"Sinä koirankakkaraivoaja: Joko roskiksestasi löytyy kakkapussit salliva tarra?"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009556411.html
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa toisten koirankakkojen aiheuttamat jätemaksut? Jos laittaisin tuollaisen tarran kotini roska-astiaan ulkona, niin täytyisi tihentää roska-auton käyntiväliä ja maksaa lisää.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa, että miten voi muutamassa viikossa maatuva koirankakka olla maailman kamalin asia, mitä kukaan voi jättää tienvarteen.
Varsinkin kaupungeissa on ojat ja tienvieret TÄYNNÄ muovipaskaa ja lasinsiruja ym. teräviä roskia. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Sen sijaan koirankakasta jossain keskellä metsää jaksetaan ulista.
Ja ei, mulla ei edes ole koiraa.
No sinun nyt on ihan turha kommentoida yhtään mitään, kun et näytä ymmärtävän, että ne pikkupallerot ja pökäleet ovat PASKAA, eli ULOSTETTA, eivät siis mitään karvakamu haniböön hunajaisia tervehdyksiä. Roskat ja lasinsirut eivät nyt kuulu tähän. Niistä ei ole kenellekään aineellista haittaa, ja ihanat, ahkerat "kerää roska päivässä" -henkilöt ja työhön palkatut ammattilaiset vievät niitä koko ajan pois.
Googletapa huviksesi, mitä paskat voivat sisältää! Googleta myös mitä laki sanoo asiasta! Se paska kulkeutuu kengissä, jotka siis pilalla, koteihin! Kerropa vielä miksi olisi vaikeaa tai mahdotonta kerätä ne ulosteet pois KULKUVÄYLILTÄ? Kukaan ei vaadi niitä poimimaan mukaansa ojista tai metsistä.
Tiedustelen vielä, että miten se paska voi paskomisen jälkeen (kun se on kuuma ja kostea) maatua niin, ettei kulkijan kenkiin (ja muiden korien tassuihin) päädy? Onneksi sinulla ei ole koiraa.
-Terveisin koiranomistaja, joka on todella kyllästynyt idioottien levittämään ulosteeseen. Tarkoitan ihmisiä.
👍 hyvä
Ja kun se on vaarallista myös omalle koiralle.
Minulla ei ole tuota tarraa jätesäiliössä. Ongelmana on nimittäin se jos tyhjän jätesäiliön pohjalle heitetään kakkapusseja niin ne liimautuvat sinne kiinni ja saan itse raapia kakat irti. Jos säiliössä on jo roskapusseja niin silloin asia on ok, enkä todellakaan pahastu jos joku sinne kakkapussinsa tiputtaa. Edellä mainitusta syystä en kuitenkaan halua mainostaa tätä lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani asuvat pikkukaupungissa rauhallisella omakotitaloalueella. Muutama alueen asukas käy pissattamassa ja kakattamassa koiransa muiden asukkaiden pihoilla, vaikka julkistakin puistoa ja metsää olisi. Kun alueen asukkaat ovat ripustaneet pensasaitaan kyltin "koiranulkoilutus kielletty", niin nuo kyltit on käyty kiskomassa irti. Paras oli, kun eräässä talossa kyltti kiinnitettiin piikkilangalla ja sekin käytiin repimässä irti.
En käsitä, miksi osa koiranomistajista pilaa kaikkien koiranomistajien maineen.
Kun ei ne koirat pissaa ja kakkaa siihen kohtaan lenkkiä, kun omistaja toivoisi.
Toi kylttien irrottaminen on kyllä typerää.
No älä käytä sitä elukkaa toisten tontilla! Anna sen koiran ulostaa omalle tontillesi! Niin yksinkertaista
koiran kakka pussit eivät ole maatuvaa jätettä ovat muovia!!?? EI SIIS BIO PÖNTTÖÖN tauti vaarakin on.. koira ihmiset ovat niin luonto ihmisiä miksei tämä mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ne koirankakat poistuvat täällä av:lla päiväkaudet roikkuen? Huomattavasti tehokkaampaa olisi ottaa lapio kouraan ja mennä ulos korjaamaan ne kakat. Samalla voisi liimata sen kakkapussit sallivan tarran omaan roskikseensa. Problem solved.
