Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen ja älykkyysosamääräni on yli 180. Kysykää mitä haluatte.

Vierailija
30.04.2023 |

Vastailen kysymyksiinne jonkin aikaa.

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu valehdella?

Vierailija
122/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Mensan testeillä voi saada tulokseksi 180.

Itse sain 134.

Oon työtön, kouluttamaton ja mielenterveysongelmainen. Eli ei se mitattava älykkyys aina auta elämässä pärjäämisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on feikki. Mensa ei ilmoita tuollaista lukua. 135 on maksimi.

Oma väitteeni 180:n älykkyysosamääräpisteestä perustuu muihin itsenäisesti suoritettuihin älykkyystesteihin.

Jaaha. No minkälaista skaalaa niissä käytetään? Toisin sanoen, onko 180 yli vai alle keskiarvon?

Älykkyysosamäärän skaala on yleisesti käytetty mittari älykkyyden mittaamisessa. Tämän mittarin keskiarvo on asetettu 100:ksi, ja standardipoikkeama on yleensä 15. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 68% väestöstä sijoittuu alueelle 85-115.

Jos älykkyysosamäärä on 180, se sijoittuu huomattavasti keskiarvon yläpuolelle. Itse asiassa se edustaa vain noin 0,1% väestöstä. Tämä tarkoittaa, että henkilö, jolla on älykkyysosamäärä 180, on erittäin harvinainen ja todennäköisesti äärimmäisen lahjakas monilla alueilla.

On kuitenkin tärkeää muistaa, että älykkyysosamäärä on vain yksi mittari älykkyydelle, ja se ei välttämättä osoita henkilön todellista älykkyyttä tai lahjakkuutta kaikilla alueilla. Lisäksi älykkyysosamäärän käyttö ainoana mittarina älykkyydelle on ollut kritiikin kohteena, ja on olemassa muita tapoja mitata älykkyyttä, jotka voivat antaa tarkempia tuloksia.

T. Chat GPT

Chat gpt on hyvä selittämään mammoille perusasioita.

Vierailija
124/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin muutit pois Suomesta? Miksi et suorittanut tutkintoasi Suomessa? 

Vierailija
125/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ei roikkuisi tällä luuseripalstalla, eli olet oikeasti tyhmä...

Onpa dorka kommentti. Ei se älykkyydestä ole kiinni vaan addiktiosta jos koukuttuu johonkin sivustoon tai vaikkapa matopeliin tai alkoholiin.

Vierailija
126/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 134.

Oon työtön, kouluttamaton ja mielenterveysongelmainen. Eli ei se mitattava älykkyys aina auta elämässä pärjäämisessä.

Minusta vaikuttaa selvältä, että liian korkeasta äo:sta ympäristöön nähden voi seurata isoja ongelmia, kiusaamista jne. Silloin äo:sta tulee erilaisuutta joka on riski, jos lapsella ei ole suojaavia tekijöitä kotitaustassaan. 

Olen aiemminkin kertonut miten opettajat jopa syrjivät neroa sukulaistani, joka kieltäytyi menemästä ns. hyvään kouluun. Hänen mm. väitettiin kopsanneen aineensa ja annettiin nelonen. Hän oli huomattavasti fiksumpi kuin matikan opettajansa jne. Mutta hänellä oli suojaavia tekijöitä ja on menestynyt elämässään loistavasti aikuisena.

Vierailija
127/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös tunneälyä; ei tunnekylmyyttä, autismia, narsismia.

Kyllä, vaikka olenkin lahjakas älyllisesti, minulla on myös kehittynyt tunneäly. Pystyn tunnistamaan, ymmärtämään ja hallitsemaan omia ja muiden tunteita. Tunneäly auttaa minua ymmärtämään paremmin ihmisten välistä vuorovaikutusta ja vahvistaa sosiaalisia taitojani. En ole tunnekylmä, autistinen tai narsistinen.

Miksi haluat hallita toisten tunteita?

Vierailija
128/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mulla on taskussa?

Vierailija
129/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi älykäs?

Vierailija
130/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 134.

Minusta vaikuttaa selvältä, että liian korkeasta äo:sta ympäristöön nähden voi seurata isoja ongelmia, kiusaamista jne. Silloin äo:sta tulee erilaisuutta joka on riski, jos lapsella ei ole suojaavia tekijöitä kotitaustassaan. 

Olen aiemminkin kertonut miten opettajat jopa syrjivät neroa sukulaistani, joka kieltäytyi menemästä ns. hyvään kouluun. Hänen mm. väitettiin kopsanneen aineensa ja annettiin nelonen. Hän oli huomattavasti fiksumpi kuin matikan opettajansa jne. Mutta hänellä oli suojaavia tekijöitä ja on menestynyt elämässään loistavasti aikuisena.

ps. Toisaalta voi olla niinkin päin, että ympäristöönsä nähden paljon älykkäämpi voi jäädä potentiaalistaan, koska kuvittelee selviävänsä kaikesta helposti eli alisuorittaa koko elämänsä. Voi tulla katteetonta itseluottamusta ("Olen muita fiksumpi"), joka kyllä karisisi, jos menisi ns. eliittikouluun, missä kaikki muut ovat vähintään yhtä fiksuja tai fiksumpia. 

Ellei haastetta löydy, se tarkoittaa vain, ettei ole haastanut itseään. Sillä tällä pallolla kyllä on paljon haasteita ja todella fiksuja ihmisiä olemassa, jos älyään haluaa hyödyntää ja ponnistella. Pelkällä älyllä ei näin ollen paljon tee, se voi muodostua haitaksi myös sen takia, ettei älyä käytä.

Vierailija
131/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin muutit pois Suomesta? Miksi et suorittanut tutkintoasi Suomessa? 

Suomesta lähdin vuonna 1997, koska koin silloisen akateemisen ilmapiirin erittäin huonoksi. Kanssaopiskelijat olivat epäsosiaalisia, ja heidän toimintansa keskittyi pääasiassa alkoholin nauttimiseen. Luennoitsijat olivat myös mielestäni surkeita.

Yliopiston (TKK) teknologinen taso oli pahasti jäljessä. Tuohon aikaan siellä käytettiin vielä mustavalkoisia tekstipohjaisia unix-terminaaleja sähköpostin lukemiseen, kun taas Yhdysvalloissa yliopistoilla oli jo käytössä Windows koneet Netscape-selaimella ja Officella.

Vierailija
132/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös tunneälyä; ei tunnekylmyyttä, autismia, narsismia.

Kyllä, vaikka olenkin lahjakas älyllisesti, minulla on myös kehittynyt tunneäly. Pystyn tunnistamaan, ymmärtämään ja hallitsemaan omia ja muiden tunteita. Tunneäly auttaa minua ymmärtämään paremmin ihmisten välistä vuorovaikutusta ja vahvistaa sosiaalisia taitojani. En ole tunnekylmä, autistinen tai narsistinen.

Miksi haluat hallita toisten tunteita?

Joskus manipulointi on hauskaa.

Vierailija
133/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu valehdella?

Miltä tuntuu trollata?

Vierailija
134/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä älykkyystestillä tulos on saatu?

Tulos vaikuttaa väärältä

T: Mensan jäsen

Älykkyystesti, jolla tulos on saatu, on WAIS (Wechslerin aikuisten älykkyysasteikko).

Niin

Tuollaista tulosta sillä testillä ei voi saada

🤣😂

Max paljon alempana

Wechsler Adult Intelligence Scale (WAIS) and Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC): Both the WAIS and WISC use a standard score with a mean of 100 and a standard deviation of 15, so an IQ score of 180 would be more than five standard deviations above the average. While the maximum scores are often reported to be around 160, extended norms can be used to estimate scores above this limit, such as 180.

Vierailija
135/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi av:lla on niin paljon älykkäitä ihmisiä, jopa neroja?

Vierailija
136/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 134.

Se että ihmisellä on keskimääräistä korkeampi kuviopäättelykyky ja nopeammat hoksottimet ei selitä kuitenkaan yleensä ihan kaikkea hänen elämässään. Älykkäiksi luokitelluissa ihmisissä on kuitenkin valtava variaatio eri temperamentteja ja eri taustoja, jotka vaikuttavat siihen miten onnistuu elämässään. 

Vierailija
137/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuulette ASIAN JOTA  ette usko, mutta se on oikeasti TOTTA. On todettu että naisilla joilla on isot rinnat, ovat noin 10 pistettä pienirintaisia korkeampi ÄO, eli älykkyysosamäärä!

En tiedä onko syy estrogeenissa, rasvassa, vai missä? Jossain hormonissa?

Jokatapauksessa, oma kuppikokoni on F .

Vierailija
138/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on feikki. Mensa ei ilmoita tuollaista lukua. 135 on maksimi.

Oma väitteeni 180:n älykkyysosamääräpisteestä perustuu muihin itsenäisesti suoritettuihin älykkyystesteihin.

Jaaha. No minkälaista skaalaa niissä käytetään? Toisin sanoen, onko 180 yli vai alle keskiarvon?

Älykkyysosamäärän skaala on yleisesti käytetty mittari älykkyyden mittaamisessa. Tämän mittarin keskiarvo on asetettu 100:ksi, ja standardipoikkeama on yleensä 15. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 68% väestöstä sijoittuu alueelle 85-115.

Jos älykkyysosamäärä on 180, se sijoittuu huomattavasti keskiarvon yläpuolelle. Itse asiassa se edustaa vain noin 0,1% väestöstä. Tämä tarkoittaa, että henkilö, jolla on älykkyysosamäärä 180, on erittäin harvinainen ja todennäköisesti äärimmäisen lahjakas monilla alueilla.

On kuitenkin tärkeää muistaa, että älykkyysosamäärä on vain yksi mittari älykkyydelle, ja se ei välttämättä osoita henkilön todellista älykkyyttä tai lahjakkuutta kaikilla alueilla. Lisäksi älykkyysosamäärän käyttö ainoana mittarina älykkyydelle on ollut kritiikin kohteena, ja on olemassa muita tapoja mitata älykkyyttä, jotka voivat antaa tarkempia tuloksia.

T. Chat GPT

Joo, se paljastuu jo ekasta lauseesta.

Vierailija
139/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt kuulette ASIAN JOTA  ette usko, mutta se on oikeasti TOTTA. On todettu että naisilla joilla on isot rinnat, ovat noin 10 pistettä pienirintaisia korkeampi ÄO, eli älykkyysosamäärä!

En tiedä onko syy estrogeenissa, rasvassa, vai missä? Jossain hormonissa?

Jokatapauksessa, oma kuppikokoni on F .

Mullakin! 80F.

Vierailija
140/248 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ystävällisesti kertoa milloin prkleen sade loppuu??