Teinipoika syö meidät köyhäksi
Olen tällä hetkellä työtön. Rahaa ei ole mihinkään ylimmääräiseen. Teini syö ihan järjettömän paljon, noin kolme kertaa enemmän kuin minä. Milloin tuo syömiskausi menee ohi?
Ja siis poika on todella roteva ja isokokoinen, mm kengännumero on 47.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko pillulla houkuteltua pois patojen äärestä. Joku kireä teinivittu houkuttelemaan poikaa nussimishommiin.
Se on vain entistä nälkäisempi jos pääsee pillun päälle heilumaan.
Se tuo tyttöystävänsäkin äidin ruokia syömään. Äiti ruokkii sitten kahta teiniä.
Niin no. Kun tää yhteiskunta toimii siten että siellä töissä pitäs käydä. Mulla on 3 lasta ja teen sen verran duunia et saavat kelvollisen elintason.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. On jo 23v mutta ruokahalu on ehtymätön. Tosin liikkuu paljon joka päivä.
Tuon ikäinen syö jo omia rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa 14-18 vuotta. Laikki pelaa lätkää ja liikkuu muutenkin. Ruokamenot noin 300 € viikossa. Harrastuksiin, autoon, mopoihin ym menee varmaan 2000 € kuussa.
Mielellään maksamme, lapset on elämän suola.Mä en lapsettomana ymmärtänyt miksi tätä alapeukutettiin. Jos on varaa ja on lapsia hankkinut niin miksi ei? Miksi ei saa tarjota lapsilleen parasta?
Ei vastannut tuo kommentti aloitukseen. Kommentilla leveillään, kuinka hänen perheessä on varaa. Aloittaja puhuu rahan riittävyydestä/kauanko kestää/milloin loppuu iso nälkä jne
Aivan, kiitos kun selvensit. Voi sen noinkin nähdä. On varmaan vaikeaa jos on vähän rahaa ja teinipoika taloudessa. Ymmärrän aloittajan ahdinkoa. Pojalle mahdollisuuksien mukaan halpaa, täyttävää ja edullista ruokaa ja iltaysin jälkeen etsimään kauppaan punalappuja.
Puhelimen päähän vaikka kun löytää jotain niin tietää kannattaako milloin mitäkin kebablastuja ostaa ilta-alesta vai ei. Teini todennäköisesti haluaa yksin tutkia tarjouksia jos jotain löytää ja riippuen kehitysasteesta niin osaa varmaan jo itsekin kananmunaa paistaa pannulla ja perunat keittää/makkaraa tai jauhelihaa paistaa sipulin kera. Itse ainakin osasin tyttönä ala-asteella tehdä itse voileipää ja yläasteen köksässä sitten opin perusruoan tekemisen.
Käske syödä koulussa kaksi täyttä lautasellista, ettei heti kotona tarvitse lämmintä ateriaa.
Toinen tehokas keino on käskeä teini tekemään itse ne ateriat. Kummasti nälkä hiipuu, kun ei kanneta valmista sapuskaa nokan alle.
Olisi mukava nähdä mitä käy äidin ja pojan väleille kun äiti alkaa pitää poikaansa jatkuvassa nälässä. Eikö kuitenkin olisi parempi ja helpompi keibo hankkia töitä tämmösenä aikana kun on todella helppo saada töitä ettei pihan tarvitse kärsiä nälässä?
Vie poika metsään ja sano että on nyt omillaan. Saalistamishommiin. Oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien elatusvelvollisuus päättyy, kun lapsi täyttää 18v. Mikäli nuori asuu vielä lapsuudenkodissaan, hän voi ottaa osa-aikatyön ja maksaa vanhemmilleen ruokarahaa.
Ruokamenoissa säästää paljon, kun alkusalaattina juures/kaaliraaste. Pääruoka-aineena peruna, pasta, riisi (edullista itämaisissa kaupoissa isoina erinä). Lihana edullisimmat ruhonosat. Ruokajuomana vesi, leivän päälle edullisinta margariinia. Kalliit leikkeleet, juustot, eksoottiset hedelmät voi unohtaa.
Ei pääty, jos lapsi on toisen asteen koulutuksessa vielä ja vuoden 2021 jälkeen KAIKKI ovat. Jos ei nyt sitten ihan ole pudonnut yhteiskunnan kelkasta jo ennen peruskoulun päättymistä. Mutta ap:lle, pidä tosiaan kaapissa paljon proteiinipitoista ruokaa eli suomeksi lihaa ja maitotuotteita. Ei siinä muu auta. T:kolmen teinipojan äiti
Lukitset pojan kellariin kuten vammaisen 30-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevana suvena poika metsään marjoja poimimaan talven tarpeisiin.
Puolukasta lappapuuroa - on halpaa.
Muita marjoja puurojen sekaan niin alkaa puurotkin maistumaan ihan kummasti.Mitä on lappapuuro?
Tarkoittaa varmaan vispipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko pillulla houkuteltua pois patojen äärestä. Joku kireä teinivittu houkuttelemaan poikaa nussimishommiin.
Se on vain entistä nälkäisempi jos pääsee pillun päälle heilumaan.
Se tuo tyttöystävänsäkin äidin ruokia syömään. Äiti ruokkii sitten kahta teiniä.
Ellei ruokkija ole lapseton äitipuoli.
@€€? +&& !!! (Sensuroitiin)
Vierailija kirjoitti:
Haha, LOL.
Ei se raavaan työtä tekevän ja liikkuvan miehen nälkä lähde hiilarimätöllä.
Kunnolla lihaa ja päälle vaikkapa rahkaa ja kananmunaa. Rahka ja kananmuna ei niin paljon maksa.
No jos se on työtä tekevä, saa varmaan palkkaakin. Ostakoon omat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien elatusvelvollisuus päättyy, kun lapsi täyttää 18v. Mikäli nuori asuu vielä lapsuudenkodissaan, hän voi ottaa osa-aikatyön ja maksaa vanhemmilleen ruokarahaa.
Ruokamenoissa säästää paljon, kun alkusalaattina juures/kaaliraaste. Pääruoka-aineena peruna, pasta, riisi (edullista itämaisissa kaupoissa isoina erinä). Lihana edullisimmat ruhonosat. Ruokajuomana vesi, leivän päälle edullisinta margariinia. Kalliit leikkeleet, juustot, eksoottiset hedelmät voi unohtaa.
Ei vanhempien elatusvelvollisuus pääty, ennenkuin vanhemmat kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa 14-18 vuotta. Laikki pelaa lätkää ja liikkuu muutenkin. Ruokamenot noin 300 € viikossa. Harrastuksiin, autoon, mopoihin ym menee varmaan 2000 € kuussa.
Mielellään maksamme, lapset on elämän suola.Mä en lapsettomana ymmärtänyt miksi tätä alapeukutettiin. Jos on varaa ja on lapsia hankkinut niin miksi ei? Miksi ei saa tarjota lapsilleen parasta?
Ei vastannut tuo kommentti aloitukseen. Kommentilla leveillään, kuinka hänen perheessä on varaa. Aloittaja puhuu rahan riittävyydestä/kauanko kestää/milloin loppuu iso nälkä jne
Aivan, kiitos kun selvensit. Voi sen noinkin nähdä. On varmaan vaikeaa jos on vähän rahaa ja teinipoika taloudessa. Ymmärrän aloittajan ahdinkoa. Pojalle mahdollisuuksien mukaan halpaa, täyttävää ja edullista ruokaa ja iltaysin jälkeen etsimään kauppaan punalappuja.
Puhelimen päähän vaikka kun löytää jotain niin tietää kannattaako milloin mitäkin kebablastuja ostaa ilta-alesta vai ei. Teini todennäköisesti haluaa yksin tutkia tarjouksia jos jotain löytää ja riippuen kehitysasteesta niin osaa varmaan jo itsekin kananmunaa paistaa pannulla ja perunat keittää/makkaraa tai jauhelihaa paistaa sipulin kera. Itse ainakin osasin tyttönä ala-asteella tehdä itse voileipää ja yläasteen köksässä sitten opin perusruoan tekemisen.
Kaupan -60% ale alkaa prismassa ja s-marketissa klo 20. Eli kauppaan kannattaa mennä jo puoli kasilta keräämään.Loppuvat nopeasti. Ja lihatiskin grillituotteet saa myös -60% .
Ne tyhjentää grillituotteet ja punalaputtaa. Täällä tyhjentävät jo seiskalta. Oon monesti saanut ison läjän broilerin rintaa, koioea, kokonaistakin ja grillikylkeä yms -60%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yhdelle aterialle lihaa ja liharuokaa jatketaan halvoilla kasviksilla, makaronilla, riisillä, perunalla.. keitä iso kattilallinen puuroa iltapalaksi
Ei, vaan lisää proteiinia ja rasvaa ruuanlaittoon, sillä ne pitävät nälkää toisin kuin höttöhiilarit. Voita ja kermaa ruokiin lisää ja puuroon myös kunnon voisilmä ja raejuustoa mukaan.
Rasva tukkii suonet, mikä on diabeteksen alku ja suomalaisten kansallistauti. Ei rasvaa muuta kuin väkttämätön.
Tiedän, ettei ap kysynyt neuvoja mutta silti.
Mä heivaisin ekana juustot, leikkeleet, leivänpäälliset kuten kurkut, tomaatit jne. Ylipäätään voileipien, välipalojen jne sijaan vaikka sitten 3 lämmintä ateriaa per päivä. Kotiin kannattaa hommata kirppareilta tai kierrätysryhmistä kunnon jättikokoiset uunivuoat (jos ei jo ole), ja vähintäänkin 5 litran, mieluiten 10 litran kattila. Samoin jos mahdollista, koittaisin hankkia jonkinlaisen yleiskoneen, jolla saa punajuuret, porkkanat, kaalit yms. nopeasti silputtua pieneksi. Sitten vaan isoja annoksia laatikkoruokia edullisista aineista, kuten kaalilaatikko, punajuuri-ohralaatikko, makaronilaatikko, pasta bolognese-laatikko, janssonin kiusaus-tyyppiset laatikot jne. Laatikkoruokiin voi heittää mukaan mukaan esim. porkkana-lantturaastetta ja halvinta jauhelihaa jatkaa soija/hernerouheella.
Yleiskoneella saisi juurekset nopeasti raastettua, ja sitten vaan isossa kattilassa reilut annokset keitto-ja pataruokia. Omana suosikkinani porkkana-bataatti-linssikeitto (linssi kuivista linsseistä tosi halpaa), tomaatti(säilyketomaateista)-linssi-kookoskeitto, minestronekeitto, jne. Keiton kanssa itsetehtyä teeleipää, helposti varioimalla saa suolaista ja makeaa (makean pintaan päälle kanelia ja sokera, ja omenasiivuja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääty, jos lapsi on toisen asteen koulutuksessa vielä ja vuoden 2021 jälkeen KAIKKI ovat. Jos ei nyt sitten ihan ole pudonnut yhteiskunnan kelkasta jo ennen peruskoulun päättymistä. Mutta ap:lle, pidä tosiaan kaapissa paljon proteiinipitoista ruokaa eli suomeksi lihaa ja maitotuotteita. Ei siinä muu auta. T:kolmen teinipojan äiti
Tulee aika kalliiksi, jos poika vetelee jääkaapista 300 gramman leikkelepaketin kerralla, siihen litra maitoa ja puoli litraa jugurttia. Järkevämpää tehdä ihan kunnon ruokaa ja syödä vaikka kolme isoa lämmintä annosta päivässä. Samalla saa myös kuituja, vitamiineja ja muita suojaravinteita monipuolisemmin kuin maito-liharuokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhe lähetti poikansa ruokajonosta hakemaan lisäruokaa. Iso kaveri.
Totta. Tämä on järkevä vinkki, kun ap on yh ja vähävarainen. Roteva nuori mies voi itse kantaa sapuskansa kotiin.
Haha, LOL.
Ei se raavaan työtä tekevän ja liikkuvan miehen nälkä lähde hiilarimätöllä.
Kunnolla lihaa ja päälle vaikkapa rahkaa ja kananmunaa. Rahka ja kananmuna ei niin paljon maksa.