottuneet.
Ja tällaisten harhojen takia tämän palstan äipät ovat sinkkuja ja niin vihaisia miehille.
Totta. Tulet tosin saamaan kovasti alapeukkuja ja lapsellisia hyökkäyksiä, kun uskalsit sanoa totuuden ja sekös palsta äippiä kiukuttaa =)
Minä ainakin alapeukutin, koska olen seitsemättätoista vuotta naimisissa komean miehen kanssa. Yksikään "oman tasoiseni" kun ei koskaan ollut kiinnostunut, niin otin sitten komean ja hyväkroppaisen kun tyrkylle tuli. On muuten myös fiksu, kohtelias, kyvykäs ja sivistynyt.
Enkä kyllä ole mikään äippäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten totta. Oma mieheni on hiton komea, eikä sitä tunnu heilauttavan vähääkään painonvaihtelut, Rosacean riehaantumiset, ajelemattomat karvat tai mikään muukaan epäesteettisyys, mitä olen tässä vuosien saatossa tuottanut -enkä alunperinkään ole naamastani yhtä hyvännäköinen kuin se.
Muutenkin kun nyt mietin, kaikki minusta kiinnostuneet miehet ovat olleet keskimääräistä merkittävästi paremman näköisiä ja hyväkroppaisia. Hassu juttu. Kaikilla niillä on lisäksi ollut tosi vaatimaton luonne, ovat suhtautuneet ulkonäköönsä kohdistuviin kehuihin kiemurtelulla ja vaivaantumisella.
Ilmeisesti komeat ja vaatimattomat miehet haluaa naisen, jonka kanssa voi olla vaan ja unohtaa ulkonäköjutut.
"Ilmeisesti komeat ja vaatimattomat miehet haluaa naisen, jonka kanssa voi olla vaan ja unohtaa ulkonäköjutut."
Niin, sama se on kauniilla naisillakin. Ei siitä riitä loppuelämäksi keskustelunaihetta että oletpas kaunis tänään.
Ellei ole Barbie ja Ken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytäisinpä minäkin tuollaisen miehen.
Itse tykkään juurikin klassisen komeista miehistä, ja olen muutamaa sellaista itse lähestynytkin. Mutta toistaiseksi jokainen komea mies jota olen lähestynyt, on kyllä torjunut minut heti alkuunsa. Ilmeistä ja kehonkielestä oli ilmiselvää, että he eivät olleet minusta tippaakaan kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ahdistavaa, koska olin ääri-introvertti jota huomio kiusasi. Onneksi jossain 35 ikävuoden paikkeilla loppui se huomio ja alkoi saada olla rauhassa. Ja lopulta myös miesvaltaisella alalla alettiin ottaa vakavasti ja kohdella kuin kollegaa, eikä jotain flirtin kohdetta tai porukan söpöä maskottia.
Tämä. Miksi ihminen ei saa olla rauhassa?
Miehet jahtaavat mutta myös naiset suhtautuvat helposti kuin esineeseen tai johonkin teflon-jumalaan, jossa ei voi olla mitään inhimillistä.
Ääri-introvertti luonne vaikuttaa tuohon varmaan enemmän kuin ulkonäkö, ja yhdessä voivat luoda todella etäisen kuvan. Jos toisit itse inhimillisyyttäsi esiin, niin tuskin suhtautuminen olisi tuollaista?
Niin, huomaat ehkä pienen pohdinnan jälkeen että tämäkin kommenttisi toistaa juuri tuota samaa kaavaa.
Lyhyesti sanottuna, olet väärässä.
Suhtautuminen olisi luultavasti toisenlaista, jos olisit ulospäinsuuntautunut, lämminhenkinen ja eläytyvä. Ei sillä, että sinun pitäisi muuttua, en sitä tarkoita, vaan ettei kyse ole pelkästään ulkonäöstä vaan myös tavasta olla ja käyttäytyä. Ilmiö näkyy kaiken näköisissä ihmisissä, mutta joukosta poikkeavan kauniin pitää enempi inhimillistää itseään ja tuoda esiin heikkouksiaan, vaikka jotenkin vähän nolata itsensä/nauraa itselleen tms. tai muuten on helposti ylimielisen maineessa. Siis sellaisessa porukassa, jossa tosiaan on jotenkin poikkeava.
Jos muu porukka on samaa kaliiberia, niin ei tarvitse eikä suhtautuminenkaan ole varmasti tuollaista.
Mistä ihmeestä sinä oletat millainen minä olen tai miten käyttäydyn tai mitkä ovat elämäni muut olosuhteet kuin ulkonäkö? Että pitäisi olla myöskin eläytyvä? Voi äiti.
Juuri tätä tarkoitan, että on lukuisa joukko ihmisiä jotka ihan tyynesti olettavat että kaunis ihminen on sitä, tätä ja tuota.
Nyt kannattaisi hankkia se kuuluisa itsetunto että uskaltaa olla toisten ihmisten kanssa ilman että heidän tarvitsee itseään alentaa.
En minä sanonut, että sinun pitäisi muuttua - nimenomaan kirjoitin, että ei pidä. Kirjoitin vain tuosta asiasta kuten sen itse näen, että tuollainen ilmiö on olemassa.
Ei se minuun henkilökohtaisesti liity, en minä ajattele noin eikä kenenkään tarvitse itseään seurassani alentaa (päinvastoin siedän ihan kunnolla ylimielisetkin ihmiset ilman mitään ongelmia).
Ei täällä aina kirjoiteta ITSESTÄ, kirjoitin asiasta.
Täh?
"Suhtautuminen olisi luultavasti toisenlaista, jos OLISIT ulospäinsuuntautunut, lämminhenkinen ja eläytyvä. " Jne.
Tuossahan nimenomaan puhuttelet suoraan.
Pahoittelen että en ole niin eläytyvä, että osaisin lukea tuota jotenkin muuten kuin normaalin suomen kielen sääntöjen mukaan.
Jos et ajattele noin, niin miksi sitten kirjotat niin?
En ymmärrä. Olkoon. Hyvää päivänjatkoa.
Jos sinua pidetään epäinhimillisenä teflon-jumalana ja olet ääri-introvertti joka haluaisi vain olla rauhassa, niin voisi olettaa ettet olisi mitenkään lämminhenkinen ja eläytyvä, ulospäinsuuntautunut, vaan nuo luonteenpiirteesi vaikuttaisivat siihen millaisena sinut nähdään.
Ja tietysti ihmisen tapa olla vaikuttaa siihen miten hänet nähdään, ei pelkkä kaunis kuori.
Tajuat kai, että vastailit kahdelle eri tyypille? Ääri-introvertin mainitsi eri henkilö kuin teflonjumalan.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen nainen jota moni pitää kauniina, mutta vedän puoleeni miehiä, jotka ovat ulkonäöltään alle keskitason, mutta joilla on rahaa/statusta. Usein vielä tuovat nämä asiat ilmi heti tullessaan iskemään. En voi välttyä ajatukselta että yrittävät ostaa minut suhteeseen, jossa olen sitten jonkinlaisen näyttelyesineen roolissa. Ja siis todellakin mun ja näiden miesten välinen ero ulkonäössä on ollut merkittävä, on mullakin hitto vie silmät päässä.
Mä olen aina pitänyt kauniskasvoisista, taiteellisista miehistä eikä mulle ole mitään merkitystä, millainen koulutus tai taloudellinen tilanne miehellä on. Eli siis aivan päinvastaisista kuin nuo jotka ovat halunneet minut. Olen ajatellut että haluan löytää kumppanin ihan tosielämästä, mutta olen todennut että se ei taida kohdallani olla realistista, koska omantyyppiset miehet eivät lähesty. Niinpä olen taas siinä pisteessä, että on kohta pakko ladata Tinder - ikävä kyllä.
Asia ei ole ihan noin yksioikoinen. Kun joku alkaa flirttailla ja hakeutua seuraan, menee jonkin aikaa päästä tuosta irti. Joskus voi tulla viileätä ja epäystävällistä kohtelua jälkeenpäin. Työpaikalla en itse haluaisi tutustua lähemmin kehenkään mieheen, varsinkaan kahden kesken, mihin jotkut miehet näyttävät pyrkivän. Olisi rauhallisempaa ja neutraalimpaa, jos kukaan ei yrittäisi aloittaa sitä flirttailua. Onhan se imartelevaa ja tuntuu mukavalta aikansa, mutta olisi parempi ettei olisi tuollaista. Ihan kuin jotkut miehet tarvitsisivat flirttailuenergiaa ja vahvistusta omalle viehätysvoimalleen, vetävät siihen tarkoitukseen jonkun mielestään viehättävän naisen mukaan ja loukkaantuivat jos nainen ei lähde siihen mukaan. Etätyöskentely tuntuu nykyään mukavalta, niin ei tarvitse miettiä tällaisia tai vältellä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut, että teennäiset ihmiset olisivat kimpussani. Pikemminkin ihmiset hakeutuvat seuraani keskustelemaan, koska olen empaattinen ja syvällinen. Tosin tuskin miehet hakeutuivat seuraani, jos en olisi tämän näköinen kuin olen. Haluaisin olla rauhassa ja haluan päättää itse siitä keneen tutustun ja kenen kanssa ja milloin keskustelen.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti inhottavalta kun teennäiset ihmiset ovat kimpussa.
Saathan sinä itse päättää keneen tutustut ja kenen kanssa puhut. Ei ulkonäkösi estä sitä ellet ajattele niin. Teennäisyyttä on hakemalla hakeutua viehättävien seuraan kärkkymään huomiota, seksiä ja parisuhdetta. Sellaiset ihmiset katsovat vain pintaa ja etsivät sinusta kaikille esiteltävää palkintovaimoa.
Mies oletettu kirjoitti:
Eikös sitä sanota että "kauneus on katoavaista ja rumuus sen kun kasvaa". Sisäinen kauneus merkitsee vain.
Huomaamaton elää rauhallisen ja tyydyttävän elämän. ap älä mieti ulkoisia asioita jos olet terve,elä kuin viimeistä päivää ja nauti elämästä.
Onneksi on harrastukset. Ihan pakko kuitenkin myöntää, että elämä parisuhteessa ilman fyysistä läheisyyttä on ajoittain aika raskasta. Erityisesti näin keväisin. Tunnen itseni arvottomaksi, rumaksi, epäkelvoksi ja hylätyksi. ap
Nuorena olin kaunis, mutta en ihan tajunnut sitä silloin. Muut sanoivat kauniiksi. Tajuan vasta jälkeenpäin.
Nuoruudessa ja kauneudessa on vaan se juttu, että molemmat menevät ohi.
Nykyään en pidä peilikuvastani enkä omista valokuvista. Tiedän kyllä, että ulkonäkö ei ole tärkein.
Nauttikaa kun vielä voitte, mutta ei kannata olla liian ulkonäkökeskeinen. En tiedä, mitä nuo nykyajan töröhuulet somessa luulevat tulevaisuuden tuovan heille.
Ahdisti, kun ihmiset ketkä lähesty ja tuli juttelemaan, niin tiesin heti miksi tulivat juttelemaan. Ei niitä kiinostanut mikä olin tai mistä tulen. Liiba laabaa selittivät ja valehtelivat veneistään ja statuksistaan. Sellainen ei kiinnosta minua yhtään, mutta miehillä toi typerä leveily on jotenkin yleistä. En ikinä lähtenyt heidän mukaansa mihinkään enkä antanut numeroa tai mitään. Tuntui, että olen pala jollekkin yhden yön vietettyäni jne. Sellainen ei kiinnosta yhtään.
Suomenlinnassa tapasin sitten nykyisen mieheni. Hän oli aivan erilainen kuin muut. Ei kehuskellut millään asialla ja oli normaali mies. Ei ehkä se ravintolan ensimmäinen mies minkä näkee, mutta se tyyli ja miten käyttäytyi teki vaikutuksen. Kysyin mitä hän tekee työkseen, niin sanoi ,että on lvis asentaja ja tykkää työstään. Se, että ihminen tykkää työstään ja on ylpeä siitä mitä tekee, niin on aina hienoa oli se työ mitä vain. Kysin mikä sai sinut valitsemaan ton työn, niin sanoi, että oma isä ja molemmat enot on samalla alalla. Sanoi, että ei ole rikas, mutta pärjää omillaan ja on oma asunto mistä maksaa lainaa pois. Tekee oman osuuden yhyteiskunnassa.
Olin myyty. Ehdotin treffejä ja hän suostui. Hän ei kyseenalaistanut itseään, että miksi tollanen nainen haluaa minun kanssa deiteille. Ton asian olen kuullut pari kertaa aikasemmin. Itsevarma mies.
Enkä sano olevani mikää maailman kaunein, mutta olen monelta kuullut, että olen kaunis ja niin olenkin. Parin kaverin kommentit loukkasi minua, kun sanoivat, että miten olet tollasen tyypin ottanut itelles, kun saisit paljon komeamman. Olin vähän ihmeissäni. Minulle tämä mies on aina vaan komeampi ja minä tämän kanssa elän ja on hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikeasti joku kokee ahdistusta miesten huomion takia, voin tälleen miehenä heittää pari vinkkiä: Räikeänväriset lyhyet hiukset, miesten vaatteet miesten koossa, pölysuoja naamalle. Jos vielä joku lähestyy, juokse, siinä kaverissa on jotain vakavampaa pielessä.
En todellakaan leikkaa upeaa pitkää tukkaani sen takia ettei miehet osaa käyttäytyä villieläimiä sivistyneemmin. Eikä lyhyissä värjätyissäkään hiuksissa ole mitään vikaa, huono provo. Pitää sinua silti vähän läksyttää ja sivistää, kuin kuritonta koulupoikaa. :) Ehdotuksesi on käytännössä burka = naiset piiloon kun miehillä on käytöksessä ja impulssikontrollissa vajaavaisuutta. Mieluummin peitän normaalit tyylikkäät vaatteeni ohuella kerroksella mustaa kangasta kuin käytän epäsopivia vaatteita.
Saathan sinä itse päättää keneen tutustut ja kenen kanssa puhut. Ei ulkonäkösi estä sitä ellet ajattele niin. Teennäisyyttä on hakemalla hakeutua viehättävien seuraan kärkkymään huomiota, seksiä ja parisuhdetta. Sellaiset ihmiset katsovat vain pintaa ja etsivät sinusta kaikille esiteltävää palkintovaimoa.