Apu-lehti: Kannabiksella on haittoja, joista usein vaietaan
Selvitimme, mitä kannabis tekee elimistössä heti ja pitkän ajan kuluessa. Esimerkiksi erektio-ongelmat ja psykoosi ovat vaikutuksia, joista moni ei tiedä. Mitä nuorempana kannabista käyttää, sen pahempi, sillä nuorilla aivojen kehitys on vielä kesken.
https://www.apu.fi/artikkelit/kannabiksen-haitat-joista-vaietaan-tama-e…
Kommentit (1239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät ovat hyödytöntä ja flegmaattista porukkaa. Nuo pitää sulkea normaalin yhteiskunnan ulkopuolelle ja kaikki edut pois, kunnes opitte elämään ilman laittomia huumeita.
Lopettakaa itsenne tuohoaminen!
Kerro sinä, sairaalloisen fanaattisesti itsellesi selkeästi täysin tuntemattomaan aineeseen(kasviin) ja aiheeseen tutustumaton, mitä se pyllyäsi kutittaa, jos joku haluaa perjantai-iltana rentoutua jonkun aivan muun kuin koskenkorvapullon merkeissä? Ei tappele, ei haasta riitaa, vaan tyytyväisenä sohvalla syö suklaaleivosta ja hampurilaista häiritsemättä ketään. Mikä sinun laillasi ajattelevien perimmäinen ongelma oikein on? Ne ihmiset, jotka eivät kykene työelämään, ovat paljon useammin alkoholiongelmaisia tai narkomaaneja, kuin muutamat sauhut viikonloppuna nauttivia. On ihan validisti tutkittua tietoa, että ihmiset lääkitsevät itseään päihteillä, jos siihen on syytä-sellaiset ihmiset eivät joka tapauksessa kuitenkaan tekisi mitään muuta, kuin nostaisi työttömyyskorvauksia. Kokeilepa sinäkin joskus ottaa pääsi pois sieltä propagoinnin per seestä; saattaisi maailmankuvasi heittää häränpyllyä kertaheitolla.
Et siis pysty rentoutumaan ilman kamaa ja selität itsellesi, ettei kukaan muukaan pysty.
Olet huumeriippuvainen eli narkkari.
Käytin tarkoituksella tuollaisia esimerkkejä kun monen mielestä on ihan kohtuullista juoda kännit joka vkl. Kannabiksella ei edes voi narkata. Tuo kertoo vain tasosta millä kannabiskeskustelua käydään. Kuinka harvoin/usein saa käyttää ilman että se on riippuvuutta? Toisaalta jos riippuvuus on niin paha haitta niin tupakan myynti pitäisi lopettaa heti.
Kyllähän se ongelmasta kertoo, kun on pakko vetää jotain laitonta.
Kannabiksen laittomuus on vaikuttanut niin, ettei moni edes aloita tai jää vain kokeiluun. Kannabiksen laittomuus on estänyt päihdeongelmia, mistä ei paljonkaan puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulisi laillistaminen tässä tilanteessa, nytkin jää välttämättömät hoidot ihmisiltä saamatta ja laillistamisen myötä narkkareille olisi vielä järjestettävä hoitoa. Millä tämä maksetaan?
Totta, mutta pössyttelijän mielessä onkin ainoastaan oma hyöty, kun mun pitää saada laillisesti kannabista ettei mulle vaan tule merkintää! Viis muista yhteiskunnan jäsenistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne pössyttelijät aika velttoa sakkia joten miksei kalukin.
Totuus on toinen ja vähän huvittaa jo tuo propagandan taso. Miten sattuukin löytyvät haittoja samaan aikaan kun sitä muualla sallitaan. Aika läpinäkyvää sekin kun heti kansalaisaloitteen jälkeen usealla medialla oli psykoosit tulilla. Uutisissa sentään sanoivat että alkoholi aiheuttaa niitä eniten.
Tulihan se alkoholikin kuvioon vaikka siitä ei tässä puhuttu yhtään mitään. Mites on, tuleeko morfiini, fentanyyli tai vaikkapa heroiini seuraavaksi? En itse käytä mitään edellä mainittuja (en edes alkoholia) mutta joillakin on tarve näköjään saada päänsä sekaisin jollakin aineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apu-lehti: Alkoholilla suuria haittoja joista monet alkoholin käyttäjät eivät itsekään tiedä.
T: apu-lehti
Päihteillä yleensä on.
Ja kannabis on päihteistä vähähaittaisin jopa todella runsaassakin käytössä, ja alkoholi kaikkein haitallisin ja tuhoaa myös eniten aivoja.
Paskaa se on.
Samalla lailla ne istuu kellarissa ja pössyttää vaimot, lapset ja talot víttúún, jos vaan annetaan mahdollisuus, kuten esim. Saksassa. (ei rangaista käytöstä, eikä rangaista pienien määrien hallussapidosta)
Nähty on.
Että sellaista satuilua tällä kertaa. Itsekasvatettuna kannabis maksaa noin euron grammalta, eli kannabis maksaa päivittäin käytettynä muutaman euron jos käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät. On siis halvempaa kuin kuppi kahvia kahvilassa.
Halvalla aivot perunamuusiksi siis 👍
Teppo on esimerkki siitä mitä pitkäaikainen kannabiksen käyttö aiheuttaa. Teppo trollaa aamusta iltaan sähköautoja vastaan, vaikka ei ole sellaisessa ikinä edes istunut. Eikä tepolla ole varaakaan sähköautoon. Tällaisia pakkomielteitä se kannabis aiheuttaa
Teppo on trollaajien sukua. Tepon isä vastusti 1920-luvulla autoja ja sanoi, että hevosesta en luovu. Tepon isoisä vastusti junia 1800-luvulla ja sanoi, että niin kova vauhtia aiheuttaa pyörtymisen ja vauhtisokeuden. Tepon esi-isä vastusti metalleja kivikaudella ja sanoi, että kivi on ainoa luotettava materiaali
Kerroit aiemmin, että olet vainonnut ja mustamaalannut sitä "teppoa" yli 20 vuotta? Mihin pyrit? Osaatko narsistina kertoa?
Otan osaa, että olet sairastunut narsismiinkin.
Kerroit aiemmin, että olet vainonnut ja mustamaalannut sitä "teppoa" yli 20 vuotta? Mihin pyrit?
Eikö terapia voisi hyödyttää enemmän kuin erilaisilla aineilla pään sekoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulisi laillistaminen tässä tilanteessa, nytkin jää välttämättömät hoidot ihmisiltä saamatta ja laillistamisen myötä narkkareille olisi vielä järjestettävä hoitoa. Millä tämä maksetaan?
Totta, mutta pössyttelijän mielessä onkin ainoastaan oma hyöty, kun mun pitää saada laillisesti kannabista ettei mulle vaan tule merkintää! Viis muista yhteiskunnan jäsenistä.
Jos oikeasti olisit huolissasi yhteiskunnan jäsenistä, valistaisit heitä alkoholista, tupakasta ja kovista huumeista ja niiden suurista haitoista. Kannabis on pienin murhe kokonaisuudessa jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olisit huolissasi yhteiskunnan jäsenistä, valistaisit heitä alkoholista, tupakasta ja kovista huumeista ja niiden suurista haitoista. Kannabis on pienin murhe kokonaisuudessa jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Addiktin seliseli meneillään.
Yrität käännellä oman huumeongelmasi muiden ongelmiksi ja vähätellä sitä. Bonuspisteet maailman parannuksesta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät ovat hyödytöntä ja flegmaattista porukkaa. Nuo pitää sulkea normaalin yhteiskunnan ulkopuolelle ja kaikki edut pois, kunnes opitte elämään ilman laittomia huumeita.
Kerro sinä, sairaalloisen fanaattisesti itsellesi selkeästi täysin tuntemattomaan aineeseen(kasviin) ja aiheeseen tutustumaton, mitä se pyllyäsi kutittaa, jos joku haluaa perjantai-iltana rentoutua jonkun aivan muun kuin koskenkorvapullon merkeissä? Ei tappele, ei haasta riitaa, vaan tyytyväisenä sohvalla syö suklaaleivosta ja hampurilaista häiritsemättä ketään. Mikä sinun laillasi ajattelevien perimmäinen ongelma oikein on? Ne ihmiset, jotka eivät kykene työelämään, ovat paljon useammin alkoholiongelmaisia tai narkomaaneja, kuin muutamat sauhut viikonloppuna nauttivia. On ihan validisti tutkittua tietoa, että ihmiset lääkitsevät itseään päihteillä, jos siihen on syytä-sellaiset ihmiset eivät joka tapauksessa kuitenkaan tekisi mitään muuta, kuin nostaisi työttömyyskorvauksia. Kokeilepa sinäkin joskus ottaa pääsi pois sieltä propagoinnin per seestä; saattaisi maailmankuvasi heittää häränpyllyä kertaheitolla.
Et siis pysty rentoutumaan ilman kamaa ja selität itsellesi, ettei kukaan muukaan pysty.
Sanoo ihminen, jonka mielestä on täysin normaalia kansalaisille rentoutua alkoholin parissa vaikka keskellä viikkoa? Ymmärrätkö, että alkoholi on erittäin voimakas myrkky ja liuotin, joka alentaa aivotoimintoja vakavalla tavalla, toisin kuin kannabis? Samoin alkoholista johtuvat kansanterveydelliset haitat ovat todella suuret. Kannabis on paitsi hyötykasvi, myös lääkeyrtti-mieti sinäkin asioita joskus omillakin aivoillasi.
Mitä narkiksi haukkumiseen tulee, eikö ole siis aivan kohtuullista laittaa päihdehoitolaitokseen jokainen ihminen, joka juo viikonloppuna pullon viiniä, saati että ottaisi yhtään enempää edes satunnaisesti? Aivan käsittämättömiä "perusteluita" täällä, jotka eivät perustu yhtään mihinkään muuhun, kuin aivopesuun. Kokemukseen ne eivät ainakaan perustu-vai paljonko on tämänkin haukkumaviestin kirjoittajalla tullut cannabikseen tullut tutustuttua elämänsä aikana? Jos ei tiedä mistään mitään, on pidettävä suu kiinni.
Ai niin ja tosiaan -mitä minun väitettyyn "narkomaniaani" tulee, en ole sauhutellut sitten 2000-luvun alkupuolen; kannabikseen ei nimittäin näetkös jää koukkuun, kuten alkoholiin, mikä on todellista surullista todellisuutta yhä tässä maassa-joten naama umpeen, na tsi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö terapia voisi hyödyttää enemmän kuin erilaisilla aineilla pään sekoitus?
Kyllä, ehdottomasti, mutta ymmärräthän, että tässä maassa ei saa mielenterveyspalveluita ja erittäin moni korkeasti koulutettu terveydenhuollon ammattilainen myös psykiatrisella puolella on päivittäin möyhyä poltteleva kaikenkarvaisten reseptilääkkeiden käytön lisäksi.. Joten ehkä olisi aika avata silmät ja tulla pois sieltä naiivi-landiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität käännellä oman huumeongelmasi muiden ongelmiksi ja vähätellä sitä. Bonuspisteet maailman parannuksesta päälle.
Ja jos oikeasti olisit huolissasi yhteiskunnan jäsenistä, valistaisit heitä alkoholista, tupakasta ja kovista huumeista ja niiden suurista haitoista. Kannabis on pienin murhe kokonaisuudessa jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Kaikki muut aineet on ongelma ja kaikki muut vetää kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos oikeasti olisit huolissasi yhteiskunnan jäsenistä, valistaisit heitä alkoholista, tupakasta ja kovista huumeista ja niiden suurista haitoista. Kannabis on pienin murhe kokonaisuudessa jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Kovien huumeiden käyttö on kolminkertaistunut Suomessa vuoden 2012 jälkeen ja nuoret kuolevat eniten koviin huumeisiin EU:n alueella Suomessa, ja täällä paapatetaan aamusta iltaan jostain kannabiksesta joka ei tapa yhtäkään. Vaikka yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin päivittäispolttaja vuosikymmenen, sitä edelsi monen vuoden satumaisempi käyttö.
Jos ei ollut menoa päivälle, niin herättyä ekana saunaan imaiseen aamusavut ja päivä käyntiin.Noina vuosina kannabis oli pelastukseni. Olin syvästi masentunut ja traumatisoitunut, voin erittäin huonosti. Budi oli tuona aikakautena ainoa tekijä, joka kevensi oloa hetkellisesti, sai auringon paistamaan sisäisesti, antoi uskoa ja toivoa, sai nauramaan.
Jossain vaiheessa käyttö kuitenkin kääntyi minua vastaan. En saanut enää kevyttä oloa, pelkästään normaalin jumituksen.
Muisti oli surkea, edellistä päivää miettiessä aivoissa näkyi vain kirjaimellinen savuverho.Viikot vierivät, mitään ei saanut tehtyä.
Olin flegmaattinen ja vailla mitään inspiraatiota tahi tarmoa. Kun lähdin sateessa pyörällä polkemaan 8km suuntaansa saadakseni gramman iltapolttoa, tajusin että kyseessä ei ollut enää lääkekäyttö. Olin, ystävääni lainatakseni, budinisti. No lie. Käyttö kuitenkin jatkui vielä useita vuosia, mutta satunnaisempana.Iän myötä menetin täysin sietokyvyn ennen niin rakkaalle yrtille. Pienikin polttelu aiheutti monen päivän voimakkaan ahdistuksen. Not worth it.
Nykyään streittinä, pää on kirkas ja olen paljon terävämpi ja sanavalmiimpi, inspiroitunut ja mennyt sekä menen monin tavoin elämässä eteenpäin. Kiitos kannabikselle, kun kannattelit minua ne vuodet, kun tuntui etten pysty enää jatkamaan kärsimistä Maapallolla!
Tämä vain yksi tarina, ei hyvää ilman pahaa, ainakaan minun polullani. Monia hulvattomia hetkiä ja hyviä muistoja silti!
Kannabiksen käytön rankaisemisesta tulee mielestäni ehdottomasti luopua, ja muiden maiden malliin jopa laillistaa, kuin myös kasvatus omaan käyttöön.
Ylipäänsä päihdesairaudet (mikäli sellaiseen menee) ovat psykiatrian luokituksen alaisia _sairauksia_ kuten kaikki riippuvuudet. Siitä ei tule missään nimessä rankaista, ei lyödä lyötyä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, pelkkää rakkautta, peace out. <3
Kuvailit kuinka kannabis poisti päivittäispolttajan viekkarit.
Itselläni skitsofreenikkona kannabis jaksaa helpommin kestämään kaikenlaisten tolvanoiden nettikommentteja vaikkapa kannabiksesta ja sen haitallisuudesta. Lääkekäyttäjän määriä toki vaan käytän, en sen enempää.
Bapu-lehti: "Kannabis vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin päivittäispolttaja vuosikymmenen, sitä edelsi monen vuoden satumaisempi käyttö.
Jos ei ollut menoa päivälle, niin herättyä ekana saunaan imaiseen aamusavut ja päivä käyntiin.Noina vuosina kannabis oli pelastukseni. Olin syvästi masentunut ja traumatisoitunut, voin erittäin huonosti. Budi oli tuona aikakautena ainoa tekijä, joka kevensi oloa hetkellisesti, sai auringon paistamaan sisäisesti, antoi uskoa ja toivoa, sai nauramaan.
Jossain vaiheessa käyttö kuitenkin kääntyi minua vastaan. En saanut enää kevyttä oloa, pelkästään normaalin jumituksen.
Muisti oli surkea, edellistä päivää miettiessä aivoissa näkyi vain kirjaimellinen savuverho.Viikot vierivät, mitään ei saanut tehtyä.
