Onko noloa toivoa deitti-ilmoituksessa elinikäistä avioliittoa?
Onko noloa, jos alle kolmikymppinen mies kertoo deitti-ilmoituksessa tavoitteekseen elinikäisen avioliiton? Uskova en ole, mutta en toisaalta tahtoisi houkutella puoleeni myöskään naisia, jotka elävät elämäänsä pelkän tunteen varassa sitoutumatta instituutioon ja keskinäisen vastuun ajatukseen.
Nettideittailu tuntuu hankalalta. Nahkaansa saa herkästi pelkän seksin perässä juoksevan leiman. Toisaalta vakavamman puolen ja suurten periaatteellisten kysymysten esiin tuominen nähdään kai nolona.
Pitäisi olla samaan aikaan kepeä ja vakava. On tämä vaikeaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi sun pitäisi jo deitti-ilmoituksessa tästä mainita?
Koska oletan, että suurin osa naisista ei ole valmis edes ajatuksissaan sitoutumaan elinikäisesti, enkä tahdo heiltä vastauksia.
En ole mikään deittailijatyyppi. Viihdyn hyvin itsekseni eikä minua niin häiritse, jos vastausta ei tule sen vuoksi, että ilmoituksessa on voimakkaasti rajaava kriteeri.
Uskon myös, että kriteeri jo ilmoituksessa mainittuna vetoaa naisiin, jotka yleisesti ovat luonteelleni ja arvoilleni sopivia.
No ap, oletko laittanut ilmoituksesi jo ja minkälainen vastausvyöry tuli?
Ei ole noloa. Mutta tuo sanamuotoilu ei ehkä ole paras "elinikäistä avioliittoa". Vaikka joku hyvä muu ilmaisu kertomaan, ettei toiselle lyödä tavattaessa saman tien metallipalloa jalkaan ja ole kuin vanki. Että saa vielä harkita, tutustua, ei heti liitytä – ellei sovi yhteen. Eri asia jos muualla tutustuu ja se toimii, osa nuorena vielä eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se noloa ole, mutta ainakin itselleni antaisi vahvat lahkolaisvibat.
Jep, se on erittäin kova ennakkovaatimus ennen kuin kumpikaan kunnolla tuntee toisiaan. Sitten kannattaa melkein uskoa järjestettyyn avioliittoon, jossa sukujen päämiehet sopivat kenen pojat ja tyttäret naitetaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Ei väkisin kirjoitti:
Kukapa tuohon ei pyrkisi. Kuulostaa kuitenkin vähän siltä, että yhdessä oltaisiin, vaikkei toimeen tultaisikaan. Ihmiset kun muuttuvat elämänsä varrella. Entäpä jos puolisosi aloittaisi sivusuhteen, joutuisi vankilaan, sairastuisi skitosfreniaan jne.
Eikös avioliitto ole "kunnes kuolema teidät erottaa"
Ei kai nykyisin edes sanota noin...
Ei kai se noloa ole mutta lapsellista. Mä en enää ainakaan usko mihinkään ikuisiin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos deittaillessa tavoitteena ei ole elinikäinen liitto, niin miksi kannattaisi olettaa, että tavoite syntyisi myöhemminkään?
Deittailu on deittailua. Silloin tutustutaan erilaisiin ihmisiin ja kokeillaan, sopivatko ajatukset ja kemiat yhteen. Deittailu ei vaadi sitoutumista.
Mutta kun päättää perustaa suhteen deittailukumppanin kanssa, on toivottavaa, että kumpikin sitoutuu siihen vakavasti elinikäisen suhteen ajatuksella. Näin on siis omalla kohdallani.
On kuitenkin paljon myös ihmisiä, joille suhde on ainoastaan ikään kuin deittailun syvenemistä ja jatkamista, mutta jotka eivät tee periaatepäätöstä, että nyt sitoudun.
Joten kyllä, jos omassa arvomaailmassa sitoutuminen on tärkeää, se kannattaa kertoa ilmoituksessa.
Ap sanoo, että hän ei aio deittailla. Se on ekoista treffeistä luvattava hänelle, että nyt ja aina ollaan yhdessä.
Totta kai minä tahdon deittailla. Olen hyvin kranttu ja pidän epätodennäköisenä, että löytäisin naisen, johon tahdon sitoutua.
Tässä nyt nousee koko ajan ihmetys, että mitä ihmettä tekisit sillä naisella?
Rakentaisin yhteisen elämän. Siihen kuitenkin tarvitaan nainen, joka tahtoo rakentaa yhteisen elämän. Se ei tunteen varassa onnistu.
Mikä teillä olisi motiivina olla yhdessä juuri toistenne kanssa, jos tunteita et halua mukaan kuvioon? Pelkkä seksi vai?
Ei tietenkään! Minusta se kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se noloa ole mutta lapsellista. Mä en enää ainakaan usko mihinkään ikuisiin juttuihin.
Minä uskon. Olen ollut parisuhteessani 25 vuotta ja vanhempani ovat olleet yhdessä onnellisina pian 60 vuotta. Tunnen monia heitä vanhempia pariskuntia, jotka ovat olleet yhdessä kauemminkin.
Löytyy myös paljon naisia, jotka haaveilevat elinikäisestä avioliitosta. Rehellinen ilmoitus on hyvä ilmoitus.
Miten olisi tämä: "Etsin elämänkumppania, sitä oikeaa, jonka kanssa tulevaisuudessa purjehtia avioliiton satamaan"
Kyllä ennen elinikäistä yhteistä elämää (huh, mikä ilmaisu!) olisi suotavaa ensin ihastua, tapailla ja katsoa sitä yhteensopivuutta. Myönteiset tunteet vievät suhdetta eteenpäin. En voisi mitenkään päättää, että tuon random-tyypin kanssa alan nyt rakentamaan yhteistä elämää vaikka hammasta purren.