Mitä ette olisi halunneet yo-lahjaksi?
Kommentit (30)
Mariskoolin. En pidä niistä ja lisäksi se oli turvallisen ja tylsän kirkasta lasia. Jonkun värisenä olisi voinut mennäkin. Lisäksi sain kaksi valtavaa maljakkoa, jotka eivät olleet kovin kauniita ja hyvin vaikea varastoida opiskelijan yksiöön. Kissani rikkoikin sitten molemmat kerralta kun onnistui pudottamaan ne pöydältä. En jäänyt kaipaamaan. Mariskoolin annoin myöhemmin itse joksikin lahjaksi toiselle tuttavalle, joka ainakin tietääkseni siitä ilahtui. Ihan hukkaan se ei onneksi siis mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sain varmaan 15 kultaista kaulakorua enkä edes käytä mitään koruja. Vein ne kaikki sitten myöhemmin kaniin ja sain hyvät rahat.
Olisit myynyt ne romukullaksi, niin olisit saanut enemmän.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Iittalan teema-astioita joita minun kuulemma olisi pitänyt alkaa sitten itse ostamaan lisää jotta "saan koko sarjan". En tykännyt teema-astioista silloin enkä tykkää vieläkään enkä ymmärrä mihin tarvitsisin "koko sarjaa" kyseisiä astioita kun asun silloin ja asun yhä yksin eikä minulla käy mitään päivällisvieraita joille tarvisi astioita.
Näitä tyrkytettiin minullekin "mukamas kivoina", väriltään tummansinisiä. Se vaan että lautasia meni hajalle tiskatessa enkä raaskinut ostaa uusia tilalle kun ei sininen väri ollut enää sitä samaa ja olivat turhan kalliitakin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas on todistettu, että kannattaa antaa lahjaksi vaan sitä rahaa tai jos ei halua antaa rahaa niin sitten S-Ryhmän lahjakortti. Prismasta kun saa monenlaista tavaraa ja jos ei löydä mitään ostettavaa niin voi sitten ostaa vaikka jotain syötävää. Kukaan ei voi sanoa, että ei löydä tuollaisella lahjakortilla mitään ostettavaa ja jää käyttämättä kun tosiaan sitä ruokaa ja hygieeniatarvikkeita voi sitten ihan tarpeeseen ostaa.
Mieluummin rahaa. Itse annoin hautajaislahjaksi S-ryhmän lahjakortin (100e) ja minulle loukkaannuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeiset kakkuottimet.
Minä sain muoviset salaattiottimet... Ap
Ennemmin opiskelijalla niille on käyttöä. Minä taas sain kristallisia viinilaseja joita en ole kertaakaan käyttänyt 20 vuoden aikana, ennemmin olisin halunnut vaikka ihan tavallisia Ikean juomalaseja joilla sentään tekeekin jotain.
Koruja minäkin sain. Harmi sinällään, koska kalliita lahjoja ja antaja varmasti panostanut valintaan, mutta en vaan osaa käyttää eikä omaan tyyliin sovi mitkään sirot kultaketjut tai Kalevalakorut. Toisaalta kun ovat lahjoja, niin en ole raaskinut laittaa eteenpäinkään, tuolla nuo sitten pölyttyy kaapissa.
Ohis, mutta minusta on jännä miten suomalaisilla istuu edelleen tosi tiukassa ajatus, että astioita on pakko kerätä ihan koko sarja.
Pitää olla 12 kpl lautasia, tasseja ja kuppeja ja lisäksi tietenkin sokerikko ja kermakko sekä kakkuvati. Vaikka oikeassa elämässä pärjää neljällä mukilla ja neljällä lautasella. Harva järjestää enää mitään isoja kahvikutsuja tai muita kekkereitä. Ja isompiin juhliin tilataan yleensä pitopalvelu omine astioineen.
Ja nuorille ostetaan monesti kysymättä näitä astiastoja. Sitten niitä säilytetään laatikossa äidin kellarissa, kun nuori ei tarvitse eikä hänelle mahdu niin paljoa astioita eikä häntä edes viehätä Selma-tädin valitsema hempeä kukkakuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minusta on jännä miten suomalaisilla istuu edelleen tosi tiukassa ajatus, että astioita on pakko kerätä ihan koko sarja.
Pitää olla 12 kpl lautasia, tasseja ja kuppeja ja lisäksi tietenkin sokerikko ja kermakko sekä kakkuvati.
Me saatiin aikanaan häälahjaksi kahviastiastoon kuuluva posliininen kahvipannu. Sitä on käytetty tasan kaksi kertaa, lahjanantajan vieraillessa meillä ja anopin 60-vuotis syntymäpäivänä. Sinänsä kahviastiastosta pidän ja se oli toivomaamme sarjaa.
Iittalan teema-astioita joita minun kuulemma olisi pitänyt alkaa sitten itse ostamaan lisää jotta "saan koko sarjan". En tykännyt teema-astioista silloin enkä tykkää vieläkään enkä ymmärrä mihin tarvitsisin "koko sarjaa" kyseisiä astioita kun asun silloin ja asun yhä yksin eikä minulla käy mitään päivällisvieraita joille tarvisi astioita.