Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunujen hinnat

Vierailija
30.04.2023 |

Odotan esikoista ja lastenvaunujen hinnat ja siihen liittyvä varustelu tuntuu päättömältä. Itsellä ei ole lähipiirissä pienten lasten vanhempia ja somessa ja eri raskaus/vauva keskusteluissa ja ryhmissä ihmiset kertovat ostavansa usean tuhannen euron rattaita. Samoin turvakaukalo autoon on järkyttävän kallis. Ryhmissä halpa tarkoittaa 100-150e turvakaukaloa jos vaan tarttee joskus, kuten sairaalasta kotiin.

Onko tuo normi asiassa ja tuleeko vain pulittaa noita hintoja? Eikö halvempi oikeasti ole käyttökelpoista ja tuleeko vain nuo hinnat maksaa? Olemme molemmat ihan työssäkäyviä, mutta ei meidän palkoilla tuosta vain usean tuhannen euron ostoksia suoriteta.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynel.

Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.

Siis kyllähän minä maksan ne, ei se siitä ole kyse. Vaan ihan vaan että onko tämä nyt joku kupla vai onko nämä kahden tonnin rattaat ainoat järkevät vaihtoehdot vai ei? Että onko kyse vain hypestä vai oikeasti järkevästä ostoksesta.

Ap

500-600 eurollakin saa ihan hyviä uusia yhdistelmävaunuja. Eli ei tartte kahta tonnia käyttää. Toki voit ostaa käytetytkib, mutta kannattaa miettiä sitä, millaiseen käyttöön nuo sinulle tulee ja oletko ajatellut käyttää niitä useammalla lapsella.

Kiitos! Onko suosituksia tai vinkkejä? Itse siis törmään ainoastaan näissä keskusteluissa joissa olen niin ainoastaan 1000-2000e vaunuihin (cybex priam, emmaljunga yms) ja niistä puhutaan ainoina vaihtoehtoina.

Ap

Olet joutunut jonkun kultin/lahkon piiriin. Äideissä on myös järki-ihmisiä, etsi paremmat keskusteluryhmät!

Vauva tarvitsee lopulta melko vähän ja vielä vähemmän sellaista, mitä saa rahalla. Teknisen varustelun sijaan kannattaa mieluummin lukea vaikka vauvan kehityksestä ja äidin & vauvan vuorovaikutussuhteesta.

Vierailija
42/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn turvakaukalon kolarittomuutta on vaikea todentaa ja niiden käyttöaika on vain pari vuotta, jos toimii tiukkojen turvaohjeiden mukaan. Ostaisin koko paketin uutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että isovanhemmat ostaisivat yhdessä uudet yhdistelmävaunut, turvaistuimen jalustoineen ym pakolliset vauvalle (helposti menee kaksi tuhatta euroa, mutta turvallisuudesta ei tingitä)? Itse ostimme nämä ainokaiselle lapsenlapselle, mutta perhe sai tietysti itse valita. Kehto ja sänky löytyvät yleensä käytettyinä ja ovat halvempiakin.

Kyllä me todellakin ihan itse maksamme, eikä se ole ongelma. En vain todellakaan halua maksaa vain siitä hypestä ja brändistä vaan sellaisesta jossa on hyvä hinta-laatusuhde ja joka on järkevää. Ja näissä keskusteluissa siis missä olen tuodaan tämän hintaluokan tuotteet ainoiksi varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi ja muista puhutaan todella huonoina. Meillä ei lähipiirissä ole ketään pienten lasten vanhempia joten kaikki vertaistuki ja esimerkiksi tuote-ehdotukset tulee noista kanavista.

Ap

Vierailija
44/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan rauhassa pohtia mitä ominaisuuksia niiltä vaunuilta haluaa. Pohdi lenkkeiletkö niillä asfaltilla, mukulakivikadulla, metsäpolulla, sora- tai hiekkateillä vai onko ne vaan parvekevaunut. Tarviiko niitä saada pieneen tilaan säilytykseen käyttökertojen välillä (esim sen cybexin priamin rungon saa aika pieneen tilaan). Onko autoa, johon sen rungon ja kopan pitäisi saada mahtumaan? Itse koin kätevänä, että turvakaukalon sai kiinni siihen vaunun runko-osaan, niin ei tarvinnut herättää autoon nukahtanutta vauvaa, kun meni autosta kauppaan.

Työntöaisan hyvät säätömahdollisuudet on hyvin tärkeä ominaisuus, jos on useampi käyttäjä.

Oma vaavi nukkui ensimmäiset neljä kuukautta lähinnä liikkeessä (refluksi, koliikki, ummetus). Siinä tuli helposti vaunuteltua se 15-20 kilometriä päivässä. Seuraavalle varmaan hankin sellaiset sähkökäyttöiset, jotka saa sovelluksella heijaamaan. Ei jaksa toista puolta vuotta keskimäärin neljän tunnin katkonaisilla unilla...

Vierailija
45/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle ostettiin bugaboo buffalot, maksoi Hollannista tilattuna jotain 1100€

Nämä myytiin reilun kolmen vuoden käytön jälkeen käytettynä 600 eurolla, eli kuluna 500€

Eli käytännössä sama kuin jos olisin ostanut viidellä sadalla jotkut randomit, joilla ei sitten ole mitään jälleenmyyntiarvoa.

Britaxin Primo turvakaukalo ihan vauvana 130€

Siitä eteenpäin britax Max way reiluun kolmevuotiaaseen asti 300€

Sitten turvavyöistuin 100€

Noita jos myy, kai niistä jonkun kympin saa kappale.

Eli pyöreästi menee tonni viidessä vuodessa jos uutena ostaa. En pidä pahana.

T. Kolmen isä

Vierailija
46/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa annetaan jopa ilmaiseksi tosi hyvännäköisiä vaunuja yms. Tekstiilipesurin voi vuokrata ja sillä puhdistaa ennen käyttöä. Itse en ostaisi uutena vaikka olisi varaa, ei mitään järkeä.

Vierailija
47/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynel.

Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.

Siis kyllähän minä maksan ne, ei se siitä ole kyse. Vaan ihan vaan että onko tämä nyt joku kupla vai onko nämä kahden tonnin rattaat ainoat järkevät vaihtoehdot vai ei? Että onko kyse vain hypestä vai oikeasti järkevästä ostoksesta.

Ap

500-600 eurollakin saa ihan hyviä uusia yhdistelmävaunuja. Eli ei tartte kahta tonnia käyttää. Toki voit ostaa käytetytkib, mutta kannattaa miettiä sitä, millaiseen käyttöön nuo sinulle tulee ja oletko ajatellut käyttää niitä useammalla lapsella.

Kiitos! Onko suosituksia tai vinkkejä? Itse siis törmään ainoastaan näissä keskusteluissa joissa olen niin ainoastaan 1000-2000e vaunuihin (cybex priam, emmaljunga yms) ja niistä puhutaan ainoina vaihtoehtoina.

Ap

Olet joutunut jonkun kultin/lahkon piiriin. Äideissä on myös järki-ihmisiä, etsi paremmat keskusteluryhmät!

Vauva tarvitsee lopulta melko vähän ja vielä vähemmän sellaista, mitä saa rahalla. Teknisen varustelun sijaan kannattaa mieluummin lukea vaikka vauvan kehityksestä ja äidin & vauvan vuorovaikutussuhteesta.

Tältä itsestäkin välillä se keskustelu tuntui, joten epätoivoisena haen reality checkkiä asiaan. Oma luonne ei ole muutenkaan sellainen että menisin trendien mukaan tai olisi somessa aktiivisena yms.

Ap

Vierailija
48/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan rauhassa pohtia mitä ominaisuuksia niiltä vaunuilta haluaa. Pohdi lenkkeiletkö niillä asfaltilla, mukulakivikadulla, metsäpolulla, sora- tai hiekkateillä vai onko ne vaan parvekevaunut. Tarviiko niitä saada pieneen tilaan säilytykseen käyttökertojen välillä (esim sen cybexin priamin rungon saa aika pieneen tilaan). Onko autoa, johon sen rungon ja kopan pitäisi saada mahtumaan? Itse koin kätevänä, että turvakaukalon sai kiinni siihen vaunun runko-osaan, niin ei tarvinnut herättää autoon nukahtanutta vauvaa, kun meni autosta kauppaan.

Työntöaisan hyvät säätömahdollisuudet on hyvin tärkeä ominaisuus, jos on useampi käyttäjä.

Oma vaavi nukkui ensimmäiset neljä kuukautta lähinnä liikkeessä (refluksi, koliikki, ummetus). Siinä tuli helposti vaunuteltua se 15-20 kilometriä päivässä. Seuraavalle varmaan hankin sellaiset sähkökäyttöiset, jotka saa sovelluksella heijaamaan. Ei jaksa toista puolta vuotta keskimäärin neljän tunnin katkonaisilla unilla...

Nykyään isommissa kaupoissa on niitä ostoskärryjä, joissa on taso ja kiinnitysvyö kaukalolle. Mutta siis muuten olen myös samaa mieltä, että vaunujen runkoon kiinnitettävä kaukalo on erittäin hyödyllinen.

Vierailija
49/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa annetaan jopa ilmaiseksi tosi hyvännäköisiä vaunuja yms. Tekstiilipesurin voi vuokrata ja sillä puhdistaa ennen käyttöä. Itse en ostaisi uutena vaikka olisi varaa, ei mitään järkeä.

Sama.

Mulla olis varaa vaikka uuteen S mersuun, mutta ajan vanhalla jopolla jossa ketjutkin on niin ruosteessa että hyppivät rattailla.

Ihan parasta.

Vierailija
50/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tuli niin lyhyellä ikäerolla, että piti hankkia kaksosrattaat. Ne henkin käytettynä työkaverilta 180 eurolla (uutena niiden hinta n. 400e). Huomaa kyllä, että noihin melkein tonnin normirattaisiin verrattuna aikamoiset rimpulat, esim. valjaiden osalta, mutta ajaa asiansa.

Rattaisiin voi halutessa laittaa kiinni ihan tavalliset irtonaiset valjaat jotka pysyvät tukevasti lapsen päällä. Siis samanlaiset joita voi käyttää myös syöttötuolissa tai kävelyvaljaina.

Vierailija
51/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset tuli niin lyhyellä ikäerolla, että piti hankkia kaksosrattaat. Ne henkin käytettynä työkaverilta 180 eurolla (uutena niiden hinta n. 400e). Huomaa kyllä, että noihin melkein tonnin normirattaisiin verrattuna aikamoiset rimpulat, esim. valjaiden osalta, mutta ajaa asiansa.

Rattaisiin voi halutessa laittaa kiinni ihan tavalliset irtonaiset valjaat jotka pysyvät tukevasti lapsen päällä. Siis samanlaiset joita voi käyttää myös syöttötuolissa tai kävelyvaljaina.

IKH:sta saa pikaliinoja 3.5€

Tai ihan räikkäliinoja alkaen 6€

Varmasti pysyy lapsi paikoillaan.

Kyllä kaikkeen kikkakolmonen löytyy jos haluaa alkaa nuukailemaan.

Voipahan sitten retostella että meidän vaunuista ei vauva karkaa, toisin kuin noista tonnin cybexeistä.

Vierailija
52/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipahan sitten retostella että meidän vaunuista ei vauva karkaa, toisin kuin noista tonnin cybexeistä.

Pikaliinallako laitat sen kiinni syöttötuoliinkin?

Vierailija
53/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään isommissa kaupoissa on niitä ostoskärryjä, joissa on taso ja kiinnitysvyö kaukalolle. Mutta siis muuten olen myös samaa mieltä, että vaunujen runkoon kiinnitettävä kaukalo on erittäin hyödyllinen.

Toimii silloin, jos tosiaan käyt vain siellä kaupassa etkä muualla.

Jos aiot samalla reissulla käydä muuallakin, joudut nostamaan vauvan turvaistuimesta vaunuihin ellet pölli niitä ostoskärrejä mukaasi.

Vierailija
54/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että isovanhemmat ostaisivat yhdessä uudet yhdistelmävaunut, turvaistuimen jalustoineen ym pakolliset vauvalle (helposti menee kaksi tuhatta euroa, mutta turvallisuudesta ei tingitä)? Itse ostimme nämä ainokaiselle lapsenlapselle, mutta perhe sai tietysti itse valita. Kehto ja sänky löytyvät yleensä käytettyinä ja ovat halvempiakin.

Kyllä me todellakin ihan itse maksamme, eikä se ole ongelma. En vain todellakaan halua maksaa vain siitä hypestä ja brändistä vaan sellaisesta jossa on hyvä hinta-laatusuhde ja joka on järkevää. Ja näissä keskusteluissa siis missä olen tuodaan tämän hintaluokan tuotteet ainoiksi varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi ja muista puhutaan todella huonoina. Meillä ei lähipiirissä ole ketään pienten lasten vanhempia joten kaikki vertaistuki ja esimerkiksi tuote-ehdotukset tulee noista kanavista.

Ap

Mene lastentarvikeliikkeeseen. Katso vaunuja, kokeile vähän vemputtaa työntöaisaa. Huomaat voitko niitä käyttää.

Vierailija
55/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Toimii kaikissa syöttötuoleissa, eikä tartte panostaa mihinkään stokkeen.

Haa, taas säästin rahaa!

Vierailija
56/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas osoittautui täysin turhaksi, huomasin helpommaksi mennä bussilla kuin veivata lasta kaukaloineen ja vaunuineen autoon ja takaisin, ja autossa sille tuli kuuma jne. Bussilla mennessä sai rauhassa vaikka jatkaa päikkäreitä kaukaloa mukavammalta makuuasennossa. Jos ei julkinen liikenne kulje kätevästi niin sitten on eri asia.

Vierailija
57/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Toimii kaikissa syöttötuoleissa, eikä tartte panostaa mihinkään stokkeen.

Haa, taas säästin rahaa!

Eipä stokkessakaan ole valjaita valmiina. Eli siihen joutuu ostamaan ne erikseen niin kuin muihinkin tuoleihin.

Vierailija
58/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan tavallisella vyöllä. Ihan hyvin toimii. Lapsi rimpuilee halutessaan itsensä irti valjaistakin, niin ei nähty järkevänä niihin sataa euroa laittaa. Tarkoituksena on enemmänkin hidastaa lasta kuin estää ylösnouseminen kokonaan, että meille jää ne muutamat sekunnit enemmän aikaa reagoida.

Vierailija
59/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii silloin, jos tosiaan käyt vain siellä kaupassa etkä muualla.

Jos aiot samalla reissulla käydä muuallakin, joudut nostamaan vauvan turvaistuimesta vaunuihin ellet pölli niitä ostoskärrejä mukaasi.

Niin, minä vastasin vain tuohon autosta kauppaan menemiselle, ja sanoin itsekin olevani samaa mieltä runkoon kiinnitettävän kaukalon hyödyllisyydestä.

Vierailija
60/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin lähestulkoon kaiken käytettynä tai sain ilmaiseksi tutuilta ja sukulaisilta. Lastentarvikkeet uutena on todellakin hinnoissaan ja ostaisin uutena ainoastaan kaukalon ja turvaistuimen. Kova hinta ei myöskään ole mikään laadun tae ja ne merkkikamat on ihan samanlaista kiinaromua kun halpikset. Nuo kauppiaat vetoaa tuoreiden vanhempien tunteisiin, et välitä lapsestasi tarpeeksi, jos et käytä varusteisiin tuhansia euroja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän