Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit ei uskalla eikä halua hakea ammattilaisapua lasu-merkintöjen takia

Vierailija
03.05.2023 |

Tämä on todellinen ongelma, voitaisko ottaa se esille?
Tulee usein nähtyä eri somealustoilla tarinoita siitä mitä on käynyt jos terapiassa tai neuvolassa puhunut jotain ja sit on tehty lasu ja se ilmoitus on tuottanut enemmän haittaa ja pahaa mieltä kuin on apua saatu.
Nyt yksi äiti sanoi että vauvan ekoina kuukausina oli tullut aggressiivisia oloja itkusta, joista oli möläyttänyt terapeutilleen. Terapeutti oli tehnyt lasun josta sosiaalityöntekijät eivät olleet huolissaan ja asiakkuutta ei ole aloitettu. Mutta nyt lapsen tiedoissa lukee ikuisesti että äiti puhunut että joskus ei kestä vauvan itkemistä ja tekis mieli heittää vauva seinään. Mitä ei kuitenkaan ikinä tekisi tai olisi aggressiivinen lasta kohtaan oikeasti. Nyt teksti on siellä ikuisesti ja äiti kokee äitiydensä häväistyn ikuisesti ja huolii tuosta että lapsi voi tuollaisen tiedon myöhemmin lukea.

Osa sitten kommentoinut että kiitos tiedosta että tuollaista on, juuri meinasin hakea apua mutta enpäs haekaan.

Miksei sellaiset ilmoitukset joista ei seuraa asiakkuutta voisi poistua vaikka 10 vuoden päästä?

Kommentit (674)

Vierailija
641/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kokoomus on ehdottanut, että työttömyystuista poistetaan lapsikorotukset ja työmarkkinatuki on 580 netto ja toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja.

Ansiosidonnaista saisi 200 päivää.

Kyllä tulee ulosottoa.

Vierailija
642/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lastensuojelun asiakkaita mun mielenterveysongelmien takia. Mitään hyötyä niistä kahvittelijoista ei ole ollut ikinä, joskaan ei haittaakaan. Silti odotan sitä, kun nuorempikin täyttää 18 ja olen vapaa, täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme lastensuojelun asiakkaita mun mielenterveysongelmien takia. Mitään hyötyä niistä kahvittelijoista ei ole ollut ikinä, joskaan ei haittaakaan. Silti odotan sitä, kun nuorempikin täyttää 18 ja olen vapaa, täysin.

Ymmärrän sinua niin hyvin.. Voimia kaikille avovankilassa eläjille <3

Vierailija
644/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli lasu. Tein valituksen. Oli ihan asiaton juttu.

Nekin menee välillä oikeesti väärin.

Mutta kyllä se pelästytti.

Miksi sitä lastensuojeluilmoitusta pelätään? Sehän on vaan tilannekartoitus sosiaalihuollon toimesta. Sen kautta voi saada kotiapua, perhetyöntekijän, ym.

Älkää lukeko itse niitä Kannan tekstejä, niin ei tarvitse ahdistua. Terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaisen on pakko ne kirjata, juuri niin kuin asiakas ne tuo esille. Se on sekä asiakkaan että ammattilaisen oikeusturva.

Vierailija
645/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista teki lääkäri lasun koska oli velvollinen siihen. Minulla burn out ja masennus, itsetuhoisia ajatuksia. Lasu avasi silmäni omalle voinnilleni. Seuraus: saatiin lapsiperheiden kotipalvelusta siivousapua. :)

Vierailija
646/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä lastensuojeluilmoitusta pelätään? Sehän on vaan tilannekartoitus sosiaalihuollon toimesta. Sen kautta voi saada kotiapua, perhetyöntekijän, ym.

Älkää lukeko itse niitä Kannan tekstejä, niin ei tarvitse ahdistua. Terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaisen on pakko ne kirjata, juuri niin kuin asiakas ne tuo esille. Se on sekä asiakkaan että ammattilaisen oikeusturva.

Luuletko, että kukaan uskaltaa enää hakea apua luettuaan tämän ketjun?

Vierailija
647/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvaa leikataan. Kaikki aika tarvitaan omaan jaksamiseen. Eläkeläisiä ei auteta, heidän hoidon järjestäminen saa jäädä sosiaaliohjaajille. Kokoomus pelaa omaiset pois.

Vierailija
648/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvaa leikataan. Kaikki aika tarvitaan omaan jaksamiseen. Eläkeläisiä ei auteta, heidän hoidon järjestäminen saa jäädä sosiaaliohjaajille. Kokoomus pelaa omaiset pois.

Eläkeläisiä on vaan miljoona kuusisataatuhatta.

Onnea sosiaaliohjaajille tulevaan työsarkaan.

Vierailija
649/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis alaikäinen

Vierailija
650/674 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lastensuojelussa töissä vai muuten vain vajaalla käyvä? Älkää lukeko Kannan tekstejä, hui kamala-sieltähän saattaa vaikka paljastua POTILASLAKIA tai ihmisoikeuksia rikkovia perättömiä paikkansapitämättömiä kirjauksia, joiden nojalla lapsenne voidaan ottaa huostaan sinua itseäsi mitenkään kuulematta!

Lastensuojeluilmoitus ei todellakaan ole vain kartoitus tilanteesta vaan he käyttävät valtuuksiaan lukeakseen kaikki sinusta ikinä milloinkaan kirjatut todet ja törkeän valheelliset ja mustamaalaavat valheelliset tekstit terveydenhuollossa-myös ne, joita Kannassa ei ihmiselle itselleen näy.

Tilatkaa ihmiset niitä arkistoiden uumeniin tallennettuja asiakirjoja ja lokitietoja, jotta teillä on kättä pidempää mahdollisissa oikeudenkäynneissä.

Vierailija
651/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma osa hoitajista jättää lapsia yövuoron ajaksi kotiin ilman aikuista. Näitä aletaan nyt kyttäämään ja tekemään lasuja, kun työttömyysturvaa leikataan.

Vierailija
652/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsista teki lääkäri lasun koska oli velvollinen siihen. Minulla burn out ja masennus, itsetuhoisia ajatuksia. Lasu avasi silmäni omalle voinnilleni. Seuraus: saatiin lapsiperheiden kotipalvelusta siivousapua. :)

Ei se siivousapu mitään ilmaista ole nykypäivänä. Harhaanjohtavaa puhua siivousavusta, kun kyseessä on maksullinen siivouspalvelu.

Vierailija
653/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti kun olin loppmetreillä raskaana. Ei mitään turvaverkostoa. Olin hyvin ahdistunut ja väsynyt, synnytyksestä toipuminen tosi vaikea... Apua tarjottiin mutta vedin hymyä naamaan ja sanoin että pärjään oikein hyvin. En missään nimessä halunnut sossun rattaisiin. Ja nyt 12 vuotta myöhemmin voinkin onneksi todeta, että hyvin lopulta pärjäsinkin. Parempi näin!

Vierailija
654/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, miksi tässä maassa ei lisäännytä. Tästäkin huolimatta ketjusta oppii paljon.

Lasuja sataa, vaikka ei olisi yhtään mitään syytä.

Kuria ei saa pitää ja lapset pitää kasvattaa jollain ihme jalustalla tai muuten he voivat vaatia korvauksia kuinka paljon vaan, keltä vaan.

Alaikäistä et saa jättää yksin kotiin kohta ollenkaan, vaikka toisaalta kaikki oikeudet pitää lapsella olla. Velvollisuuksia ei.

Lapsella on oltava vähintään kahdeksan kallista harrastusta ja painokäyrä ei saa olla alarajoilla, silti et saa tehdä töitä maksaaksesi kaiken tai vähintään lasta pitää lihottaa.

Vierailija
655/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis jollakin tavalla niin hankala, että sait tuollaista apua. Tavalliselta äidiltä olisi viety lapset likaisten sukkien takia. Pysyvästi.

Vierailija
656/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma osa hoitajista jättää lapsia yövuoron ajaksi kotiin ilman aikuista. Näitä aletaan nyt kyttäämään ja tekemään lasuja, kun työttömyysturvaa leikataan.

Miten tuo muka liittyy työttömyysturvan leikkaukseen?

Vierailija
657/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihmisten oma vika. Yhteiskunta on stigmatisoinut lastensuojelun.

Se on apua sinulle. Ei merkki siitä, että olet huono vanhempi.

Eiköhän lastensuojelu ole stigmatisoinut ihan itse itsensä käsittämättömällä määrällä perättömiä ilmoituksia, valheellisia kirjauksia, tietourkintoja, laittomin/olemattomin perustein tehtyjä huostaanottoja ja lasten laitostamisia, perheiden ja vanhempien mielenterveyden pysyvää rikkomista ja lasten kehityksen sekä elämän peruuttamatonta vaurioittamista.

Teille sosiaalityössä lapsi ja perheiden elämään sekaantuminen millä tahansa verukkeella on vain palkan tae, keskiverto vanhemmalle lapsi on koko elämä.

En tiedä lisäksenne toista yhtä vastenmielistä ja epäpätevää tai rikollista ammattikuntaa, poliitikkoja lukuun ottamatta, mutta suurin osahan teistä omaa erilaisia sidonnaisuuksia eri puolueisiin ja toimii lapsen edun sijasta omista poliittisista ennakkoasenteellisista lähtökohdistaan käsin.

Oksettavaa, järkyttävää, halveksittavaa toimintaa. Toivottavasti jokainen täysjärkinen lähtee alalta ja ryhtyy paljastamaan sitä törkyä, mitä on työssään nähnyt.

Vierailija
658/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko kolminkertaistuu niillä asuntovelallisilla, joilla on vielä korontarkistus tänä vuonna.

Onko massii?

Vierailija
659/674 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korko kolminkertaistuu niillä asuntovelallisilla, joilla on vielä korontarkistus tänä vuonna.

Onko massii?

Joutuukohan moni lapsi lopettamaan harrastukset?

Vierailija
660/674 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset