Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on vielä nelikymppsenä töissä mäkkärin kassalla?

Vierailija
01.05.2023 |

?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Mäkkärissä töissä ja se oli kyllä elämäni kamalin työpaikka ja työntekijöiden vaihtuvuus oli todella suuri, harva siellä viihtyi vuotta tai kahta kauempaa. Todella huonot työolot, työajat ja surkea palkka. Työturvallisuudessakin olisi ollut paljon parantamisen varaa. Eli oman huonon kokemuksen perusteella ihmettelen kuinka joku viihtyy Mäkkärissä töissä. Mieluummin töihin vaikka johonkin kahvilaan.

Vierailija
42/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmä. Kelassa tienaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne oteta nelikymppisiä töihin.

Vierailija
44/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne oteta nelikymppisiä töihin.

Missä näin lukee?

Vierailija
45/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on työn ulkopuolella, kenties taitava neuloja, leipuri , kielinero, ahkera lukija. Jollekin äiti, rakas ystävä , puoliso ym.

Heille on yksi lysti Mitä tekee kunhan on siinä. On muutakin kun työ, joku vetää vinkkupullon päivän päätteeksi, jotkut menee lenkille tai puuhastelee puutarhassa.

Ihmiset nyt ovat vapaita tekee omia valintoja.

Vierailija
46/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on heikkolahjainen

Vierailija
47/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että käy töissä.

Vierailija
48/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
49/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämän sisältö lienee hänelläkin muualla kuin työssä.

Vierailija
50/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuin työ.

Pääasia että tekee töitä jos vaan pystyy ja saa työpaikan.

Itse en pysty töitä tekemään kun pää reistailee, eikä mua varmaan kukaan enää palkkaisikaan.

Vierailija
51/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, että on töissä, eikä heittäydy muiden elätettäväksi!

52/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kyllä se henkilö saisi halutessaan paremmin palkatun työnkin, jos itse haluaisi.

Vierailija
53/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan rypytön iho ja kiiltävät hiukset. Siellä on niin paljon sitä rasvatöhnää ilmassa. Yksi kaveri oli töissä ja sillä ainakin hiukset kiilsi.

Vierailija
54/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehnyt rankan uran ja haluaa jotain helpompaa.

No riippuu varmaan Mäkkäristä, mikä on helppoa. Olin parikymppisenä Carrolsin kassalla (väliin keittiössä) ja oli kyllä stressaavaa ja kuormittavaa työtä. Tai silloin oli ihan jees, kun ei ollut ruuhka-aika ja/tai oli riittävästi henkilökuntaa, mutta kun oli aliresursoitu työntekijät ja hirveät ruuhkat ja jonot, en todellakaan puhuisi helposta enkä leppoisasta työstä, etenkään palkkatasoon nähden. Kaiken kruunasi vi---tumaiset esimiehet, jotka olivat jotenkin kateellisen ja katkeran oloisia meille nuorille työntekijöille, jotka teimme pikaruokaduunia korkeakouluopintojen ohella. 

Mutta kyllä pikaruokatyö olisi varsin jees, jos palkalla tulisi toimeen, ei olisi kiirettä, ja kiva työyhteisö.  Ehkä jossain pienen maaseutupaikkakunnan mäkkärissä näin voi ollakin (tai palkka ei varmasti kummoinen, mutta pienet asuinkustannukset kompensoisivat). 

Ja ap:n kysymykseen siitä, mitä ajattelen mäkkärin nelikymppisistä työntekijöistä: en mitään. En myöskään mieti, miksi joku on Clas Ohlsonilla töissä, miksi joku Prismassa, jne. Suurin osa meistä onneksi tekee töitä ja niin sen pitää ollakin. 

Vierailija
55/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ù

Vierailija
56/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hyvä, että tekee töitä!

Vierailija
57/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on kaiketi mitä se ihminen itse ajattelee itsestään. Jos haluaa olla Mäkissä töissä niin mikäs siinä, jos taas ei pahemmin tykkää työstään niin tuon ikäisenä kyllä ehtii kouluttautua vielä muihinkin hommiin.

Vierailija
58/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan uraohjus kyseessä...

Vierailija
59/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut Mäkkärissä töissä ja se oli kyllä elämäni kamalin työpaikka ja työntekijöiden vaihtuvuus oli todella suuri, harva siellä viihtyi vuotta tai kahta kauempaa. Todella huonot työolot, työajat ja surkea palkka. Työturvallisuudessakin olisi ollut paljon parantamisen varaa. Eli oman huonon kokemuksen perusteella ihmettelen kuinka joku viihtyy Mäkkärissä töissä. Mieluummin töihin vaikka johonkin kahvilaan.

Joo. Ite oon kanssa ollut Mäkkärissä töissä. Se oli sitä 1990-lukua. Se oli ihan oppisopimuslaisten duunipaikka. Kävivät töissä oppimassa, tekivät hitosti tunteja, ja omistaja sai jokaisesta oppisopimuslaisesta tonnin kuukaudessa rahaa. Se teki ihan rahaa sillä. Sitten me, jotka oltiin palkattu firmaan, saatiin tehdä ihan liian vähän tunteja. Ei sillä palkalla elänyt, piti hakea kelasta ja sossusta apuja. Siellä jos yritti työllään tulla toimeen, niin ei siitä mitään tullut. Oppisopimuslaiset pärjäsivät paremmin, ja omistaja oli semmonen hankalan nihkeä ukko, joka säästi kaikessa ihan äärimmäisyyteen asti. Tosi huono maksamaan palkkaa ja liikkui semmoisella harmaalla alueella, missä se käytti hyväkseen kaikenlaista. Se ja esimiehet olivat ihan tosissaan sitä mieltä, ettei työnteon pidä kannattaa, vaan ilmaiseksi pitäisi töissä käydä.

Vierailija
60/87 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hirveä työilmapiiri, paska palkka ja ilkeät asiakkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme