Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex mies ei palauta lapsia

Vierailija
30.04.2023 |

Onneksi on asia laitettu vireille oikeuteen, mutta vielä ei mies ole saanut haastetta.
Mutta hänellä ei ole mitään oikeaa, todellista perustetta olla antamatta lapsia, kun meillä on sopimus vuoroviikoista.
Hän on pitänyt heitä jo monta viikkoa.
Nyt kun olisi taas vaihtopäivä, niin hän ainoastaan laittoi ääniviestin, että minun tulee palauttaa tiistaina hänelle kaikki hänen "ostamansa" vaatteet.
Hohhoijaa.

En ole vastannut mitään. Vielä.

Hän tasan tietää, että hänen kuuluu antaa lapset, mutta ei puhettakaan.

Hänen kanssaan on turha yrittää keskustella, siksi en vastaa..Mutta en tiedä kehtaisko hän oikeasti tulla vaatteita hakemaan. No kehtaa hän, koska hän kuvittelee olevansa minun yläpuolella ja minua saa käskyttää.

Onko tuomarin näkökulmasta mitään väliä sillä, palautanko kiltisti lapsen vaatteet, kun suurempi asia on sopimuksen rikkominen?
Ja tuolla miehellä on myös minun ostamia vaatteita, mutta en jaksa valittaa niistä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen ja hakisin poliisien kanssa lapset kotiin. 

Veisin samalla matkalla miehelle hänen vaatteensa. Tuskin rievuista kannattaa väitellä, jos lapset eivät pääse kotiin?

Mikä olisi rikosilmoituksen aihe? Ap

Vierailija
22/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Tyrnävällä?

Vierailija
24/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä. Jos lasten isä pahoinpitelee lapsia ja on kännissä, niin miten muka lastensuojelu ja poliisi ei tee mitään? Eihän sitä tiedä koska isä tappaa ne lapset.

Voi kuule, tätä olen miettinyt itsekin.

Tuntuu että kukaan ei välitä.

Lastensuojelu on koko ajan ollut jotenkin tosi saamaton, vaikka sinne on monta kertaa oltu yhteydessä.

Jopa nämä lasuntädit itse todistivat, kun mies oli humalassa siellä lasun tiloissa, hakemassa lapsia.

Lapsia hän ei vain silloin saanut kun poliisit veivät kotiinsa.

Mutta, en ymmärrä itsekään. ap

Vierailija
25/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Tyrnävällä?

En asu. ap

Vierailija
26/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap olet tästä ennenkin kirjoitellut tänne. Missä kunnossa ne lapsesi mahtavat nyt siellä isän luona olla?

Vierailija
27/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että päästäisiin nyt nopeasti oikeuteen, mutta mietin myös tuota vaatteiden palautusta.

Hän siis käskyttää mua palauttamaan ne vaatteet jotka on hänen luotaan, muttalapsia hän ei ole antamassa kuitenkaan, vaikka kuuluisi.

Palautanko siis vaatteet kiltisti vai sanonko esim, että saa vaatteet kun tuo lapset? En halua väitellä, mutta en myöskään halua olla enää hänen sätkynukkensa.

Mulla sama vaateväittely ex miehen kanssa. Ex kyllä palauttaa lapset sopimuksen mukaan.

Älä edes alistu keskustelemaan vaatteista. Se on vaan yksi narsistin keino alistaa ja hallita sinua. Ei sitä ne vaatteet kiinnosta vaan sun alistaminen ja kontrollointi. Sen pää on sairas. Jos se lähettää viestin vaatteisiin liittyen, et vastaa yhtään mitään.

Meillä vielä yksi alaikäinen ja ex keksii kaikkia keinoja yrittää päästä mun tunteisiin kiinni koko ajan. Mutta mä olen kuin teflon. En vastaa kuin pakollisiin lasta koskeviin viesteihin ja niin lyhyesti kuin mahdollista.

Kaksi vanhinta lasta meillä jo täysi-ikäisiä ja exän viestittely heihin loppui kokonaan lasten 18v syntymäpäivänä.

Vierailija
28/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta kännäämisestä..Lasten isä on päin näköä naureskellut, että hän saa juoda ja kukaan ei voi estää.

Ja näinhän se on. Vaikka lasusta on sanottu, että voin soittaa poliisit isän luo, jos hän on siellä humalassa, niin mitä se hyödyttää?

