Miksi helsinkiläiset sotkee kuin siat
Taas on puistot täynnä ryönää kun älyköt olleet juhlimassa.
Kommentit (61)
Helsingissä on paljon niitä parempia ihmisiä jotka on kouluttautunut yliopistossa niin eihän he suostu rahvaiden töitä tekemään edes sillä että siivoisi omat roskat lähtiessään
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen esittäjän kannattaa muistaa, että kyse on maan pääkaupungista, jossa on pikkuisen enemmän väkeä kuin siellä, missä itse loisit
Miten se muuttaa tosi asian että helsinkiläiset sotkevat eikä siivoa omia jälkiään?
-eri
Siivosin vuosia Helsinkiä puistokummina ja asuin rauhallisella ja siistillä alueella. Töitä riitti.
Muutin Jyväskylään ja kuvittelin, että pienemmässä kaupungissa on siistimpää.
Voihan sitä kuvitella ihan mitä tahansa.
Itse sotken koska olen IHMISSIKA ja rasvanäppien/maalaisten hommia siivota julkiset paikat.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen esittäjän kannattaa muistaa, että kyse on maan pääkaupungista, jossa on pikkuisen enemmän väkeä kuin siellä, missä itse loisit
Ei ollut kyse väkimäärästä vaan sotkevista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät työkokeiluun keräämään roskia!
Jos heillä on Tieturva 1
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhden vapun viettäneeni Helsingin keskustassa. Kauhea sotku kaikkialla ja kusi virtasi (kirjaimellisesti) pitkin katuja ihan joka paikassa. Never again.
Tuo oli kuvottavaa, kun koko keskusta haisi pissalle. Torpan pojat eivät käsittäneet, mihin tehdä tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Stadilaiset eivät sotke omaa pihaansa.
Kyllä nuo sotkijat ovat ihan muualta tulleita, kulkeehan ne junat ja dösät.
Joopajoo. Onhan se nähty monet kerrat kun stadilaiset lähtee lomille. Muina aikoina puhtaat vessat ovat tahallaan sotkettu ja roskat heitetään maahan vaikka roskis on viiden metrin päässä.
Ai, että älyköt. Jotkut teinit, alle 18-vuotiaat siellä mesoavat yökaudet kaljoineen ja siidereineen.
Älyköt!
Ja sotkevat ne turkulaisetkin, täällä näillä älyköillä on erityisenä kiinnostuksen kohteena se, että piirtelevät penisten kuvia yleisille paikoille. Haluavat kertoa koko maailmalle, että äääää, mä olen hoksannut että mulla on penis, mun penis on ruvennut elämään omaa elämää.
Ja toinen mitä ne harrastaa, on melusaaste. Eikä tarkoiteta sitä että jumpsutetaan bassoja menopeleissä, vaan sitä, että riekutaan ja huudellaan asuintaloissa, kaduilla, toreilla, kirjastoissa, puistoissa.... TÄYSIN HÄVYTTÖMIÄ!
Ja kun juhlinta on loppu juna- ja bussiasemat sekä taksitolpat ovat täynnä kotiin suuntaavia roskaajia. Kyllä näitä sotkijoita tulee myös lähikunnista, helsinkiläiset toki maksavat siivouksen.
Sama on isojen konserttien yms. tapahtumien aikana.
Stadissa saa sotkea, pari päivää ja kaikki on taas siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Miten vuonna 2023 joku voi vielä heittää roskia luontoon? Tällainen maalaisjuntti ei voi käsittää.
Ei käsitä kaupunkilaisjunttikaan.
Taas sai kiiltokuvakaupunki kolauksen ja sekös kukkahattuja harmittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sotkijat on junantuomia maalaisia?
Tuskin jokainen. Alkoholi suurin syyllinen ja se pitäisi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä samasta syystä miksi juoksevat rullaportaissa, vaikka seuraava metro tulee sekunnin päästä. He ovat erinomaisia ihmisiä.
Kyl-lä kyllä, metroja tulee ja menee lyhyin väliajoin, mutta ootkos koskaan oivaltanut, että niillä on eri määränpää. Itsekin mielelläni kiiruhdan liukuportaissa, että ehtisin siihen nimenomaiseen metroon, joka vie juuri sinne, minne haluan, eikä kenties aivan päinvastaiseen suuntaan.
Kuinka monta raidetta siellä olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä asun täällä ja en tykkää että mun koti sotketaan. Tuskin esim. Jyväskylässä tai Tampereellakaan siitä pidetään?
Vierailija kirjoitti:
Olen pieneltä paikkakunnalta. Kyllä sielläkin "juhlijat" roskaa, mutta luonnollisesti muutamien ihmisten roskat ei sen kummemmin näy "katukuvassa".
Asun Helsingin keskustassa ja täällä yksinkertaisesti on enemmän ihmisiä ja paljon eri "juhlia" jolloin kansaa on liikkeellä ja roskaa tulee. Varsinkin kesäisin jos käy lenkillä varhaisella aamulla viikonloppuisin niin saa väistellä pikaruokaroskien, pullojen/tölkkien yms muun roskan seassa.
Kyllä monet vie roskiin roskia, mutta roskikset ovat usein täynnä, liian pitkä matka roskikselle ja etenkin humalassa se ajattelu ei ole kaikkein viisasta jolloin roskista ei jaksa välittää.
Kyllä niitä roskiksia on 100m säteellä, onko se liian pitkä matka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä samasta syystä miksi juoksevat rullaportaissa, vaikka seuraava metro tulee sekunnin päästä. He ovat erinomaisia ihmisiä.
Kyl-lä kyllä, metroja tulee ja menee lyhyin väliajoin, mutta ootkos koskaan oivaltanut, että niillä on eri määränpää. Itsekin mielelläni kiiruhdan liukuportaissa, että ehtisin siihen nimenomaiseen metroon, joka vie juuri sinne, minne haluan, eikä kenties aivan päinvastaiseen suuntaan.
Kuinka monta raidetta siellä olikaan?
Kaksi. Toiselta metro itään päin, jossa kaksi eri vaihtoa. Toiselta länteen ja sama juttu siellä. Eli joka toisella metrolla sama määränpää suuntaa kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kumpa se olisikin niin, että vain kukkahattuja harmittaa.
Turha hienostella ja puhua luontoarvoista, kun karun totuuden jäljet näkyvät nyt omilla huudeilla.