Koiran omistamisessa on monenlaisia puolia. Kivoja puolia mm. se, että koirasta saa ystävän, koiraa voi rapsuttaa jne. Miksi ihmeessä haluaisin, että joku omistaa koiran ja saa koiran kivat puolet ja minä sitten hoitaisin ne ikävyydet eli kakat?
En koe suureksi vaivaksi korjata joskus jonkun koiran vahingossa tekemää kasaa omaan roskikseen omalta tontiltamme. Lisäksi koirankakkojen ilmaantuvuutta on vähentänyt huomattavasti roskikseemme laittamani kakkapussit sallittu -lupatarra. Kerran eräs koiranomistaja toi omalle koiralleni luun ja kiitti, kun ei ole tarvinnut suosikkireitillään enää kantaa täysiä kakkapusseja mukanaan. Ystävyydellä ja yhteistyöllä pääsee pitkälle :)
Vierailija kirjoitti:
Neljä sivua kakasta vinkumista eikä kukaan varmaan tilaa sitä tarraa. Ei sitä kakkaa niin paljon tule yhdessä naapurustossa että roskiksesi siitä täyttyisi ja tyhjennysväliä pitäisi tihentää. En todellakaan jaksa ymmärtää mustasukkaisuutta j*malauta jätteestä ja roskiksesta?! Jos kunta ne roskikset laittaa niin sitten se vasta ylimääräisiä kuluja aiheuttaa kaikille.
Eikä niitä koirankakkojakaan niin paljoa ole, mutta kun jostain pitää saada valittaa. Yksi kakka kadulla, niin siihen sitten tähdätään ja varmasti astutaan sen päälle. Ihmetyttää tuollainen tapa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ne koirankakat poistuvat täällä av:lla päiväkaudet roikkuen? Huomattavasti tehokkaampaa olisi ottaa lapio kouraan ja mennä ulos korjaamaan ne kakat. Samalla voisi liimata sen kakkapussit sallivan tarran omaan roskikseensa. Problem solved.
Vielä parempi olisi selvittää missä tyyppi asuu ja toimittaa kunnon satsi paskaa postilaatikkoon, auton tuulilasille, piha grilliin tai muuhun vekkuliin paikkaan.
Ja liimata oveen paskatarra.
Aika kova vaiva tuommoisessa touhussa verrattuna yhden ilmaisen tarran liimamiseen roskikseen.
Salakuuntelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyslaki on käskenyt keräämään koirankakat jo parikymmentä vuotta (joku perehtynyt voi korjata vuosiluvun).
Itse olen niitä selkä kumarassa noukkinut vuodesta 2007. Se takaa sen että eläimet, niin lemmikit kuin muutkin öttiäiset ei saa toistensa matoja tai tauteja.
Oli ihan samperin kivaa viime syksynä kun hyvin pidetty koira oksensi suolinkaisia ympäri olohuonetta. Ihan vain siksi että nuolaisi jonkun epäsiistin koiranomistajan jätöksiä.
Muistan kun omistin ekan koiran ja se halusi ulostella eikä ollut enää pusseja jäljellä. Ihana toinen koiranomistaja tuli toiselta puolelta tietä kakkapussin kanssa ja antoi sen käteen. Tällaisia sankareita harvoin enää näkee.
Onneksi koirasi selvisi oksennuksella.
Minä olin eläinlääkärissä , kun kuulin koiran kuolleen tarttuvaan tautiin🖤 , joka oli lähtöisin koiran paskasta.
Koirallakin kannattaa pitää ne rokotukset kunnossa.
Asutaan hevostallin naapurina.
Ratsastamaan tulijat päästävät koiransa irti juoksentelemaan ratsastustunnin ajaksi, maalla kun saa tietysti olla vapaana.
Eihän ne koirat tontin rajoja ymmärrä, vaan käyvät sontimassa meidän pihaamme.
Voin kertoa että ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä sivua kakasta vinkumista eikä kukaan varmaan tilaa sitä tarraa. Ei sitä kakkaa niin paljon tule yhdessä naapurustossa että roskiksesi siitä täyttyisi ja tyhjennysväliä pitäisi tihentää. En todellakaan jaksa ymmärtää mustasukkaisuutta j*malauta jätteestä ja roskiksesta?! Jos kunta ne roskikset laittaa niin sitten se vasta ylimääräisiä kuluja aiheuttaa kaikille.
Eikä niitä koirankakkojakaan niin paljoa ole, mutta kun jostain pitää saada valittaa. Yksi kakka kadulla, niin siihen sitten tähdätään ja varmasti astutaan sen päälle. Ihmetyttää tuollainen tapa....
Apuaaa tirsk, tää oli päivän piristys. Kiitos!
lukekaa jos osaatte kirjoitti:
koiran kakka pussit eivät ole maatuvaa jätettä ovat muovia!!?? EI SIIS BIO PÖNTTÖÖN tauti vaarakin on.. koira ihmiset ovat niin luonto ihmisiä miksei tämä mene jakeluun.
Ainakin jäte-oppaassa joka tippui postiluukusta on kerrottu ,että;
- biojätteen voi laittaa muovipussissa, koska kone pystyy noukkimaan muovin pois biomassasta.
Eli se siitä , niinhän laitan talousjätteenkin.
^
Ja sitten surullisempi uutinen:
Oulun seudulla ilmestyy pieni paikallinen lehti, jossa kiiteltiin hyvästä hoidosta erästä eläinlääkäri asemaa.
Kyseessä oli sairastunut koira, joka oli sairastunut ja arvatkaapa mistä syystä . Ja millä seurauksella.
💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyslaki on käskenyt keräämään koirankakat jo parikymmentä vuotta (joku perehtynyt voi korjata vuosiluvun).
Itse olen niitä selkä kumarassa noukkinut vuodesta 2007. Se takaa sen että eläimet, niin lemmikit kuin muutkin öttiäiset ei saa toistensa matoja tai tauteja.
Oli ihan samperin kivaa viime syksynä kun hyvin pidetty koira oksensi suolinkaisia ympäri olohuonetta. Ihan vain siksi että nuolaisi jonkun epäsiistin koiranomistajan jätöksiä.
Muistan kun omistin ekan koiran ja se halusi ulostella eikä ollut enää pusseja jäljellä. Ihana toinen koiranomistaja tuli toiselta puolelta tietä kakkapussin kanssa ja antoi sen käteen. Tällaisia sankareita harvoin enää näkee.
Minä olin eläinlääkärissä , kun kuulin koiran kuolleen tarttuvaan tautiin🖤 , joka oli lähtöisin koiran paskasta.Koirallakin kannattaa pitää ne rokotukset kunnossa.
Tiedäthän että nyt on liikkellä tauti, johon ei ( vielä) ole rokotetta. Uusivariaatio.
Vierailija kirjoitti:
Taannoin kuljettiin tästä kylältä jäätä pitkin läheiseen saareen jossa on esim. grillilaavu, mutta mikä käsittämätöntä, ei roskista missään! Eli jos koira sattuu kakkaamaan, roudaat sitä pussia kilometritolkulla... tai laitat laavun tulelle ja poltat siinä... turha ihmetellä mitään roskaamista niin kauan kun esim. ihan joka ikisellä bussipysäkillä ei ole roskista (täällä meidän kylällä ei ainakaan ole).
Mikähän siinä on, että niitä roskia ei voi viedä kotiin tai vastaavasti seuraavaan roskikseen? Megaidiootti olet jos sinne tulisijaan alat paskomaan.
Laavulta muuten on ideana viedä roskat mukanaan. Mukaan lukien ne rekun ulosteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin eläinlääkärissä , kun kuulin koiran kuolleen tarttuvaan tautiin🖤 , joka oli lähtöisin koiran paskasta.Koirallakin kannattaa pitää ne rokotukset kunnossa.
Tiedäthän että nyt on liikkellä tauti, johon ei ( vielä) ole rokotetta. Uusivariaatio.
Toivottavasti karsii koirakantaa isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkapussi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa, että miten voi muutamassa viikossa maatuva koirankakka olla maailman kamalin asia, mitä kukaan voi jättää tienvarteen.
Varsinkin kaupungeissa on ojat ja tienvieret TÄYNNÄ muovipaskaa ja lasinsiruja ym. teräviä roskia. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Sen sijaan koirankakasta jossain keskellä metsää jaksetaan ulista.
SIKsi ,, että tiedä kaksi kuollutta koiraa, jotka saivat jokin tappavan pöpön toisen koiran ulosteesta.
Vaikka kakka olisi pakkasessakin siitä ei kuole kaikki loiset ja bakteerit.
Ihmettelenkin miten koiran omistajat eivät ole lojaaleja edes toisilleen.
Ne roskat tienlaidassa on ikävän näköisiä, mutta eivät suoraanJa tietty v - ituttaa , kun eilenkin pesin kenkiäni ja lastenrattaiden renkaita paskasta 😬
ETtä ihan tiedät, että kuolivat "tappavaan pöpöön". Ettei ihan mäntysuopaan?
Ei kannata rattailla pusikoissa työnnellä, vaan ihan reiteillä.
Tuleppas työntämään lastenrattaita ja näetkö edessä olevat koiran paska läjät
. Ja ne on pyörätiellä !,Ei edes pientareella 🤬
Oikaisen usein pientareen kautta bussipysäkille vaunuilla ja tähän mennessä olen onnistunut väistämään kaikki kakat. Vaikka niitä tämän palstan mukaan pitäisi olla suurin piirtein kasoittain tien reunuksilla. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tilata vaikka kymmenen roskapönttöä koiranpskalle, jos ne koirapällit maksaa kustannukset ja pitävät paikat siistinä. Mitä, mun roskapöntön täyttäminen kiinnostaa mutta kustannuksiin osallistuminen ei.
Jos se kakkojen kerääminen ja raahaus on noin vaikeaa, niin luopukaa siitä piskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terävät roskat eivät haise. Koiranpaska haisee.
Terv nimim. Kotiovi jalankulkutien vieressä.
Kyllä minua vi tut taa ennemmin katsoa vuodesta toiseen metsään nakattuja muovipusseja roskineen, nojatuoleja, sohvia ja parjoja. Eivät maadu koko elämäni aina minnekään, siellä ovat metsässä ja tien pientareilla hamaan loppuun asti. Se koiran jätös maatuu hetkessä. Minulla ei ole yhtään lemmikkiä, lapsi on ja ennemmin huolettaa tien vierustoilta ja kotioven edestä löytyvät käytetyt huumeruiskut, kuin koiranp.
Ymmärrätkö, että ketjun aiheena on nyt koirien jätökset? Voidaanhan me puhua korruptiosta, insestistä, Ukrainasta, lasinsiruista ja vaikka ja mistä, mutta kyseessä nyt vaan ovat koirien jätökset. Etkö ole koskaan nähnyt tuoretta koiranpaskaa kadulla, vaan ainoastaan maatunutta? Millainen olomuoto sillä paskalla sun mielestä on ennen sitä maatumista? Entäs kun sataa, maatuuko se heti, tai kuivuuko?
Tämä ei poista sitä, etteikö meitä ottaisi aivoon nuo mainitsemasi muut ongelmat. Ne nyt eivät vaan tartu sun kenkiin ja saastuta. On kyse ulosteesta. Useammat kengät menneet roskiin, kuka korvaa?
Jos mä pilaan mun kengät noihin muihin rojuihin, niin se on oma vikani. Ne kun harvemmin ovat jalkakäytävillä.
Ei ole mulla yhdetkään kengät menneet roskiin vaikka olen kakkaam astunut. Osaat kai sinä pestä vaatteitakin, vai heitätkö kaikki roskiin kun menevät likaiseksi? Ja nuo muut mainitsemani asiat todellakin saastuttavat ja pidemmän aikaa, eivät maadu ikinä.
Miksi minun pitäisi ottaa koirasi paskat roskikseeni?
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten maadu muutamassa viikossa. Rehevöittää alueen luontoa, levittää tauteja – kyllä myös sinun sessellesi, ja kantautuu pyöränrenkaissa ja kengänpohjissa ties minne ja kurakelillä roiskuu vaatteille, lapset kompastuu ja sotkee itsensä ja myös toiset koirat. En pidä minään ainoatakaan vässykkää koiranomistajaa joka ei kakkojaan kerää.
Tuleppas työntämään lastenrattaita ja näetkö edessä olevat koiran paska läjät
. Ja ne on pyörätiellä !,
Ei edes pientareella 🤬