Työttömällä deittinaisella Guessin kengät ja lippis
Se Guessin logo oikein kimalsi sekä kengissä että lippiksessä. Mitenköhän moisia ostellut, kun kerta elelee työttömyyskorvauksella? Haluaisi kuulemma uuden työpaikan kyllä. Jotenkin arveluttaa tuon naisen arvomaailma, vaikka muutoin fiksulta vaikuttaakin. Olemme sopineet uuden tapaamisen, liekö voisin hienovaraisesti vihjaillen kysyä asiasta?
Kommentit (136)
Guess ei ole mikään kallis merkkituote enää.
Kirppareiltakin niitä löytää jo usein.
Enemmän aloitus kertoo aloittajasta eikä mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aloitusta pilkataan ja ehkä osittain syystä, koska tuosta naisen kommentista uuteen työpaikkaan liittyen saa käsityksen, ettei ole mikään elämäntapatyötön. Mielestäni on ikävää olettaa heti pahinta.
Kuitenkin ymmärrän myös huolen. On oikeasti niitäkin työttömiä, jotka ostelee jatkuvasti kallista tavaraa, johon heillä ei olisi varaa. Pahimmillaan luottotiedot menneet aikoja sitten ja kymppitonneja ulosotossa. Tiedän itsekin tällaisia ihmisiä. Raha ei ole kaikki kaikessa, mutta joidenkin ihmisten rahankäyttö on niin osaamatonta ja holtitonta, ettei heidän kanssaan pysty normaalia järkevää elämää elämään ilman että on itsekin kohta veloissa. Heitä ei voi päästää edes yksinään ruokakauppaan ilman että sinne menee ihan tolkuttomia summia ja rahat ovat jo alkukuusta lopussa.
Puhun ikävä kyllä kokemuksesta. Olin parisuhteessa tällaisen ihmisen kanssa ja ~10 tonnia meni kankkulan kaivoon ihan vaan siksi, ettei kumppani osannut yhtään käyttää rahaa. Olin pakotettu ottamaan eron, kun kaikki säästöni oli käytetty eikä ollut enää edes taloudellisesti mahdollista jatkaa yhteistä elämää. Jälkeenpäin toki harmittaa, etten lähtenyt jo aikaisemmin, vaikka merkit olivat koko ajan nähtävillä. Maksoin ulosottovelkansakin pois suhteen alussa, mutta tokihan hän sai uudet ulosotot ja maksuhäiriömerkinnät nopeahkosti hankittua.
Sinuna olisin huolissaan omasta rahankäytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aloitusta pilkataan ja ehkä osittain syystä, koska tuosta naisen kommentista uuteen työpaikkaan liittyen saa käsityksen, ettei ole mikään elämäntapatyötön. Mielestäni on ikävää olettaa heti pahinta.
Kuitenkin ymmärrän myös huolen. On oikeasti niitäkin työttömiä, jotka ostelee jatkuvasti kallista tavaraa, johon heillä ei olisi varaa. Pahimmillaan luottotiedot menneet aikoja sitten ja kymppitonneja ulosotossa. Tiedän itsekin tällaisia ihmisiä. Raha ei ole kaikki kaikessa, mutta joidenkin ihmisten rahankäyttö on niin osaamatonta ja holtitonta, ettei heidän kanssaan pysty normaalia järkevää elämää elämään ilman että on itsekin kohta veloissa. Heitä ei voi päästää edes yksinään ruokakauppaan ilman että sinne menee ihan tolkuttomia summia ja rahat ovat jo alkukuusta lopussa.
Puhun ikävä kyllä kokemuksesta. Olin parisuhteessa tällaisen ihmisen kanssa ja ~10 tonnia meni kankkulan kaivoon ihan vaan siksi, ettei kumppani osannut yhtään käyttää rahaa. Olin pakotettu ottamaan eron, kun kaikki säästöni oli käytetty eikä ollut enää edes taloudellisesti mahdollista jatkaa yhteistä elämää. Jälkeenpäin toki harmittaa, etten lähtenyt jo aikaisemmin, vaikka merkit olivat koko ajan nähtävillä. Maksoin ulosottovelkansakin pois suhteen alussa, mutta tokihan hän sai uudet ulosotot ja maksuhäiriömerkinnät nopeahkosti hankittua.
Tuossahan on kysymys tyhmyydestä. Siis sinun tyhmyydestä.
Kiitos, en itse tiennytkään, ettei ole järkevää antaa kumppanin käyttää vuosikausia taloudellisesti hyväkseen. Välillä tsemppauksia ja muutoksia parempaan oli, lisäksi en ollut kaupoissa mukana vahtimassa enkä osannut heti epäillä ruokakauppaan meneviä rahamääriä, koska olin vauva-arjesta uupunut. Rahani menivät pikkuhiljaa vuosien varrella. Onneksi olet niin tarkkaavainen ja älykäs, ettet koskaan itse joutuisi vastaavaan tilanteeseen, joten onnittelut siitä.
Tarinani on kuitenkin tarkoitettu kaltaisilleni tyhmille varoitukseksi, että merkkeihin kumppanin huonoista rahankäyttötaidoista kannattaa oikeasti suhtautua vakavasti, ettei käy niin kuin minulle kävi. Ei kenenkään normaalin aikuisen resurssit riitä siihen, että toisen rahankäyttöä tarvitsee vahtia kuin lapsen, ja aika moni varmaan muutenkin haluaisi kumppanin, joka voi esimerkiksi johonkin yhteisiin asioihin rahallisesti panostaa joskus jotain eikä rahat ole aina ja koko ajan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guessin lippiksen saa 15 eurolla. Saman merkin kenkiäkin löytyy edullisesti. Reilusti enemmän olen maksanut esim Adidaksen lenkkikengistä.
Lippis 30 e, kengät yli 100 e.
Halvimmillaan lippis 12,90 euroa. Kenkiä viidestä kympistä ylöspäin. Ei todellakaan kallista.
Varmaan lainannut Guess vermeet rikkaalta sukulaiselta, että tekisi vaikutuksen sinuun.
Kengät maksaa varmaan 150e ja lippis 50e. Että siinä sulle "Guessin-rikkautta". Se on niin basic-merkki ettei mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tänään asiakkaana vanha haahka, jolla oli joku halpahallituulitakki päällä, hapsottava homssuinen ylikasvanut lyhyt tukka ja olalla pinkki Guess-laukku. Kyllä oli tyylikästä! Hah hah!
Mitä väliä? Jokaisen oma asia miten pukeutuu ja minkälaista laukkua kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit mikä logiikka.
Itse kävin kanssa töissä kunnes sairastuin kroonisesti, mutta koska elän sosiaalituilla toistaiseksi, kai mun pitäisi tämän logiikkasi mukaan kaikki merkki vaatteet tuikata roskiin ja mainostaa sosiaali statustani käyttämällä reikäisiä ja nyhvääntyneitä vaatteita?
Minä panen paremmaksi: olen vasta työttömäksi jäätyäni alkanut käyttää mm. silkkisiä alusvaatteita. Kyllä vain, aina pelkkää silkkiä ihoa vasten.
Toki ne ovat sairauteni hoitoa, sen saman, joka tekee minusta vajaakykyisen työnhakijan, mutta varmaan täytyy heittää ne pesään sitten, koska työttömällä ei saa olla mitään arvokasta, ei varmaan edes vihkisormusta.
Toki ap ei varmaan tunnistaisi silkkipöksyjä vaikka joku kuristaisi sen niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin rahankäyttösi on osaamatonta ja holtitonta.
Joo, en ole ylpeä siitä, että annoin käyttää itseäni hyväksi. Olin nuori, naiivi ja kokematon ja muuttanut ensimmäistä kertaa elämässäni miehen kanssa yhteen. Liian hyväuskoinen ja optimistinen liian pitkään, kyllä voin myöntää kaiken tämän. Tajusin virheeni ja asioiden todellisen laidan vasta, kun olin jo menettänyt kaikki säästöni. Se oli kova hinta epäilemättä tarpeellisestä oppiläksystä jo itsessään, joten tarvitseeko minua vielä haukkua päälle?
Guess ei ole mitenkään kallis merkki. Tykkää kyllä siitä pröystäilevästä pissistyylistä.
Työttömyys ei tarkoita, että ihminen on persaukinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se Guess kallista? En siis tiedä. Näyttää siis sellaiselta halvalta kitchi-bling-blingiltä, jota joku J. Tukiainen uransa huipulla olisi saattanut pitää päällänsä.
Tunnistan merkin miehenä, kun aikoinaan yksi tuttu nainen siitä piti. Mutta halvan näköistä se on.
Vaan ei ole halpaa. Eikä se niin halvan näköistäkään ole, etenkään kun tunnistaa merkin.
Tunnistaa merkin? Eikö sen merkin jokainen lukutaitoinen tunnista, kun niin pirun isolla lukee jokaisessa tuotteessa?!
Kyllä se on halpaa. Ehkä verrattuna Lidlin vaatteisiin, niin ovat hieman kalliimpia, mutta ei se mikään Hermes ole.
Vain köyhät ajattelee että VS, CK, Hilfiger, Adidas ja Guess on kalliita merkkituotteita. Mitä kalliimpi tuote, sitä pienempi logo. Oikeilla luksustuotteilla ei ole mitään tehtaanmyymälöitä Floridassa. Ehkä alkujaan näillä em. merkeillä oli jotain hyviäkin tuotteita, mutta nykyään kaikki on aasiassa hätäisesti kokoon liimattua pa$kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tänään asiakkaana vanha haahka, jolla oli joku halpahallituulitakki päällä, hapsottava homssuinen ylikasvanut lyhyt tukka ja olalla pinkki Guess-laukku. Kyllä oli tyylikästä! Hah hah!
Mitä väliä? Jokaisen oma asia miten pukeutuu ja minkälaista laukkua kantaa.
No saipa tuosta hyvät naurut. Mamma yritti varmaan olla nuorekas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna olisin huolissaan omasta rahankäytöstäsi.
Joo kyllä, olisin voinut käyttää säästöni paremminkin. Ymmärrän tämän ja olen maksanut kovan hinnan tästä opetuksesta. Siksi halusinkin kertoa tarinani muille, jotta ehkä joku, joka on vaarassa joutua samanlaiseen tilanteeseen, voisi ymmärtää saman asian ajoissa eikä hänen tarvitsisi maksaa siitä yhtä kovaa hintaa.
Lippispäinen nainen? No, kertoo kaiken ihmisen tasosta.
Siis nuohan maksaa luokkaa muutaman kympin tarjouksessa, uutenakin varmaan kengät luokkaa 150e. Miksi kukaan käyttäisi väärennöksiä tuon hintaluokan tuotteissa? Luuleeko ap ja jotkut kommentoijat että Guessin tuotteet on jotenkin tosi kalliita? Nehän on vain vähän jotain Espritiä hinnakkaampia, jos yhtään, etenkin jos odottaa alet. Eihän kukaan ihmettele Espritinkään tuotteiden käyttöä tai epäile kopioiksi 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Kengät maksaa varmaan 150e ja lippis 50e. Että siinä sulle "Guessin-rikkautta". Se on niin basic-merkki ettei mitään rajaa.
Mutta työttömällä?!
Ap
Lippis 30 e, kengät yli 100 e.