Olin flegmaattinen ja vailla mitään inspiraatiota tahi tarmoa. Kun lähdin sateessa pyörällä polkemaan 8km suuntaansa saadakseni gramman iltapolttoa, tajusin että kyseessä ei ollut enää lääkekäyttö. Olin, ystävääni lainatakseni, budinisti. No lie. Käyttö kuitenkin jatkui vielä useita vuosia, mutta satunnaisempana.Iän myötä menetin täysin sietokyvyn ennen niin rakkaalle yrtille. Pienikin polttelu aiheutti monen päivän voimakkaan ahdistuksen. Not worth it.
Nykyään streittinä, pää on kirkas ja olen paljon terävämpi ja sanavalmiimpi, inspiroitunut ja mennyt sekä menen monin tavoin elämässä eteenpäin. Kiitos kannabikselle, kun kannattelit minua ne vuodet, kun tuntui etten pysty enää jatkamaan kärsimistä Maapallolla!
Tämä vain yksi tarina, ei hyvää ilman pahaa, ainakaan minun polullani. Monia hulvattomia hetkiä ja hyviä muistoja silti!
Kannabiksen käytön rankaisemisesta tulee mielestäni ehdottomasti luopua, ja muiden maiden malliin jopa laillistaa, kuin myös kasvatus omaan käyttöön.
Ylipäänsä päihdesairaudet (mikäli sellaiseen menee) ovat psykiatrian luokituksen alaisia _sairauksia_ kuten kaikki riippuvuudet. Siitä ei tule missään nimessä rankaista, ei lyödä lyötyä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, pelkkää rakkautta, peace out. <3
Kuvailit kuinka kannabis poisti päivittäispolttajan viekkarit.
Itselläni skitsofreenikkona kannabis jaksaa helpommin kestämään kaikenlaisten tolvanoiden nettikommentteja vaikkapa kannabiksesta ja sen haitallisuudesta. Lääkekäyttäjän määriä toki vaan käytän, en sen enempää.
Se hyvä hyvä määrä on. Juuri sopivasti.
Uskon porttiteoriaan. Kaikki tutut jotka polttaneet kanua kokeilevat kovempia tabuja. Moni jäänyt sille tielle.
T. Ent polttaja
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen laillistaminen toisi rahaa valtiolle niin silloin narkkareiden (kovat huumeet) ja alkoholiongelmaisille riittäisi enemmän rahaa hoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin tarkoituksella tuollaisia esimerkkejä kun monen mielestä on ihan kohtuullista juoda kännit joka vkl. Kannabiksella ei edes voi narkata. Tuo kertoo vain tasosta millä kannabiskeskustelua käydään. Kuinka harvoin/usein saa käyttää ilman että se on riippuvuutta? Toisaalta jos riippuvuus on niin paha haitta niin tupakan myynti pitäisi lopettaa heti.
Kannabiksen laittomuus on vaikuttanut niin, ettei moni edes aloita tai jää vain kokeiluun. Kannabiksen laittomuus on estänyt päihdeongelmia, mistä ei paljonkaan puhuta.
Tuo on täyttä valehtelua ja vääristelyä. Juuri laittomuus on pahentanut huumeongelmia kaikkialla. Kun huumeiden myynti on jätetty rikollisille niin se on kaikkein haitallisin tapa levittää huumeita.
Katsokaapa sivua 15 (tai jotain siihen suuntaan, riippuu miten viestejä poistellaan)
Heti kun linkataan virallisia tutkimuksia jotka puoltavat kannabiksen laillisuutta ja on faktaa mustaa valkoisella että yli puolet suomalaisista ei rankaisisi käytöstä:
Alkaa samojen "vasta-argumenttien" laitto mikä on tähän mennessä sisältänyt alapeukkua, Teppoa ym.
Samoja kuluneita trollilauseita hukuttamassa järkevän keskustelun. Ja tämä keskustelu saa jäädä trolleineen.
Poistetaankohan uusi keskustelu johon laitetaan tuo sama THL teettämä tutkimus? Se on jo kerran poistettu täältä ja faktoihin perustuva keskustelu hiljennetty.