Lastenvaunujen hinnat
Odotan esikoista ja lastenvaunujen hinnat ja siihen liittyvä varustelu tuntuu päättömältä. Itsellä ei ole lähipiirissä pienten lasten vanhempia ja somessa ja eri raskaus/vauva keskusteluissa ja ryhmissä ihmiset kertovat ostavansa usean tuhannen euron rattaita. Samoin turvakaukalo autoon on järkyttävän kallis. Ryhmissä halpa tarkoittaa 100-150e turvakaukaloa jos vaan tarttee joskus, kuten sairaalasta kotiin.
Onko tuo normi asiassa ja tuleeko vain pulittaa noita hintoja? Eikö halvempi oikeasti ole käyttökelpoista ja tuleeko vain nuo hinnat maksaa? Olemme molemmat ihan työssäkäyviä, mutta ei meidän palkoilla tuosta vain usean tuhannen euron ostoksia suoriteta.
Kommentit (86)
Osta käytettynä, jos ei uusiin ole varaa.
No onhan se pakko maksaa, jos juuri tietyt haluat. Mutta ihan niinkuin kaikessa muussakin tavarassa, niin hintaluokkia on useita ja käytettynäkin saa edullisesti.
Turvakaukalosta en ehkäpä tinkisi, mutta jokainen toki tekee näissäkin omat ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Kyynel.
Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.
Siis kyllähän minä maksan ne, ei se siitä ole kyse. Vaan ihan vaan että onko tämä nyt joku kupla vai onko nämä kahden tonnin rattaat ainoat järkevät vaihtoehdot vai ei? Että onko kyse vain hypestä vai oikeasti järkevästä ostoksesta.
Ap
Turvakaukalossa en todellakaan mene säästö edellä. Maksaa mitä maksaa kunhan on testattu turvalliseksi. Vaunuja saa käytettynä, toki ei ikinä voi olla varma miten niitä on säilytetty. Pienelle haluaa vain parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynel.
Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.Siis kyllähän minä maksan ne, ei se siitä ole kyse. Vaan ihan vaan että onko tämä nyt joku kupla vai onko nämä kahden tonnin rattaat ainoat järkevät vaihtoehdot vai ei? Että onko kyse vain hypestä vai oikeasti järkevästä ostoksesta.
Ap
Ei ole ainoa järkevä vaihtoehto.
Me ostimme uutena yli 1000 euroa maksavat yhdistelmävaunut käytettynä n. 250 eurolla. Eivät ole uusinta mallia, mutta silti paremmat kuin jotkut upouudet halvat rimpulat. Käytettiin aikaa sopivien vaunujen etsintään, että löydettiin siistit, hyväkuntoiset ja vähän vähemmällä käytöllä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Joo, vaunut/rattaat ja paljon muuta voi ostaa käytettynä, mutta turvakaukaloa EI. Eikä kannata ostaa sitä halvinta mahdollista kaukaloa, koska ne ei kaikki ole yhtä turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma käytettynä ei kannata ostaa, koska voi olla homeessa yms. Vaatteet olen siis ostanut käytettynä. Sänky ihan uutena luteiden yms vuoksi. Kyllä periaatteessa uusiin on varaa jos haluaa niihin panostaa. Mutta kyllä se aika ison lovin vie meidän tuloista kun yhteensä bruttotulot meillä hieman alle 6k/kk, eli ei olla mitään suurituloisia mutta ihan töitä tehdään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynel.
Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.Siis kyllähän minä maksan ne, ei se siitä ole kyse. Vaan ihan vaan että onko tämä nyt joku kupla vai onko nämä kahden tonnin rattaat ainoat järkevät vaihtoehdot vai ei? Että onko kyse vain hypestä vai oikeasti järkevästä ostoksesta.
Ap
500-600 eurollakin saa ihan hyviä uusia yhdistelmävaunuja. Eli ei tartte kahta tonnia käyttää. Toki voit ostaa käytetytkib, mutta kannattaa miettiä sitä, millaiseen käyttöön nuo sinulle tulee ja oletko ajatellut käyttää niitä useammalla lapsella.
Jos satanen turvakaukalosta on liikaa, niin ehkä sitä lapsen hankintaa olisi kannattanut vielä harkita.
Yhden lapsen kanssa pärjää hyvin ilman vaunujakin. Itse käytin vain kantoliinaa.
Suuressa osassa maailmaa ei lastenvaunuja käytetä. Miksi ihmiset tuntuvat ajattelevan, että ne ovat aivan välttämättömyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynel.
Ap
En todellakaan maksaisi kahta tuhatta, en edes yhtä tuhatta vaunuista. Jollyroomista löysin alennuksessa 179 euron tuplavaunut ja ovat ajaneet asiansa erinomaisesti. Kyllä olisn ollut täysi idiootti, jos olisin mennyt tuhlaamaan satoja, jopa tuhansia euroja vaunuihin, kun hyvät löytyy halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vaunut/rattaat ja paljon muuta voi ostaa käytettynä, mutta turvakaukaloa EI. Eikä kannata ostaa sitä halvinta mahdollista kaukaloa, koska ne ei kaikki ole yhtä turvallisia.
Joo siis totta kai turvallisuus edellä, eikä tulisi mieleenkään mistään kiinakaupasta tilata yms. Juuri lähinnä että onko miten paljon ja missä kyse brändistä ja hypestä ja miten paljon oikeasti ominaisuuksista ja laadusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma käytettynä ei kannata ostaa, koska voi olla homeessa yms. Vaatteet olen siis ostanut käytettynä. Sänky ihan uutena luteiden yms vuoksi. Kyllä periaatteessa uusiin on varaa jos haluaa niihin panostaa. Mutta kyllä se aika ison lovin vie meidän tuloista kun yhteensä bruttotulot meillä hieman alle 6k/kk, eli ei olla mitään suurituloisia mutta ihan töitä tehdään.
Ap
Sängyn voi ostaa käytettynä kunhan patja on uusi. Luteet viihtyy toppauksissa, pehmusteissa, patjoissa jne.
Me ostettiin tutun tutulta uudenveroiset kaksoskärryt parilla sataa. Lapset eivät suostuneet istumaan niissä kuin 1,5 vuotta ja myin ne sitten samalla summalla eteenpäin.
Paljonko kuvittelit niiden maksavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynel.
Ap
Tuossa on kyse äitien keskenäisestä kilpavarustelusta. Halutaan näyttää (tai ainakin esittää), että rahaa on. Pätemisen ja nokittelyn tarve, sama kuin niillä, jotka ostaa parin tonnin käsilaukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen kanssa pärjää hyvin ilman vaunujakin. Itse käytin vain kantoliinaa.
Suuressa osassa maailmaa ei lastenvaunuja käytetä. Miksi ihmiset tuntuvat ajattelevan, että ne ovat aivan välttämättömyys?
Jos vaikka selkä on kipeä niin kyllä ne ovat tarpeelliset. Ainakaan silloin kun mun lapset oli vauvoja piti vauvalle myös olla vaunut bussilla mennessä, kantoliinassa katsottiin olevan riski jos vanhempi kaatuu bussin nykäistessä. Tämä saattaa kyllä olla muuttunut. Mutta onhan ne tosi kätevät vaikka kauppareissullla, vauva ja pari kassia kulkee vaunuissa aika paljon kevyemmin kuin että kantaisi kaiken kaupasta kotiin.
Kyynel.
Kun saimme kaksoset vuonna 1991, niin kaksostenvaunujen hinnalla olisi saanut auton.