Teinipoika syö meidät köyhäksi
Olen tällä hetkellä työtön. Rahaa ei ole mihinkään ylimmääräiseen. Teini syö ihan järjettömän paljon, noin kolme kertaa enemmän kuin minä. Milloin tuo syömiskausi menee ohi?
Ja siis poika on todella roteva ja isokokoinen, mm kengännumero on 47.
Kommentit (110)
Otsikon pitäisi kuulua, että olemme niin köyhiä, ettei meillä ole varaa ruokkia teinipoikaamme.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. On jo 23v mutta ruokahalu on ehtymätön. Tosin liikkuu paljon joka päivä.
23-vuotias ei ole teini. Tuon ikäisenä jo viimeistään huolehtii omista ruoistaan. Jos taloudessa on monta täysi-ikäistä, voi sopia ruoanlaittovuorot.
Hyviä neuvoja tulikin jo. Älä tee kalliita ruokia, vaan perunaa, makaroonia, jauhelihaa jne. Ruisleipää ja opeta sille, ettei leivänpäällisiä liikaa laita. Onko teini käynyt ikinä kaupassa? Näkisi itse vähän sitä mihin ne rahat hupenee ja miten kallista on. Kyllä teinin pitää jo ymmärtää talousasioita ja sille voi selventää asioita.
Tulevana suvena poika metsään marjoja poimimaan talven tarpeisiin.
Puolukasta lappapuuroa - on halpaa.
Muita marjoja puurojen sekaan niin alkaa puurotkin maistumaan ihan kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Muita marjoja puurojen sekaan niin alkaa puurotkin maistumaan ihan kummasti.
Onko lappapuuro sellaista, jota lapataan lapiolla suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. On jo 23v mutta ruokahalu on ehtymätön. Tosin liikkuu paljon joka päivä.
Ompa vanha teinipoika jos 23v.
Melko heikot on valmiudet perheellä, jos ei vielä kasvuiässä olevaa lastaan pysty ruokkimaan.
Se on teidän tehtävänne. Ei poika ole perheeseenne pyrkimällä tullut, vaan itse hänet olette hankkineet.
Eli työtön vanhempi vaan töihin siitä palstailemasta vastuuttomuuksiaan!
Ja sitä maidon latkimista voi jo rajoittaa.
Raikasta vettä kannuun tai laimennettua mehua(miel. itse tehtyä, itse poimituista marjoista)
Jos sillä onkin jano monesti, mutta luulee että on nälkä.
Mun muksu meni aikoinaan janoonsa juomaan maitoa aina. Sanoin lopulta, että janoon juodaan vettä.
Ja jos just on syöty, niin pois kaapeilta.
Ruoka-ajat säännölliset oltava.
Koulussa pitää syödä, eikä kiskalta namia haeta ruokatunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita marjoja puurojen sekaan niin alkaa puurotkin maistumaan ihan kummasti.Onko lappapuuro sellaista, jota lapataan lapiolla suuhun?
Vispipuuro, joka tunnetaan myös muun muassa nimillä lappapuuro ja marjapuuro on kuohkeaksi vatkattua puuroa. Se valmistetaan useimmiten mannasuurimoista ja marjoista, yleensä puolukoista ja viinimarjoista. Yleensä sitä tarjotaan sokerin ja maidon kanssa.
Täysi-ikäisen kuuluu maksaa itse ruokansa.
Ruoan täytyy olla terveellistä ja runsasproteiinista, lihaa, kalaa ja kanaa. Tärkeintä on syödä säännöllisesti ruoka-aikana oikeaa ruokaa. Ylimääräisistä välipaloista kertyy huikea summa vuodessa, joten ne pois. Välipalaksi voi syödä jotain edullista ja itse tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Melko heikot on valmiudet perheellä, jos ei vielä kasvuiässä olevaa lastaan pysty ruokkimaan.
Se on teidän tehtävänne. Ei poika ole perheeseenne pyrkimällä tullut, vaan itse hänet olette hankkineet.
Eli työtön vanhempi vaan töihin siitä palstailemasta vastuuttomuuksiaan!
Pystyy ruokkimaan. Lue otsikko.
Sun penikat tulee olemaan uusavuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vain yhdelle aterialle lihaa ja liharuokaa jatketaan halvoilla kasviksilla, makaronilla, riisillä, perunalla.. keitä iso kattilallinen puuroa iltapalaksi
Ei, vaan lisää proteiinia ja rasvaa ruuanlaittoon, sillä ne pitävät nälkää toisin kuin höttöhiilarit. Voita ja kermaa ruokiin lisää ja puuroon myös kunnon voisilmä ja raejuustoa mukaan.
Monet syö isoja määriä ja ovat nälkäisiä, koska tehdään köyhää ruokaa. Rasvat on jätetty pois ja eletään hiilihydraateilla, jotka ei kauaa nälkää pidä. Verensokerit heittelee.
Jos on läski niin pistä dieetille.
Vierailija kirjoitti:
Monet syö isoja määriä ja ovat nälkäisiä, koska tehdään köyhää ruokaa. Rasvat on jätetty pois ja eletään hiilihydraateilla, jotka ei kauaa nälkää pidä. Verensokerit heittelee.
Tämä on totta. Tee aamulla runsas munakas, lisää siihen makkaraa, pekonia/jotain lihaa, tai papuja, eilen keitettyä perunaa...
Paista voissa+öljyssä. Näkkäri menee lisänä ilman päällisiä. Kannullinen raikasta vettä.
Pysyy nälkä loitolla
Kantsisko olla hankkimatta lapsia, jos ei ole rahaa ruokkia niitä?
Meillä on kolme poikaa 14-18 vuotta. Laikki pelaa lätkää ja liikkuu muutenkin. Ruokamenot noin 300 € viikossa. Harrastuksiin, autoon, mopoihin ym menee varmaan 2000 € kuussa.
Mielellään maksamme, lapset on elämän suola.
Pasdita teini ilta-aleen hakemaan - 60 prossasia ruokatuotteita prismaan tai s-markettiin.