"Sinä koirankakkaraivoaja: Joko roskiksestasi löytyy kakkapussit salliva tarra?"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009556411.html
Miksi ihmeessä minun pitäisi maksaa toisten koirankakkojen aiheuttamat jätemaksut? Jos laittaisin tuollaisen tarran kotini roska-astiaan ulkona, niin täytyisi tihentää roska-auton käyntiväliä ja maksaa lisää.
Kommentit (114)
Järjestyslaki on käskenyt keräämään koirankakat jo parikymmentä vuotta (joku perehtynyt voi korjata vuosiluvun).
Itse olen niitä selkä kumarassa noukkinut vuodesta 2007. Se takaa sen että eläimet, niin lemmikit kuin muutkin öttiäiset ei saa toistensa matoja tai tauteja.
Oli ihan samperin kivaa viime syksynä kun hyvin pidetty koira oksensi suolinkaisia ympäri olohuonetta. Ihan vain siksi että nuolaisi jonkun epäsiistin koiranomistajan jätöksiä.
Muistan kun omistin ekan koiran ja se halusi ulostella eikä ollut enää pusseja jäljellä. Ihana toinen koiranomistaja tuli toiselta puolelta tietä kakkapussin kanssa ja antoi sen käteen. Tällaisia sankareita harvoin enää näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen raivo nousisi tuollaisesta kolumnista, jos joku kertoisi jättävänsä vauvansa käytetyt vaipat milloin mihinkin, jos sopivaa vaipparoskista ei satu löytymään?
Vauva nyt on hieman eri asia kuin joku kapinen piski.
Tällä tavalla saat varmasti asiasi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani asuvat pikkukaupungissa rauhallisella omakotitaloalueella. Muutama alueen asukas käy pissattamassa ja kakattamassa koiransa muiden asukkaiden pihoilla, vaikka julkistakin puistoa ja metsää olisi. Kun alueen asukkaat ovat ripustaneet pensasaitaan kyltin "koiranulkoilutus kielletty", niin nuo kyltit on käyty kiskomassa irti. Paras oli, kun eräässä talossa kyltti kiinnitettiin piikkilangalla ja sekin käytiin repimässä irti.
En käsitä, miksi osa koiranomistajista pilaa kaikkien koiranomistajien maineen.
Tuohon ongelmaan on helppo ratkaisu: Kun laittaa pihalle portinpieleen telineen jossa on taulu, ja siinä taulussa lukee: Tällä tontilla on suoritettu tuhoeläinten torjuntaa levittämällä alueelle tuholaiskarkotteita.
Sakot jos jättää jätökset pientarelle tai kadulle , samasta ihminenkin saa sakot. Se on samaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyslaki on käskenyt keräämään koirankakat jo parikymmentä vuotta (joku perehtynyt voi korjata vuosiluvun).
Itse olen niitä selkä kumarassa noukkinut vuodesta 2007. Se takaa sen että eläimet, niin lemmikit kuin muutkin öttiäiset ei saa toistensa matoja tai tauteja.
Oli ihan samperin kivaa viime syksynä kun hyvin pidetty koira oksensi suolinkaisia ympäri olohuonetta. Ihan vain siksi että nuolaisi jonkun epäsiistin koiranomistajan jätöksiä.
Muistan kun omistin ekan koiran ja se halusi ulostella eikä ollut enää pusseja jäljellä. Ihana toinen koiranomistaja tuli toiselta puolelta tietä kakkapussin kanssa ja antoi sen käteen. Tällaisia sankareita harvoin enää näkee.
Iso kiitos Sinulle! Ei voi millään ymmärtää näin yksinkertaisen asian laiminlyöntiä ja tätä mieletöntä laiskuutta, minkä päivittäin näkee kulkiessaan. Paskaa paskan päällä. Katse tiukasti maassa.
Mua tuli naapurit kiittelemään, kun koulutin koirani niin, ettei taatusti häirinnyt kerrostalossa ketään. Hämmästelin, koska pidän sitä yhtä itsestään selvänä asiana, kuten jätösten keruutakin.
Ja voi tätä puolustelujen määrää; metsässä on patjoja, lasia ja rojua ja vauvoilta tulee vaippajätettä ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria O. kirjoitti:
Koirat kaupungeissa (asemakaava-alueilla) pitäisi kieltää.
Ja jos totta puhutaan niin ihan kaikki eläimet. Ja ehdottomasti lapset! Ei jaksa kuunnella sitä huutoa ja mölinää ja itkua. Kaikille lapsille vero ja asumiskielto kaupunkeihin!
Aiheena koirat ja niiden jätökset. Jatkuva räkyttäminen ja haukunta pitää myös saada loppumaan. Kunnon koiravero, niin alkaa sossupummeillakin hymyt hyytyä. Paskat kenties myös alkavat löytää tiensä pois muiden pihoilta, kun ilmojen tekeminen ja käräyttely alkaa. Työttömätkin saa töitä, kun ottavat kiinni lusmuja jotka eivät ole koiraveroaan maksaneet. Joku selvä tunniste koiran pantaan yms, mistä näkee, että on lainmukainen maksu suoritettu. Puhelimet käy kuumina.
Vero myös junnaaviin v*ttunaamoihin. Ärsyttää katsella teitä aamuliikenteessä, päivä menee heti pilalle. Lusmuilette tavallisten ihmisten hyvinvoinnin kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria O. kirjoitti:
Ja jos totta puhutaan niin ihan kaikki eläimet. Ja ehdottomasti lapset! Ei jaksa kuunnella sitä huutoa ja mölinää ja itkua. Kaikille lapsille vero ja asumiskielto kaupunkeihin!
Aiheena koirat ja niiden jätökset. Jatkuva räkyttäminen ja haukunta pitää myös saada loppumaan. Kunnon koiravero, niin alkaa sossupummeillakin hymyt hyytyä. Paskat kenties myös alkavat löytää tiensä pois muiden pihoilta, kun ilmojen tekeminen ja käräyttely alkaa. Työttömätkin saa töitä, kun ottavat kiinni lusmuja jotka eivät ole koiraveroaan maksaneet. Joku selvä tunniste koiran pantaan yms, mistä näkee, että on lainmukainen maksu suoritettu. Puhelimet käy kuumina.
Vero myös junnaaviin v*ttunaamoihin. Ärsyttää katsella teitä aamuliikenteessä, päivä menee heti pilalle. Lusmuilette tavallisten ihmisten hyvinvoinnin kustannuksella.
No en syyllisty. Kaikkea muuta kuin tuke. Olen 64v eläkeläinen ja ajan jatkuvaa ylinopeutta. Hevi huutaa toosasta ja kolaritonta ajoa takana jo vuosikymmeniä.
Miten esim. autoilija lusmuilee, meillä on ihan kivat verot. Vai ottaako päähän aamuliikenteen koiranulkoiluttajat vaiko mitkä? Ei nyt oikein selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani asuvat pikkukaupungissa rauhallisella omakotitaloalueella. Muutama alueen asukas käy pissattamassa ja kakattamassa koiransa muiden asukkaiden pihoilla, vaikka julkistakin puistoa ja metsää olisi. Kun alueen asukkaat ovat ripustaneet pensasaitaan kyltin "koiranulkoilutus kielletty", niin nuo kyltit on käyty kiskomassa irti. Paras oli, kun eräässä talossa kyltti kiinnitettiin piikkilangalla ja sekin käytiin repimässä irti.
Kun ei ne koirat pissaa ja kakkaa siihen kohtaan lenkkiä, kun omistaja toivoisi.
Toi kylttien irrottaminen on kyllä typerää.
Jos pystyisit oikeasti huolehtimaan koirastasi, ei se pissailisi ja kakkailisi mihin sattuu. Vie koira useammin lenkille, niin ehditte hyvin naapurustosta metsään / sopivaan pusikkoon asti ennen kuin koiralla on hoppu päästä lirauttamaan. Jos et pysty viemään koiraa useammin ulos, elämäntilanteesi ei sovellu lemmikin omistamiseen ja siitä huolehtimiseen. Inhottaa tuollaiset itsekkäät ihmiset. Miltä itsestäsi tuntuisi päästä vain kahdesti päivässä vessaan? Etkä voi edes itse päättää, milloin nuo kaksi kertaa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kiitos Sinulle! Ei voi millään ymmärtää näin yksinkertaisen asian laiminlyöntiä ja tätä mieletöntä laiskuutta, minkä päivittäin näkee kulkiessaan. Paskaa paskan päällä. Katse tiukasti maassa.
Mua tuli naapurit kiittelemään, kun koulutin koirani niin, ettei taatusti häirinnyt kerrostalossa ketään. Hämmästelin, koska pidän sitä yhtä itsestään selvänä asiana, kuten jätösten keruutakin.
Ja voi tätä puolustelujen määrää; metsässä on patjoja, lasia ja rojua ja vauvoilta tulee vaippajätettä ;D
Jep. Voihan siellä metsässä ollakin lasia, rojua ja vauvoilta tulee sitä vaippajätettä. Mutta ei se ole mikään syy jättää niitä ylimääräisiä pshkoja tienvarteen. Omat koirat on olleet vieläpä isoja, joten kerääminen ei ole ollut mitään miellyttävää puuhaa.
Ja toinen juttu on sitten se koulutus, sillä muiden ihmisten ei tarvitsisi pelätä kadulla.
Ja niin juu, ne vaippaihmiset tulee maksamaan veroja joskus. Vielä tänä päivänäkään nuo rakit ole minulle pennin jeniä antaneet. :D Toki minä ylläpidon kustannan ja sitä kautta maksan itsekin veroja.
Kun asuin lapsuuteni ja nuoruuteni maalla, en ymmärtänyt koko koirankakka keskustelua, se lähinnä huvitti. Vaikka koiria oli useimmilla, ei jätöksiä näkynyt missään --> koirat tekivät tarpeensa ojien pohjalle/metsikköön, eivät ihan tien viereen/pihoille.
Sitten muutin kaupunkiin, ja voi luoja mikä shokki p..skaiset kulkuväylät olivat!
Tälläkin hetkellä asun paikassa, missä lyhyehkö kävelytie oikaisee lähikauppaan, mutta monesti kakkojen takia menen pidempää reittiä.
Varsinkin keväällä kun lumi sulaa, paljastuu kinoksista talven pökäleet -->sulava "shittineste" valuu pitkin kävelytietä, mikä näyttää kamalalta, +en todellakaan halua kenkiini ja sitä kautta kotiini sitä moskaa.
Olen miettinyt miksei poliisi tmv. valvo asiaa, 1 kamera tuota pätkää kuvaamaan ja viikon jälkeen sakot niille jotka eivät jätöksiä keränneet. Näen tien pään kodistani, ja suurimmaksi osaksi samat ihmiset siellä aina kulkevat korineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria O. kirjoitti:
No en syyllisty. Kaikkea muuta kuin tuke. Olen 64v eläkeläinen ja ajan jatkuvaa ylinopeutta. Hevi huutaa toosasta ja kolaritonta ajoa takana jo vuosikymmeniä.
Miten esim. autoilija lusmuilee, meillä on ihan kivat verot. Vai ottaako päähän aamuliikenteen koiranulkoiluttajat vaiko mitkä? Ei nyt oikein selvinnyt.
Saastutat autollasi. Onko kiva viedä muiden hengitysilmaa?
Edellisen kirjoittaja jatkaa:
Mielestäni lemmikit pitäisi kieltää keskusta-alueilta. Kaikki häkkieläimet tulisi kieltää, samoin akvaariot ja terraariot, aivan kaikilta. Kissoja tai koiria saisi pitää vain, jos lemmikeillä olisi riittävästi temmellystilaa sekä sisällä että ulkona (ja saisivat itse päättää, milloin ovat sisällä ja milloin ulkona, milloin ulostavat tai käyvät pissalla), mutta niin, etteivät pääse aiheuttamaan harmia ympäristössä. Tämän vapaan kotipiirielämän lisäksi lemmikkiä tulisi käyttää vähintään kaksi kertaa päivässä pitkällä lenkillä, jotta eläin pääsisi vähän muuallekin kuin vain pihapiiriin.
Lakatkaa pitämästä lemmikkejä siksi, että se on teistä kivaa. Luulette, että lemmikilläkin on kivaa, kun se niin iloisena ottaa teidät kotona vastaan. Kyseessä lienee kuitenkaan ennemminkin Tukholma-syndrooma kuin riemu elinoloistaan...
Ei ole kuin koiranPASKAA ja KUSTA, muu ei kelpaa. Tai sitten olette kirottuja kyrrrpänaamoja.
Parille koiranomistajalle, jotka ilmeisen tahallaan tai välinpitämättömyyttään ottivat tavaksi paskattaa kullannuppuaan pihalleni, karjaisin että varo, olen kylvänyt siihen rotanmyrkkyä. No, en toki ollut, mutta hyvin on tehonnut.
Neljä sivua kakasta vinkumista eikä kukaan varmaan tilaa sitä tarraa. Ei sitä kakkaa niin paljon tule yhdessä naapurustossa että roskiksesi siitä täyttyisi ja tyhjennysväliä pitäisi tihentää. En todellakaan jaksa ymmärtää mustasukkaisuutta j*malauta jätteestä ja roskiksesta?! Jos kunta ne roskikset laittaa niin sitten se vasta ylimääräisiä kuluja aiheuttaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pihatien päässä yksityisaluekyltti ja koirat kieltävä kyltti ja ajokielto-liikennemerkki ja tieto siitä, että tästä alkaa kameravalvonta. Siitä huolimatta pihatiellemme voi pysäköidä autonsa ja viedä koiran ulkoilemaan viereiseen noin 2 ha metsikköön, koska "meidän koira niin viihtyy siellä". Varmaan joo, maanomistajalta vain eivät vaivaudu lupia kyselemään.
Se yksityisalue-kyltti ei ole mitenkään lainvoimainen, mutta kun ihmiset eivät voi ymmärtää, että 150 m päässä näkyvään taloon ainoa reitti on sitä tienpätkää pitkin, niin ei oikein sovi, että auto jätetään esteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Neljä sivua kakasta vinkumista eikä kukaan varmaan tilaa sitä tarraa. Ei sitä kakkaa niin paljon tule yhdessä naapurustossa että roskiksesi siitä täyttyisi ja tyhjennysväliä pitäisi tihentää. En todellakaan jaksa ymmärtää mustasukkaisuutta j*malauta jätteestä ja roskiksesta?! Jos kunta ne roskikset laittaa niin sitten se vasta ylimääräisiä kuluja aiheuttaa kaikille.
En halua ketään koiransa kanssa pihaani, meillä roskis ei ole portinpielessä, vaan jäteyhtiön (ja asemakaavankin) määräämässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä huvittavaa, että miten voi muutamassa viikossa maatuva koirankakka olla maailman kamalin asia, mitä kukaan voi jättää tienvarteen.
Varsinkin kaupungeissa on ojat ja tienvieret TÄYNNÄ muovipaskaa ja lasinsiruja ym. teräviä roskia. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Sen sijaan koirankakasta jossain keskellä metsää jaksetaan ulista.
Ja ei, mulla ei edes ole koiraa.
No sinun nyt on ihan turha kommentoida yhtään mitään, kun et näytä ymmärtävän, että ne pikkupallerot ja pökäleet ovat PASKAA, eli ULOSTETTA, eivät siis mitään karvakamu haniböön hunajaisia tervehdyksiä. Roskat ja lasinsirut eivät nyt kuulu tähän. Niistä ei ole kenellekään aineellista haittaa, ja ihanat, ahkerat "kerää roska päivässä" -henkilöt ja työhön palkatut ammattilaiset vievät niitä koko ajan pois.
Googletapa huviksesi, mitä paskat voivat sisältää! Googleta myös mitä laki sanoo asiasta! Se paska kulkeutuu kengissä, jotka siis pilalla, koteihin! Kerropa vielä miksi olisi vaikeaa tai mahdotonta kerätä ne ulosteet pois KULKUVÄYLILTÄ? Kukaan ei vaadi niitä poimimaan mukaansa ojista tai metsistä.
Tiedustelen vielä, että miten se paska voi paskomisen jälkeen (kun se on kuuma ja kostea) maatua niin, ettei kulkijan kenkiin (ja muiden korien tassuihin) päädy? Onneksi sinulla ei ole koiraa.
-Terveisin koiranomistaja, joka on todella kyllästynyt idioottien levittämään ulosteeseen. Tarkoitan ihmisiä.
Mikset kävele tiellä?
Ongelma ei olisikaan niin ällöttävä, jos se paska olisi edes pientareella,
mutta kun se paska on siinä pyörätiellä tai tiellä.
Haluatko sinä hengittää kuivunutta koiran paskaa muun pölyn seassa ????
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koirasi selvisi oksennuksella.
Minä olin eläinlääkärissä , kun kuulin koiran kuolleen tarttuvaan tautiin🖤 , joka oli lähtöisin koiran paskasta.
Vauva nyt on hieman eri asia kuin joku kapinen piski.