Apu-lehti: Kannabiksella on haittoja, joista usein vaietaan
Selvitimme, mitä kannabis tekee elimistössä heti ja pitkän ajan kuluessa. Esimerkiksi erektio-ongelmat ja psykoosi ovat vaikutuksia, joista moni ei tiedä. Mitä nuorempana kannabista käyttää, sen pahempi, sillä nuorilla aivojen kehitys on vielä kesken.
https://www.apu.fi/artikkelit/kannabiksen-haitat-joista-vaietaan-tama-e…
Kommentit (1239)
useimmat pikkurikokset, ns. kilikalikeikat tehdään kännissä,
Miksi kannabistakaan tarvitsee käyttää? Ei vaaratonta ole sekään.
Voihan siitäkin pysyä täysin erossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tupakan käyttöä yritetään jatkuvasti lakkauttaminen niin olisi outoa, että alettaisiin sallia kannabiksen polttelu muille kuin syöpäsairaille tai muille kivuissa oleville.
Itse kannatan kyllä valtiolle monopolia kannabiksen valmistukseen juuri lääkekäyttöön reseptillä. Vain näin käyttöä voidaan seurata ja valvoa.
Saan päihtyä vaikka täysin tolkuttomaan tilaan alkoholilla mutta en saisi päihtyä vähemmän haitallisella kannabiksella. Tuo on ihan järjetön ratkaisu. Miten ihmeessä vähemmän haitallinen on laitonta? Valheilla kuten porttiteoria se saatiin laittomaksi ja faktoillakin sen takaisin lailliseksi saaminen on ihmeen vaikeaa.
Miksi pitää ollenkaan päihtyä?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haitoista ei ainakaan vaieta :D. Kaikki tietää ne, paitsi alkoholistit itse kieltää eläessään kietovaihetta. Hoitoja on tarjolla ja kansantaloustieteilijöillä on selkeät tiedot menoista, joita hoitoon menee. Sen sijaan olen kyllä samaan mieltä tuosta VARSINAISESTA OTSIKOSTA, että kannabiksen haitoista usein vaietaan. Niistä ei joidenkin mielestä saisi puhua ja heti ollaan tunkemassa suita ja korvia täyteen alkoholin haittoja, jotka ovat siis hyvin eri haitat kuin kannabiksessa. Olisi absurdia olla puhumatta esim. maamiinojen haitoista vain siksi, että ydinpommit tuottavat parehempaa jälkeä....
Mut eiköhän nää aktivistit ihan tiedä, miten hommat loogisesti menee. Kokeilevat vain, josko tyhmemmät sais sotkettua näillä epäargumenteilla.
Kannabis on siis vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja alkoholi on se kaikkein tuhoisin kova huume erityisesti aivojen kannalta koska solumyrkkynä tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde. Laiton tai laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tupakan käyttöä yritetään jatkuvasti lakkauttaminen niin olisi outoa, että alettaisiin sallia kannabiksen polttelu muille kuin syöpäsairaille tai muille kivuissa oleville.
Itse kannatan kyllä valtiolle monopolia kannabiksen valmistukseen juuri lääkekäyttöön reseptillä. Vain näin käyttöä voidaan seurata ja valvoa.
Saan päihtyä vaikka täysin tolkuttomaan tilaan alkoholilla mutta en saisi päihtyä vähemmän haitallisella kannabiksella. Tuo on ihan järjetön ratkaisu. Miten ihmeessä vähemmän haitallinen on laitonta? Valheilla kuten porttiteoria se saatiin laittomaksi ja faktoillakin sen takaisin lailliseksi saaminen on ihmeen vaikeaa.
Siihen ei ole vastausta vieläkään saatu, mutta suurin osa maailman ihmisistä käyttää erilaisia päihteitä. Kannabis on niistä vähähaittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka alkoholi ja tupakka ovatkin vaarallisia, niin ei se tee kannabiksesta vaaratonta.
Näin se on. Kannabiskaan ei ole täysin haitaton, se on vain vähähaittaisin. Alkoholi taas on kaikkein haitallisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on halpaa tuottaa, aiheuttaa erittäin voimakkaan riippuvuuden ja tuhoaa eniten aivoja. Paras orjuutus- ja ryöstöhuume maailmassa.
Montako kertaa olet joutunut vankilaan?
42.
Olen käyttänyt erittäin kohtuullisesti alkoholia jo parikymmentä vuotta, mutta kertaakaan siitä en ole psykoosiin mennyt, enkä myöskään ole siihen addiktoitunut vaan helposti olen pitkiäkin aikoja ilman. Jopa kokonaan ilman voisin olla jos haluaisin.
On täysin käyttötavoista ja käyttömääristä kiinni, onko alkoholi vaarallista.
Sen sijaan en voisi kuvitellakaan polttavani pilveä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt erittäin kohtuullisesti alkoholia jo parikymmentä vuotta, mutta kertaakaan siitä en ole psykoosiin mennyt, enkä myöskään ole siihen addiktoitunut vaan helposti olen pitkiäkin aikoja ilman. .
Itse olen käyttänyt erittäin kohtuullisesti kannabista jo parikymmentä vuotta, noin lääkekäyttäjien määriä ja vähemmän mutta en päivittäin, ja kertaakaan siitä en ole psykoosiin mennyt, enkä myöskään ole siihen addiktoitunut vaan helposti olen ollut pitkiäkin aikoja ilman.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on aina haitallista koska on solumyrkkyhuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on halpaa tuottaa, aiheuttaa erittäin voimakkaan riippuvuuden ja tuhoaa eniten aivoja. Paras orjuutus- ja ryöstöhuume maailmassa.
42.
Huumerikoksiako ovat olleet vai muitakin rikoksia?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja sen aiheuttamat sairaudet on merkittävimpiä kuolinsyitä Suomessa, joten aika vaarallista se huume näyttää monelle olevan. Kannabis on paljon vähemmän haitallista jopa runsaassakin käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
42.
Tuotatin maahan yli 200 kiloa kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
42.
Tuotatin maahan yli 200 kiloa kannabista.
Yli 30 vuotta sitten siis.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haitoista ei ainakaan vaieta :D. Kaikki tietää ne, paitsi alkoholistit itse kieltää eläessään kietovaihetta. Hoitoja on tarjolla ja kansantaloustieteilijöillä on selkeät tiedot menoista, joita hoitoon menee. Sen sijaan olen kyllä samaan mieltä tuosta VARSINAISESTA OTSIKOSTA, että kannabiksen haitoista usein vaietaan. Niistä ei joidenkin mielestä saisi puhua ja heti ollaan tunkemassa suita ja korvia täyteen alkoholin haittoja, jotka ovat siis hyvin eri haitat kuin kannabiksessa. Olisi absurdia olla puhumatta esim. maamiinojen haitoista vain siksi, että ydinpommit tuottavat parehempaa jälkeä....
Mut eiköhän nää aktivistit ihan tiedä, miten hommat loogisesti menee. Kokeilevat vain, josko tyhmemmät sais sotkettua näillä epäargumenteilla.
Onkohan varmaa, että useat ihmiset, tai oikeastaan jokainen joka alkoholia käyttää, tietää oikeasti ne haitat oikeassa mittasuhteessa? Kuinka yleisesti esim tiedostetaan se, että keholla menee viikko käsitellä alkoholi kokonaan pois elimistöstä? Kuinka moni ryyppää vaikka kerran viikossa ja tiedostamattaan pitävät kehonsa jatkuvasti diilaamassa alkoholin kanssa?
Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa. Aiheuttaa myös tuhansia syöpiä vuosittain.
Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Kallista lystiä veronmaksajille.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006060418.html
Tutkimus: Viina tuhoaa aivoja vielä viikkokausia juomisen lopettamisen jälkeen.
Toipuvilla alkoholisteilla ja juopoilla rotilla tehty tutkimus osoitti, että juomisen jättämät vauriot näkyvät aivojen valkeassa aineessa ja jatkuvat vielä viikkojen päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun siitä saa nautintoa. Ihmisillä on aina ollut halu päihtyä. Se on varsin voimakas halu taitaa olla heti kolmas ruuan ja seksin jälkeen. Kun kerta haluaa päihtyä niin eikö se ole järkevintä tehdä mahdollisimman vähähaittaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä yhtään, näitä pössyttelijöitä on yllättävän paljon meillä psykan osastolla hoidossa.
Että sellainen "psykan osasto"-roolileikki syntyi tällä kertaa.
Vaikka alkoholi ja tupakka ovatkin vaarallisia, niin ei se tee kannabiksesta vaaratonta.