"Sinä koirankakkaraivoaja: Joko roskiksestasi löytyy kakkapussit salliva tarra?"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009556411.html
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa toisten koirankakkojen aiheuttamat jätemaksut? Jos laittaisin tuollaisen tarran kotini roska-astiaan ulkona, niin täytyisi tihentää roska-auton käyntiväliä ja maksaa lisää.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa, että miten voi muutamassa viikossa maatuva koirankakka olla maailman kamalin asia, mitä kukaan voi jättää tienvarteen.
Varsinkin kaupungeissa on ojat ja tienvieret TÄYNNÄ muovipaskaa ja lasinsiruja ym. teräviä roskia. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Sen sijaan koirankakasta jossain keskellä metsää jaksetaan ulista.
Ja ei, mulla ei edes ole koiraa.
Ei muuten maadu muutamassa viikossa. Rehevöittää alueen luontoa, levittää tauteja – kyllä myös sinun sessellesi, ja kantautuu pyöränrenkaissa ja kengänpohjissa ties minne ja kurakelillä roiskuu vaatteille, lapset kompastuu ja sotkee itsensä ja myös toiset koirat. En pidä minään ainoatakaan vässykkää koiranomistajaa joka ei kakkojaan kerää.
En omista yhtään sesseä ja kyllä maatuu eikä kyllä yksikään lapsistani ole kompastunut ja sotkenut itseään kakkaan. Vaikka asutaan isohkossa kaupungissa.
Itse, koiran omustajana, ihmettelen niitä koiria, ja heidän isäntiään/ emäntiään, jotka tekee tarpeensa vaikka keskelle tietä 🤫. Meidän koira etsii kyllä mahdollisimman tiestä erillään olevan paikan, tai ainakin tien reunan. Ja kyllä kerään ne pois, mutta tuokin on totta, että toisinaan sitä kakkapussia saa roudata kotiroskikselle asti, kun matkan varrella ei yleisiä roskiksia ole. En ikinä kehtaisi toisten roskikseen sitä pussia lempata, enkä ole meillä päin edes huomannut, että yhdessäkään ok-talon roskiksessa olisi tuollaista aloituksessa mainittua tarraa. Eikä ole meidänkään. Helsingissä asumme, okt-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Itse, koiran omustajana, ihmettelen niitä koiria, ja heidän isäntiään/ emäntiään, jotka tekee tarpeensa vaikka keskelle tietä 🤫. Meidän koira etsii kyllä mahdollisimman tiestä erillään olevan paikan, tai ainakin tien reunan. Ja kyllä kerään ne pois, mutta tuokin on totta, että toisinaan sitä kakkapussia saa roudata kotiroskikselle asti, kun matkan varrella ei yleisiä roskiksia ole. En ikinä kehtaisi toisten roskikseen sitä pussia lempata, enkä ole meillä päin edes huomannut, että yhdessäkään ok-talon roskiksessa olisi tuollaista aloituksessa mainittua tarraa. Eikä ole meidänkään. Helsingissä asumme, okt-alueella.
Siis omistajana 😉
Maria O. kirjoitti:
Koirat kaupungeissa (asemakaava-alueilla) pitäisi kieltää.
Maalla asuvana ärsyttää kyllä koiranpaskat myös kotipihallamme. Vilkkaiden 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa on muutenkin hankalaa ulkoilla, niin sitten joutuu vielä väistellä niitä koiranpaskamiinoja OMALLA PIHALLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ne koirankakat poistuvat täällä av:lla päiväkaudet roikkuen? Huomattavasti tehokkaampaa olisi ottaa lapio kouraan ja mennä ulos korjaamaan ne kakat. Samalla voisi liimata sen kakkapussit sallivan tarran omaan roskikseensa. Problem solved.
Vielä parempi olisi selvittää missä tyyppi asuu ja toimittaa kunnon satsi paskaa postilaatikkoon, auton tuulilasille, piha grilliin tai muuhun vekkuliin paikkaan.
Ja liimata oveen paskatarra.
Aika kova vaiva tuommoisessa touhussa verrattuna yhden ilmaisen tarran liimamiseen roskikseen.
Täälläpäin on sen verran koiria, että tuollaisen tarran myötä joutuisi ottamaan isomman roskiksen tai tihentämään tyhjäysväliä. Lisäksi voin kuvitella mitkä aromit roskiksesta leijailisivat kesähelteillä, kun roskis on täynnä pskaa.
Kuljeta vaan ihan itse lemmikkisi pskat vaikka suussasi kotiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä sivua kakasta vinkumista eikä kukaan varmaan tilaa sitä tarraa. Ei sitä kakkaa niin paljon tule yhdessä naapurustossa että roskiksesi siitä täyttyisi ja tyhjennysväliä pitäisi tihentää. En todellakaan jaksa ymmärtää mustasukkaisuutta j*malauta jätteestä ja roskiksesta?! Jos kunta ne roskikset laittaa niin sitten se vasta ylimääräisiä kuluja aiheuttaa kaikille.
Mä voin tilata vaikka kymmenen roskapönttöä koiranpskalle, jos ne koirapällit maksaa kustannukset ja pitävät paikat siistinä. Mitä, mun roskapöntön täyttäminen kiinnostaa mutta kustannuksiin osallistuminen ei.
Jos se kakkojen kerääminen ja raahaus on noin vaikeaa, niin luopukaa siitä piskistä.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä missä kennelissä asut jos naapurustosi koirat täyttäisivät koko roskiksesi paskalla niin että menosi jotenkin ampaisee raketin lailla kattoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkapussi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa, että miten voi muutamassa viikossa maatuva koirankakka olla maailman kamalin asia, mitä kukaan voi jättää tienvarteen.
Varsinkin kaupungeissa on ojat ja tienvieret TÄYNNÄ muovipaskaa ja lasinsiruja ym. teräviä roskia. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Sen sijaan koirankakasta jossain keskellä metsää jaksetaan ulista.
Ja ei, mulla ei edes ole koiraa.
SIKsi ,, että tiedä kaksi kuollutta koiraa, jotka saivat jokin tappavan pöpön toisen koiran ulosteesta.
Vaikka kakka olisi pakkasessakin siitä ei kuole kaikki loiset ja bakteerit.
Ihmettelenkin miten koiran omistajat eivät ole lojaaleja edes toisilleen.
Ne roskat tienlaidassa on ikävän näköisiä, mutta eivät suoraanJa tietty v - ituttaa , kun eilenkin pesin kenkiäni ja lastenrattaiden renkaita paskasta 😬
ETtä ihan tiedät, että kuolivat "tappavaan pöpöön". Ettei ihan mäntysuopaan?
Ei kannata rattailla pusikoissa työnnellä, vaan ihan reiteillä.
Tuleppas työntämään lastenrattaita ja näetkö edessä olevat koiran paska läjät
. Ja ne on pyörätiellä !,Ei edes pientareella 🤬
Oikaisen usein pientareen kautta bussipysäkille vaunuilla ja tähän mennessä olen onnistunut väistämään kaikki kakat. Vaikka niitä tämän palstan mukaan pitäisi olla suurin piirtein kasoittain tien reunuksilla. Ohis
Tervetuloa Ouluun vaikka Kivikkokankaalle katsomaan paljonko sitä koirankakkaa talven jäljiltä löytyykään. Kasoittain. Todellakin. Hävettäisi olla koiranomistaja.
Ja täällä toinen lähiössä astuva väistelee koiranpaskaa.
Onkohan Oulussa jotenkin tollompia koiran ulkoiluttajia%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuuntelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyslaki on käskenyt keräämään koirankakat jo parikymmentä vuotta (joku perehtynyt voi korjata vuosiluvun).
Itse olen niitä selkä kumarassa noukkinut vuodesta 2007. Se takaa sen että eläimet, niin lemmikit kuin muutkin öttiäiset ei saa toistensa matoja tai tauteja.
Oli ihan samperin kivaa viime syksynä kun hyvin pidetty koira oksensi suolinkaisia ympäri olohuonetta. Ihan vain siksi että nuolaisi jonkun epäsiistin koiranomistajan jätöksiä.
Muistan kun omistin ekan koiran ja se halusi ulostella eikä ollut enää pusseja jäljellä. Ihana toinen koiranomistaja tuli toiselta puolelta tietä kakkapussin kanssa ja antoi sen käteen. Tällaisia sankareita harvoin enää näkee.
Onneksi koirasi selvisi oksennuksella.
Minä olin eläinlääkärissä , kun kuulin koiran kuolleen tarttuvaan tautiin🖤 , joka oli lähtöisin koiran paskasta.Koirallakin kannattaa pitää ne rokotukset kunnossa.
Tiedäthän että nyt on liikkellä tauti, johon ei ( vielä) ole rokotetta. Uusivariaatio.
Toivottavasti karsii koirakantaa isosti.
No, en tätäkään ihan toivoisi, mutta
Vaaran merkit on olemassa, koska ulosteesta on todellakin bakteereja , johon ei pakkanenkaan auta
ja nyt kun kaikki P a s K a paljastuu nykyisten kansojen lisäksi lumen alta. Riski on olemassa .
Vierailija kirjoitti:
Itse kannan kakkapussin aina koiran hihnaan solmittuna, jos ei ole yleistä roskista tai oma roskis lähellä.
Jos tuo ei onnistu, niin suosittelen hankkimaan esim. vyön ja kiinnittämään siihen tyhjän kakkapussin muiden kakkapussien kantamiseen. Ei edes tarvi vaihtaa sitä, vaan se tyhjä pussi voi olla aina kiinni vyössä ja sitten tyhjennetään se lenkin lopuksi. Tai vaikka vyölaukku.
Vaihtoehtoja on tarpeeksi, joten tekosyyt eivät kelpaa.
Kiitos sinulle, kun omalta osalta olet vastuullinen ja huolehdit naapurin koiran-kin terveydestä.
Olen eläinasemalla töissä ja kevään tullen sinne alkaa tulla yhteydenottoja sairastavista koirista.
Oksentavat mm loisia.
Voitteko kertoa mitä ihanuutta koirissa on kun nykyisin lähes kaikilla on koira tai koiria?
Koiraa hankittaessa jätökset kuuluvat kauppaan, niihin kannattaa varautua alusta alkaen ja huolehtia niiden kuljetus omaan roskikseen. Osa koiran omistajista terrorisoi naapureita tahallaan, osa laiskuuttaan ja osa tietysti myös tyhmyyttään. Joskus on muita kohtaan pientä kateudenpoikasta, niin saavat hiukan lohtua edes pihojen likaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa mitä ihanuutta koirissa on kun nykyisin lähes kaikilla on koira tai koiria?
Nostan tämän tärkeän kysymyksen, johon kukaan ei näköjään osaa vastata.
Ei ole, eikä tule. Jokainen hoitaa lemmikkinsä jätökset omaan tai yleiseen roskikseen.
Tervetuloa Ouluun vaikka Kivikkokankaalle katsomaan paljonko sitä koirankakkaa talven jäljiltä löytyykään. Kasoittain. Todellakin. Hävettäisi olla koiranomistaja.