Onko mitään todisteita siitä, että ulkomaalaiset pakastemarjat ovat vaarallisia?
Siis että ne yleisesti ottaen aiheuttavat tautia eikä vaan niin että silloin tällöin aiheuttaa jotain ongelmia
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
A-hepatiittia esiintyy pakastemarjoissa silloin tällöin. Enpä viitsisi tätä tautia sairastaa
Riski on melkein mitätön ja johtuu yleensä ei EU-marjoista
Minä olen syönyt ulkomaalaisia pakastemarjoja vuosikaudet ja olen terve kuin pukki. En kuori edes ulkomaalaisia omenoits, pesen kyllä. Syön talviaikaan myös vaikka minkä maalaisia tomaatteja. Ajattelen niin, että jos siellä maissa mistä meidän kauppojen ulkomaalaiset marjat, vihannekset ja hedelmät tuodaan ihmiset selviävät hengissä syödessään paikallisia tuotteita niin tuskin ne tänne matkatessaan muuttuvat myrkyllisiksi.
Itse kun olin aikoinani nuorena mansikkapellolla töissä niin siellä oli vain ulkohuussit ja ainoa käsienpesumahdollisuus oli jokin likainen oja. Siellä ei todellakaan ollut mitään juoksevaa vettä tai saippuaa. Hyvä jos vessapaperia löytyi. Se omistajapariskunta oli kyllä muutenkin aivan kusipäitä.
Huh, ja suomalaiset väittää etteivät ole rasisteja 🤣 Tässä ketjussa moni toteaa epäsuorasti että jokainen ulkomaalainen on saastainen 🙄
En asu suomessa, olenko minäkin nyt "likaantunut" kun käytän täällä paikallisia tuotteita joita "paska" vedellä täällä huuhtelen 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pitää itseään kyllä täysin ylivertaisina. Marjatkin on muualla p*skaa.
Jep suomalaisten ylimielisyys tässä marja-asiassa on hämmentävää
Nykysuomalainen ei edes viitsi mennä omaan metsään marjastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Norovirus leviää ulkomaisissa pakastemarjoissa. Kyseessä on niin kutsuttu kakkavadelma-ilmiö.
Syitä on kaksi: likainen kasteluvesi sekä poimijoiden likaiset kädet.
Jos haluaa kakkabakteereja syödä, jättää keittämättä.
Tämän takia olen siirtynyt marjojen itsepoimintaan.
Vuosikymmeniä olen syönyt ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä olen syönyt ilman mitään ongelmia.
samat sanat
Kai sitä voi vaikka lintu kakata suomalaisiin marjoihinkin. Kasteluvesi täällä sentään taitaa olla ihan vesijohtovettä mut muuten riskit likaisista käsistä tms lienee samat.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä voi vaikka lintu kakata suomalaisiin marjoihinkin. Kasteluvesi täällä sentään taitaa olla ihan vesijohtovettä mut muuten riskit likaisista käsistä tms lienee samat.
Muissakin EU-maissa käytetään puhdasta kasteluvettä mutta EU:n ulkopuolella ei voi tietää
Eviran suositus on keittää sillä on toistuvasti tullut A-hepatiitti virusepidemioita tai noroviruksia. Virukset säilyy pakastaessa. Tuoreet marjat on huuhdeltava hyvin. Huuhtelen myös kotimaiset marjat sillä olen nähnyt miten myyjät niitä käsittelee.
Vierailija kirjoitti:
Eviran suositus on keittää sillä on toistuvasti tullut A-hepatiitti virusepidemioita tai noroviruksia. Virukset säilyy pakastaessa. Tuoreet marjat on huuhdeltava hyvin. Huuhtelen myös kotimaiset marjat sillä olen nähnyt miten myyjät niitä käsittelee.
Ei ole Suomessa esiintynyt hepatiittia yli kahteen vuoteen noissa pakastemarjoissa ja muutenkin on rokote
Olen ollut ollut juhlissa jossa kakun vadelmat sairastuttivat kymmeniä vieraita, minut pelasti se että olin raskaana ja liian huonovointinen syömään kakkua.
Mutta jos haluaa pelata venäläistä rulettia niin siitä vaan, ap. Saahan sillä elämään jännitystä että ehkä tulee metrossa pas kat housuun, ehkä ei,
Tällä teidän logiikalla kukaan ulkomailla asuca ihminen ei voisi tehdä smootheitq joka on absurdia
Täällä Keski-Euroopassa on juuri mansikka-aika alkamassa. No en todellakaan keitä niitä! Olen asunut täällä vuosikymmeniä, enkä keitä kotimaisia marjoja. Täällä pidetään näitä kotimaisia parhaimpina.
Eli siis keittääkö pitäisi kotimaisetkin marjat. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Käyttämällä pikaisesti kiehuvassa vedessä ja sitten äkkiä kylmään veteen? Jos niitä alkaa minuuttitolkulla keitellä, niin nehän menee ihan pilalle, hilloksi tai aivan veteliksi vähintään. Sellaisia sitten kakun päälle, huoh
A-hepatiittia esiintyy pakastemarjoissa silloin tällöin. Enpä viitsisi tätä tautia sairastaa