Teinipoika syö meidät köyhäksi
Olen tällä hetkellä työtön. Rahaa ei ole mihinkään ylimmääräiseen. Teini syö ihan järjettömän paljon, noin kolme kertaa enemmän kuin minä. Milloin tuo syömiskausi menee ohi?
Ja siis poika on todella roteva ja isokokoinen, mm kengännumero on 47.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa 14-18 vuotta. Laikki pelaa lätkää ja liikkuu muutenkin. Ruokamenot noin 300 € viikossa. Harrastuksiin, autoon, mopoihin ym menee varmaan 2000 € kuussa.
Mielellään maksamme, lapset on elämän suola.
Kysyttiinkö sulta jotain? Ei ole tässä ketjussa kyse sun perheestä.
Se luetun ymmärtäminen...
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. On jo 23v mutta ruokahalu on ehtymätön. Tosin liikkuu paljon joka päivä.
Herää kysymys, että miksi 23-vuotias nuorukainen asuu vielä vanhempiensa kanssa? Potkikaa pullamössö omaan kämppään ja menkööt töihin, niin oppii mitä eläminen oikeasti maksaa. Mutta ei, vaan nykyajan boomerit hautovat poikasiaan kotona varmaan jo kolmikymppiseksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhe lähetti poikansa ruokajonosta hakemaan lisäruokaa. Iso kaveri.
Tämä onkin hyvä idea.
Kaurapuuro, perunat ja kananmuna halpaa ruokaa 👍
Sanot nyt vaan että enempää ruokaa ei voi ostaa.
Meillä teini kasvuvaiheessa söi 3 lämmintä ruokaa päivässä ns iltapala vaihtui silloin tukusemmaksi. Nyt on 23 ja pari vuotta on syönyt liki normaalisti. Ja on normaalipainoinen kaveri.
Nimittäin ennen sitä syötiin sitä mukaa mitä ruokaa riitti. Johonkin se raja täytyy pistää tai köyhdyt ihan oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: iso kattila. Keittää perunoita. Keittää makaronia.
Keitettyjä pottuja voi myöhemmin paistaa kananmunan ja/tai makkaran kanssa.
Parjattu makaroniruoka on kuitenkin osoittautunut parhaaksi. Paista jauheliha/ soijarouhe, keitä makaronit liemikuutio liemeen niin on makua, lisää paistetut kattilaan ja sekoita.
Tärkeintä että opetat pojan itse osallistumaan, kantakoot kaupasta. Seuraa ruoan hintaa. Pannukakku eli kananmunia ja vehnäjauhoja, vetäkööt koko pellillisen. Leipää ja leikkeleitä ei kannata edes ostaa, poika opetelkoot itse laittamaan ruokansa. Keiton saa vaikka valmiiksi pilkotuista pakasteesta. Ole kärsivällinen. Esim viiden litran kattila on hyvä alku.
Mihin ne vedetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsisko olla hankkimatta lapsia, jos ei ole rahaa ruokkia niitä?
Sun vastaus ei vastaa aiheeseen.
Neuvosi on luokaton. Sivusta on helppo huudella oi näsäviisas besserwisser.
Ja miten sinun neuvosi auttaa aloittajan lapsen nälkään?
Lihavalle pojalle maistuu hyvin ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. On jo 23v mutta ruokahalu on ehtymätön. Tosin liikkuu paljon joka päivä.
LOL aikuinen jätkä äitinsä jääkaapilla XD heitä se ulos, aikakin jo lentää pesästä... 23v....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: iso kattila. Keittää perunoita. Keittää makaronia.
Keitettyjä pottuja voi myöhemmin paistaa kananmunan ja/tai makkaran kanssa.
Parjattu makaroniruoka on kuitenkin osoittautunut parhaaksi. Paista jauheliha/ soijarouhe, keitä makaronit liemikuutio liemeen niin on makua, lisää paistetut kattilaan ja sekoita.
Tärkeintä että opetat pojan itse osallistumaan, kantakoot kaupasta. Seuraa ruoan hintaa. Pannukakku eli kananmunia ja vehnäjauhoja, vetäkööt koko pellillisen. Leipää ja leikkeleitä ei kannata edes ostaa, poika opetelkoot itse laittamaan ruokansa. Keiton saa vaikka valmiiksi pilkotuista pakasteesta. Ole kärsivällinen. Esim viiden litran kattila on hyvä alku.Mihin ne vedetään?
Vedetään napaan.
Vedetään naamariin.
Vedetään ääntä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa 14-18 vuotta. Laikki pelaa lätkää ja liikkuu muutenkin. Ruokamenot noin 300 € viikossa. Harrastuksiin, autoon, mopoihin ym menee varmaan 2000 € kuussa.
Mielellään maksamme, lapset on elämän suola.Kysyttiinkö sulta jotain? Ei ole tässä ketjussa kyse sun perheestä.
Se luetun ymmärtäminen...
Kah. Jani Mäkeläkin ehti ketjuun edustajan kiireiltään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini kasvuvaiheessa söi 3 lämmintä ruokaa päivässä ns iltapala vaihtui silloin tukusemmaksi. Nyt on 23 ja pari vuotta on syönyt liki normaalisti. Ja on normaalipainoinen kaveri.
onko mamin kaveri? :3 asuu kotona ja pyykit kävelevät puhtaina kaappiin, äippäkin aina normaalipainoiseksi kehuu!! <3 ikiteini peräkammarinpoika AH MMM <3
Eikö näihin paskaprovoihin voisi joskus keksiä jotain uutta? Samat jutut toistuu vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsisko olla hankkimatta lapsia, jos ei ole rahaa ruokkia niitä?
Ja miten sinun neuvosi auttaa aloittajan lapsen nälkään?
Tosi hyvin verrattuna sinun neuvoosi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhe lähetti poikansa ruokajonosta hakemaan lisäruokaa. Iso kaveri.
Oon nähnyt ruokajonossa perheitä teinipoikineen. Ihan hyvä idea sinänsä kun noista saa ainakin juureksia ja leipää paljon.
Teet kaikille valmiit annokset joilla on pärjättävä. Välipalat pois kokonaan. Ei se nälkään kuole.
Minun mielestäni aloittaja ei ole kirjoittanut asiaansa kivasti ja kunnioittavasti lastaan eikä itseäänkään ajatellen.
Käytännön ruuanlaittovinkkejä ketjussa on paljon.
Jos poika ei tiedä ja ymmärrä ruokien hinnoista ja siitä, että ei voi kaikkia hinnakkaimpia tuotteita syödä rajattomia määriä pahimpaan nälkään, tästä voisi ja pitäisikin puhua hänen kanssaan. Sitten luultavasti kyllä oppisi otttamaan kohtuulliset ja sopivat määrät eri syötäviä.
On ehkä esimerkki toisesta laidasta, mutta voi miettiä, että jos on vaikka 10-15 -lapsinen perhe, opitaan kyllä varmasti perusasiat siitä, mitä on oikein ja mahdollista yksin saada syödä - ja hyvin ravittuna silti pysyy.