Exä on spämmännyt satoja ääniviestejä. Joskus kuuntelin, että hän kuulostaa humalaiselta.

Soitin kriisipäivystykseen ja sanoivat sieltä, että ei poliisit lapsia ota pois, vaikka olisikin humalassa.

Pitäisi olla niin sekaisin, ettei oikeasti pysty enää huolehtimaan lapsista, niin sitten poliisit puuttuvat asiaan.

On siis tiedossa, että hän juo, mutta viranomaiset eivät puutu. ap

Vierailija
29/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että päästäisiin nyt nopeasti oikeuteen, mutta mietin myös tuota vaatteiden palautusta.

Hän siis käskyttää mua palauttamaan ne vaatteet jotka on hänen luotaan, muttalapsia hän ei ole antamassa kuitenkaan, vaikka kuuluisi.

Palautanko siis vaatteet kiltisti vai sanonko esim, että saa vaatteet kun tuo lapset? En halua väitellä, mutta en myöskään halua olla enää hänen sätkynukkensa.

Niin, ja äläkä missään nimessä lähde vastakiristämään miestä niin että lupaat antaa vaatteet jos se tuo lapset. Silloin mies tietää että olet hänen vallassaan, koska hän voi taas valita tuoko lapset vai ei. Jos lähdet tähän, kiristys jatkuu eri tavoilla.

Vierailija
30/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä soitat sosiaalipäivystykseen jos et ole ollut jo sinne yhteydessä? Voit jättää heti omaan käräjäoikeuden kansliaan lastesi täytäntöönpanohakemuksen. Tämä prosessi on suhteellisen nopea. Sitä kautta asiat lähtevät selviämään. Jos olet tehnyt ns.kaikkesi tuo on ainoa virallinen reitti, mutta tärkeää on, että teet sen ensitilassa. Soita Lexyyn, tai oikeusaputoimistoon heti tiistaina.

Minkä ikäisiä lapset ovat? Ovatko he päivähoidossa/koulussa? Onko lapsilla omia puhelimia, tai onko sinulla heihin puheyhteyttä? Voisitko hakea lapset hoidosta arkena luoksesi?

Vierailija
31/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että ihmiset lisääntyy vaikka eivät tule toistensa kanssa toimeen. Lapset kärsivät.

Tämän takia en riitele exän kanssa, koska lapset kärsivät. Odotan että päästään oikeuteen.

Riitelethän sinä jo nyt. Oikeduessa se riitely sitten vasta kunnolla alkaakin.

Vierailija
32/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap olet tästä ennenkin kirjoitellut tänne. Missä kunnossa ne lapsesi mahtavat nyt siellä isän luona olla?

Heihin on vaikea saada yhteyttä. Lasten isä myös käy lukemassa mun ja vanhemman lapsen viestit. En voi hirveästi udella, koska uskon että hän ei kertoisi mitään, koska isänsä suuttuisi jos kertoisi. Mutta laittelen kivoja viestejä lapselle. En halua nyt asettaa lasta ikävään välikäteen kun tiedän millainen isänsä on. ap

Vierailija
33/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi hakea velkajärjestelyä. Siellä arvioidaan tilanne ja sekä pääomaa että korkoja annetaan anteeksi. Tuo on nopein keino päästä takaisin jaloilleen.

Hyvä neuvo, mutta ei liity aloitukseen.

Vierailija
34/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman luona lapset on paperilla, eli lähivanhempi. Jos sulla niin poliisit tuo lapset takaisin, koska nyt kyseessä on lapsikaappaus.

Et sitte ymmärtänyt lukemaasi!

Vierailija
35/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rikosilmoituksen ja hakisin poliisien kanssa lapset kotiin. 

Veisin samalla matkalla miehelle hänen vaatteensa. Tuskin rievuista kannattaa väitellä, jos lapset eivät pääse kotiin?

Mikä olisi rikosilmoituksen aihe? Ap

Radio Taiso, Aino Acktén huvilan kunnostaminen, matkat Kuubaan sekä lennokit kesämökeillä.

Ai niin, lisäksi oopperan kesäkiertue.

Mielelläni autoin. 

Vierailija
36/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet nyt jotenkin ap saamaton tässä asiassa. Jos mulla olisi tuo tilanne enkä olisi viikkoihin nähnyt lapsiani niin en pystyisi elämään asian kanssa. Selvittäisin sen jotenkin.

Vierailija
37/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman luona lapset on paperilla, eli lähivanhempi. Jos sulla niin poliisit tuo lapset takaisin, koska nyt kyseessä on lapsikaappaus.

Hän on lähivanhempi, mutta ei poliisit hae, vaikka asia olisi toisinpäinkin. Näin meille on poliisista kerrottu. He eivät puutu. Vain oikeuteen menemällä voi saada lapset.

Vaikka mulla on syytä olla huolissani lapsista, koska siellä on ollut pahoinpitelyä lasta kohtaan ja jokapäiväistä alkoholin käyttöä, niin kukaan ei tee mitään, ei lasu eikä poliisi.

Pahoinpitely on ollut tutkinnassa jo monta kuukautta...poliiseilla on niin kova kiire..ap

Exäsi on siis lähivanhempi. Jos hän ei halua "palauttaa" lapsia niin sinä et voi sille mitään. Hän ei tee siinä mitään laitonta.

Normaalisti äidistä tulee erotilanteissa automaattisesti lapsen/lapsien lähivanhempi. Sinussa siis on jotain "vikaa" kerta olet etävanhempi, vaikka oletkin äiti. Jätät kertomatta jotain erittäin oleellista.

Vierailija
38/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä soitat sosiaalipäivystykseen jos et ole ollut jo sinne yhteydessä? Voit jättää heti omaan käräjäoikeuden kansliaan lastesi täytäntöönpanohakemuksen. Tämä prosessi on suhteellisen nopea. Sitä kautta asiat lähtevät selviämään. Jos olet tehnyt ns.kaikkesi tuo on ainoa virallinen reitti, mutta tärkeää on, että teet sen ensitilassa. Soita Lexyyn, tai oikeusaputoimistoon heti tiistaina.

Minkä ikäisiä lapset ovat? Ovatko he päivähoidossa/koulussa? Onko lapsilla omia puhelimia, tai onko sinulla heihin puheyhteyttä? Voisitko hakea lapset hoidosta arkena luoksesi?

Asianajaja on laittanut hakemuksen jo menemään. Siksi koitan pysyä ihan rauhallisena, koska haluan uskoa että tämä tuomari tajuaa tilanteen olevan kiireellinen.

Asianajaja kun antoi mun lukea sen hänen tekemän hakemuksen, niin se oli todella ikävän näköistä..exän kannalta.

Itseäni hirvittäisi, jos minusta olisi sellaista juttua kuin siinä hakemuksessa. Mutta ne on ikävä kyllä tosiasioita, mitä on tapahtunut, eikä minun itseni keksimiä. Siksi uskallan lähteä hakemaan yksinhuoltajuutta. ap

Vierailija
39/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on lähivanhempi, mutta ei poliisit hae, vaikka asia olisi toisinpäinkin. Näin meille on poliisista kerrottu. He eivät puutu. Vain oikeuteen menemällä voi saada lapset.

Vaikka mulla on syytä olla huolissani lapsista, koska siellä on ollut pahoinpitelyä lasta kohtaan ja jokapäiväistä alkoholin käyttöä, niin kukaan ei tee mitään, ei lasu eikä poliisi.

Pahoinpitely on ollut tutkinnassa jo monta kuukautta...poliiseilla on niin kova kiire..ap

Exäsi on siis lähivanhempi. Jos hän ei halua "palauttaa" lapsia niin sinä et voi sille mitään. Hän ei tee siinä mitään laitonta.

Normaalisti äidistä tulee erotilanteissa automaattisesti lapsen/lapsien lähivanhempi. Sinussa siis on jotain "vikaa" kerta olet etävanhempi, vaikka oletkin äiti. Jätät kertomatta jotain erittäin oleellista.

Meillä on virallinen sopimus vuoroviikoista. Se koskee myös lähivanhempaa. Ja meillä on yjteishuoltajuus, mutta exä oli vaatinut lapset hänen luo kirjoille. (saa asumistuet ja lapsilisät) ap

Vierailija
40/79 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muka lasu tulee liian helposti 🙄

Meitäkin sai vanhemmat vapaasti pahoinpidellä henkisesti, fyysisesti ja seksuaalisesti kenenkään puuttumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme