Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietän kaiken vapaa-aikani kotona yksin

Vierailija
01.05.2023 |

Olen ikisinkkumies ja aikaisemmin tuli käytyä baareissa yms. mutta nykyään en enää poistu kotoa. Minulla ei ole enää kavereita ja vain pari nettituttua joille voi pistää viestiä. Ei kuitenkaan ketään kenelle voisin ehdottaa vaikka oluelle lähtöä. En ole käynyt treffeilläkään oikeastaan vuosiin tai harrastanut seksiä.

Luulin, että elämä olisi ollut erilaista tässä iässä. Että minulla olisi perhe ja jotain sosiaalista elämää.

Joskus etsin seuraa tosissani ja kiersin sinkkutapahtumissa ja baareissa. Panostin paljon nettideittailuun. Ajattelin, että kun vaan jaksaa käyttää aikaa, niin lopulta minua lykästää väkisinkin. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja minua alkoi ahdistamaan pakkien saaminen ja itsetunto romahti.

Koetin nyt viikonloppuna lähteä ulos ja minua alkoi vain ahdistamaan ihmisten tapaaminen. Ajatus siitä, että tapaisin jonkun naisen ja saisin taas pakit on niin hirveä, että mieluummin jäin vain kotiin.

Tuntuu mahdottomalta, että tilanne voisi tästä parantua mitenkään. Onko täällä muita jotka ajattelevat samoin?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vimma ja pakko olis pariutua. Voi ihan hyvin olla itsekseenkin. Ulkopuoliset paineet vaivaa aikansa, tilanne nolottaa, mutta ajan kanssa se kaikki laimenee ja haihtuu, onneksi. Moni voi porukoissa ja suhteissa huonosti, on silti yksin. Ei heilläkään hääviä ole. Kaupassakin jos katsoo pariskuntaa, ei yhtään tiedä vaik millane huono suhde heillläkin saattaa olla.

Kyllähän se joskus masentaa käydä aina lenkillä joko jalan tai pyöräillen yksin. Ja erinäisissä tapahtumissa masentaa katsella, kun komealla ja pitkällä miehellä on perusnätti nainen. Tästä syystä itse en käy monissakaan tapahtumissa. 

M37

Vierailija
42/49 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama täällä. Kotona menee suurinosa vapaa-ajasta yksin. Kavereilla perheet niin ei heillä ole aikaa enää nähdä niin usein kuin ennen lapsia. Ei yksin tule mentyä mihinkään,alkoholia en nykyisellään juo joten terassilla ei tule käytyä istumassa. Ennen saatoin käydä yhdellä tai kahdella yksinkin ja katsella kesäistä ihmisvilinää.

Monta kertaa siipeen saanut vastakkaiselta sukupuolelta niin ei jaksa enää edes yrittää.

Tokikaan ei varmaan saisi valittaa kun ei enää viitsi yrittää mutta ne jotka ei ole kokenut samaa ei edes ymmärrä vaan tyrkytetään harrastuksia ja muita. Se ei vain auta vaan tekee entistä vaikeammaksi lähteä mihinkään.

Tiedän että mun on helppo täältä jakaa epämääräisiä vinkkejä, koska en ole samaa kokenut vaan ollut koko aikuisikäni parisuhteessa, mutta silti kommentoin. Entä jos menisitkin yksin edelleen sinne terassille juomaan kahvia tai limpparia? Kun aurinko paistaa ja on hyvä sää, menet ulos syömään tai kahville. Ostat jätskin kioskista, istut puiston penkille. Menet konserttiin tai teatteriin, katsomaan stand upia. Itse käyn useinkin esim. konserteissa yksin tai leffassa tai syömässä ja mua ei haittaa yhtään jos joku mies (tai nainen) tulee juttelemaan ja ihan hyvin voin vaihtaa muutaman sanan kenen tahansa kanssa. Toki siis olen parisuhteessa, mutta yritän tällä nyt kannustaa siihen että myös moni suhteessa oleva harrastaa ja tekee yksin paljonkin asioita tai juttelee tuntemattoman kanssa ja se on täysin normaalia. Uskon aidosti että kannatta vaan lähteä ihmisten ilmoille, olla ystävällinen, hymyillä, olla rennosti, nauttia keväästä/kesästä ja ruuasta, aktiviteeteista, maisemista jne. ja uskoa siihen että se oikea voi vielä löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ystävystyminen on joskus hankalaa. Monilla on pienet omat piirit esim ystävyys suhteet ollut jo lapsesta saakka eikä siihen haluta häiriöitä. Tuntuu joskus siltä, että avoimemmassa kulttuurissa olisi onnellisempi ja enemmän sosiaalisuutta. Suomessa liian monet aikuiset ovat etäisiä ja liian vieraita toisilleen. Monet ystävyydet voi alkaa harrastusten kautta tai työpaikan.

Vierailija
44/49 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/49 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitko? Lavatanssikausi alkaa taas. Tanssipaikoilla on ikuinen pula miehistä, ainakin Helsingissä.

Vierailija
46/49 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sillä erolla, että olen netissä tutustunut naiseen ja ilmeisesti meillä on nyt joku "juttu". Asutaan kuitenkin satojen kilsojen päässä toisistamme joten ei aikaa yhdessä ole niin helppo viettää. Minä olin vapun yksin kotona, toinen nuohosi ties missä hauskanpidossa. Usein mietin, että onko tässäkään mitään mieltä. Pitää vaan yrittää luottaa toiseen ja kaikkea mutta hankalaa välillä on.

Ainoastaan sinun mielessä toi teidän "juttu", hän pane*kelee ympäriinsä ihan normaalisti, ei oo edes hassua toi sun lapsellinen naiviutesi, kasva mieheksi tai jäät ikuisesti "kaveriksi".

Menikin sitten yläpeukkumiesvihahuumassa huomaamatta ohi että tuli samalla leimattua naiset ympäriinsä paneskeleviksi lor toiksi.

Vierailija
47/49 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Nuoren luulin että kelpaa edes yhdelle naiselle mutta huomasin että naiset halusi vaan juoppojen kanssa seurustella ja muiden pahisten. Olen sitten viettänyt yksin 20 vuotta. On minulla harrastuksia mutta en ole ihmisten kanssa tekemisissä kovin paljoo.

Vierailija
48/49 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Vapaa-aika menee nykyisin yksin kotona. Olen ollut lapsesta asti yksinäinen.

Yritin jossain vaiheessa löytää uusia ystäviä ja seurustelu kumppania. Opinnoista, harrastuksista, liityin aktiivisesti erilaisiin tapahtumiin ja olin enemmän ihmisten kanssa.

Samoihin aikoihin olin muutenkin aktiivisempi sosiaalisesti ja energiaa riitti tehdä asioita.

Kavereita ei kuitenkaan tullut vaikka yritin.

Vähitellen en enää jaksanut ja jumiuduin kotiin. Paloin ehkä emotionaalisesti loppuun.

Tiedän että ei kotoa kukaan tule hakemaan, mutta ei vain ole enää energiaa tutusta muihin.

Vierailija
49/49 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy ehdottomasti alkaa harrastaa liikuntaa! Olen nähnyt niin monta kertaa, miten paljon se voi muuttaa juuri sun kaltaisen miehen elämää.

Parasta olisi jos löytäisit jonkun lajin, josta aidosti tykkäät ja josta sulla on ehkä nuorena hyviä kokemuksia. Tennistä valmennetaan monissa seuroissa neljän hengen ryhmissä. Moniin aikuisten sähly- tai korisporukoihin pääsee kun vain kysyy. Uimaseuran järjestää aikuisille treeniryhmiä, joissa oppii kilpauinnin tekniikoita. Jne.

Mutta ennen kaikkea tarvitset siihen oheen paljon rankkaa sali- ja/tai kestävyystreeniä. Jos sulla kerran on vapaa-aikaa, mitä järkeä sitä on kotona istua kun voisit kasvattaa lihaksia samalla? Tai käydä juoksemassa itsesi kunnon hikeen. Pääkoppa alkaa kunnon treenin myötä muuttua myös ja huomaat, miten itsevarmuus lisääntyy lihasten ja kunnon myötä.

Sillä tavalla niitä hyviä asioita rakennetaan itse omaan elämään.

Tässäpä se juttu on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän