Apu-lehti: Kannabiksella on haittoja, joista usein vaietaan
Selvitimme, mitä kannabis tekee elimistössä heti ja pitkän ajan kuluessa. Esimerkiksi erektio-ongelmat ja psykoosi ovat vaikutuksia, joista moni ei tiedä. Mitä nuorempana kannabista käyttää, sen pahempi, sillä nuorilla aivojen kehitys on vielä kesken.
https://www.apu.fi/artikkelit/kannabiksen-haitat-joista-vaietaan-tama-e…
Kommentit (1239)
Vierailija kirjoitti:
Eikö terapia voisi hyödyttää enemmän kuin erilaisilla aineilla pään sekoitus?
Ei välttämättä. Terapia on monesti jaappausta jostain menneistä asioista. Sen sijaan erilaisilla aineilla pään sekoitus ei välttämättä ole sitä, sekoitusta, vaan perspektiivin ja tajunnantason muuttamista, joka voi olla itsetutkiskelussa hyödyllistä. Toki huumeissa on sellaisia aineita jotka tätä tajunnantasoa ei muuta haluttuun suuntaan, mutta yleisesti luonnontuotehuumeet on sellaisia, jotka voi jopa auttaa mielenterveysongelmiin, traumoihin ja henkiseen kasvuun, enemmän kuin terapialla on mahdollista vaikuttaa.
Eikö alkoholikin aiheuta haittoja jos liikaa ottaa? En tiedä pössyttelystä mikä vaikutus ja haitat. Elämää on mukaavaa ilman noita aineitakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö alkoholikin aiheuta haittoja jos liikaa ottaa? En tiedä pössyttelystä mikä vaikutus ja haitat. Elämää on mukaavaa ilman noita aineitakin.
Alkoholi aiheuttaa haittoja vähäisessäkin käytössä, koska kyseessä on solumyrkkyhuume.
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".
Miksi media vaikenee whon suuresta huumausainetutkimuksesta. Joku sosiologian opiskelijakin joutui tilaamaan sen ulkomailta koska kirjastosta ei saanut edes kaukolainana.
Kannattaa muistaa, että kannabiksen vastustajien keskuudessa on lukuisia narsisteja, jotka syyttävät lastensa ongelmista vain huumeita ja erityisesti kannabista, ja unohtavat kaiken sen vuosia jatkuneen perheväkivallan jonka itse ovat lapsiinsa kohdistaneet. Nämä narsistit eivät koskaan tule myöntämään, että kannabis ei ole niin haitallista millaisena se halutaan valistuksessa esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi media vaikenee whon suuresta huumausainetutkimuksesta. Joku sosiologian opiskelijakin joutui tilaamaan sen ulkomailta koska kirjastosta ei saanut edes kaukolainana.
Sellaiset asiat jotka eivät tue kannabiksen haitallisuuksia voi vaieta olemattomiin. Oikeastaan sellaisia tutkimuksia ei saisi tehdä jos laillistamisen vastustajilta kysytään. Faktat ovat täysin turhia eikä sitä sallita koska blaa, blaa, blaa. Tämä on niin turhauttavaa kun poliitikot, päättäjät haluaa pitää kannabiksen mahdollisimman haitallisena. Se laittomuus kun on kannabiksen suurin haitallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kannabiksen vastustajien keskuudessa on lukuisia narsisteja, jotka syyttävät lastensa ongelmista vain huumeita ja erityisesti kannabista, ja unohtavat kaiken sen vuosia jatkuneen perheväkivallan jonka itse ovat lapsiinsa kohdistaneet. Nämä narsistit eivät koskaan tule myöntämään, että kannabis ei ole niin haitallista millaisena se halutaan valistuksessa esitellä.
Enemmänkin toisin päin. Lähes jokainen päihdeongelmainen on narsisti ja patologinen valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin toisin päin. Lähes jokainen päihdeongelmainen on narsisti ja patologinen valehtelija.
Onko jotain faktaa esitellä mielipiteesi tueksi?
Kannabiksen vastustajien keskuudessa on ainakin lukuisia narsisteja, jotka syyttävät lastensa mielenterveys- ja päihdeongelmista vain huumeita. Narsismiinhan liittyy aina väkivaltaisuutta ja valehtelua, ja perheväkivallan aiheuttamista ongelmista on kätevää syytellä vain huumeita.
Alkoholista voi saada muitakin psykooseja kuin ns juoppohulluuden. Lisäksi voi lopullisesti mennä kävelykyky, saada pysyviä hermovaurioita, maksavaurioita, haimatulehdus jne. Jopa kertakokeilu alkoholia voi viedä hautaan myrkytyksen muodossa.
https://www.duodecimlehti.fi/duo60401
Kannabis on ns. terveysasteikolla valovuosia alkoholia edellä, käyttöön ei voi kuolla vaikka yrittäisi.
Aina sama laulu "ei tarvitse enempää haitallisia aineita laillistaa".
Ettekö te tajua että tässä on nyt kyse haittojen minimoimisesta. Väki käyttää joka tapauksessa, ehdoton enemmistö ilman mitään psykooseja tai muita haittoja, mutta koska aine on laitonta, seuraa yhteiskunnalle mm. seuraavaa:
-poliisin resurssit menee kotietsintöihin joissa takavarikoidaan muutamia grammoja, bongeja, kasvatusvehkeitä, samat tyypit on parin viikon päästä korvanneet menetykset ja jatkavat touhujaan
-kaikista kotietsinnöistä, käyttörikoksista tulee kymmeniä tunteja työtä oikeuslaitokselle ja poliisille, arviolta noin 10 000e arvosta menoa yhteiskunnalle ja syyllinen saa parin sadan euron sakot
-töissäkäyvä, jopa kovapalkkaisessa asiantuntijatyössä käyvä hlö jolla ei minkäänlaista rikostaustaa voi menettää omaan käyttöön kasvatuksesta työnsä, kämppänsä, ajokorttinsa, luottotietonsa ja lopullisesti syrjäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle
Tästä kaikesta tulee massiiviset tappiot veronmaksajille ja yhteiskunnalle syrjäytymisen, resurssien, poliisin ja oikeuslaitoksen kuormituksen muodossa. Laillistamisella vältyttäisiin tältä kaikelta, sekä ongelmakäyttäjän olisi helpompi hakea apua koska tietää ettei joudu siitä ongelmiin.
Kaikki kannabiksen haitat ovat täällä jo, laiton status vaan pahentaa niitä 100x.
Ja ps. Jos vingutte kovempia rangaistuksia niin vankilavuorokausi maksaa 200e/vrk veronmaksajille eikä edes kuo-lemantuomio ilman oikeudenkäyntiä lopeta huumeongelmaa, se on aasianmaissa jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
- Kirjoittaja on huumevalistajan poika.
Ennemmin pitäisi pohtia alkoholin määrittelemistä laittomaksi vaaralliseksi huumeeksi.
Mikään huume ei aiheuta niin paljon terveyteen, mielenterveyteen ja talouteen liittyviä ongelmia kuin alkoholi.
Tätä huumetta jopa kannustetaan käyttämään ja riippuvaisia ihannoidaan narkomaaniksi määrittelyn sijasta.
Minä olen ollut alkoholipsykoosissa. Kannabiksella taas vieroittauduin alkoholismista.
Ihan ihmiskohtaista.
Mutta Suomessa rakastetaan liikaa liotinhuumetta ja halutaan kiistää kaikki sen mukanaan tuomat lieveilmiöt, kuten väkivalta ja muu rikollisuus.
Kannabis on monelle varsinkin vanhemmalle ihmiselle tuntematon asia ja siksi pelottava.
Helpompaa perustaa käsityksensä ennakkoluuloihin kuin tutkia tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistahan tuo kun taas kirjoittelet uusia kannabishaittasatuja palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen vastustajien keskuudessa on ainakin lukuisia narsisteja, jotka syyttävät lastensa mielenterveys- ja päihdeongelmista vain huumeita. Narsismiinhan liittyy aina väkivaltaisuutta ja valehtelua, ja perheväkivallan aiheuttamista ongelmista on kätevää syytellä vain huumeita.
On kyllä. Englanniksi varsinkin löytyisi paljon, mutta sitä tuskin ymmärrät.
https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Hoitoohjeet/Psykiatrian_hoitoohjelmat/…
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008270356.html
KORKEILAN MUKAAN narsisti hakee harvoin apua itse narsismiin. Koska narsistinen persoonallisuushäiriö on yleisempi ihmisillä, joilla on kaksisuuntainen mielialahäiriö tai päihdeongelma, narsismi voi selvitä näitä ongelmia hoitaessa. Muutoin asia paljastuu usein niin, että narsistin puoliso hakee apua omaan oloonsa.
Kaksi kolmasosaa narsisteista on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KORKEILAN MUKAAN narsisti hakee harvoin apua itse narsismiin. Koska narsistinen persoonallisuushäiriö on yleisempi ihmisillä, joilla on kaksisuuntainen mielialahäiriö tai päihdeongelma, narsismi voi selvitä näitä ongelmia hoitaessa. Muutoin asia paljastuu usein niin, että narsistin puoliso hakee apua omaan oloonsa.
Tuossa ei kyllä kerrota, että kaikki narsistit olisivat päihdeongelmaisia, ja sinä väitit, että lähes jokainen on.
Narsismiin liittyy siis aina valehtelua ja väkivaltaista käytöstä mutta vain läheisten keskuudessa. Narsistihan on henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä ja uskaltaa olla väkivaltainen vain lähipiirinsä ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistien lapsilla on yleensä aina erilaisia mielenterveys- ja päihdeongelmia. Johtuu lapsuudessa koetusta väkivallasta. Narsisti tietysti syyttää kaikkea muuta paitsi itseään lastensa ongelmista.
"Runsas kahvinkäyttö voi myös olla psyykkisen häiriön oire. Joissakin tutkimuksissa se on korreloitunut psykoosin luonteisiin sairauksiin, tuskaisuuteen ja vaikeaan masennukseen"
Faktat on aina pahoja kannabiskeskusteluissa. Sensuuri on niihin ainoa keino. Valehtelua sen sijaan sitä suositaan. Niin moni haluaa uskoa porttiteoriaankin. Se oli niin ihgu syy ettei siitä voi luopua. Nou hätä suomen kansanedustajista löytyy vaikka kuinka paljon porttiteoriaan uskovia.