Viimeisin asiointisi poliisin kanssa?
Itselläni taitaa olla yli 5 vuotta sitten poliisiasemalla asiointi passin takia?
Missä asiassa sinä olet viimeksi asioinut poliisin kanssa?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina hoitolapsen poliisi-isä toi lapsen hoitoon.
Miksi joku antoi tästä alapeukun??
Vaitiolovelvollisuuden rikkominen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
POLIISIN LUPAPALVELUN TYÖNTEKIJÄT EIVÄT OLE POLIISEJA D:D:D
Työskentelevät kuitenkin poliisilaitoksella. Siellä saattaa toisinaan ihan oikean poliisinkin nähdä.
Itse tällä viikolla juuri kävin passin uusimassa POLIISIlaitoksella. Varasin ajan ja sain sen yli kuukauden päähän. Sivustolla sanottiin, että joka päivä vapautuu aikoja peruutuksen vuoksi, mutta yhtään niistä vapaista ajoista ei nettisivustolle tullut.
Tulin poliisiasemalle parikymmentä minuuttia etuajassa. Siellä oli kaksi virkailijaa, mutta ei yhtään asiakasta. Sain asiani hoidettua viidessä minuutissa jo ennen, kuin varsinainen aikani olisi ollut.
Eli minä olen lääkäri, koska työskentelen LÄÄKÄRIasemalla. Menenkin heti tiistaina vaatimaan itselleni asianmukaista palkkaa lääkärin työstä.
t. laitoshuoltaja
Minä olen lääkäri ja työskentelen lääkäriasemalla. Säännöllisen epäsäännöllisesti olen tekemisissä poliisin kanssa työtehtävissäni. Laitoshuoltaja on toki siivonnut tilat ennen heidän saapumistaan, joten sinäkin tavallaan olet poliisin kanssa tekemisissä. Tai ainakin jälkeenpäin, kun se heidän verikokeeseen tuomansa juoppo on oksentanut lattialle. Ei lääkäri sitä siivoa, ei se juoppo itse eikä poliisikaan.
Onneksi et oikeasti ole lääkäri. Jos olisit, potilaasi olisivat hengenvaarassa, kun et osaa edes erottaa juoppoa ja poliisia toisistaan.
Tein rikosilmoituksen, kun pojan koulutoveri oli suihkuttanut hänen silmiinsä desinfiointiainetta tunnilla. Poliisi soitti takaisin, että jos olisi yli 15-vuotias niin olisi pahoinpitely, mutta koska on alle, niin kaikki mitä voi tehdä on passittaa tapaus sovittelupuolelle.
Poliisi soitti ja kyseli lisätietoja viime syksynä tekemääni rikosilmoitukseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Tein rikosilmoituksen, kun pojan koulutoveri oli suihkuttanut hänen silmiinsä desinfiointiainetta tunnilla. Poliisi soitti takaisin, että jos olisi yli 15-vuotias niin olisi pahoinpitely, mutta koska on alle, niin kaikki mitä voi tehdä on passittaa tapaus sovittelupuolelle.
Voi tehdä myös lasun. Teithän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelevät kuitenkin poliisilaitoksella. Siellä saattaa toisinaan ihan oikean poliisinkin nähdä.
Itse tällä viikolla juuri kävin passin uusimassa POLIISIlaitoksella. Varasin ajan ja sain sen yli kuukauden päähän. Sivustolla sanottiin, että joka päivä vapautuu aikoja peruutuksen vuoksi, mutta yhtään niistä vapaista ajoista ei nettisivustolle tullut.
Tulin poliisiasemalle parikymmentä minuuttia etuajassa. Siellä oli kaksi virkailijaa, mutta ei yhtään asiakasta. Sain asiani hoidettua viidessä minuutissa jo ennen, kuin varsinainen aikani olisi ollut.
Eli minä olen lääkäri, koska työskentelen LÄÄKÄRIasemalla. Menenkin heti tiistaina vaatimaan itselleni asianmukaista palkkaa lääkärin työstä.
t. laitoshuoltaja
Minä olen lääkäri ja työskentelen lääkäriasemalla. Säännöllisen epäsäännöllisesti olen tekemisissä poliisin kanssa työtehtävissäni. Laitoshuoltaja on toki siivonnut tilat ennen heidän saapumistaan, joten sinäkin tavallaan olet poliisin kanssa tekemisissä. Tai ainakin jälkeenpäin, kun se heidän verikokeeseen tuomansa juoppo on oksentanut lattialle. Ei lääkäri sitä siivoa, ei se juoppo itse eikä poliisikaan.
Jaa, no miksen ole saanut apua vaivoihini, vaikka minäkin niitä lääkärien tiloja siivoan? En siis voi sanoa tavanneeni lääkäriä vai voinko? Jos voin, et kovin hyvä työssäsi ole.
No sanopa muuta. Minä olen lääkäri, mutta en minäkään ole lääkäreiltä apua vaivoihini saanut. Yksityislääkärilläkin kävin, mutta en saanut apua, kehotettiin vain terveyskeskuksen kautta tutkmuksiin, mutta ei sinne lääkäritkään saa aikoja, kun niitä ei kertakaikkiaan ole. Työterveyslääkärikin on, mutta hän vain aina valittaa omia vastaavia vaivojaan, jos sinne jotain menee valittamaan. Eikä tee tätä pelkästään lääkäreille, vaan koko talon muullekin henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi soitti ja kyseli lisätietoja viime syksynä tekemääni rikosilmoitukseen liittyen.
Itse olen 20 vuotta odottanut soittoa, sen jälkeen kun minut ja toinen henkilö pahoipideltiin. Muistan vain, että katsoivat henkkarini ja jättivät sinne. En shokissa edes tiennyt mitä nyt. Enkä tiennyt osoitetta missä olin, oli hankala saada taksiakaan hakemaan pois. Sitten vain odottelin sitä soittoa. En tajunnut edes käydä lääkärissä vaikka päässä oli kuhmu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. laitoshuoltaja
Onneksi et oikeasti ole lääkäri. Jos olisit, potilaasi olisivat hengenvaarassa, kun et osaa edes erottaa juoppoa ja poliisia toisistaan.
Niin. Eiväthän lääkärit vietä vapaa-aikaansa vauvapalstalla, tämä on yleinen olettamus täällä. Lääkärithän perehtyvät vapaa-aikanaan lääketieteellisiin tutkimustuloksiin, istuvat koulutuksissa tai korkeintaan nauttivat sivistyneessä seurassa jakkupuvuissaan hieman kuohuvaista.
Olen minä juopunutta poliisiakin hoitanut.
Paniikkikohtaus kaupassa, meni hintalaput vääriin tuotteisiin 😞
Kaverini oli ostanut halvalla auton huumehörhöltä kaveriltaan. Kertoi kuinka kyseistä autoa pysäyteltiin jatkuvasti. Kerran olin kyydissä ja poliisi tuli vastaan. Ei aikaakaan, kun he olivat perässä ja viittoivat pysähtymään.
Poliisit tulivat osoittelemaan fikkarilla autoa ajavaa kaveriani ja minua, joka istui vieressä ja ottivat henkkarit tutkittavaksi autoonsa.
Mihinkähän huumehörhöjen listaan tämä akateeminen lainkuuliainen kansalainen on nimensä saanut!!?
Outoa ettei poliisi päivitä H merkattujen autojen rekistereitään auton vaihtaessa omistajaa!
Olin matkalla töihin 40 km/h nopeusrajoitusalueella, kun tokaluokkalainen lapsi soitti. Se ei ollut tavallista, joten ajattelin, että nyt on joku hätänä. Siihen aikaan ei ollut älykännyköitä, mutta menin vastaamaan. Sen verran hetken otin puhelinta käteen, etten katsonut eteeni ja törmäsin pienessä nopeudessa edellä olevaan pakettiautoon, joka olikin kääntymässä pihatielle ja ilmeisesti oli myös vilkuttanut. Peltivahinkoja tuli lähinnä omaan autooni, joka meni lunastuskuntoon. Pakettiauto oli tukevampaa tekoa ja säilyi suurinpiirtein naarmuitta. 20 päiväsakkoa, olisi varmaan tullut enemmänkin, jos olisin poliisille kertonut kännykän käytöstä. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta sen jälkeen en ole kosakaan puhelinta ajaessani käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Nuorudessa oli ajanjakso, kun joutui poliisin kanssa tekemisiin viikoittain. Tuli nimittäin käytyä sellaisen lentopalloseuran treeneissä, joita veti paikkakunnan poliisikonstaapeli😎
- -
Samaan sarjaan kuuluu tarina siitä, miten säpsäytin-hätkäytin tiukkapipoista vanhinta broidia, joka asui kaukana ja nähtiin harvoin:
-Kalareissulla tulee juttuua kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä. Jotenkin juttu meni poliisiasioihin silloinkin ja aattelin hiukan vedättää broidia. Kysäisin takapenkiltä, onko hän koskaan ollut käsiraudoissa?
Hurskas vastaus oli "ei tietenkään" ja johon vastasin, että et sitten tiedäkään miten raudat saattavat puristaa. Vastapalloon tuli ärhäkkä kysymys "et kai sinä ole ikinä raudoitettuna ollut"?
Hiukan vielä siimaa: "Kyllä vaan, itse asiassa useampia kertoja"!
Broidi selvästi ja kovasti ärsyyntyneenä ja moraalisesti närkästyneenä "eipä ole ennen tuollaista tietoa ollut" "MIstä oli kyse???!!
- No kerroin sitten, että intissä oli ollut ns. pakkokeinokoulutusta ja osana kiinniotetun käsittelyä oli raudoitusharjoituksia. Siinä sitä vuoron perään oli raudoittajana ja raudoitettuna.
Broidin helpotus oli silminnähtävää, ettei pikkubroidi ollutkaan kriminaalinalku. Ja naurussa oli pidättelemistä.
Varmaan liittyi ajokorttiin 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan liittyi ajokorttiin 30 vuotta sitten.
Eiku passin hain 20 vuotta sitten poliisiasemalta.
Minä en ole asioinut vaan kysyin ja joku tiukkapipo vastasi.