Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään todisteita siitä, että ulkomaalaiset pakastemarjat ovat vaarallisia?

Vierailija
02.05.2023 |

Siis että ne yleisesti ottaen aiheuttavat tautia eikä vaan niin että silloin tällöin aiheuttaa jotain ongelmia

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-hepatiittia esiintyy pakastemarjoissa silloin tällöin. Enpä viitsisi tätä tautia sairastaa

Vierailija
42/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-hepatiittia esiintyy pakastemarjoissa silloin tällöin. Enpä viitsisi tätä tautia sairastaa

Riski on melkein mitätön ja johtuu yleensä ei EU-marjoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt ulkomaalaisia pakastemarjoja vuosikaudet ja olen terve kuin pukki. En kuori edes ulkomaalaisia omenoits, pesen kyllä. Syön talviaikaan myös vaikka minkä maalaisia tomaatteja. Ajattelen niin, että jos siellä maissa mistä meidän kauppojen ulkomaalaiset marjat, vihannekset ja hedelmät tuodaan ihmiset selviävät hengissä syödessään paikallisia tuotteita niin tuskin ne tänne matkatessaan muuttuvat myrkyllisiksi.

Vierailija
44/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin aikoinani nuorena mansikkapellolla töissä niin siellä oli vain ulkohuussit ja ainoa käsienpesumahdollisuus oli jokin likainen oja. Siellä ei todellakaan ollut mitään juoksevaa vettä tai saippuaa. Hyvä jos vessapaperia löytyi. Se omistajapariskunta oli kyllä muutenkin aivan kusipäitä.

Vierailija
45/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ja suomalaiset väittää etteivät ole rasisteja 🤣 Tässä ketjussa moni toteaa epäsuorasti että jokainen ulkomaalainen on saastainen 🙄

En asu suomessa, olenko minäkin nyt "likaantunut" kun käytän täällä paikallisia tuotteita joita "paska" vedellä täällä huuhtelen 🤷🏻

Vierailija
46/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pitää itseään kyllä täysin ylivertaisina. Marjatkin on muualla p*skaa.

Jep suomalaisten ylimielisyys tässä marja-asiassa on hämmentävää

Nykysuomalainen ei edes viitsi mennä omaan metsään marjastamaan.

Vierailija
47/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norovirus leviää ulkomaisissa pakastemarjoissa. Kyseessä on niin kutsuttu kakkavadelma-ilmiö.

Syitä on kaksi: likainen kasteluvesi sekä poimijoiden likaiset kädet.

Jos haluaa kakkabakteereja syödä, jättää keittämättä.

Tämän takia olen siirtynyt marjojen itsepoimintaan.

Vierailija
48/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä olen syönyt ilman mitään ongelmia.

Vierailija
49/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä olen syönyt ilman mitään ongelmia.

samat sanat

Vierailija
50/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi vaikka lintu kakata suomalaisiin marjoihinkin. Kasteluvesi täällä sentään taitaa olla ihan vesijohtovettä mut muuten riskit likaisista käsistä tms lienee samat.

Vierailija
51/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi vaikka lintu kakata suomalaisiin marjoihinkin. Kasteluvesi täällä sentään taitaa olla ihan vesijohtovettä mut muuten riskit likaisista käsistä tms lienee samat.

Muissakin EU-maissa käytetään puhdasta kasteluvettä mutta EU:n ulkopuolella ei voi tietää

Vierailija
52/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eviran suositus on keittää sillä on toistuvasti tullut A-hepatiitti virusepidemioita tai noroviruksia. Virukset säilyy pakastaessa. Tuoreet marjat on huuhdeltava hyvin. Huuhtelen myös kotimaiset marjat sillä olen nähnyt miten myyjät niitä käsittelee.

Vierailija
53/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
54/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eviran suositus on keittää sillä on toistuvasti tullut A-hepatiitti virusepidemioita tai noroviruksia. Virukset säilyy pakastaessa. Tuoreet marjat on huuhdeltava hyvin. Huuhtelen myös kotimaiset marjat sillä olen nähnyt miten myyjät niitä käsittelee.

Ei ole Suomessa esiintynyt hepatiittia yli kahteen vuoteen noissa pakastemarjoissa ja muutenkin on rokote

Vierailija
55/58 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ollut juhlissa jossa kakun vadelmat sairastuttivat kymmeniä vieraita, minut pelasti se että olin raskaana ja liian huonovointinen syömään  kakkua. 

Mutta jos haluaa pelata venäläistä rulettia niin siitä vaan, ap. Saahan sillä elämään jännitystä että ehkä tulee  metrossa pas kat housuun, ehkä ei,

Vierailija
56/58 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä teidän logiikalla kukaan ulkomailla asuca ihminen ei voisi tehdä smootheitq joka on absurdia

Vierailija
57/58 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Euroopassa on juuri mansikka-aika alkamassa. No en todellakaan keitä niitä! Olen asunut täällä vuosikymmeniä, enkä keitä kotimaisia marjoja. Täällä pidetään näitä kotimaisia parhaimpina.

Vierailija
58/58 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis keittääkö pitäisi kotimaisetkin marjat. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Käyttämällä pikaisesti kiehuvassa vedessä ja sitten äkkiä kylmään veteen? Jos niitä alkaa minuuttitolkulla keitellä, niin nehän menee ihan pilalle, hilloksi tai aivan veteliksi vähintään. Sellaisia sitten kakun päälle, huoh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi