Onko teidät kutsuttu naapurin hautajaisiin?
Kommentit (12)
Ei mutta viedään yleensä leskelle/ perikunnalle surukimppu tai adressi.
Ei ole. Nykyään hautajaiset ovat muuttuneet mahdollisimman pienimuotoisiksi. Meillä ei ole suku hautajaisiakaan enää kuten joskus ennen oli. Vain ihan läheisimpien kesken on ne pidetty.
Kyllä, tunsimme 10 v. Leskensä kanssa kyläilemme toisillamme, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Nykyään hautajaiset ovat muuttuneet mahdollisimman pienimuotoisiksi. Meillä ei ole suku hautajaisiakaan enää kuten joskus ennen oli. Vain ihan läheisimpien kesken on ne pidetty.
Tämä oli -80 luvulla, kun rivarin seinänaapurin hautajaisiin kutsuttiin. Tosin olin myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja.
Ei? En ole koskaan tuntenut naapureitani kuin ulkonäöltä. Nimiä en muista, naapurin sukulaiset eivät minua kiinnosta, enkä todellakaan halua olla naapureideni kanssa liian läheisissä väleissä.
Nämö varmaan on niitä skismoja joita tuodaan esiin kun on x0 vuotta sitten roikuttu utelemassa muiden asukkaiden asioita.
Ei. Minulta ei ole koskaan kuollut naapuri.
Miten sen ottaa? Lapsuudenkodissa omakotitaloalueella joskus 1970-luvulla veljeni kaveerasi tiiviisti naapurissa asuvan ikätoverinsa kanssa, aikuiset olivat lähinnä hyvänpäiväntuttuja. Kun veljeni kaverin isä kuoli syöpään, veimme vanhempiemme kanssa leskelle surunvalittelukukat. Leski sanoi, milloin ja missä siunaustilaisuus järjestetään, muttei esittänyt nimenomaista kutsua. Emme menneet paikalle, lähetimme muistotilaisuuteen adressin.
Tämä siis ainoa kerta edes "tämänasteisesti".
Nyt itse ulkomailla jo 25 vuotta samassa paikassa. Rivitalonaapurissa iäkäs pariskunta, juuri ja juuri hyvänpäiväntuttuja, pariskunnan mies sairasteli kunnes "katosi näkyvistä". Ihmettelin vaimolleni, mahtaakohan olla enää hengissä. Vaimoni tuumi, että jos naapurin mies olisi kuollut, siitä olisi varmaan kerrottu meille. Vastasin, etten itse olisi tuostakaan niin varma. Vuotta myöhemmin saimme kuulla muilta naapureilta, että seinänaapurina asuva rouva oli tosiaan jäänyt leskeksi.
Ei, mutta toisaalta ei minulta ole kuollut sellaisia naapureita, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.
Ei , koskaan .